Jump to content

ce supermoto sa-mi cumpar


Recommended Posts

Salut,

 

Eu am Suzuki DRZ 400 S cu roti de SM si sunt deja la al 3-lea sezon cu ea. De plictisit nu o sa te plictisesti de ea niciodata , de orice SM nu o sa te plictisesti niciodata, incearca si o sa vezi. Uite aici cam cel mai bun review despre motor in limba romana http://drivetest.motorclub.ro/1_610_Drive_test__Suzuki_DR_Z_400_SM_4521.html

 

Lupu zicea cineve ceva de un DR 650 ... comparat cu DRZ ... n-ai cum sa compari tractor cu avion, un DR 650 e tractor, poti sa-i pui si roti SM, tot tractor facut din fonta ramane. E un fel de calorifer cu care incerci sa te dai "reising", spun asta ca am avut DR 650 cel cu carena fixa, nu cu far mobil. In primul rand are o tona, o tona pe care vrei sa o strecori printr-un trafic din ce in ce mai mizerabil din oras, si in al 2-lea rand pana la 100 km la ora nu are ce sa bata la DRZ ... pe urma se impute treaba pentru DRZ, dar asta e alta poveste.

In schimb da, dupa ce m-am dat cu un KTM 690 SM si m-am urcat pe DRZ, i-am zis lui Jean ca mi-a stricat motorul, pt ca mi se parea ca nu mai trage. E diferenta mare pentru e ca si diferenta mare de cm3. Si e si diferenta mare de consum. Si e si diferenta mare de greutate, etc etc.

 

DRZ-uri gasesti multe pe piata spre deosebire de alte SM-uri cum ar fi HUSQVARNA si HUSABERG. Poti sa-ti iei un DRZ S caruia sa-i pui roti de SM sau sa iei unul direct SM ( asta ar fi mai recomandat ) daca vrei sa te dai numai pe strada, furca upside down e de mare efect, DAR mare grija cand il alegi, pentru ca majoritatea celor care au fost folosite strict in enduro nu mai sunt in mintile lor.

 

DRZ e un motor modest-mediu la capitolul SM, nu e cel mai puternic din clasa lui, dar parerea mea este ca e cel mai fiabil dintre ele.

 

Una din marile probleme ale DRZ-ului e TOP SPEED-ul. Care se invarte undeva la 100 km/ora viteza de "croaziera" si undeva la 120-140 pe depasiri (cu foaie de 44), nu e un motor facut sa il alergi pe distante mari. In oras ii dai si 130 lejer intre semafoare, dar nu se merita sa-l tii la viteza asta cateva ore ... se supara si incepe sa manance ulei :) Am vazut DRZ SM cu foaie de 38 de KTM modificata cu care se merge 130 in loc de 100 la drum lung cam la aceleasi turatii (DRZ nu are turometru, te ghidezi doar dupa sunetul motorului). Tinand cont ca eu 95 % din timp il folosesc in oras, pentru mine nu este o problema.

A doua mare problema, care apare tot la mersul in afara orasului este saua extrem de ingusta. Ca sa-ti faci o idee, ia o sticla de Cola la 2 L si pune-o pe scaunul pe care stai la calculator si stai pe ea 2-3 ore. Iti garantez ca senzatia este una aparte :)))

 

La capitolul upgrade-uri ce se merita sa schimbi imediat la ea e GALERIA, nu neaparat TOBA. Galeria limiteaza destul de mult motorul, eu mi-am pus evacuare completa Akrapovic si am simtit imediat diferenta de putere dintre ce a fost si ce e acum, se intinde alfel in ture, nu se mai tureaza asa repede, nu pierde asa multa putere cand ajunge in ture inalte + ca zgomotul pe care il face e total altceva fata de toba stock :)) Teava de la galeria stock era aproape la jumate din diametrul galeriei Akrapovic.

Si pe urma incepe distractia, poti sa-i schimbi filtru de aer cu unul sport (daca mergi doar in oras, pe enduro K&N se face piatra daca ajunge mizerie-noroi acolo), poti sa-i schimbi carburatorul (el are stock un Mikuni pe varianta S si SM) si sa pui FRC Keihin 39 care vine pe DRZ E (cel fara scarite de pasager, varianta de enduro), poti sa-i schimbi axa cu came... etc etc posibilitatile sunt nelimitate, totul tine de bani. Am vazut pe un site de tunning un DRZ dus la 75 cai cu o investitie de 15 000 E sau $ nu mai tin minte exact, americani nebuni.

