Sari la conținut

Probleme carburatoare Keihin CV32


Postări Recomandate

Am o mica problema cu carburatoarele astea afurisite. La iesirea din iarna am spalat si curatat carburatoarele (2 x Keihin CV32). Motocicleta a fost cumparata in toamna, un Kawasaki din 83, 2 cilindri, racit cu aer. A avut niste probleme cu galeriile de admisie si cu robinetul de la rezervor, insa am reusit sa pornesc utilajul in primavara.

 

La primul reglaj dupa ureche cam tragea rateuri pe toba din dreapta. Am facut rost de o pereche de ceasuri de vacuum, asa ca am incercat o sincrionizare a carburatoarelor. Motocicleta are niste simptome de aer fals, relantiul nu tine, nu am reusit sa descopar pe und etrage acel aer fals. Am sincronizat carburatoarele, insa cu ele sincronizate la fel pe regim de 1500 rpm, la accelerare vacuumul este cu totul diferit, iar motocicleta da rateuri. Relantiul nu tine.

 

Am facut un al doilea reglaj. Am citirile pe ceasuri diferite la 1500 rpm, insa la accelerare ceasurile se duc la fel. Motorul se aud emult mai bine si fara rateuri. Din pacate relantiul moare dupa cateva secunde.

 

Astazi am facut al treilea reglaj, cu ocaziia schimbarii furtunelor de la vacuumetre. In timp c ema jucam cu sincronizatorul, motorul s-a oprit si n-a mai pornitam suflat pe furtun in carburatoare, obturat. Am dat jos carburatoarele, si am constatat ca era normal sa fie asa, sincronisarea am facut-o cu robinetul pe PRI iar CNC-urile erau pline. Daca tot am dat jos carburile am refacut si nivelul, care era cam mic. Am remontat, mobra a pornit imediat, am ajuns cam la aceleasi reglaje ca ultima oara, nu sta la relanti dar merge ok,

 

Problema idioata e ca mobra merge 10 minute, apoi se opreste si nu mai porneste. Am constatat ca daca pun robinetul pe ON si golesc CNC-urile, rabla porneste imediat. Daca o las 10 - 15 minute la fel se intampla, porneste. WTF? Cum naiba poate sa nu porneasca cu galeata plina si sa porneasca cu ea goala? In plus porcaria asta s-a intamplat cand ma jucam cu surubul de sincronizare si a ramas ca o problema, ce are sula cu prefectura? Care ar putea fi motivele ca o mobra sa nu porneasca, iar daca ii golesti CNC-urile sa porneasca fara probleme?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Daca nu ii dai de cap uita-te pe topicul de EN500 si vezi ca in ultimele posturi este un link catre un individ care dezmembreaza un 440 ca al tau. Poate are omul niste carburatoare bune .. asta daca problema ta este din cauza carburatoarelor . Pune si tu niste poze cu mobra ta pe topicul de EN500 ca o sa fii bine venit pe acolo .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai intai asigurate ca toate circuitele prin carburatoare sunt desfundate....apoi regleaza nivelul de benzina din carburator. daca ralantiul ramane tot 'agatat' apoi moare, cumpara un spray de curatat contactele electrice de la sonax (e f inflamabil) si cu motorul pornit, tinut turat pe la 2500rpm da cu spray pe admisii.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carburatoarele sint curatate , lasate o noapte in decarburol, sint luna. Nivelul in CNC este facut dupa manual, cu furtunasul transparent pe stutul de drenaj. Pana la urma il las naibii de relanti, problema e ca atunci cand nivelul in camere creste si plutitoarele stau in sus nu mai trece benzina prin jicloare.



Mi-am adus aminte de ceea ce se intampla unor amici cu Oltcit, discutau despre fenomenul de Vapor Lock. La mine se intampla asta cu motorul foarte cald, incercad sa-l reglez in fata garajului (racire pe aer). Benzina se aude parca fierband in rezervor iar cand am tras furtunul de alimentare s-a auzit un fasait. S-a mai confruntat cineva cu fenomenul? O conducta de alimentare mai lunga ar putea rezolva aceasta problema?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MoederNuker

de curand am avut o lupta crancena cu 2 carburi ca ale tale si un motor similar, ai cumva niste capacele de plastic(o fi fost cauciuc acum 20 de ani) pe jeturile pilot tinute de o tablita care se prinde de main jet?

 

daca da incearca fara capacele alea,

 

cand le-ai curatat le-ai desfacut separat? ai curatat sistemul de choke?

 

sincronizarea o poti face pe banc la fanta de lumina foarte bine, mai ales daca banuiesti pierderi de vacum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe jeturile pilot am cele doua doape din cauciuc, intr-adevar.

Carburatoarele au fost demontate cu totul, scos saibe, o-ringuri, totul de pe el, murat o noapte in decarburol, apoi suflat cu pompa de bicicleta. Sistemul de choke este foarte simplu, la el nu poate nimic merge prost, e doar o tija situata pe carburatoare care inchide doua clapete simultan, sistem simplu si eficient.

