Sari la conținut

4 Caucasia


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 122
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Radu

Dimineata realizez ca suntem in Armenia si socot ca n-ar fi rau sa dau jos steagul Turciei de pe ladita. Ca o mica paranteza, armenii nu prea au la suflet pe turci si viceversa, cam de cand s-a oprit Noe cu arca pe Ararat, adica de cand lumea. Granitele intre cele doua tari sunt inchise. Relatii diplomatice ioc. Ii cer Ninei, gazda noastra, o banda de scotch si pun in locul steagului turc pe cel armean. Vremea e mohorata si parca sta sa ploua. Imi atrage atentia luminita verde de la telefon, care palpaie de fiecare data cand primesc vreo noutate. Deschid si vad mesaj pe Facebook. E de la Bobe. Am tot tinut legatura pe net de cand ne-am separat.
Bobe: Pe ce parte a lacului (Sevan) coborati? Pe est sau pe vest?
Eu: Pe est. Unde sunteti?
Bobe: Noi suntem pe vest, la Sevan. Plecam curand spre voi. A inceput sa ploua. Pai atunci, drumuri bune sa avem cu totii.
Eu: Drum bun!
Inainte sa pornim impaturesc harta sa o bag in tankbag. Ma uit mai bine si vad ca tot ce-i de vizitat e pe partea de vest. De ce i-am zis io lu' Bobe ca noi mergem pe est? In capul meu, din amintite, traseul facut acasa acum cateva luni (traseu pe care l-am uitat pe laptopul de acasa, el fiind un document word de fapt) ocolea lacul pe partea de est.
DSC_1550.JPG
O intrebam pe Nina pe unde se iese din Dilijan si pornim si noi pe la unspe jumate, ca orice motociclist care se respecta. Incepe sa picure dar nu cat sa-ti pui costumul pe tine. Mai mergem un pic si incepe sa picure mai tare. Oprim la adapostul unui popas si punem costumele de ploaie, in caz ca. Si bine facem, pentru ca in scurt timp ploua cu galeata. Viziera se abureste si nu mai vad nimic. O deschid dar nici asa nu merge. Picaturile de ploaie ustura ca dracu' la contactul cu mecla. Gasesc o solutie de compromis si las viziera semideschisa cat sa nu se mai faca condens. Ajungem intr-un fel de pas, dar nu se vede nimic. Incepem coborarea si dam de o zona periferica cu vulcanizari, service-uri, restaurante. Doua benzi pe sens, despartite de un scuar cu verdeata. Inca ploua tare si sunt foarte concentrat la drum cand, o aud pe Iulia din spate: Uiteeee-i! Nu sunt ei?! Intorc capul si apuc sa vad cu coada ochiului doua siluete verde fosforescent. Caut un loc unde sa pot intoarce dar pana gasesc trec minute, care par ore. Intorc si-i dau blana sa-i ajung din urma. Ei clar nu ne-au vazut, altfel ar fi tras pe dreapta.
Merg cam tare pentru ploaia de afara dar nu te pui cu adrenalina. Ii vad in sfarsit in departare dupa cateva minute bune de forja. Dau flashuri, claxonez ca disperatul dar nimic. Ce naiba sa vezi pe ploaia asta in afara de cativa metri in fata motocicletei? Ma gandesc la un moment dat sa renunt, sa-i las sa se duca. Ma gandesc ca e o prostie sa gonesc dupa ei in conditiile astea dar ambitia e deja prea mare. Ii dau inainte. Dupa minute bune de alergatura distanta dintre noi se micsoreaza considerabil si ploaia parca se mai domoleste. Gina da in sfarsit semnal dreapta, semn ca ne-a vazut. Ieeeee!
Pana sa descalecam ploaia se opreste de tot.
Hai ca s-a dus dracu' si momentul despartirii din Georgia, zic. Astia incep sa rada. Ne bucuram sa ne revedem dupa cateva zile pe pamant strain. Bobe imi zice ca am un sticker cu Armenia care ma asteapta la nu stiu ce hotel in Yerevan. Nici nu va imaginati ce mare bataie de cap e cu stickerele astea! Practic, asta e principalul scop al turei, sa gasim stickere. Si motivul pentru care ne-am luat cutii de aluminiu si nu soft bags.
bscap0010.jpg
bscap0012.jpg
Iulia
