octavianvarzaru Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 Salutare, A avut sau are cineva probleme cu partea electrica a comenzilor de lumini si semnalizare la Hornet? La mine nu se pune semnalizarea intotdeauna mai ales pe dreapta. Se aude un clicket la releu dar nu porneste semnalizarea, dar nu mereu. Pe dreapta tot cam la fel face dar mai rar. Daca misc comutatorul cateodata porneste. La comutatorul de lumini, cand mut pe pozitii sau faza scurta parca ar fi un contact imperfect in comutatorul de pe ghidon dar functioneaza. Motocicleta a stat o zi afara acum cu ninsorilea astea. Ce ar trebui sa mai verific? Ajutati un biet incepator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Joon Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 ti-au oxidat contactele de pe comenzi , asta din cauza ca nu au fost folosite o perioada ! rezolvare : esti atent la comenzi in primele zile de folosire si poate se rezolva de la sine . ......sau desfaci blocul de comenzi cureti lamelele de contact si apoi vezi ce se intampla ! succes , si nu uita sa scrii cum ai rezolvat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Norbyke Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 adolf_ss , dar dupa ce ai curatat lamelele de contact, e oki sa dai si cu ceva unsoare pe baza de grafit, astfel se previne oxidarea contactelor. Nu iti recomand WD-40. am avut aceasi problema la hornet 2001. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octavianvarzaru Postat Martie 28, 2013 Autor Share Postat Martie 28, 2013 O sa mai incerc maine sa le folosesc si eventual sa vad cum s-ar desface blocul de comenzi fara sa stric ceva. Problema mare este ca maine merg si la ITP si sper sa n-am probleme. Maine de dimineata ma apuc de treaba pana pe la pranz cand merg la ITP. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 Am avut o problemă asemănătoare pe hornet. Când era frig se manifesta mai des problema. Dacă dădeam un bobârnac releului pornea semnalizarea. Nu m-a deranjat prea tare că nu prea folosesc semnalele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Joon Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 adolf_ss , dar dupa ce ai curatat lamelele de contact, e oki sa dai si cu ceva unsoare pe baza de grafit, astfel se previne oxidarea contactelor. Nu iti recomand WD-40. am avut aceasi problema la hornet 2001. normal , daca bagi WD-40 o sa adune tot praful ! la mine a mers bine si fara , am curatat cu alcool tehnic si gata Octavian : daca postai mai devreme te ajutam cu mare placere la mesterit , si asa am frecat menta azi ..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octavianvarzaru Postat Martie 30, 2013 Autor Share Postat Martie 30, 2013 Din pacate in seara asta am adus motoreta acasa, i-am dat o cheie si am observat problema. E si prima motoreta si pana ma acomodez mai invat una alta. Se pare ca pana la urma nu contactele din blocul de comenzi sunt de vina. Releul face figuri. Cand pun semnalizarea se aude un singur clik in releu si atat, in schimb daca lovesc usor releul, porneste si semnalul. Ar trebui schimbat releul in prima faza sau eventual probat cumva dar nu imi dau seama cum pentru ca este capsulat. Am vazut pe site-uri de vanzari relee si cu 80 lei. Parca nu-mi vine sa cred ca ar costa atat un releu de semnalizare. Am impresia ca este destul de comun acest releu (cel putin din poze asa reiese) fiind utilizat si la scutere. Voi ce ziceti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 Salut, Da este comun, dar circuitul contactelor principale care comanda lampile de semnalizare, depinde de valoare curentului total consumat de lampi. Cel secundar, comnda lampa de la bord. Faci un calcul pentru lampile de semnalizare, ai doua pe o directie, fata si spate si rezulta puterea si daca doresti si intensitatea. Pe releu este specificata tensiunea, puterea si uneori si valoarea maxima a intensitatii curentului. Daca valorile calculate de tine, se incadreaza cu cele mentionate pe relu, atunci este OK ! , poate fi adaptat. Mai ramane conectorul pentru conexiuni, se fie adaptabil, daca nu trebuie sa treci la conectori individuali pentru fiecare circuit. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octavianvarzaru Postat Martie 30, 2013 Autor Share Postat Martie 30, 2013 Acum am vazut un releu de scuter si valorile inscrise pe el sunt mai mici decat cele de pe al meu. Spuneti-mi si mie va rog cum verific, fara releu, semnalizarile? Adica sa fiu sigur ca si contactele din blocul de comenzi sunt in regula. Merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 Acum am vazut un releu de scuter si valorile inscrise pe el sunt mai mici decat cele de pe al meu. Spuneti-mi si mie va rog cum verific, fara releu, semnalizarile? Adica sa fiu sigur ca si contactele din blocul de comenzi sunt in regula. Merci Simplu, conexiune directa, in conectorul pentru releu trebuie sa faci un ,,sunt" sau o punte de contact mai clar, cu o portiune de conductor de 1-1,5mm sectiune vei uni capetele conductoarelor care intra si ies din releu pentru circuitul principal al acestuia. Dar trebuie sa identifici cu ajutorul unui ohmmetru, in final comutatorul de semnalizarea va separa circuitele pentru stanga si dreapta, se aprind lampile fara intermitenta. Vezi ca sunt 2 circuite, unul pentru bobina releului si cel principal care trece prin contactele releului, aici lucrezi. Sper ca discutam de un releu electromagnetic/fir rezistiv si bobina?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octavianvarzaru Postat Martie 30, 2013 Autor Share Postat Martie 30, 2013 dedant68, acesta este releul meu: https://www.dropbox.com/s/c8ks107xri1ibjw/2013-03-29%2012.20.35.jpg Deci pun multimetru pe masurare rezistenta (ohm) si sondele pe firele din mufa ce intra in releu. De aici nu mai stiu ce sa fac. Ce trebuie sa urmaresc pe multimetru ca sa im dau seama pe ce fire fac sunt-ul? Merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Pui sondele in conectorul releului, apartatul de masura pe domeniul rezistenta(ohm) si conectezi comutatorul pentru semnalizare pe cele doua pozitii, daca acul aparatului se deplaseaza spre dreapta, de doua ori(semnal stanga si dreapta) inseamna ca este pe circuitul lampilor de semnalizare. Atentie, nu trebuie sa ai tensiune in instalatie, tu aici verifici continuitatea circuitului.Daca exista tensiune in circuit si montezi ohmmetru...nu este normal! Dupa aceea in circuitul depistat faci un sunt/punte, alimentezi circuitul si se vor aprinde lampile de semnalizare fara intermitenta, practic direct inchizi circuitul intre +, comutator, filamentul lampilor si -(masa) prin puntea realizata, ai eliminat releul !. Daca ai continuitate la verificarea cu ohmmetru, atunci circuitul tau este bun, trebuie sa procuri un alt releu cu caracteristici asemanatoare. In foto este un releu pentru 2 lampi de 21W si lampa de bord, cel clasic pentru motociclete...este usor de gasit. Sa auzim de bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.