Kristian K Postat Octombrie 12, 2013 Share Postat Octombrie 12, 2013 (editat) Salut tuturor posesorilor de Aprilii Pegaso din 2005 in sus! Am considerat ca e normala deschiderea unui astfel de topic,deoarece deosebirile Apriliilor Pegaso dupa acest an(2005),fata de cele din 1991 pana in 2004,sunt totale!Cele anterioare foloseau motorul Rotax(652 cmc,pe carburatoare si din 2001 pe injectie),pe cand acestea din 2005 folosesc propulsorul de la Yamaha,cel de 659 cmc,pe injectie(facut in fabrica Minarelli)si electronica Nippon Denso.Vezi link-ul:http://www.minarelli.com/indexeng.html ! Pentru cei ce nu stiu,exista urmatoarele modele de Aprilici: 1)Aprilia Pegaso Strada,fabricat din 2005; 2)Aprilia Pegaso Trail,fabricat din 2006; 3)Aprilia Pegaso Factory,fabricat din 2007; 4)Aprilia Pegaso Fun(Strada 2),fabricat din a 2 a jumatate a lui 2007. Am sa revin mai tarziu cu specificatiile aferente fiecarui model de mai sus si cu unele chestii specifice doar Aprilicilor Pegaso! Va multumesc pentru atentia acordata! Editat Septembrie 14, 2022 de Kristian K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyzaybag Postat Octombrie 12, 2013 Share Postat Octombrie 12, 2013 Salut, intru si eu in randul vostru alaturi de o Pegaso Strada 2005. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Octombrie 13, 2013 Autor Share Postat Octombrie 13, 2013 (editat) Salut, intru si eu in randul vostru alaturi de o Pegaso Strada 2005. Bine ai venit aici!Impreuna sper sa facem acest model mult mai popular si pe intelesul tuturor!Te rog mult sa scrii impresiile tale,ca-s pozitive sau negative,nu conteaza si mai ales nedumeririle tale legate de Aprilica! In zilele urmatoare,voi incerca sa fac o istorisire a "noului" model si voi atasa link-uri si poze!Toti ceilalti mandri posesori,sunt invitati sa contribuie aici. Cu stima,Cristi. PS:Aveti mai jos poze cu Aprilica mea azi pe Muntele Mare. Am revenit cu date despre Aprilica. Atat Strada,Factory cat si Trail beneficiaza de acelasi motor de 48 cp de Yamaha si de aceeasi electronica Nippon Denso.Trail-ul spre deosebire de Strada si Factory nu are indicator de benzina afisat pe bord,are doar ledul galben ce indica si la celelalte prin aprinderea lui ca mai ai 3,5 l de benzina in rezervor.Indicat e sa nu se umble prea mult cu asa putina benzina,caci lubrifierea pompei de benzina este realizata de benzina insasi.Acest lucru e valabil si pentru celelalte mobre pe injectie!Pompa de benzina este marca Bosch. Strada are jante de aliaj pe albastru inchis din fabrica,fapt ce o face singura din cele 3 a caror anvelope sunt tubelles,adica se pot monta fara camera.Asta face ca,in cazul unei pene,acel kit de pana cu snur si patron de umflare(eu duc cu mine in top-case un compresor de aer,ce il conectez la priza de 12 v)sa fie foarte usor de folosit.Factory are acele jate aurii,care sunt din aliaj de aluminiu si sunt eloxate,ele fiind cu spite.Ata Strada cat si Factory au ambele roti pe 17.Asta le face foarte versatile,fiind extraordinar de usor de manevrat in oras dar si in afara.Trail-ul are roata fata pe 19,iar cea din spate pe 17,facandu-l agil pe macadam!La asta il ajuta o cursa mai mare a suspensiilor fata/spate,fata de Strada si Factory. Franele sunt Brembo la toate 3,iar discurile de frana sunt indeajuns de mari pe fata,astfel incat nu e nevoie de 2 discuri si etriere.Deci un cost mai redus al consumabilelor. Bordul e echipat sa arate tot ce ai nevoie,ba chiar un pic mai mult,ca de exemplu ce viteza maxima ai atins cu Aprilica!O treaba foarte utila este acel indicator de volti,ce iti arata exact cat incarca releul de incarcare.Asta vis-a-vis de vechea spaima a releului de incarcare ce incarca sau nu! Din 2005 pana in 2007 motorizarea este euro 2.Din 2007 in sus motorizarea este euro 3,avand un consum mai redus de benzina.Se poate observa la cele euro 3 sonda lambda montata pe galeria de sus a cilindrului.Vis-a-vis de consum,dupa mai multe experiente,am observat ca,daca rulezi normal in treapta a 5 a in afara,turometrul va indica indirect consumul!Exemplu:daca am 100 km/h si am 3750 de ture,am un consum de 3,75 la 100 de km parcursi!E un lucru bun caci poti face o estimare reala a consumului avut. Pegaso 650 Strada-Trail-Factory,2006.pdf Editat Octombrie 13, 2013 de Cristian 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moșu' Postat Octombrie 13, 2013 Share Postat Octombrie 13, 2013 Faine Apriliile astea noi, mai ales cu motorul bullet-proof de la Yamaha. Daca modelul Trail ar fi avut roata de 21" pe fata as fi fost foarte interesat de el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Octombrie 