Sari la conținut

Probleme electrica Hornet


Postări Recomandate

Salutare,

 

A avut sau are cineva probleme cu partea electrica a comenzilor de lumini si semnalizare la Hornet?

La mine nu se pune semnalizarea intotdeauna mai ales pe dreapta. Se aude un clicket la releu dar nu porneste semnalizarea, dar nu mereu. Pe dreapta tot cam la fel face dar mai rar. Daca misc comutatorul cateodata porneste.

 

La comutatorul de lumini, cand mut pe pozitii sau faza scurta parca ar fi un contact imperfect in comutatorul de pe ghidon dar functioneaza.

 

Motocicleta a stat o zi afara acum cu ninsorilea astea.

 

Ce ar trebui sa mai verific? Ajutati un biet incepator :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ti-au oxidat contactele de pe comenzi , asta din cauza ca nu au fost folosite o perioada !

rezolvare : esti atent la comenzi in primele zile de folosire si poate se rezolva de la sine .

......sau desfaci blocul de comenzi cureti lamelele de contact si apoi vezi ce se intampla !

succes , si nu uita sa scrii cum ai rezolvat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adolf_ss :peace: , dar dupa ce ai curatat lamelele de contact, e oki sa dai si cu ceva unsoare pe baza de grafit, astfel se previne oxidarea contactelor. Nu iti recomand WD-40. am avut aceasi problema la hornet 2001.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa mai incerc maine sa le folosesc si eventual sa vad cum s-ar desface blocul de comenzi fara sa stric ceva. Problema mare este ca maine merg si la ITP si sper sa n-am probleme.

Maine de dimineata ma apuc de treaba pana pe la pranz cand merg la ITP.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut o problemă asemănătoare pe hornet. Când era frig se manifesta mai des problema. Dacă dădeam un bobârnac releului pornea semnalizarea. :D Nu m-a deranjat prea tare că nu prea folosesc semnalele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adolf_ss :peace: , dar dupa ce ai curatat lamelele de contact, e oki sa dai si cu ceva unsoare pe baza de grafit, astfel se previne oxidarea contactelor. Nu iti recomand WD-40. am avut aceasi problema la hornet 2001.

normal , :) daca bagi WD-40 o sa adune tot praful ! la mine a mers bine si fara , am curatat cu alcool tehnic si gata

 

Octavian : daca postai mai devreme te ajutam cu mare placere la mesterit , si asa am frecat menta azi .....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate in seara asta am adus motoreta acasa, i-am dat o cheie si am observat problema. E si prima motoreta si pana ma acomodez mai invat una alta.



Se pare ca pana la urma nu contactele din blocul de comenzi sunt de vina. Releul face figuri. Cand pun semnalizarea se aude un singur clik in releu si atat, in schimb daca lovesc usor releul, porneste si semnalul.

Ar trebui schimbat releul in prima faza sau eventual probat cumva dar nu imi dau seama cum pentru ca este capsulat. Am vazut pe site-uri de vanzari relee si cu 80 lei. Parca nu-mi vine sa cred ca ar costa atat un releu de semnalizare.

Am impresia ca este destul de comun acest releu (cel putin din poze asa reiese) fiind utilizat si la scutere. Voi ce ziceti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Da este comun, dar circuitul contactelor principale care comanda lampile de semnalizare, depinde de valoare curentului total consumat de lampi. Cel secundar, comnda lampa de la bord. Faci un calcul pentru lampile de semnalizare, ai doua pe o directie, fata si spate si rezulta puterea si daca doresti si intensitatea. Pe releu este specificata tensiunea, puterea si uneori si valoarea maxima a intensitatii curentului. Daca valorile calculate de tine, se incadreaza cu cele mentionate pe relu, atunci este OK ! , poate fi adaptat. Mai ramane conectorul pentru conexiuni, se fie adaptabil, daca nu trebuie sa treci la conectori individuali pentru fiecare circuit.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum am vazut un releu de scuter si valorile inscrise pe el sunt mai mici decat cele de pe al meu.

Spuneti-mi si mie va rog cum verific, fara releu, semnalizarile? Adica sa fiu sigur ca si contactele din blocul de comenzi sunt in regula.

 

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum am vazut un releu de scuter si valorile inscrise pe el sunt mai mici decat cele de pe al meu.

Spuneti-mi si mie va rog cum verific, fara releu, semnalizarile? Adica sa fiu sigur ca si contactele din blocul de comenzi sunt in regula.

 

Merci

Simplu, conexiune directa, in conectorul pentru releu trebuie sa faci un ,,sunt" sau o punte de contact mai clar, cu o portiune de conductor de 1-1,5mm sectiune vei uni capetele conductoarelor care intra si ies din releu pentru circuitul principal al acestuia. Dar trebuie sa identifici cu ajutorul unui ohmmetru, in final comutatorul de semnalizarea va separa circuitele pentru stanga si dreapta, se aprind lampile fara intermitenta. Vezi ca sunt 2 circuite, unul pentru bobina releului si cel principal care trece prin contactele releului, aici lucrezi. Sper ca discutam de un releu electromagnetic/fir rezistiv si bobina?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dedant68, acesta este releul meu: https://www.dropbox.com/s/c8ks107xri1ibjw/2013-03-29%2012.20.35.jpg

Deci pun multimetru pe masurare rezistenta (ohm) si sondele pe firele din mufa ce intra in releu. De aici nu mai stiu ce sa fac. Ce trebuie sa urmaresc pe multimetru ca sa im dau seama pe ce fire fac sunt-ul?

 

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pui sondele in conectorul releului, apartatul de masura pe domeniul rezistenta(ohm) si conectezi comutatorul pentru semnalizare pe cele doua pozitii, daca acul aparatului se deplaseaza spre dreapta, de doua ori(semnal stanga si dreapta) inseamna ca este pe circuitul lampilor de semnalizare. Atentie, nu trebuie sa ai tensiune in instalatie, tu aici verifici continuitatea circuitului.Daca exista tensiune in circuit si montezi ohmmetru...nu este normal! Dupa aceea in circuitul depistat faci un sunt/punte, alimentezi circuitul si se vor aprinde lampile de semnalizare fara intermitenta, practic direct inchizi circuitul intre +, comutator, filamentul lampilor si -(masa) prin puntea realizata, ai eliminat releul !. Daca ai continuitate la verificarea cu ohmmetru, atunci circuitul tau este bun, trebuie sa procuri un alt releu cu caracteristici asemanatoare. In foto este un releu pentru 2 lampi de 21W si lampa de bord, cel clasic pentru motociclete...este usor de gasit. Sa auzim de bine :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...