In schimb o data cu performantele incepe sa creasca si consumul si daca o vrei doar pentru "plimbat lejer", ceea ce iti garantez ca nu o sa faci cu un SM, nu se justifica. Daca vrei "reising" sari cu banul si pui pe ea tot ce e de top.

 

Daca vrei un SM cu care sa si iesi foarte des din oras iti recomand XT660, LC4 640 sau 690. Dar XT e o vaca a naibii de grea, pe ea nu se simte greutatea, dar cand te dai jos si vrei sa o impingi cat de cat ... iti cam dai sufletul, doamne fereste sa faci vreo pana si sa impingi la ea.

 

GoodKat ziceai ceva de 1,90 si 80 de kile ... pe DRZ sau orice alt SM de 400-450 o sa arati haios :)) Esti foarte inalt pentru modelul asta de mobra, o sa stai cam ca pe un BMX :)

Link to post
Share on other sites

ma dau de vre-o 3 luni cu un ktm 690 prestige al unui amic de e prin strainataturi. modelu e un 2007, ala cu roti turnate. fratioru cu roti spitate il vedeti des pe la bgs.

 

din capu locului tin sa precizez ca nu is tocmai fan portocala, optand in general pt fiabilitate in detrimentul performantei.

ce pot sa zic, o sa ii fac la un moment dat un review pe larg. dar a momentul de fatza nu cred sa existe mobra de oras mai ok. motoru e vanos, chiar daca tobele stoc il limiteaza pe ture joase. bicicleta e superba. iar consumu in oras, in contextul in care tai bucurestiul in doua zilnic, e intre 5l / suta cand merg linistit si 5.3l / suta cand dau in el ca in hotii de cai.

 

Eu tocmai m-am hotarat sa il pun in vanzare pe al meu, e la fel cu cel de care zice scabron mai sus. Poate iti face cu ochiul: 690 SM Prestige

Evident pretul e negociabil.

Link to post
Share on other sites

Salut,

Si eu acum o luna eram in cautarea unei sumo, si am inceput sa citesc.

Tin sa precizez ca trecerea mea a fost de la un R6 08 la motocicleta actuala.

Pentru mine, dupa ce am citit toate review urile, existau 2 motociclete si anume Suzi DRZ sm, si KTM 640 lc4 sm. Ambele supermoto de fabrica. Pe langa roti, vin si cu alte inbunatatiri. In fine, ideea este ca...eu venind de pe o supersportiva am vrut ceva mai cu vana, asa caam optat pentru lc4.

Este o motocicleta incredibila care te stimuleaza la scandal. Dupa cum spunea cineva mai sus, daca vrei sa mergi usor, nu-ti lua sumo. :) Nu ai sa poti sa te controlezi.

In legatura cu fmx ul, poate ar fi buna pentru tine, avand in vedere ca esti incepator. Are o ciclistica foarte foarte faina si este fiabila. Cei de la Honda nici nu o numesc supermoto, ci mai exact funbike. Targetul ei fiind tineri cu permisul de putin timp, care vor ceva amuzand si placut pentru a se deplasa in mediu urban.

Parerea mea pentru tine, ori un fmx (trancanici avea unul) ori un drz in mintile lui. Mai sus de atat nu are sens pentru ca devin un pic brutale.

P.S. Apropo de inaltimea si greutatea ta. Eu am 1.86 si 78 kg si ma simt FOARTE BINE pe motard. Mult mai in largul meu decat pe sport. ;)

Succes, si sa ne spui ce ai hotarat si ce ai gasit.

Link to post
Share on other sites

Daca cineva e interesat de un SM il invit sa vina si sa vada 450-ul meu. As dori sa o schimb sa-mi iau ceva de enduro.Pentru mai multe detalii si un pret de bun simt astept un PM, sau 0765.980.875 :cheers: . Recent motocicleta a primit spite noi pe spate.

Acte in regula ITP 10.2012 .

Nu sunt interesat de schimburi.

