Sari la conținut

Releu încărcare?


Postări Recomandate

Vă salut,

 

Se dă o Honda Deauville NT650V (cardan) din 2000 cu 41400Km care a stat doi ani fără să fie pornită.

Anul curent s-a pornit iar, pe loc, la un moment dat a început să iasă fum de sub Âşa.

Concluziile au fost, din auzite, că e dus releul de încărcare (care ar fi, din ce am înțeles, ceva asemănător alternatorului?), ceea ce a făcut să "puÂşte" Âşi bateria (pe româneÂşte e moartă).

Releul respectiv este sub Âşa, lângă baterie, pe partea laterala. Este foarte posibil ca din el să fi ieÂşit fumul...

 

Voi, cei care vă pricepeți, ce părere aveți? M-ar interesa în felul următor, dacă poate cineva să ajute cu un sfat/o părere:

1) Care ar fi problema?

2) Ce anume a cauzat-o?

3) Care este rezolvarea (astfel încât pe viitor să nu se mai întâmple... sau măcar să se mai întâmple peste încă 40000 Km :) )?

 

Mulțumesc anticipat pentru ajutor.

Editat de xmas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, nu este asemanator alternatorului, este doar o parte din alternatorul auto clasic.

Alternatorul auto contine in aceeasi carcasa si generatorul de curent alternativ si redresul si regulatorul care in final scot tensiunea de 13.8 continua.

La motocicletele japoneze partea de generare AC(curent alternativ) este efectiv in motor, stator/rotor cu bobine iar partea de redresare-regulare este in acel releu-regulator (care se cheama impropriu asa, el este de fapt un redresor-regulator AC/DC) care ti s-a ars tie.

Ala se cumpara si se inlocuieste.

De ce s-a ars? Asa se mai ard ele din cand in cand, pentru ca designul este prost. Unii care vor sa le prelungeasca viata le adauga un cooler de computer pentru o racire mai buna (de exemplu eu la VFR, am cooler de calc de 12V pus in capul regulatorului original, pana acu nu mi-a facut figuri.)

Daca ti-a "puscat" si bateria trebuie sa cumperi si o alta baterie, sau daca este modelul cu mentenanta (are capacele) se verifica nivelul electrolitului si daca e prea scazut se adauga apa distilata apoi se pune la incarcat pe un redresor. Daca dupa o incarcare de 5-12 ore tot nu tine curent arunc-o si cumpara alta.

Numai bine. :wave:

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, nu este asemanator alternatorului, este doar o parte din alternatorul auto clasic.

Alternatorul auto contine in aceeasi carcasa si generatorul de curent alternativ si redresul si regulatorul care in final scot tensiunea de 13.8 continua.

La motocicletele japoneze parte de generare AC este efectiv in motor, stator/rotor cu bobine iar partea de redresare regulare este in acel releu-regulator (care se cheama impropriu asa, el este de fapt un redresor-regulator AC/DC) care ti s-a ars tie.

Ala se cumpara si se inlocuieste.

De ce s-a ars? Asa se mai ard ele din cand in cand, pentru ca designul este prost. Unii care vor sa le prelungeasca viata le adauga un cooler de computer pentru o racire mai buna (de exemplu eu la VFR, am cooler de calc de 12V pus in capul regulatorului original, pana acu nu mi-a facut figuri.)

 

Mersi pentru răspuns.

 

Piesa respectivă cum se numeÂşte până la urmă? Adica ce anume trebuie să caut? Cerusem deja unui user de pe forum o ofertă pentru acumulator Âşi releul de încărcare Âşi nu mi-a cerut detalii suplimentare... ceea ce nu Âştiu dacă e bine sau nu :).

 

Când a fost pornit motorul erau maxim 5 grade Celsius afară deci nu Âştiu dacă problema a fost răcirea deficitară...