Avem cu totii un ranjet larg pe fata. O sa ma doara obrajii stalciti in casca daca mai continuam asa. E o senzatie de atat de bine ca ne-am intalnit! Domnii de la drumuri si poduri (Bobe si Codrina in costumele lor fosforescente) s-au reunit cu Mecanicii auto (adica noi in salopetele astea hidoase) ca sa faca schimb de informatii, pe unde au mai dormit, cine si cum i-a mai fraierit, cat de mare e nevoia de dus. Ei au facut deja un pic de tur de Armenia asa ca incercam sa retinem ce manastiri, biserici, Yerevaaaaaan, here we come! ...sunt de vazut. Ne recomanda somn la Noravank si apoi...
Stim cu totii ca de aici drumurile noastre nu se vor mai intersecta. Ei o iau in nord, spre casa, noi - invers. Ce ciudat! Cu acelasi ranjet, care tine cam de jumatate de ora, ne spunem la revedere.
DSC_1561.JPG
Radu
Ajungem imediat la Sevanavank, care, la fel ca toate manastirile din Armenia, e foarte veche si foarte frumoasa, basca e pe malul lacului Sevan, la aproape 2000 de metri altitudine. Tragem in parcare, ne dam jos, luam cu noi aparat foto si tot ce trebuie si cand sa plecam apare un tip care zice sa-l mut pe Roibu de unde e, ca cica ocupa un loc de parcare si asta nu e bine. Roibu mutat zece metri mai incolo, e ok. Aici e plin de rusi veniti cu familiile in concediu. Un rus mai luat in freza, cu sticla de bere lipita de mana, se minuneaza ca am venit din Romania pana aici pe doua roti si pare sa nu inteleaga de ce ai face una ca asta. De fapt, nici noi nu stim prea bine.
Ca sa ajungem la manastire avem de urcat cateva zeci de trepte. Ramanem cu costumele de ploaie pe noi. Mare greseala. Razbatem cu greu pe scari printre zecile de turisti. Sus e ca la circ. Un tip elibereaza porumbei albi contra cost, cativa copii se fugaresc pe zidurile manastirii, mai multi tipi se tot fotografiazloaie. Gasesc un loc si scot nebunia de pe mine. Parasim repede locul asta agitat si pornim spre coada lacului Sevan, spre Martuni.
DSC_1572.JPG
DSC_1575.JPG
DSC_1577.JPG
DSC_1594.JPG
DSC_1600.JPG
Oprim un pic pe malul lacului Sevan, care e atat de mare ca face valuri. In rest, pustiu.
DSC_1606.JPG
DSC_1615.JPG
DSC_1621.JPG
Dupa Martuni incepem sa urcam in munti, spre zona Vayots Dzor. Cica aici s-ar fi descoperit in 2008 cel mai vechi pantof/papuc din lume. O chestie din piele, de acum 5500 de ani, marimea 37. Faza tare e ca pentru cateva zile pe aici va trece si cea mai puturoasa gheata de motociclist din lume, descoperita recent, marimea 44. Urcam de ceva vreme printr-o zona alpina si ajungem in Pasul Selim, la 2410 metri. Se pare ca pe aici trecea acum multa vreme Drumul Matasii. Vedem imediat cand incepem coborarea din pas si un caravanserai. Drumul e superb. Cu b de la blana.
DSC_1624.JPG
DSC_1627.JPG
DSC_1633.JPG
DSC_1640.JPG
DSC_1647.JPG
DSC_1652.JPG
DSC_1657.JPG
DSC_1661.JPG
DSC_1666.JPG
DSC_1673.JPG
DSC_1683.JPG
Odata coborati ajungem la o bifurcatie, intr-un mic orasel numit Getap. Ma uit pe harta si vad ca asta e cam cel mai indepartat si estic punct in care vom ajunge noi in calatoria asta. Mi se pare frumos si-as vrea sa stam cateva minute aici. Ochesc o terasa fix in intersectia unde daca faci dreapta mergi spre Yerevan, daca faci stanga mergi in jurul lumii. Isi fac aparitia cativa localnici dornici sa-l incalece pe Roibu, cu mine pasager. Le explic prin semne ca nu se poate, pentru ca oamenii nu vorbesc o iota engleza. De fapt nici in rusa nu vorbesc. Astia vorbesc doar in armeana. Cred. Unii par si piliti dar eu le zambesc la toti si fac pe prostul si pana la urma se ajunge la concluzia ca eu sunt un tip de treaba, bineinteles prin semne.
In timpul asta trece blana prin intersectia noastra un F650GS negru, in directia In jurul lumii. Ma uit dupa el pana se pierde in zare, singur, incarcat de bagaje si invaluit in mister.
Cand sa ne get up din Getap ne dam seama ca nu avem marunt sa platim cafeaua. Doamna care ne-a servit n-are sa ne dea rest, asa ca asta e din partea dansei. Dam noi data viitoare.
DSC_1693.JPG

