Dan_Cube Postat Mai 13, 2012 Share Postat Mai 13, 2012 (editat) Salutare , am si eu o problema cu un madison de 150cmc , se incinge foarte repede ieri l-am pornit dupa 4 ani de stat (fara sa fie pornit macar o data ) merge foarte bine doar ca se incinge imediat , este racit pe apa ( cred ca mai avea lichid de racire , dar i-am mai turnat eu niste apa peste ) am mers cu el si nu m-am uitat in bord sa vad temperatura si mi-a bubuit in fata , a sarit apa prin tot bordul , acum ma gandesc sa nu aiba vreun dop ceva daca sta de atatia ani , toate furtunasele sunt la locul lor , nu sunt sparte , am turnat iar apa si nu curge nimic din el , apa nu stiu pe unde a sarit probabil pe sub capacul pe unde se toarna apa , astazi l-am pornit iar in 3 minute sa dus la ultima linie alba din bord ( cautati pe google o poza cu un bord de madison , nu stiu sa va explic mai bine ) dupa urma cea portocalie si cea rosie , daca sar de 40km/h cu el se incinge rau se duce pe portocaliu aproape de rosu , iar daca merg undeva la 20-30km/h nu mai sta asa incins dar daca il las din acceleratie imediat revine la ultima linie alba , ce sa ii fac ? Maine ma duc sa ii cumpar lichid de racire si inainte sa il pun o sa bag furtunul cu apa cu presiune sa il curat bine , poate are vreun dop ceva , voi ce credeti ? EDIT : am adaugat o poza de pe google Editat Mai 13, 2012 de Dan_Cube Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator EduardS Postat Mai 13, 2012 Share Postat Mai 13, 2012 (editat) Salutare , am si eu o problema cu un madison de 150cmc , se incinge foarte repede ieri l-am pornit dupa 4 ani de stat (fara sa fie pornit macar o data ) merge foarte bine doar ca se incinge imediat , este racit pe apa ( cred ca mai avea lichid de racire , dar i-am mai turnat eu niste apa peste ) am mers cu el si nu m-am uitat in bord sa vad temperatura si mi-a bubuit in fata , a sarit apa prin tot bordul , acum ma gandesc sa nu aiba vreun dop ceva daca sta de atatia ani , toate furtunasele sunt la locul lor , nu sunt sparte , am turnat iar apa si nu curge nimic din el , apa nu stiu pe unde a sarit probabil pe sub capacul pe unde se toarna apa , astazi l-am pornit iar in 3 minute sa dus la ultima linie alba din bord ( cautati pe google o poza cu un bord de madison , nu stiu sa va explic mai bine ) dupa urma cea portocalie si cea rosie , daca sar de 40km/h cu el se incinge rau se duce pe portocaliu aproape de rosu , iar daca merg undeva la 20-30km/h nu mai sta asa incins dar daca il las din acceleratie imediat revine la ultima linie alba , ce sa ii fac ? Maine ma duc sa ii cumpar lichid de racire si inainte sa il pun o sa bag furtunul cu apa cu presiune sa il curat bine , poate are vreun dop ceva , voi ce credeti ? EDIT : am adaugat o poza de pe google In 1 rand,scoate toata apa din circuit,ca ti-a fiert si de aia ti-a bubuit si pune antigel. Apa nu e deloc recomandata ,pentru folosirea in motoare.Daca nici asta nu e,atunci vezi ca la temperatura corenspunzatoare nu iti mai pleaca termocupla,e dus ori siguranta sau poate e oxidata mufa. Numai bine Editat Mai 13, 2012 de EduardS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan_Cube Postat Mai 13, 2012 Autor Share Postat Mai 13, 2012 (editat) Asa o sa fac maine , sper sa mearga bine dupa , oricum cand a bubuit era ca un adolescent la prima betie , a sarit apa / antigel ce naiba era prin toate crapaturile din bord , era ca voma Nu prea stiu mecanica dar , termocupla este aia care se aude cand lasi contactu pus ? aia mergea ieri dupa ce a bubuit scuteru lam lasat si se auzea , cred ca asta era , nu asta raceste antigelu ? Editat Mai 13, 2012 de Dan_Cube Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator EduardS Postat Mai 13, 2012 Share