adrian_mirea Postat Octombrie 22, 2012 Share Postat Octombrie 22, 2012 (editat) Azi dimineata am fost implicat intr-un accident cu motocicleta. Mergeam pe Calea Floreasca, banda 2 era blocata, iar eu ma deplasam pe banda 1 ( pe care masinile de regula n-au loc, pentru ca sunt masini parcate pe ea ). Nu aveam mai mult de 30 la ora, sa zic ( si asta a fost motivul principal pentru care accidentul este unul totusi usor ). Din sens opus, un Renault Symbol a facut dreapta sa intre pe o straduta, fara sa se uite. Nici nu l-am vazut, era complet mascat de masinile oprite in blocajul din trafic. Poate daca aveam 10-20 la ora, sa fi avut destul timp sa reactionez, dar asa, 30-40, pur si simplu am intrat in el. Timp de reactie.. ioc; cred ca din momentul in care l-am vazut in jumatate de secunda eram deja infipt in el, n-am franat deloc. Ma ridic nici nu stiu cand, strig ceva gen "uita-te pe unde mergi!" mai mult subconstient decat gandit, opresc si ridic motorul, initial mi s-a parut ca nu mai intra in viteza ( eram inca in stare de semi-soc ), apoi am dat sa-l pornesc, si nu mai pornea. Am reusit sa-l bag in neutru si sa-l scot pe roti de pe strada, dupa ce l-am pus pe trotuar m-am uitat si parea aproximativ intreg; dar nu pornea; in final a pornit dupa ce am indreptat maneta de ambreiaj care nu isi mai putea face cursa, nu mai decupla si deci nu dadea scanteie. In fine, sa nu lungesc prea mult povestea. Desi poate unii imi vor zice ca am procedat prost, m-am hotarat sa fac amiabila cu individul, care de altfel era foarte civilizat, nu pus pe scandal, un om educat. Acum, sunt in posesia formularului aluia cu schema accidentului, de "constatare amiabila", semnat de amandoi, si a unei copii dupa asigurarea lui. Am fost la un service de incredere, unde imi repar eu motorul, si acolo mi s-a spus care-s daunele: trebuie schimbata furca ( imi dadusem si eu seama de asta pe drum ca trace spre dreapta ), si in plus, e afectat si cadrul, mai exact blocarea de ghidon este desprinsa de cadru. Mai sunt mici alte chestii dar astea ar fi principalul. Cel de la service mi-a zis ca pentru treaba cu cadrul normal ar fi sa primesc dauna totala, ca asa ceva nu se repara, sudeaza, etc fiind considerat element de siguranta. Intrebarea mea este, ce urmeaza acum? Adica in mare stiu, va trebui sa-mi fac programare la asiguratorul soferului care m-a lovit pentru constatare si apoi vin cu ea la service sa o repar. Eu vreau sa aleg varianta repararii "in regie proprie" ( parca asa ii zice ), adica vreau sa-mi estimeze daunele si sa imi dea o anumita suma de bani in cont, urmand ca eu sa repar motocicleta cum stiu eu ( adica la service-ul sus numit, cel mai probabil cu piese second ) Cine se pricepe la asa ceva sa imi dea niste sfaturi? Cum o sa decurga lucrurile la asigurator, cum trebuie sa ma comport si ce sa zic ca sa fie cat mai bine, etc Editat Octombrie 22, 2012 de adrian_mirea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ctrad Postat Octombrie 22, 2012 Share Postat Octombrie 22, 2012 (editat) Salut ! Vorbesc in cunostinta de cauza , fiind si eu victima unui accident si acum o saptamana mi-am recuperat banii pe motor de la asigurator ( dauna totala ) . Daca depaseste o anumita suma costul reparatiei , prefera sa-ti dea banii decat sa se complice cu reparatia mobrei , iar cum un far + o carena pe original costa cat jumate de motor . . . . . Etapele pe care le-am parcurs eu : - am dus motorul la un service autorizat ( ptr a nu mi se putea contesta daunele ) - am facut programare la asigurator - a venit inspectorul de daune la service si impreuna cu mecanicul au facut constatarea vizuala a pieselor vizibile , urmand a se da carenele jos de catre service ( ptr daune ascunse ) - serviceul a trimis devizul estimativ catre asigurator - trebuie sa specifici ca vrei sa-l repari in regie