Sincronizarea am facut-o mai intai la ochi in lumina, apoi cu ceasurile, reglajul la ochi fusese ok si el. Faza e ca daca sincronizez carburile cum trebuie mobra merge tare prost, da rateuri pe evacuare, pe care nu prea le pot potoli din suruburile de amestec. Mai ales ca dupa aceea opresc motorul, il pornesc din nou si constat ca tot cam desincronizate sunt. In plus zgomotul de evacuare este cumva urat, un sunet spart.

 

Acum am problema asta enervanta cu motorul care se incalzeste si nu mai porneste. Practic aud benzina in rezervor care face ca la fierbatorul de cafea. Cat timp motorul merge iar mobra se misca e ok, insa in traficul de oras exista pericolul sa se opreasca si sa nu mai porneasca, mai ales ca am problema relantiului care nu tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MoederNuker

pai nu le mai sincroniza cu vacumetre daca ai pierderi de vacum mai rau le desincronizezi. fa-i jocul termic la supape neaparat .

 

pe sistemul de choke am gasit chestii vii :) din cauza asta am intrebat de el

 

eu cu doapele alea n-am reusit sa pornesc motocicleta, aveam cam aceleasi probleme descrise de tine, le-am demontat si montat alte jeturi (mai mici) pe care le aveam prin garaj.

 

asa am reusit sa o fac sa porneasca instant si tragea relativ frumos cu o mica ezitare la acceleratie deschisa complet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faza e ca nu stiu unde ar putea sa fie pierderi de vacuum. Galeriile de admisie sint noi. Cu ceasurile pot sincroniza sa traga la fel insa are un sunet si un mers cam aiurea mobra. Cand las unul din carburatoare sa traga mai mult se aude mai bine insa haleste benzina cum haleste un cocalar gratarul de 1 mai.

Acum mai am si chestia asta idioata, se incalzeste si nu mai porneste decat daca ii drenez carburatoarele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faza e ca nu stiu unde ar putea sa fie pierderi de vacuum. Galeriile de admisie sint noi. Cu ceasurile pot sincroniza sa traga la fel insa are un sunet si un mers cam aiurea mobra. Cand las unul din carburatoare sa traga mai mult se aude mai bine insa haleste benzina cum haleste un cocalar gratarul de 1 mai.

Acum mai am si chestia asta idioata, se incalzeste si nu mai porneste decat daca ii drenez carburatoarele.

 

verifica aerisirile. camera de nivel constant trebuie sa comunice cu exteriorul cumva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am observat un pic mai bine astazi. Cat timp mobra se misca este ok, merge normal. Daca merg insa cu ea 10 minute si o opresc, nu mai porneste. Lasata 10 minute sa se raceasca, mobra porneste. Tot ce am schimbat la ea a fost plinul cu benzina de la Lukoil (de obicei de acolo iau benzina, e in drum). Facut plinul in drum spre casa, mers 1 km, apoi a doua zi au inceput problemele. Sa fie nimerit oare o benzina mai volatila?

 

Ieri am reusit sa sincronizez un pic mai bine carburatoarele. Problema pe care o credeam de la vacuum era de fapt de la porcariile de ceasuri vacuumatice, care aratau aiurea. Am folosit un singur ceas vacuumatic, am citit mai intai valorile la 1000-1500-2000-2500-3000 rpm de la carburatorul a carui clapeta are o pozitie nemodificabila prin sincronizare, apoi am trecut la celalalt si am reglat putin pana valorile au stat cam pe aceeasi scala. Facand asta in garaj, la umbra, n-am mai patit sa se opreasca motorul si sa nu reporneasca.

 

O sa refac si instalatia cu cele doua vacuumetre. In principiu e simpla, doua manometre conectate la doua furtunase. Problema e ca lasate cu furtunasele goale nu poti face nici o citire, se balangane in disperare, asa ca trebuie sa bagi burete pe furtun, insa atunci depresiunea nu va mai fi egala. Voi incerca sa inserez inainte de ceasuri doi robineti si apoi cu ajutorul unui teu sa setez ambele ceasuri sa arate la fel, ca sa pot avea incredere in citirile respective.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MoederNuker

colegule lasa vacumetrele alea ca n-ai nevoie de ele la un motor cu 2 carburi, eu ti-am spus ca mai mult le dereglezi cu vacumetre.. acum ai descoperit ca le dereglai...

 

oricum diferentele intre carburi trebuie sa fie foarte mici daca motorul este ok fizic si jocul supapelor este reglat corect.

 

ce bujii ai es7 sau 8? cu 7 o sa-ti porneasca mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NGK BR7ES sunt bujiile. Cu vacuumetrele acelea m-am lasat pagubas, pana la urma carburile au fost reglate la ochi, in lumina, am reglat deschiderea clapetei asa incat orificiul de relanti sa fie deschis identic la ambele clapete de acceleratie. Cu ceasul nu am facut pana la urma decat sa-mi confirm ca le-am facut bine la ochi, ceasurile duceau valori asemanatoare, iar un sfert de tura din surubul de sincronizare a fost suficient, ai dreptate, cu sau fara ceasuri era tot cam un drac.