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iulia
Ieri am ajuns la Noravank dupa ce am mancat un bors groaznic langa care domnul chelner ne-a adus niste maioneza cand noi cerusem smantana.
Manastirea pe bezna nu e splendida dar ne-am gandit ca ne vom bucura de ea a doua zi. Am intrebat de cazare si pentru echivalentul a 20 de euro (destul de mult pentru zona) am primit o camera cu televizor cu canale rusesti puzderie, praf pe cuverturi, toaleta unde "trageam" apa cu cosul de gunoi umplut la chiuveta si un dus unde parea ca s-a imbaiat nu demult o duzina de muncitori.
Ne simteam relativ tensionati asa ca Radu a propus bere si plimbare prin intuneric dar pana sa isi termine fraza a inceput ploaia. Asa ca ne-am uitat la un fel de Proto-Cerbul de aur rusesc si am adormit in sunet de ventilator care usca sosete.
Dimineata il simt si eu pe domnul portar cu care Radu avusese placerea sa se intalneasca pe hol aseara (caci acolo a dormit individul) si sa-i retina miasma. Deschid usa camerei si...Da! Parfumul acru de sosete garnisit cu picioare ciupercoase ma plezneste.
Am vrut sa mancam devreme, la sapte, si am anuntat asta atunci cand ne-am cazat, dar in afara de noi si acelasi domn portar, care defecheaza cu usa deschisa si cu tigara in gura, nu e nimeni. Se aud pasarelele.
Acelasi personaj ne deschide apoi portile sfintelor cladiri care nu prea mai au farmec dupa asemenea trezire. Eu nu-mi pierd entuziasmul si-l caut pe Cine-s-o-gasi prin toate incaperile (care nu sunt multe) dar El nu e de gasit. Radu e din ce in ce mai iritat si declara ca nu mai vrea sa viziteze biserici, ca nu are sens. Eu il contrazic. Ii spun ca locul asta nu are magie dar, iata, l-am auzit pe domnul portar rugandu-se in ghereta lui. La care Radu imi spune ca nu se roaga ci numara ceva bilete. Pam-pam.
Pana terminam se aud si primele microbuze. Hoarde de turisti si personalul care acum o ora trebuia sa ne pregateasca micul dejun apar.
Mancam. Avem niste norisori negri deasupra capetelor. E bataie de joc si acest mic dejun. Un crenvurst si o bucatica de branza din timpuri imemoriale. Radu cere putin unt. Primim. Pe o farfurioara. Resturi congelate din ce s-a servit cu alta ocazie. Gata. Ne-au aranjat dimineata. Vrem sa plecam cat mai repede de aici.
DSC_1705.JPG
DSC_1711.JPG
DSC_1738.JPG
DSC_1745.jpg
Defileul prin care am trecut aseara ca sa ajungem la manastire e foarte fain si ne mai ia un pic din amaraciune.
bscap0003.jpg
Radu
Dezamagiti de Noravank pornim spre Yerevan. Nu mai stiu unde am citit ca Araratul se vede cel mai bine la rasarit sau la apus, din Khor Virap. Am pierdut rasaritul iar apusul e si el foarte departe. Asa ca noi o sa ne multumim cu ce-o sa vedem cam in 60 de kilometri, cand vom ajunge la locul cu pricina. Un drum cu serpentine coboara abrupt printr-o zona stancoasa, un loc ciudat unde Armenia se intalneste cu Turcia, Iran si o bucata de Azerbaijan. Cerul se inchide si incepe sa ploua. Gandul ca n-o sa vedem nimic atunci cand trecem pe langa Ararat ma deprima. Cateva ace de par se succed cu repeziciune, apoi soseaua coboara drept, kilometri intregi cat vezi cu ochii si se pierde in marele platou armean. Ploaia s-a oprit si norii s-au dus si ei iar in fata nostra se ridica parca din nimic Araratul.
DSC_1767.JPG

