hypnotech24 Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 Salut! Imi cer scuze daca s-a mai discutat pe tema asta dar nu prea am gasit topicuri folosind searchul..deci.. As vrea si eu sa stiu cu ce si cum curatati voi interiorul suspensilor fata. Vreau sa schimb uleiul din ele si am zis macar sa fac o treaba ca lumea.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 Furca de hornet este una dintre suspensiile simple, nu e complicat de servisat, citeste sectiunea din manual. Ce-ti recomand din tot sufletul este sa schimbi arcurile stoc cu niste arcuri mai ferme, liniare, mai tari, potrivite cu greutatea ta. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 Salut! Imi cer scuze daca s-a mai discutat pe tema asta dar nu prea am gasit topicuri folosind searchul..deci.. As vrea si eu sa stiu cu ce si cum curatati voi interiorul suspensilor fata. Vreau sa schimb uleiul din ele si am zis macar sa fac o treaba ca lumea.. Le demontezi piese, folosesti orice spray pentru frane, sterge-le apoi pe fiecare in parte. Schimba si simeringurile, iti recomand. Daca nu le vei demonta, nu poti curata cum trebuie interiorul. pregateste-te cu simeringuri noi, verifica starea sigurantelor si daca e nevoie inlocuieste-le, curata bine filetul surubul care tine ansamblul in pahar precum si filetul interior din amortizor. Inlocuieste garnitura de cupru de la surub daca este cazul. Intre simeringul de praf nou si simeringul de ulei poti folosi o vaselina siliconica pentru simeringuri, unele seturi vin cu ea, altele nu. Masoara atent uleiul, pune exact cat scrie in manual, nu mai mult, nu mai putin. Foloseste sculele corespunzatoare pentru operatiunile tale. E simplu dar multe pot merge rau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 (editat) Masoara nivelul (air gap), nu uleiul Editat Aprilie 9, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 Scuza-mi exprimarea. Sunt convins ca nu se apuca fara manual si intelege si el ce am vrut sa-i explic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 (editat) Putin ajutor aici: http://www.manualedereparatie.info/download/Honda-CB-600-F-Hornet-1998-Manual-de-reparatie.html Nivelul de ulei in furca - e cel mai precis indicator. Daca pui doar volumul indicat... nu e la fel de precis. te poti si juca putin cu air gap - vrei o furca mai ferma, il faci mai mic (de obicei doar asta ar fi recomandat, nu sa faci furca mai moale in cazul Hornetului). Totusi, atentie ca un air gap prea mic duce la bottoming pe compresie violenta (franari puternice) si automat cazatura. Totusi, un air gap mai mic nu se compara ca performanta a suspensiei cu niste arcuri liniare potrivite. Editat Aprilie 9, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 Daca miscorezi air gap-ul sau mai pe romaneste cresti nivelul uleiului, nu o sa te tina mult simeringurile. Daca vrei sa-ti reglezi furca din nivelul uleiului, o poti face prin incercari repetate, cu anumite riscuri, ori asta nu cred ca este necesar pentru consumatorul urban de motociclism. Arcurile sunt intr-adevar o solutie rapida, dar nu chiar ieftina. Poti ajusta arcul existent cu distantieri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 (editat) Daca miscorezi air gap-ul sau mai pe romaneste cresti nivelul uleiului, nu o sa te tina mult simeringurile. Uleiul scapa doar daca sunt probleme cu: jambele (ciupite, uzate), cuzinetii (joc radial in suspensie), simeringurile (vechi, deteriorate sau montate pe dos:D, foarte rar se intampla ca un anumit model de simeringuri sa nu etanseze pe o anumita suspensie, pur si simplu nu-s bune desi sunt bune la altele). Daca furca face bottoming - poate sa curga si ulei. Nu e obligatoriu dar se poate. Simeringurile nu se strica in cazul asta. Doar iese uleiul care depaseste o anumita presiune. Poti ajusta arcul existent cu distantieri. Da... dar e periculos. Mare atentie. Sa vezi tu cazatura la bottoming din arc. La aia n-ai scapare, esti pe jos instant. Nu recomand. Plus ca... cu un distantier nu faci arcul mai tare... e total gresit conceptul cum ca daca faci preload mai mare, ai arc mai tare. Nu exista asa ceva. Ai arcul mai scurt. Alta poveste! Arcurile sunt intr-adevar o solutie rapida, dar nu chiar ieftina. Cel mai ieftin upgrade si cu rezultatele cele mai bune (spectaculoase chiar) la o suspensie fata. asta nu cred ca este necesar pentru consumatorul urban de motociclism Nu esti golan in cartier daca n-ai 180 de cai la roata Dar suspensiile si cauciucurile le ignora peste 90% dintre motociclisti. Trist