 

Imi ramane insa ciudatenia asta care seamana a vapor lock. Ma gandesc serios la posibilitatea ca din cauza benzinei prea volatile sa se intample. Oricum relantiul nu tine, iar suruburile de amestec nu prea fac mare lucru, va trebui sa demontez carburatoarele si sa incerc sa descoper fiecare circuit cum si unde se duce. Posibil sa am ceva gunoi pe unul din circuite, deoarece dupa ce am curatat carburatoarele, ca un adevarat geniu al mecanicii moto am etansat intrarea benzinei in carburator cu silicon rosu, si asta pe o articulatie mobila. Ideile proaste nu sti cand te astepti sa vina, insa mereu gasesc cel mai bun moment :) . Fiind insa prima mea motoparta, din greseli invatam :) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stii cum se face siliconul ala rosu? Gem/pasta si sa il vezi ce marfa intra peste tot. De cand ai etansat cu silicon, ai mai desfacut sa vezi ce e pe acolo? Zici de articulatie mobila...banuiesc ca original vine un O-ring acolo nu? Ia tubul si carbul si du-te la unii de vand O-ringuri si ti-l masoara pe loc si l-ai si montat. Eventual cand bagi tubul cu Oringul pe el in carburator, unge un picut cu ulei sa intre usor sa nu il ciupesti.

 

Pt. restul de reglaje - ai manualul. Mie imi cam era frica de carburi, nici acum nu prea ma bag ca nu imi face placere, insa daca studiezi manualul, afli procedurile exact care trebuie sa le urmezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am desfacut din nou carburatoarele. La admisia cu benzina totul era ok, siliconul rosu nu intrase pe unde nu trebuie. L-am curatat cu grija. Cele doua oringuri din acel teu sint in stare buna. Am suflat carburatoarele, apoi le-am sincronizat la ochi in lumina folosind ca reper si primul orificiu de aer corespunzator circuitului de progresiune. Cuiele se misca si inchid bine. Am verificat inca o data jicloarele, am suflat prin ele, am suflat si pe toate canalele folosind un furtunas de acvariu. Totul este in regula, inclusiv cuiul care regleaza amestecul pe circuitul de relanti.

 

Am pornit mobra, a luat-o imediat, apoi din curiozitate am folosit un carburator ca sa sincronizez ceasurile de sincronizare, pentru care am gasit doi robineti mici si un teu de acvaristica. Am constata ca ceasurile alea sint total imbecile, nu se pot sincroniza nici macar unul pe altul, asa ca le-am pus frumos in cui si ma bazez pe reglajul la ochi.

 

Cat m-am jucat pe loc cu ceasurile am patit iar ceea ce banuiesc a fi vapor lock. Mobra n-a mai pornit la un moment dat si a trebuit s-o las sa se raceasca nitel. Carburatorul este rece, rezervorul la fel, nu se mai auzea benzina bolborosind, si totusi s-a intamplat. Singura solutie e sa schimb benzina, sper ca am nimerit una prea volatila si nu e altceva mai grav, altfel va fi o mobra pentru distante extrem de scurte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum mai am si chestia asta idioata, se incalzeste si nu mai porneste decat daca ii drenez carburatoarele.

pai ce culoare are bujia ? sau este uda ? cand nu mai porneste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujia e mereu neagra si afumata, insa asta e cu totul alta poveste :) . Am un set de bujii de rezerva si le-am testat cand s-a intamplat asta, insa nu s-au udat, deci problema este undeva pe alimentare, de aceea am banuit un vapor lock.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MoederNuker

ia desfa tu busonul rezervorului cand iti face asa...

 

filtru de benzina ai? pune unul nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujia e mereu neagra si afumata, insa asta e cu totul alta poveste :) .

pai la rece merge (probabil porneste fara soc) iar cand se incalzeste se ineaca ... de ce ar fi alta poveste? mai ia din benzina!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amestecul este bogat insa nu este cauza opririi motorului (s-a manifestat dintr-o data). Dupa oprire am schimbat setul de bujii cu unele curate iar simptomele au fost acelea de a nu intra combustibil in motor. Motocicleta nu se opreste subit la cald. Daca o opresc se intampla fenomenul de a nu mai putea-o porni, de asta am banuit un vapor lock. Deocamdata am scos afara circuitul de recirculare a gazelor pentru a raci putin aerul care intra in carburatoare. Inca nu am testat sa vad cum merge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma indoiesc ca e vorba de vapor lock. Daca tot ziceai de rezervor, ia juma de metru de furtun de benzina, taie o sticla o atarni cu capul in jos legata de oglinda/capatul ghidonului, bagi un capat la carburi, unul in dop si , pui juma de litru in sticla si simulezi rezervorul.

 

PS: la un scuterica cu probleme, am vazut un mecanic ca i-a bagat pe admisie cu siringa cu ac un pic de benzina, a simulat alimentarea. Se face/nu se face asa ceva?

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MoederNuker

PS: la un scuterica cu probleme, am vazut un mecanic ca i-a bagat pe admisie cu siringa cu ac un pic de benzina, a simulat alimentarea. Se face/nu se face asa ceva?

 

 

se face, pornesti orice motor asa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...