Sari la conținut

Probleme cu Fumul si uleiul - RMZ-250F/proaspat refacut


Postări Recomandate

Salut.

Am nevoie de niste pareri.

 

Astazi mi-am remontat motocicleta. Am dotat'o cu chiuloasa rectificata Ozun, supape noi, Came noi. Clilindrul rebucsat, piston impecabil si bolt nou. Toate garniturile-chiuloasa,cilindru filtru de ulei/pompa apa - noi. Schimb de ulei bineinteles refacut.

 

Am pus toate cum trebuie fain frumos. Nu am strans garnitura de chiuloasa cu dimanomentrudar am strans cat am tare dar cu simt.

 

Cand am dat pedala mototcicleta a pornit imediat, dar a inceput sa scoata un fulm/alb albastrui si parca se si intensifica si a doua problema imediat uleiul mi s-a albit si a inceput sa faca si spuma...

 

Am scos antigelul din instalatie vrand sa vad daca are ulei in ea si e imepcabila.

 

Ce crede-ti ca ar putea sa fie ?

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@kyvacka ti-a raspuns deja corect

- fumul alb-albastrui(daca e pe toba) e antigelul care iti ajunge o parte in cilindru si face aburi. Daca e albastrui iti ajunge si ulei in cilindru.

- uleiul se albeste ca face emulsie cu antigelul.

Poate ai strans bine chiulasa dar nu in cruce, poate nu are chiulasa planeitate perfecta, garnitura de chiulasa dusa sau cel mai rau, fisura in bloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Chiuloasa a fost facuta bec de catre cei de la ozun. Planeitate,scaune supape tot. Problema pe care nu o inteleg e vis a vis de cantitatea de ulei care e scoasa pe toba. Parca e prea mult. Am strans garnitura in cruce la 50 N. Am dus motocicleta la service. Astept sa ma sune si voi posta problema. ... Daca aveti si alte sugestii sunt bine primite. Mersi.

 

Toata problema venea de la segmenti. Am cumparat segemnti noi i-am bagat pe set si asa exacti au fost ca abea am resusit sa dau motorul peste cap pe care evident l-am pornit impins dupa muult impiins. Inca mai scoate putinel fum dar cred ca este din cauza la ce s-a adunat pe toba. Intrebare : aveti idee cam cat se face rodajul in conditiile prezentate mai sus ? Motorul merge putin intrerupt, este din cauza ca inca nu s-au asezat bine segmentii pe cilindru sau alt dereglaj?

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersul intrerupt n-are legatura cu asezarea segmentilor. Banuiesc ca stii ca la montajul segmentilor in cilindru acestia trebuie sa aiba un rost de dilatatie intre capete de cateva zecimi, in general 2-3. Lipsa acestui rost face ca la incalzirea si dilatarea segmentilor acestia sa nu se mai aseze cum trebuie si sa nu etanseze corespunzator. Daca segmentii n-aveau joc la montaj ar fi trebuit sa ii pasuiesti putin, sa iei cu o pila fina din capetele lor pana la jocul prescris. In mod normal acest lucru nu este necesar si e chiar contraindicat in unele manuale de reparatie, dar se mai practica mai ales cand segmentii de schimb nu sunt piese de origine.

Cat despre mersul intrerupt : schimba bujia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci ce de la servie mi-au montat segmentii. Am luat prox iar pistonul e vertex dar i-am masurat ca sa ma asigur ca se potrivesc cu pistonul. Din ce am inteles toti segmentii sunt 77mm chiar daca pistonul e cota B 76,96. Bujia am cumparat'o noua dupa catalog. Oare sa fie vreo dereglare din carburator? La c as putea sa ma uit la carburator? Motorul deocamdata are si o deficienta de putere in ciuda conpresiei nebune pe care o are. Mersi de raspuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte de montaj segmentii se introduc in cilindru perpendicular cam la 20 mm de marginea lui superioara si cu o lera se masoara deschiderea la capetele lor. Dupa reparatie capitala e normal ca motorul sa nu-ti dezvolte intreaga putere. Piesele strang pana dupa rodaj. Cateva ore va trebui sa mergi mai usurel pana se pasuiesc toate. Bujia o fi fost ea noua dar daca ai avut ulei ramas prin cilindru dupa montaj se poate sa se fi ancrasat si sa nu-ti mai dea scanteie tot timpul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inteleg ce-mi spui si imi e de mare ajutor. Daca scot bujia si o curat cu putin smirghel, as putea'o rezola? Intreruperea e ff evidenta in antaia/adoua cand merg in ture joase, ma rog mult peste relanti. Stiu ca uzura la segmenti se masoara cum spui tu, din cauza ca nu i-am montat eu nu am de ude sa stiu ce e acolo :(. Din ce mi-a spus cel de unde am cumaparat segemntii dupa e s-a prezentat ff in domeniu, spunea ca oricum ei se uzeaza o zecime in primele 30 min de rodaj vis a vis de fanta dintre capetele segmentilor. Eu am semnalat ca mi se par prea mult 77 mm pentru pistonul respectiv. Acum ma duc sa ad cu bujia poate rezolv intreruperea respectiva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca segmentul nu are deschidere la capete cand se dilata exercita o presiune asa de mare asupra peretelui cilindrului incat poate sa produca griparea. Filmul de ulei este compromis si motorul este lipsit de ungere atunci cand are cea mai mare nevoie de ea, inainte ca piesele sa isi formeze suprafetele de lucru. Ele sunt uzinate "grosier" sa zic asa. Daca te uiti la un microscop peste suprafata lor o sa observi adevarati munti, chiar daca cu ochiul liber ti se par netede. Bujia mai bine spal-o cu un diluant puternic[ gen acetona] si verifica-i distanta intre electrozi. Daca are depuneri care nu se curata cu diluant poti sa folosesti si smirghel dar foarte fin sau eventual o bucata de sarma subtire otelita. Dupa spal-o din nou cu diluant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rezolvat problema cu bujia, aia era. Mersi tare. Acum am impresia ca incepe usor usor sa-si dea drumu tot mai mult. Mai trebuie sa-i fac jocu la supape. Inca mai scoate putintel fum. Cred ca pana ce se aseaza setu corect si pana se goleste toba de tot de ulei. Acum am un ulei mai vechi amestecat cu unul nou pt rodaj, maine ii facschimbu lcu unul nou. Daca ai alte sugesti le astept cu drag. Mersi inca odata de ajutor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...