 

Ajungem la Khor Virap si-l lasam pe Roibu intr-o parcare, unde sunt tot felul de tipi dubiosi, asa ca luam cam toate lucrurile de valoare cu noi. Afara sunt mii de grade si ne coacem in costume urcand treptele care duc la manastire.
Sus vedem o multime de oameni care parca sunt intr-un soi de pelerinaj. Batrani, copii, soldati tineri, veterani de razboi, toata lumea se pozeaza cu steagul Armeniei si cel al Republicii Nagorno-Karabakh, cu spatele la muntele sfant, care demult a fost pamant armean.
DSC_1784.JPG
DSC_1790.JPG
DSC_1808.JPG
Inapoi in parcare suntem asteptati la motocicleta de un tip cu sapca si ochelari de soare care ne studiaza din cap pana-n picioare. Se uita la mine si zice Parking! One euro. Ma uit la el si vad in piept un ecuson vai de capul lui, prins cu un ac de siguranta de tricou, pe care scrie de mana cu pixul...parking. Il intreb unde era cand am ajuns dar nu intelege si nici nu pare sa plece de langa noi. N-am chef de scandal si scot un euro si-i dau omului care pleaca fericit, multumindu-ne. La iesirea din parcare il vad pe acelasi domn, de data asta fara ecuson, cu o cusca plina cu porumbei albi de vanzare. Treaba asta o face pe Iulia sa cedeze nervos si sa-mi zica ca ar vrea sa iesim cat mai repede din Armenia. Pa, Khor Virap! Yerevan, here we come!
DSC_1824.JPG

» Post actualizat in 07 Aug 2014 11:30

Cred ca e nevoie de un reply. Iar nu ma lasa motoretismul sa pun poze...

Editat de tiyuta
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc!

 

----------------------

 