Postat Mai 13, 2012 Asa o sa fac maine , sper sa mearga bine dupa , oricum cand a bubuit era ca un adolescent la prima betie , a sarit apa / antigel ce naiba era prin toate crapaturile din bord , era ca voma Nu prea stiu mecaina dar , termocupla este aia care se aude cand lasi contactu pus ? aia mergea ieri dupa ce a bubuit scuteru lam lasat si se auzea , cred ca asta era , nu asta raceste antigelu ? Pai aceiasi chestie cu bubuitu apei ,a patito si un prieten de al meu cu un Gilera Dna si era din cauza ca avea doar apa in el si ia fiert. A scos apa din motor,dupa care a pus doar antigel si nu a mai avut probleme dupa aia. Termocupla se aude si porneste doar la temperatura optima de incalzire,adica 90 de grade celsius +/- cateva grade,depinde de model.Termocupla se afla pe radiator si arata ca si un ventilator. Lasi motoru sa se incalzeasca si vezi daca iti porneste termocupla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan_Cube Postat Mai 13, 2012 Autor Share Postat Mai 13, 2012 (editat) Pai aceiasi chestie cu bubuitu apei ,a patito si un prieten de al meu cu un Gilera Dna si era din cauza ca avea doar apa in el si ia fiert. A scos apa din motor,dupa care a pus doar antigel si nu a mai avut probleme dupa aia. Termocupla se aude si porneste doar la temperatura optima de incalzire,adica 90 de grade celsius +/- cateva grade,depinde de model.Termocupla se afla pe radiator si arata ca si un ventilator. Lasi motoru sa se incalzeasca si vezi daca iti porneste termocupla. Aha , te rog frumos uita-te la poza postata de mine si spune-mi unde ar fi temperatura optima adica astea 90 grade (cam la a cata linie ) Editat Mai 13, 2012 de Dan_Cube Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator EduardS Postat Mai 13, 2012 Share Postat Mai 13, 2012 Aha , te rog frumos uita-te la poza postata de mine si spune-mi unde ar fi temperatura optima adica astea 90 grade (cam la a cata linie ) Din cate vad in poza si nu prea vad , 90 de grade la tine ,este linia aia alba mai groasa . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan_Cube Postat Mai 13, 2012 Autor Share Postat Mai 13, 2012 Din cate vad in poza si nu prea vad , 90 de grade la tine ,este linia aia alba mai groasa . Aha , mersi pentru ajutor , eu ma gandeam ca trebuie sa stea mereu pe minim ori maxim pana la jumatate ( incepator ....) el pana in 40km/h , si chiar daca mai sari la un 60km/h ramane la penultima linie , doar in 30 km/h ramane la linia aia groasa , maine incerc cu antigelu , termocupla asta unde se afla in interior ? sau exterior ? o pot vedea prin carene ? sau face vre-un zgomot ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator EduardS Postat Mai 13, 2012 Share Postat Mai 13, 2012 Aha , mersi pentru ajutor , eu ma gandeam ca trebuie sa stea mereu pe minim ori maxim pana la jumatate ( incepator ....) el pana in 40km/h , si chiar daca mai sari la un 60km/h ramane la penultima linie , doar in 30 km/h ramane la linia aia groasa , maine incerc cu antigelu , termocupla asta unde se afla in interior ? sau exterior ? o pot vedea prin carene ? sau face vre-un zgomot ceva? Nu ai de ce ,oricand. Termocupla e pe interioru radiatorului, dar sunt modele care au si pe exterior. Termocupla,pana la temperatura de 90 de grade,nu functioneaza ,deci nu ai cum sa o auzi.,decat la/dupa 90 de grade.Zgomotu produs de ea,este ca un mic vajait. Nu cred ca o poti vedea prin carene,dar poate gasesti o solutie cumva,sa nu dai jos toate carenele frontale,dar daca ai zis ca ieri cand ai pus contactu ti se auzea,inseamna ca ea functioneaza perfect si problema este lipsa antigelului,dar verifica si termocupla pentru orice eventualitate. Sper ca ti-am fost de ajutor si cat de cat explicit .Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan_Cube Postat Mai 13, 2012 Autor Share Postat Mai 13, 2012 (editat) Multumesc inca o data , mi-ai fost de mare ajutor , sa dau o singura carena jos inseamna chin si cateva ore de munca suruburi rupte si surubelnite , la 5 suruburi trebuie sa fie 1 ruginit si fara chef sa iasa de acolo + ca scuteru asta e foarte foarte captusit o gramada plastic pe el , maine incerc cu antigel , si daca in mers ramane temperatura la 90 grade e perfect sa inteleg ? Editat Mai 13, 2012 de Dan_Cube Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator EduardS Postat Mai 13, 2012 Share Postat Mai 13, 2012 (editat) Multumesc inca o data , mi-ai fost de mare ajutor , sa dau o singura carena jos inseamna chin si cateva ore de munca suruburi rupte si surubelnite , la 5 suruburi trebuie sa fie 1 ruginit si fara chef sa iasa de acolo + ca scuteru asta e foarte foarte captusit o gramada plastic pe el , maine incerc cu antigelul , si daca in mers ramane temperatura la 90 grade e perfect sa inteleg ? Exact,temperatura apei,trebuie sa fie la 90 de grade,cand functioneaza bine motoru,indiferent de vreme,indiferent cat de cald sau frig e afara. Intr-adevar iarna iti ajunge mai greu la temperatura optima de 90 de grade si vara mai repede,dar niciodata nu are voie sa iti stea sub sau peste 90 de grade. Doar in cazu in care mergi pe distante scurte si nu s-a incalzit motoru,doar atunci apa poate sa iti fie sub temperatura de 90,dar niciodata peste. Editat Mai 13, 2012 de EduardS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan_Cube Postat Mai 13, 2012 Autor Share Postat Mai 13, 2012 Aha , am inteles , maine o sa bag antigel si o sa postez aici daca mai face asa sau daca merge ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator EduardS Postat Mai 13, 2012 Share Postat Mai 13, 2012 Ok,bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator little wayne Postat Mai 13, 2012 Share Postat Mai 13, 2012 (editat) Poate e garnitura de la chiuloasa fisurata,verifica cu antigel si daca borseste apa nu ai decat sa verifici tot sistemul se racire(inclusiv pompa daca mai functioneaza) si in ultima faza ajungi la garnitura Editat Mai 13, 2012 de little wayne Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan_Cube Postat Mai 13, 2012 Autor Share Postat Mai 13, 2012 (editat) Poate e garnitura de la chiuloasa fisurata,verifica cu antigel si daca borseste apa nu ai decat sa verifici tot sistemul se racire(inclusiv pompa daca mai functioneaza) si in ultima faza ajungi la garnitura O sa bag antigel maine si o sa il alerg putin sa vedem cum sta cu temperatura , si mai am o problema dar am uitat sa postez mai devreme , dupa 60km/h daca il accelerezi (vrei sa depasesti o masina o chestie nu stiu am dat un exemplu ) are cateva secunde in care pierde putere si se aude un un zgomot ciudat sa fie cureaua ? Asta doar cand accelerezi mai tare daca il duci la o anumita viteza si il ti asa nu are probleme dar daca ai accelerat mai tare face figuri . Editat Mai 13, 2012 de Dan_Cube Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Mai 13, 2012 Share Postat Mai 13, 2012 nu,cureaua nu face zgomote. cum adica ciudat?