13, 2013 Autor Share Postat Octombrie 13, 2013 Faine Apriliile astea noi, mai ales cu motorul bullet-proof de la Yamaha. Daca modelul Trail ar fi avut roata de 21" pe fata as fi fost foarte interesat de el. Daca vei avea ocazia sa te dai cu un Trail,fa-o,nu sta pe ganduri. @gabyzaybag ai avut vreo problema cu Aprilica ta de cand o ai? Azi am fost pana in Sighisoara,si in cetate!Aveti poze mai jos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyzaybag Postat Octombrie 13, 2013 Share Postat Octombrie 13, 2013 interesanta treaba cu verificatul consumului in viteza a cincea. Doar cand era bateria mai descarcata adica cu motorul pornit la relanti pe bord indicand cam 12 V si ceva mai dadea cate un ECU disconnected. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Octombrie 13, 2013 Autor Share Postat Octombrie 13, 2013 Eu am avut problema cu contactul,ceea ce se stie ca e o problema de fabrica.In loc sa dau 330 de euro pe un contact nou cu 2 chei cu cip,plus manopera de montaj si schimbare a codului cheilor,am apelat la o metoda simpla,dar eficienta:cea de a pune un buton de on/off luat de pe Louis cu 13 euro(vezi pozele)!Pe deasupra am colantat carenele de pe spate de peste tobe,intrucat autocolantele originale(cele pe care scria Pegaso 650 s-au deteriorat de atata urcat/coborat/frecat/zgariat)! Va plac? Sper sa fie de folos si atasamentul de mai jos! Brochure Aprilia Pegaso 650.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyzaybag Postat Octombrie 13, 2013 Share Postat Octombrie 13, 2013 se potriveste colantarea cu partile negre de la rezervor unde vin genunchii...dar cred ca ar fi aratat putin mai interesant daca lasai si intre latura autocolantului dinspre sa si saua propriu-zisa o margine galbena. nu ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Octombrie 13, 2013 Autor Share Postat Octombrie 13, 2013 (editat) se potriveste colantarea cu partile negre de la rezervor unde vin genunchii...dar cred ca ar fi aratat putin mai interesant daca lasai si intre latura autocolantului dinspre sa si saua propriu-zisa o margine galbena. nu ? Asta am si vrut,sa aiba aspectul colantarii de pe rezervor,ca si o continuare sau ceva de genul asta! Adevarul e ca am vrut sa fie ceva iesit DOAR un pic din tipar/previzibilitate!Asa mi s-a parut a fi ok!Oricum mersi de aprecieri. @gabyzaybag,poti posta ceva poze cu Aprilica ta? Daca cineva e interesat de o Aprilia Pegaso Factory din 2007,cu sub 15.000 de km parcursi,inmatriculata si de la primul proprietar,sa ma anunte si fac lipeala! Editat Octombrie 13, 2013 de Cristian 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyzaybag Postat Octombrie 13, 2013 Share Postat Octombrie 13, 2013 Poze cu Aprilica si cu un CZ 125 din '63 care acum e facut bucati in curs de reconditionare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Octombrie 13, 2013 Autor Share Postat Octombrie 13, 2013 (editat) Aprilica ta a fost a lui Costel!Am vorbit mult timp cu el.O stiu,e ok! Cat priveste CZ-ul ala,daca ai nevoie de ceva piese,e unul aici in Cluj(@fishy86)ce le are cu reconditionarile.Poti lua legatura cu el pe forum! Editat Octombrie 13, 2013 de Cristian 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyzaybag Postat Octombrie 13, 2013 Share Postat Octombrie 13, 2013 da a lui a fost si i-am luat-o.. mc de recomandare pentru CZ momentan stagneaza reconditionarea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Octombrie 13, 2013 Autor Share Postat Octombrie 13, 2013 da a lui a fost si i-am luat-o.. mc de recomandare pentru CZ momentan stagneaza reconditionarea Nu-i graba,lucrurile bune si adevarate se intampla doar celor ce stiu sa astepte! PS:Cati kilometri are la bord Aprilica ta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyzaybag Postat Octombrie 13, 2013 Share Postat Octombrie 13, 2013 35 de mii si ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Octombrie 13, 2013 Autor Share Postat Octombrie 13, 2013 (editat) Ai o poza cu bordul meu azi si cu viteza maxima atinsa,inregistrata de computer! Aprilica mea e nitel modiffied!!!Dar asta,e un alt capitol... Editat Octombrie 13, 2013 de Cristian 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyzaybag Postat Octombrie 13, 2013 Share Postat Octombrie 13, 2013 si cam in ce constau modificarile ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Octombrie 14, 2013 Autor Share Postat Octombrie 14, 2013 (editat) Schimbarea pinionului de fata,cu unul cu 16 dinti.Potriveste 1:1 pinion de Yamaha FZ6,modelul cu ABS,din 2004 in sus.Ai aici link-ul cu locul de unde poti achizitiona