Link to post
Share on other sites

Mie imi place mult Aprilia Dorsoduro dar nu stiu prea multe despre el doar din review-urile de pe youtube. Daca stie cineva mai multe rog sa lase impresiile pe aici :cheers:

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

face asta mai mult decat o alta clasa? de ce?

 

 

Pt ca un sumo are cuplu mare in turatii joase, pe cand la un ss de 600 cuplu e in ture mari, dozabil.

 

 

ORicat de civilizat as merge cu exc 450 pe sumo, tot nu ma tin gumele ca la r6, nici lanturile.

Sumo high end e husaberg, sau aprilia sxv, pt cine are bani, mananca bani si piese ca un 2t, se stie. De aici avantajul de a fi rapid in viraje.

 

Cine nu crede sa faca experienta pe banii lui :cheers:

 

Sau aici e un exot, Vor Vertemati 530, distributie pe roti dintate

 

 

http://www.motorradonline.de/vor-mx-450530/4845

Edited by furtuna dragos
Link to post
Share on other sites

Eu am un Husaberg FS 550.

 

Acum cîțiva ani mergeam pe stradă cu el, full time. Am făcut naveta la Snagov timp de 2 ani, 80 km/zi, 6 zile pe săptămînă (exceptînd perioadele reci ale anului)

 

Mi-a mîncat un set de gume de stradă într-un an și jumătate (cred că mai mergeau dar le-am schimbat).

 

Făceam schimbul de ulei săptămînal - în fiecare sîmbătă puneam 1.1 l ulei sintetic + 1 filtru (Yacco sau Motorex) - asta înseamnă 4 filtre + 4.5 l ulei / lună - filtrele sînt mici. Mulți mi-au spus că sînt eu paranoic cu schimburile de ulei, că merge să schimb și mai rar deoarece nu mergeam la competiții :)

 

Consum de benzină relativ OK.

 

Am schimbat un lanț pe sezon.

 

 

Pe partea pozitivă a lucrurilor - am servit vreo zece trînte în acest timp. De fiecare dată am cules mobra de pe jos și i-am dat un șut în roată, două pedale în gol cu decompresorul și a treia în plin și am plecat :) Nu carene la vopsit, nu manete, nu capace nu nimic. O singură dată am schimbat un ghidon cînd am comis-o grav - 30 m tîrîș pe DN1 pe ploaie, cu mobra învîrtindu-se în spatele meu. Dacă picam cu o clasică sau o carenată în jumătate din aceste situații și făceam totalul reparațiilor nu cred că mă încadram în acei litri de ulei pe care i-am băgat în motor.

 

Sumo high end e husaberg, sau aprilia sxv, pt cine are bani, mananca bani si piese ca un 2t, se stie.

 

Se știeeee !

 

Am făcut întreținere la sînge și nu am schimbat cilindru, piston sau ambielaj. La revizia după un an de frecangeală am schimbat arcurile de la supape (posibil să fi fost chiar defect de fabricație. În rest, motorul a fost intact.

Link to post
Share on other sites

Husele sunt bune de concurs, forta bruta si tot ce vrei pt concurs, am avut fe 550 98' si fe 650 2003. Daca erau fiabile tineam una si acuma, unii din prietenii mei mai tin cate una si acuma chiar daca ii costa, o tine pt ce poate.

 

 

Doar nu sunt ''honde''...

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

HONDA FMX 650 cea mai tare , e ieftina si poti sa ii maresti puterea foarte usor , daca avea motoru in V si pe injectie era crima.

Motoru stock are 37 Cai si poate ajunge din cate am vazut la aproximativ 60 cai poate chiar si mai mult .

 

Important e ca este ieftin fata de restul .

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

salut! anul asta vreau sa schimb aerul si sa imi iau un hard enduro. ma bate insa gandul sa imi iau si un kit SM sau chiar inca o motot SM.. depinde de finante.

 

vad ca tot mai multi spuneti ca iti papa banii. puteti sa dati ceva detalii? cati bani? pe ce? frecventa? vreau sa imi fac o idee pt ca fiecare percepe in felul lui acest fenomen, care evident este influentat de venit samd.

 

merci!

Edited by Roberte
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

salut! anul asta vreau sa schimb aerul si sa imi iau un hard enduro. ma bate insa gandul sa imi iau si un kit SM sau chiar inca o motot SM.. depinde de finante.