Bateria a stat în redresor, cuminte, după ce am văzut că nu mai vrea să "alimenteze" motorul... dar dusă a rămas... Precizez că pentru un scurt timp, până la partea cu fumul, motorul a pornit fără probleme...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releu de incarcare ii zice toata lumea.

 

Inainte de a pune alt releu pune si o baterie buna, e posibil ca cea veche sa fi avut scurt intre placi cumva si sa fi dus la arderea releului vechi.. nu stiu ce sa zic mai mult.

Verifica si firele in jurul lui, mufa lui de conectare, fire topite.. sau daca ai vreun prieten care a mai vazut electrica moto pune-l sa verifice putin harnes-ul (manunchiul de fire) de pe motociclea de orice chestie dubioasa, fire roase de soareci, topite, neizolate, etc. Se pot intampla multe cu firele la o motocicleta depozitata mai mult timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

...dacă poate cineva să ajute cu un sfat/o părere:

1) Care ar fi problema?

2) Ce anume a cauzat-o?

3) Care este rezolvarea (astfel încât pe viitor să nu se mai întâmple... sau măcar să se mai întâmple peste încă 40000 Km :) )?

 

Mulțumesc anticipat pentru ajutor.

 

1. Baterie sulfatata, sulfatarea apare datorita stocarii unei baterii pentru o perioada mare de timp in stare descarcata (neglijata adica) - cum e si cazul tau. Defect iremediabil, bateria se poate duce la centrele de preluare a acumulatorilor, in rest nu mai e buna de nimic.

2. Fumul a aparut datorita defectarii releului de incarcare (probabil), care trebuia sa incarce o baterie care absorbea un curent foarte mare (in uruma sulfatarii, rezistenta interna a bateriei scade spre 0 de unde rezulta scurtcircuit)

3. Baterie noua, releu de incarcare nou si incarcarea periodica a bateriei pe redresor, in timpul stationarii (nu mai rar de o incarcare completa pe luna). O solutie si mai buna este achizitionarea unui optimizator de baterii care sa ramana conectat permanent la baterie pe timpul stationarii indelungate a motocicletei. Optimizatorul se ocupa de "refresh-ul" bateriei dar tu trebuie sa ai grija sa aiba acid /electrolit in ea tot timpul (daca e baterie cu intretinere).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releu de incarcare ii zice toata lumea.

 

Inainte de a pune alt releu pune si o baterie buna, e posibil ca cea veche sa fi avut scurt intre placi cumva si sa fi dus la arderea releului vechi.. nu stiu ce sa zic mai mult.

Verifica si firele in jurul lui, mufa lui de conectare, fire topite.. sau daca ai vreun prieten care a mai vazut electrica moto pune-l sa verifice putin harnes-ul (manunchiul de fire) de pe motociclea de orice chestie dubioasa, fire roase de soareci, topite, neizolate, etc. Se pot intampla multe cu firele la o motocicleta depozitata mai mult timp.

 

Apreciez ajutor oferit. Mulțumesc!

O să încerc eu să verific cablurile (am Âşi aparat de măsură cu tester de continuitate) iar bateria cu siguranță va fi schimbată pentru că cea veche nu mai este de loc. :)

 

Numai bine!

 

P.S. Dacă cumva ai vreodată vreo problemă (mai ales cu computerele)... nu strică să dai un PM, poate reuÂşesc să te ajut cumva să o rezolvi. :bigstar:

 

1. Baterie sulfatata, sulfatarea apare datorita stocarii unei baterii pentru o perioada mare de timp in stare descarcata (neglijata adica) - cum e si cazul tau. Defect iremediabil, bateria se poate duce la centrele de preluare a acumulatorilor, in rest nu mai e buna de nimic.