proprie in formularul lor , al asiguratorului - asiguratorul comform unei formule standard mi-a facut calculul sumei ce mi se cuvenea - am asteptat banii P.S. : in functie de asigurator , iei banii mai devreme sau mai tarziu ( cu nervi poate , telefoane , interventii ) . Al meu a fost f. ok . Termenul maxim de rezolvare a cazului este de 3 luni , dar . . . . . Nu am mai stat sa-ti enumar tot felul de cereri si formulare ce ai de completat , astea le vei descoperii la momentul respectiv . Succes ! Editat Octombrie 22, 2012 de ctrad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_mirea Postat Octombrie 22, 2012 Autor Share Postat Octombrie 22, 2012 Mersi de raspuns, eu stiam ca se merge cu motorul la asigurator, se poate sa-l las si in service si sa vina ei acolo? Inca ceva, trebuie sa fie prezent si soferul masinii care m-a lovit, cu masina lui, pentru constatare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ctrad Postat Octombrie 22, 2012 Share Postat Octombrie 22, 2012 (editat) In cazul meu a venit inspectorul la service , deci cred ca exista si varianta asta ( ca si exemplu daca e dauna totala , cu ce sa le duci acolo epava ? cu platforma ? ) Te poti duce si tu la asigurator , in cazul in care o poti deplasa , dar pe tine te pot contesta asupra stricaciunilor declarate pe cand un mecanic autorizat nu . Ei prefera sa le duci si vinovatul ptr a le usura munca , dar nu e obligatoriu ( doar au asigurarea cu datele pe ea ) Eu nu le-am dus nimic . L-au gasit ei si nici macar nu era din oras cu mine . In prealabil m-au intrebat de el , dar eu stand in spital nu ma puteam prezenta imediat dupa accident ( cum se face de obicei cand nu sunt victime ) . P.S. : vei plati constatarea serviceului aprox 100-150 ron , iei factura si chitanta pe care le atasezi la dosar sa-ti dea banii si pe ea . Editat Octombrie 22, 2012 de ctrad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flubber26 Postat Octombrie 22, 2012 Share Postat Octombrie 22, 2012 (editat) salut! si eu am fost implicat intr-un accident acum aprox o luna jumate, si inca mai astept bani..... -eu m-am prezentat cu motoru impreuna cu cel care m-a accidentat la asigurator (in cazul meu astra asigurari),unde s-a incheiat un dosar de dauna,(multe hartii, de semnat schite ale accidentului) -am ales reparatie in regie proprie,am fost sunat dupa circa 2 saptamani in care am fost anuntat ca imi da o suna de bani, si ca sa pot intra in posesia lor sa le duc un nr de cont in care sa livreze bani....dupa ce le-am dus si asta mi-au spus ca in 3 saptamani o sa imi intre bani in cont...... au trecut mai bn de 2saptamani si bani inca nu au intrat... -eu nu am mai fost in nici un service sa faca un devis ptr ca in ploiesti "cica " nu ar exista service autorizat sa colaboreze cu ei etc... Cum spunea si ctrad e de asteptat .......... Editat Octombrie 22, 2012 de flubber26 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stefanlts Postat Octombrie 22, 2012 Share Postat Octombrie 22, 2012 El va merge separat cel putin asa a fost la mine . Cat despre daune in cazul meu a fost altul . In ziua accidentului am mers sa deschid dosarul de dauna dupa 2-3 saptamani a facut constataream si am facut facturi proforma cu daunele, dupa inca o luna am depus plangere la CSA ca nu stiam absoul nimic legat de procesul de despagubire si in mai putin de 30 de zile am primit unicul raspuns de la Comisia de Supraveghere a Asiguratorilor in care mi s-a comunicat si suma cu care trebuie sa fiu despagubit , iar banii i-am primit cu mult peste termenul de 10 zile de ultimul act depus asa cum zice legea. Asta pentru motor ca pentru costum dupa 2 luni m-a sunat agentul constatator sa deschid un nou dosar si nici pana in ziua de azi nu stiu ce bani tre sa iau . Cei de la asigurari imi zic sa duc un proces verbal de la politie din care sa reiasa ca