Radu
Ajungem in Yerevan pe la pranz. E foarte cald dar nu foarte aglomerat, asa cum ne asteptam. Pe bulevardele mari de tip sovietic se plimba in voie foarte multe masini Lada si Moskvitch, dar si Lexus-uri de mii de euro. Am vazut si un Logan. Pizza Hut, KFC, McDonald's, nimic din ce-ar lipsi peisajului oricarui oras european. Tragem la o carciuma cu net ca sa dibuim repede o cazare. Il gasim pe Envoy Hostel in apropiere, pe strada lui Pushkin. Un locsor mic si curat, amenajat intr-un apartament la parterul unui bloc comunist. Avem si loc pentru Roibu, chiar in fata hostelului la umbra unui copac. Scapam repede de echipament si bagaje, ne dusam si pornim la vizitat capitala Armeniei.
bscap0008.jpg
Ne asezam la o terasa in centru ca sa facem planul de atac. Luam fiecare cate o bere locala, Gyumri, care zici ca are tuica in ea, ca ne ameteste bine de tot. Plecam impleticiti spre nicaieri si intalnim un om pe niste scari, imbracat in uniforma militara, destul de turmentat. Un veteran de razboi poate, pierdut in timp si spatiu.
DSC_1831.JPG
Continuam si ajungem la baza Cascade. Sute de trepte cu gradini suspendate si fantani, incununate la final de un monument care aniverseaza 50 de ani de Armenie sovietica. Toata treaba asta e neterminata. Lucrarile s-au oprit la inceputul anilor '90, din lipsa de fonduri. Prin 2001, un armean din diaspora, pe nume Gerald Cafesjian, filantrop si colectionar de arta, a preluat proiectul si a imbinat chestia asta mega sovietica cu tot soiul de lucrari si galerii de arta. O ciorba foarte interesanta.
DSC_1841.JPG
DSC_1838.JPG
Pe cand faceam poze cu pisica grasa de mai sus, ne loveste o foame de zile mari. Asa ca tragem repede la o carciuma, unde, ca sa nu mai avem parte de surprize gastronomice locale, comandam sfintele Spaghetti Bolognese. Cu burtile pline, pornim spre Mayr Hayastan, adica Mama Armenia.
Taxi! Mayr Hayastan, how much? 1000 drahm, zice un tip negricios dintr-un Opel vechi cu geamuri fumurii. Mult! O luam pe jos. Dupa juma' de ora de mers statuia pare la fel de departe.
Taxi! Mayr Hayastan, how much? 1000 drahms. Ma uit la Iulia. Deja-vu? Nu, e acelasi tip negricios, cu acelasi Opel vechi cu geamuri fumurii. Il luam.
Coboram din taxi si trecem prin Victory Park, un fel de Oraselul Copiilor inmultit cu zece si o atmosfera de film horror. Ajungem in sfarsit la Mayr Hayastan. O doamna inalta de 23 de metri, asezata pe un piedestal de 50 de metri, care vegheaza peste Yerevan spre granita turca si Ararat.
DSC_1863.JPG
DSC_1864.JPG
DSC_1872.JPG
DSC_1900.JPG
DSC_1914.JPG
DSC_1946.JPG
De aici de sus gasim o scurtatura spre monumentul care aniverseaza 50 de ani de Armenie sovietica si coboram sutele de trepte inapoi spre oras. Ajungem seara in Republic Square, fosta Lenin Square, unde stam prostiti aproape o ora si ne bucuram de fantanile care danseaza pe muzica marilor clasici. Noapte buna, Yerevan!
DSC_1966.JPG
DSC_1991.JPG
DSC_1998.JPG
DSC_2005.JPG
DSC_2013.JPG
DSC_2023.JPG
DSC_2034.JPG
DSC_2042.JPG
DSC_2047.JPG
DSC_2049.JPG
DSC_2057.JPG
DSC_2085.JPG