2. Fumul a aparut datorita defectarii releului de incarcare (probabil), care trebuia sa incarce o baterie care absorbea un curent foarte mare (in uruma sulfatarii, rezistenta interna a bateriei scade spre 0 de unde rezulta scurtcircuit)

3. Baterie noua, releu de incarcare nou si incarcarea periodica a bateriei pe redresor, in timpul stationarii (nu mai rar de o incarcare completa pe luna). O solutie si mai buna este achizitionarea unui optimizator de baterii care sa ramana conectat permanent la baterie pe timpul stationarii indelungate a motocicletei. Optimizatorul se ocupa de "refresh-ul" bateriei dar tu trebuie sa ai grija sa aiba acid /electrolit in ea tot timpul (daca e baterie cu intretinere).

 

Mulțumesc!

 

N-am avut idee despre problema cu sulfatarea...

Asta se întâmplă la toate bateriile (parcă am văzut la un moment dat niÂşte baterii cu gel, "fără întreținere"?!)?

 

Încărcarea periodică la redresor o recomanzi Âşi în caz că motorul nu este pornit pentru ~2 săptămâni sau în orice situație e bună încărcarea la redresor? Nu am unul (redresor) Âşi aÂş vrea să Âştiu dacă este musai să îmi cumpăr Âşi pentru mine (eu am un CBR F4i)...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vara la temeperaturi normale nu trebuie nici un fel de intretinere speciala, nici daca nu o pornesti 1 luna sau doua. Iarna, daca tii bateria in casa, iarasi, nu tre sa-i faci mai nimic.. decat incarcata cand iti aduci aminte. Sunt bune si redresoarele cu mentinere, dar in opinia mea daca nu esti dealer moto care tii cate 10-20 de motociclete peste iarna intr-o hala nu se justifica.

 

Motocicleta mea anterioara am cumparat-o cu o baterie pe ea... am tinut motocicleta 4 ani si am vandut-o tot cu bateria aia in buna stare de functionare. In afara de dus in casa iarna si completat cu apa cand am vazut nivel mic de electrolit, altceva nu i-am facut. Si nici nu stiu de cand dracu era.

La motocicleta actuala... toata iarna am luat bateria in casa si am incarcat-o o singura data toata iarna.. apoi in primavara am pus-o pe moto si aia a fost.. eu merg cu moto cam 1 data pe sapt sau la 2-3 sapt si atunci porneste la primul buton.

Deci, nimic special.

 

Btw, eu in viata mea nu am detinut un redresor, incarc ba cu o sursa de router de 13v sau acum am o sursa de bormasina portabila care da exact 13.8V si 500mA. Am incarcat si o baterie de 85Ah cu ea fara probleme. Dureaza, dar iese treaba buna. :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vara la temeperaturi normale nu trebuie nici un fel de intretinere speciala, nici daca nu o pornesti 1 luna sau doua. Iarna, daca tii bateria in casa, iarasi, nu tre sa-i faci mai nimic.. decat incarcata cand iti aduci aminte. Sunt bune si redresoarele cu mentinere, dar in opinia mea daca nu esti dealer moto care tii cate 10-20 de motociclete peste iarna intr-o hala nu se justifica.

 

Motocicleta mea anterioara am cumparat-o cu o baterie pe ea... am tinut motocicleta 4 ani si am vandut-o tot cu bateria aia in buna stare de functionare. In afara de dus in casa iarna si completat cu apa cand am vazut nivel mic de electrolit, altceva nu i-am facut. Si nici nu stiu de cand dracu era.

La motocicleta actuala... toata iarna am luat bateria in casa si am incarcat-o o singura data toata iarna.. apoi in primavara am pus-o pe moto si aia a fost.. eu merg cu moto cam 1 data pe sapt sau la 2-3 sapt si atunci porneste la primul buton.

Deci, nimic special.

 

Btw, eu in viata mea nu am detinut un redresor, incarc ba cu o sursa de router de 13v sau acum am o sursa de bormasina portabila care da exact 13.8V si 500mA. Am incarcat si o baterie de 85Ah cu ea fara probleme. Dureaza, dar iese treaba buna. :friends:

 

:goodposting::thanks: :cheers:

Editat de xmas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...