acest pinion:http://www.motonetro.ro/magazin-online/motocicleta/yamaha/600/fz6-fazer-abs/2004/#good_detail=pinion-fata-16-dinti-726 ! Ideea de baza a fost sa elimin acea eroare a vitezei,data de constructor,de 6%.Schimband pinionul fata,a rezultat o viteza de 1:1 cu un gps,testata de mine pana la 130 de km/h!Astfel,la 100 km/h am 3750 de ture,consumul s-a redus,iar la ce motorizare are Aprilica,nu simti la plecare nicio diferenta ca s-ar chinui.Am testat si plecarile in rampa mare si nu are nicio problema,inclusiv am testat comportamentul si pe macadam!Nicio problema!!!In schimb pe asfalt,merge mult mai lung si intins in fiecare treapta!Ca si alta modificare,pot adauga polizarea a 5 mm din placa de ghidaj(acea tabla indoita prinsa inaintea pinionului fata-vezi pozele de mai jos-ordinea lor e de la coada la cap!). Bonus: Editat Octombrie 14, 2013 de Cristian 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyzaybag Postat Octombrie 14, 2013 Share Postat Octombrie 14, 2013 Schimbarea pinionului de fata,cu unul cu 16 dinti.Potriveste 1:1 pinion de Yamaha FZ6,modelul cu ABS,din 2004 in sus.Ai aici link-ul cu locul de unde poti achizitiona acest pinion:http://www.motonetro.ro/magazin-online/motocicleta/yamaha/600/fz6-fazer-abs/2004/#good_detail=pinion-fata-16-dinti-726 ! Ideea de baza a fost sa elimin acea eroare a vitezei,data de constructor,de 6%.Schimband pinionul fata,a rezultat o viteza de 1:1 cu un gps,testata de mine pana la 130 de km/h!Astfel,la 100 km/h am 3750 de ture,consumul s-a redus,iar la ce motorizare are Aprilica,nu simti la plecare nicio diferenta ca s-ar chinui.Am testat si plecarile in rampa mare si nu are nicio problema,inclusiv am testat comportamentul si pe macadam!Nicio problema!!!In schimb pe asfalt,merge mult mai lung si intins in fiecare treapta!Ca si alta modificare,pot adauga polizarea a 5 mm din placa de ghidaj(acea tabla indoita prinsa inaintea pinionului fata-vezi pozele de mai jos-ordinea lor e de la coada la cap!). Si banuiesc ca ai modificat si racordul ala de cauciuc de la admisia de aer de sub sa si cu filtru K&N nu ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Octombrie 14, 2013 Autor Share Postat Octombrie 14, 2013 Nu,acel filtru K&N necesita spalare si gresare contra prafului la 1000-1500 de km maximum!Acea substanta de impregnare e scumpa si nu se justifica daca nu faci performanta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyzaybag Postat Octombrie 14, 2013 Share Postat Octombrie 14, 2013 ee pai punem atunci niste Floriol .. da am observat ca e cam scumpicica zeama aia de uns Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Octombrie 16, 2013 Autor Share Postat Octombrie 16, 2013 (editat) E mult prea mica diferenta de cai in plus,mult prea scumpa zama aia si mult prea mare deranjul de a-l spala la fiecare 1000-1500 de km!In plus,noi nu facem performanta. Atasament pentru cei carora doresc sa-si clateasca ochii: Sa fim numai 2 in Romania care avem Aprilici din acestea?Altcineva nimeni? Brochure Aprilia Pegaso 650.pdf Editat Octombrie 15, 2013 de Cristian 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyzaybag Postat Octombrie 16, 2013 Share Postat Octombrie 16, 2013 pai sunt bagati in topicul celalalt si nu cred ca mai migreaza aici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Octombrie 16, 2013 Autor Share Postat Octombrie 16, 2013 (editat) Nu stiu niciun alt posesor de Strada,Factory sau Trail acolo pe topic! Aprilicile de acolo sunt cu motoare Rotax,nu Minarelli!Suta la suta nu-i niciun Aprilist Minarellist acolo! ASTA era ideea cand am deschis acest topic! Atasez aici catalogul cu codurile pieselor de Aprilia Pegaso Strada si Trail,2005-2009,poate cineva va avea nevoie vreodata: Catalogue parts for Aprilia Pegaso Strada-Trail 650 2005-2009.pdf Editat Octombrie 16, 2013 de Cristian 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyzaybag Postat Octombrie 16, 2013 Share Postat Octombrie 16, 2013 multumiri pentru catalog...oare chiar asa de putini suntem cu noua generatie de Aprilici ? acum o saptamana si ceva am vazut prin Bucuresti o Minarella din asta mai inchisa la culoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Octombrie 16, 2013 Autor Share Postat Octombrie 16, 2013 multumiri pentru catalog...oare chiar asa de putini suntem cu noua generatie de Aprilici ? acum o saptamana si ceva am vazut prin Bucuresti o Minarella din asta mai inchisa la culoare. Mai inchisa la culoare e doar Strada neagra din 2005!Mai este gri cu argintiu metal,adica Trail-ul,din 2006. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.