dar adevarat! Editat Aprilie 9, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 Corect ! Dar problema este ca nu poti sa reglezi air-gap-ul decat prin incercari repetate. Daca stii o varianta zi-mi si mie. La o frana, sau o revenire de la un uili poate sa dea pe-afara uleiul. Simeringurile nu se strica, adevarat, dar pot prinde ceva murdarie de pe la simeringurile de praf daca nu sunt noi, se pot curata cu film, iar adevarat, dar daca iese ulei primul lucru este panica Multi experimenteaza cu airgap-ul pe forumurile externe, unora le-a iesit, dar si multi sunt dezamgiti de rezultatele experimentului. Repet este cu risc si nu cred ca este pentru consumatorul obisnuit de motociclism. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 Dupa ce montezi jamba, cu nivelul ales, prima verificare, (scoti preloadul la minim, daca are, compresia la minim, revenirea la minim, valabil pt furcile cu reglaje low velocity) si apesi jamba cu mana si vezi unde face bottoming. Daca face asta aproape de cursa maxima e ok, daca nu, nu e ok. Urmeaza testele pe motocicleta. Cu grija, cu atentie daca e pus nivelul prea sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 Asa, apoi iei o pisi, mai... rubensiana, s-o invarti prin cartier, la un uili ii sare uleiu E corect ce spui, daca te plimbi singur, daca ai timp sa experimentezi, sau daca pur si simplu doresti sa inveti ceva. Sunt niste baieti pe forum la triumph care se tot joasa cu suspensiile, i-am urmarit si este foarte interesant. Au venit multi care au inteles ca servisarea suspensiilor nu este un moft, sau un pretext pentru a-si cheltui banii, dar cei mai multi au venit ca le curgeau, altii au venit cand nu mai aveau nici ulei care sa curga. Au venit si cu furca in mana, piese ca nu aveau cu ce sa mai puna simeringurile la loc. Din pricina banilor, din neglijenta, din ce-o fi nu stiu. D'asta zic ca este "scump" sa schimbi arcurile la o motocicleta care " la anu' se vinde dom'le " Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hypnotech24 Postat Aprilie 9, 2013 Autor Share Postat Aprilie 9, 2013 hmmm eu vreau doar sa o curat nu sa o pregatesc pt circuit )..Am un spray cu care am curatat carburatoarele..am ce sa stric daca dau cu el? Stiu ca e aiurea,dar momentan nu mai am bani de semeringuri si in plus nu curg..doar ca uleiul e cam dus.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 E bun, poti sa dai cu el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hypnotech24 Postat Aprilie 9, 2013 Autor Share Postat Aprilie 9, 2013 si in interior? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 Da, interiorul trebuie curatat. Nu inteleg, tu le dai jos de pe mobra ori nu? Vrei sa schimbi uleiul fara a da jos amotrizoarele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 si in interior? Credeam ca nu vad bine Iti recomand sa demontezi toata furca pe componente si sa o speli temeinic inainte sa o montezi la loc. De asemenea, ar fi de preferat sa folosesti simeringuri noi la reasamblare. Poti curata componentele cu benzina si le poti clati cu spray degresant - de frane de carburatoare, etc. Daca nu ai mai facut servisare si daca vrei sa te apuci, studiaza manualul al carui link ti l-am dat. Daca stii ca nu te pricepi roaga pe cineva sa te ajute. Mai bine faci o treaba bine chiar daca o faci incet decat lucru de mantuiala. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hypnotech24 Postat Aprilie 9, 2013 Autor Share Postat Aprilie 9, 2013 mersi frumos de manual,il aveam pt ca nu e primu lucru pe care il fac la motor.. Eu normal vroiam doar sa schimb uleiul,dar am zis ca daca oricum dau jos furca de ce sa nu curat si interiorul..Simeringuri nu,deci alea le las acolo,scot arcu si ce mai iese cu tot cu el..si ii dau cu spray in interiorul jambei (vroiam sa stiu daca sunt ceva materiale din cauciuc sau orice altceva ca sa nu le stric cu solutia..) Nivelu ala se masoara fara arc din cate am inteles nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DeusEx1 Postat Aprilie 9, 2013 Share Postat Aprilie 9, 2013 Sunt, simeringurile.. Nu stiu ce spray ai si ce ataca el asa ca nu-ti pot raspunde la intrebarea asta. La nivel ai poza . Vezi ca ai si o cantitate de ulei in manual, pune intai cantiatea respectiva si apoi mai scoti sau pui ulei in functie de masuratoare. Succes ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hypnotech24 Postat Aprilie 9, 2013 Autor Share Postat Aprilie 9, 2013 ok multam fain si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.