la momentul evenimetnului purtam echipamentul, dar cum am facut amiabila in baza lor de date nu exista inregistrat un eveniment , deci nu am cum sa il dau si le-am zis asta , mai ales ca inca din prima zi, ceea a accidentului am specificat ca a fost avariat si echipamentul . Acum am o noua plangere la CSA si astept sa vad ce imi zic ei . Vine iarna , o sa ai timp sa umblii sa te enervezi si sa ii "dracui". Sincer din cate stiu eu treaba cu reparatul in regie proprie iti dau banii dar trebuie sa duci la asigurator devizul plus factura finala de reparatie , si atunci suma ar fi ceva mai mare. La reparatul in regie proprie era mai mare cu 700 de euro decat dauna totala . Tu esti ok , toate bune ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_mirea Postat Octombrie 23, 2012 Autor Share Postat Octombrie 23, 2012 (editat) Tu esti ok , toate bune ? Da, n-am nimic, nu ma doare nimic, aveam doar 30 la ora si am intrat din lateral in masina care a facut stanga in fata mea. Acum vreau sa vad cum sa fac sa-mi recuperez banii de la asigurare. Ma bate gandul sa o duc la reprezentanta Suzuki pentru constatare si sa ii spun asiguratorului sa vina acolo. Editat Octombrie 23, 2012 de adrian_mirea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pachemon Postat Octombrie 23, 2012 Share Postat Octombrie 23, 2012 du-o la ce service vrei tu. avizezi dauna telefonic la societatea de asigurari. te vor suna cei de la daune. veti face constatarea daunelor. vei deschide comanda de reparatie la service. se va face reconstatare. se vor aproba sau nu eventuale daune "ascunse". se va face un deviz estimativ de reparatie si trebuie cerut acceptul de intrare in reparatie. in cazul in care valoarea reparatie este mai mare decat valoarea maxima a despagubirii la data evenimentului se considera ca e dauna totala economica si ti se vor da banii care ti se cuvin. atentie! baniii care ti se cuvin nu sunt intotdeauna banii pe care tii ofera asiguratorul! restul pe PM. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_mirea Postat Noiembrie 7, 2012 Autor Share Postat Noiembrie 7, 2012 (editat) du-o la ce service vrei tu. avizezi dauna telefonic la societatea de asigurari. te vor suna cei de la daune. veti face constatarea daunelor. vei deschide comanda de reparatie la service. se va face reconstatare. se vor aproba sau nu eventuale daune "ascunse". se va face un deviz estimativ de reparatie si trebuie cerut acceptul de intrare in reparatie. in cazul in care valoarea reparatie este mai mare decat valoarea maxima a despagubirii la data evenimentului se considera ca e dauna totala economica si ti se vor da banii care ti se cuvin. atentie! baniii care ti se cuvin nu sunt intotdeauna banii pe care tii ofera asiguratorul! restul pe PM. Salut, eu nu vreau s-o repar la service-ul respectiv ci in regie proprie sau mai bine zis la o cunostinta care are un service, tot ce vreau de la asigurator este sa imi dea o suma de bani care sa acopere cheltuielile de reparatie. S-a uitat deja la service la ea si mi-a spus asa cum am mai zis parca, fiind cadrul fisurat la blocajul de ghidon, in mod normal asta ar fi motiv de dauna totala. Mai e si in pic deplasat cadrul, rezervorul turtit, semnale rupte, ghidon stramb, si tuburile de furca deplasate. Dintre toate astea grave ar fi tuburile de furca si deplasarea cadrului. Sa vedem cum decurg lucrurile la asigurator, prietenul de la service mi-a zis ca or sa faca tot posibilul sa imi caute nod in papura, sa imi explice ei cum tuburile se repara si nu se pot inlocui, cum ca treaba cu cadrul nu-i motiv de dauna totala ( desi este, fiind element de siguranta ) si ca vor recurge la orice procedeu pentru a ma face sa renunt; sper sa nu fie asa sumbra situatia cum mi-a prezentat-o el dar probabil voia doar sa ma pregateasca pentru ce va urma -------------------------------------------------------------------- EDIT 7 noiembrie: Am fost la constatare impreuna cu soferul care m-a lovit, si asa cum era de asteptat, inspectorul pe de-o parte nota toate nimicurile pe de alta se ferea sa noteze elemente care stia ca sunt scumpe. Mi-a trecut in final si furca avariata, care-i elementul principal, dar cu mentiunea ca trebuie "investigate imprejurarile accidentului"; se facea ca nu intelege cum de se poate indoi furca la un asemenea accident... Daca nu imi trecea deloc furca n-as fi semnat. Acum urmeaza sa merg la ei la sediu cu procesul verbal de constatare, insa nu prea imi e deloc clar ce va urma mai departe. Eu in principiu sunt nemultumit de cum a decurs evaluarea pagubelor, ce optiuni am? Pot cere o expertiza suplimentara? Ma bate gandul sa merg la reprezentanta Suzuki, sa obtin de acolo o evaluare cinstita a pagubei, nu asa cum au facut ei. In cazul in care fac asta, conteaza in vreun fel pentru asigurator devizul de la Suzuki? Imi e sa nu zica ca ei nu lucreaza cu reprezentanta suzuki, si sa fac evaluarea la un service de tot rahatul, care are intelegeri cu ei, si imi pun in deviz toate chinezariile posibile de piese, numai, numai, sa iasa suma minima. Editat Noiembrie 7, 2012 de adrian_mirea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Noiembrie 7, 2012 Share Postat Noiembrie 7, 2012 Ma bate gandul sa merg la reprezentanta Suzuki, sa obtin de acolo o evaluare cinstita a pagubei, nu asa cum au facut ei. In cazul in care fac asta, conteaza in vreun fel pentru asigurator devizul de la Suzuki? Imi e sa nu zica ca ei nu lucreaza cu reprezentanta suzuki, si sa fac evaluarea la un service de tot rahatul, care are intelegeri cu ei, si imi pun in deviz toate chinezariile posibile de piese, numai, numai, sa iasa suma minima. fa deviz de reparatie (costa circa 1 milion + sau _) la reprezentanta. sa aibe stampila firmei care face devizul. off. NU MAI FACETI AMIABILE! CAND SUNTETI PE MOTOR! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silencer Postat Noiembrie 7, 2012 Share Postat Noiembrie 7, 2012 de acord la faza cu FARA amiabile cand iti busesti mobra. oricum de obicei iti iei si un genunchi zdrelit, ai motive suficiente sa chemi politistu. pot sa-ti recomand din experienta sa vorbesti la bardak, e un service de pe prelungirea ghencea. eu acolo mi-am facut mobra si din ce mi-a mai povestit seful de acolo a cam intrat cu paru in cativa asiguratori cand i-au facut faze d-astea. eventual poti sa dai un telefon sa-i povestesti despre ce e vorba si sa-l intrebi daca are cum sa te ajute. mie mi s-a parut foarte prietenos si saritor omul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LucianU Postat Noiembrie 7, 2012 Share Postat Noiembrie 7, 2012 Cu totul deacord....FARA amiabila. Ala este dragut si dupa ce semnezi a plecat si tu tragi sa rezolvi. Inspectorul de daune face o prima constatare apoi daca o duci la service si o desface, o sa vina sa faca poze si sa faca si alta constatare. Daca vezi ca este asa grav incat poti primii dauna totala....de ce te mai chinui sa o repari in regim propriu ???? Daca iei dauna totala o sa-ti dea banutii si in functie de inspector sau de cum te intelegi cu el...motorul avariat poate ramane la tine. Nu mai fiti BUNI in cazuri de accident. Fara sa aveti ceva cu cel vinovat....mergeti pe calea directa...politie,service autorizat si reparatie moto fara alte batai de cap. Si eu as vrea sa fiu bun si sa-l las sa plece, dar dupa trag eu mai mult decat trebuie.... Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silencer Postat Noiembrie 7, 2012 Share Postat Noiembrie 7, 2012 exact. asa, niciun asigurator nu o sa comenteze la devizul completat de politist. la mine, politistu mi-a pus si oglinda pe deviz desi era departe de locul impactului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.