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan_Cube Postat Mai 13, 2012 Autor Share Postat Mai 13, 2012 (editat) nu,cureaua nu face zgomote. cum adica ciudat?! Nu stiu cum sa explic , ceva gen ca o masina de formula 1 auzita de la distanta mare A mai mers cineva cu el si mi-a zis ca ar patina cureaua ??? Editat Mai 13, 2012 de Dan_Cube Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kidmeister Postat Mai 13, 2012 Share Postat Mai 13, 2012 s-ar putea sa nu iti deschida termostatul si circuitul apei sa nu se faca pe la radiator. chestia asta foloseste sa se incalzeasca repede cand e motoru rece. verifica chestia asta in urmatorul fel: scoate carenele si incalzeste bine scuterul, mergi cu el sa creasca temp. apoi pui mana pe furtunele care ies din radiator. daca sunt reci inseamna ca ori schimbi termostatul ori spargi ce e inauntru ca e blocat pe inchis. cealalta varianta e ca nu iti merge pompa de apa. scoate capacul de la vasul de apa si cu motorul pornit uite-te daca vine apa inapoi in el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaai Postat Mai 13, 2012 Share Postat Mai 13, 2012 s-ar putea sa nu iti deschida termostatul si circuitul apei sa nu se faca pe la radiator. chestia asta foloseste sa se incalzeasca repede cand e motoru rece. verifica chestia asta in urmatorul fel: scoate carenele si incalzeste bine scuterul, mergi cu el sa creasca temp. apoi pui mana pe furtunele care ies din radiator. daca sunt reci inseamna ca ori schimbi termostatul ori spargi ce e inauntru ca e blocat pe inchis. cealalta varianta e ca nu iti merge pompa de apa. scoate capacul de la vasul de apa si cu motorul pornit uite-te daca vine apa inapoi in el. Asta este unul care a patit-o sa mai stie ceva mecanica...are dreptate , asa trebuie facut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 13, 2012 Share Postat Mai 13, 2012 In primul rand trebuie gasit defectul care a produs supraincalzirea agentului de racire (antigel + apa) din instalatia de racire si dupa aceea trebuie luate celelalte masuri. Avand in vedere faptul ca scuterul a stat atata timp si nu a fost folosit trebuie sa verifici urmatoarele aspecte: - nivelul antigelului din instalatia de racire - s-ar putea sa fie prea putin antigel si din aceasta cauza sa nu ai racirea buna; - starea radiatorului - este posibil sa ai fagurii obturati de mizerie/pamant adunat fapt care impiedica schimbul de caldura si implicit racirea motorului; - termostatul SIGUR a ramas blocat pe inchis, avand in vedere ca a stat atata timp, e posibil sa fie si ruginit - rezulta ca motorul foloseste circuitul scurt de racire (fara radiator) deci iar ai motive de supraincalzire; Concluzii: - dai jos tot antigelul din motor; - scoti termostatul afara si il verifici daca mai functioneaza (sau il duci la cineva care stie sa faca asta); - umpli cu antigel in radiator si in vasul de expansiune. Completarea in radiator se face cu motorul mergand la ralanti, si accelerezi usor, ca sa scoti aerul din instalatie. Ai aiciun tutotial facut de mine. - curata cu jet de apa radiatorul; - verifici vantilatorul de pe radiator daca functioneaza, prin alimentare directa la 12 V; - verifici firele de la termocupla sa nu fie roase/rupte si verifici si termocupla daca functioneaza (sau o duci la cineva care se pricepe sa faca asta); Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brembo Postat Mai 14, 2012 Share Postat Mai 14, 2012 termostatul! sau in cazul fericit ai bula de aer in dreptul termostatului si a ramas blocat pe inchis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan_Cube Postat Mai 14, 2012 Autor Share Postat Mai 14, 2012 Salutare , in primul rand vreau sa va multumesc ca mi-ati raspuns si ca ma ajutati . In seara asta am vrut sa ii pun antigel dar am descoperit 3 probleme : 1.Bidonul ala unde bagi antigelu are o gaura , probabil cand a bubuit apa pe acolo a iesit (o fi fost plasticu mai moale ) , am inteles ca trebuia sa dea pe furtunasu ala de la dopu bidonului antigelu sau apa afara dar nu a vrut 2.Termostatul nu deschide (maine o sa scot carenele si o sa ma uit la termostat , acum este cam tarziu este intuneric si frig afara ) 3.Termocupla nu pleaca la alea 90 grade , ciudat acum 2-3 zile cand a bubuit am lasat scuterul cu , contactu pus si mergea termocupla (dar acul era pe portocaliu-rosu ) , a facut tatal meu o smecherie si a bagat o surubelnita pe undeva pe la termocupla si mergea , dar nu porneste la alea 90 grade. Mi-ar trebuii un vas din ala sa bag antigelu , stiti de unde pot cumpara si la ce bani ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Mai 14, 2012 Share Postat Mai 14, 2012 incearca sa-l scoti si sa vezi capacitatea aproximativa. apoi cumperi unul sh, de la alt scuter, nu stiu daca o sa gasesti piese pt al tau...de ce nu pui poze? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan_Cube Postat Iunie 2, 2012 Autor Share Postat Iunie 2, 2012 Poze vineri sau sambata cand o sa desfac scuterul , o sa scot vasul ala si sa vad cum e cu termostatul asta . Salutare am revenit cu vesti (bune ) . Nu am mai postat pentru ca nu am mai facut nimic la scuter (motiv : vremea) , astazi am pornit scuterul si surpriza a mers perfect fara probleme sta acolo la un 90 grade am observat ca daca sar de 60km/h acul de la temperatura se duce in jos cu vreo 2-3 linii (dar nu mereu ) , cand am postat ultima data aici , am scos tot antigelu din scuter si am clatit cu apa dupa aceea am pus apa si asa a stat 2 saptamani ( ciudat pentru ca dupa ce am scos antigelu si am pus apa tot se incalzea prea rau ) astazi am reusit sa il pornesc ( cu redresorul pe baterie , baterie noua am inteles ca a stat 2 saptamani dar totusi nu avea putere sa invarta , cand am pus redresorul arata ca este incarcata nu la maxim dar era pe la un 5-6 si a pornit la prima cheie) m-am plimbat o ora m-am jucat cu acceleratia si nu sa mai dus pe rosu statea pe la 90 grade am oprit scuterul termocupla mergea am lasat scuterul sa se raceasca cam o ora dupa aceea l-am spalat dupa dau sa il pornesc , si nu mai porneste in 15 minute o sa pun redresorul pe baterie oare ce naiba are de face asa figuri , cand am cumparat bateria mi-a spus la magazin sa o formatez sau ceva de genu sa o las la incarcat a venit bateria si acidul intrun bidonas , am lasato la incarcat cam o ora si era cam pe la 4 pe redresor acum ca este undeva la 5-6 invarte dar greu nu are putere sa porneasca ma dispera daca pun redresorul porneste imediat . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Iunie 2, 2012 Share Postat Iunie 2, 2012 (editat) pai trebuia sa lasi bateria la formatat vreo 10-12 ore. oricum trebuia sa invarta daca e noua, mai ales ca daca ai mers cu scuterul o ora in timpul asta o incarca releul. ai verificat incarcarea? Editat Iunie 2, 2012 de motoreta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan_Cube Postat Iunie 4, 2012 Autor Share Postat Iunie 4, 2012 (editat) Am revenit , scuterul am reusit sa il pornesc foarte greu am pus redresorul l-am lasat 5 minute a pornit scuterul l-am oprit sa deschid portile cand sa il pornesc mort , pus redresoru iar stat cu el o ora nimic nimic , taicamiu care mai stie sa mestereasca pe la "fiare" a facut o smecherie ori cablu + ori cel cu - la conectat direct la redresor (a scos un cablu de pe baterie mai exact si la conectat la clestele de la redresor) si a pornit dar foarte greu au mers luminile farurile stopurile vreo 2 minute dupa mort nimic o lumina nu mai mergea , dupa ce lam oprit a murit complet ....o fura curent pe undeva pe la un stop pe la un far trebuie verificat de un electrician , daca stie cineva vre-un electrician moto prin Ploiesti care se poate deplasa cu scule si ce mai are el ar fi perfect as ramane dator ! Se pare ca releu de incarcare e stricat trebuie schimbat , si bateria o sa o las in seara asta la incarcat. Stie cineva ce fel de releu trebuie pentru malaguti madison T150 din 2001 si de unde iau ? Editat Iunie 2, 2012 de Dan_Cube Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.