 

vad ca tot mai multi spuneti ca iti papa banii. puteti sa dati ceva detalii? cati bani? pe ce? frecventa? vreau sa imi fac o idee pt ca fiecare percepe in felul lui acest fenomen, care evident este influentat de venit samd.

 

merci!

 

Studiu de caz:

Husaberg FS550 ( :) pentru rigoare, deoarece nu exista modelul - a fost mutat un motor de 550 pe o bicicletă de FS 450)

 

uz stradal, mers in fiecare zi la servici (40 km x 2 - Berceni-Snagov), circa doi ani

 

consumuri:

- benzină (habar n-am cît mînca la sută, nu am încercat niciodată să fac consumul)

- un schimb de ulei în fiecare sîmbătă (aproximativ 450 km) = circa 1 l de ulei sintetic + 1 filtru ( 45 + 20 lei = 65 lei), manopera DIY :)

- curatat filtru de aer odata pe luna (tip burete, se spala si se da cu spray uleios pentru filtre de aer)

- un set de cauciucuri pe an (aveam Michelin Pilot Power)

- o bujie pe an

- schimbat lichid de frina odata pe an

- schimbat ulei in furca odata pe an (cred ca si simeringurile daca-mi amintesc bine)

 

reparatii in acesti doi ani

- o intretinere pe timp de iarna (mers la service montat si demontat tot, gresat etc

- au cedat arcurile de la supape, au fost inlocuite

 

pro

- fun

- foarte mult fun

 

contra

- te doare poponeata de la sa

- nu poti sa mergi calm

- disconfort la mers pe DN / autostrada (mobra e amuzanta atita timp cit nu ii dai constant pe linie dreapta) - vint in fata, viteza de virf limitata de calcatura

- rezervor mic / alimentari dese

Link to post
Share on other sites

Studiu de caz:

Husaberg FS550 ( :) pentru rigoare, deoarece nu exista modelul - a fost mutat un motor de 550 pe o bicicletă de FS 450)

 

uz stradal, mers in fiecare zi la servici (40 km x 2 - Berceni-Snagov), circa doi ani

 

consumuri:

- benzină (habar n-am cît mînca la sută, nu am încercat niciodată să fac consumul)

- un schimb de ulei în fiecare sîmbătă (aproximativ 450 km) = circa 1 l de ulei sintetic + 1 filtru ( 45 + 20 lei = 65 lei), manopera DIY :)

- curatat filtru de aer odata pe luna (tip burete, se spala si se da cu spray uleios pentru filtre de aer)

- un set de cauciucuri pe an (aveam Michelin Pilot Power)

- o bujie pe an

- schimbat lichid de frina odata pe an

- schimbat ulei in furca odata pe an (cred ca si simeringurile daca-mi amintesc bine)

 

reparatii in acesti doi ani

- o intretinere pe timp de iarna (mers la service montat si demontat tot, gresat etc

- au cedat arcurile de la supape, au fost inlocuite

 

pro

- fun

- foarte mult fun

 

contra

- te doare poponeata de la sa

- nu poti sa mergi calm

- disconfort la mers pe DN / autostrada (mobra e amuzanta atita timp cit nu ii dai constant pe linie dreapta) - vint in fata, viteza de virf limitata de calcatura

- rezervor mic / alimentari dese

idem si la aprilia sxv 550 2007...cu adaugari

 

-un electromotor pe an si pornire la rece f grea daca nu e reglata injectia...lucru care o sa il fac curand

-nu are rost sa o iei daca nu o sa alergi pe pista macar de fun ca mine...dupa fiecare iesire ulei schimbat

Link to post
Share on other sites

idem si la aprilia sxv 550 2007...cu adaugari

 

-un electromotor pe an si pornire la rece f grea daca nu e reglata injectia...lucru care o sa il fac curand

-nu are rost sa o iei daca nu o sa alergi pe pista macar de fun ca mine...dupa fiecare iesire ulei schimbat

 

Eu am renunțat de multă vreme la electromotor. Oricum, nu prea îl mai foloseam nici cînd mergeam pe stradă (pornește atît de ușor la kick încît nu am mai simțit nevoia să dau la buton). Țineam atunci instalația completă ca să meargă electroventilatorul (e de bază în trafic cînd stai la semafoare vara).

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...