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iulia
In Yerevan nu e de stat doar o zi. E un mega-oras in comparatie cu altele. Dar noi hotaram sa o luam inapoi pentru ca... Nu e vorba de dorul de acasa. Imi era dor de casa si de ai mei de cand ajunsesem in Istanbul. Am invatat ca poti merge mai departe intr-o excursie, poti gestiona Dorul - mai ales cand te poti bucura de un pic de internet. Problema e ca incet, incet se instaleaza in mine Nevoia de acasa, nevoia de anumite lucruri care nu sunt indispensabile dar care iti incalzesc sufletelul obosit. As vrea sa cunosc cat mai mult dar nu prea ma mai pot bucura. Asa ca fugim spre iesirea din Armenia.
Sa fugim. Sa fugim de caramizile roz folosite in exces in tara asta. Visez ca ma urmaresc caramizile roz... De fapt, visez cum o sa port pantalonii mei colorati si o sa ma dau cu fond de ten si o sa am de ales dintre mai multe tricouri...Hopa! Adorm si nu vreau asta. Nu in timpul mersului. E de la drum. Destul de plictisitor.
DSC_2106.JPG
Radu
Mergem spre granita cu Georgia si-mi trec prin minte cuvintele lui Jack, biciclistul intalnit in Tbilisi, atunci cand l-am intrebat cum i s-a parut Armenia.
Well, Armenia is great. It has a lot o beautiful places, but in between these places, there's a lot of nothing...
Mi-a ramas in cap treaba asta cu a lot of nothing si-acum cand trec pe aici ma gandesc ca avea dreptate, dar as aduaga un lucru. A lot of beautiful nothing.
DSC_2100.JPG
DSC_2112.JPG
DSC_2118.JPG
Iulia
Intram de foame in oraselul cu nume amuzant: Gyumri. Cum sa te cheme Gyumri? Pare un nume de pitic. Locul asta a fost distrus de un cutremur si refacut. Ma asteptam ca acest refacut sa insemne ceva dar...nu. E vai de capul lui.
In timp ce Radu e la vanatoare de placinte eu sunt privita cu o combinatie de admiratie si invidie, cu o nuanta de libidinosenie de niste tineri care invart la un saslik. Ar vrea ei sa intre in conversatie cu mine dar nu vorbim nici o limba comuna si nu par campioni la mima. Ii salveaza un batranel de la o taraba vecina cu care vorbesc intr-o engleza aproximativa. Ghermania?Nu. Romania. De ce toti motociclistii tebuie sa fie nemti? Se intoarce Radu cu doua placinte scarboase. I-o las si pe a mea si pornim mai departe prin caldura.
Ne ratacim prin gropile din Gyumri dar in ajutorul nostru vine Ghevor, un tip foarte simpatic, motociclist, care ne scoate din oras pe stradute numai de el stiute.
bscap0004.jpg
bscap0008.jpg
bscap0026.jpg
Radu
Iesim din Armenia pe la Bavra, printr-un punct de frontiera parca uitat de lume, intr-o zona care seamana cu un platou alpin. In fata se aduna niste nori grei de ploaie pe care nu avem cum sa-i ocolim. Din nou in Georgia, asfaltul ni se pare ca-n palma dupa toate gropile din Armenia. Nu e nimeni pe drum si cerul parca vrea sa ne inghita. Din directia in care fulgera si tuna apare o motocicleta. Ne petrecem si pana sa intoarcem noi, intorc ei: doi armeni pe o Yamaha Super Tenere, care se intorc din Franta. Tipul se uita mirat la Roibu.
The same?! Yesterday. Romania also. Ma gandesc ca e vorba de Bobe si Codrina.
Aaaa! Our friends! zic.
Aaah, your friends? But I think very bad afternoon for them. A lot of rain and storm on a very bad road.
S-au intalnit, se pare, pe un drum spre Batumi, un drum despre care stiam ca e foarte rau.
bscap0034.jpg
bscap0044.jpg
bscap0056.jpg
Ajungem la Vardzia si mare ne e mirarea cand, in parcarea de la poalele 'orasului din stanca' il vedem parcat pe Nelu, bicicleta Alinei aka artsywheels. Ii scriu un bilet si-l pun la Nelu in tankbag, in cazul in care nu ne vedem pe sus. Beau cu Iulia o cafea la singura carciuma din zona si mergem sa luam bilet la Vardzia. Cand sa platesc, tipul de la ghiseu ma avertizeaza treaba se inchide intr-o ora. Numai bine ca incepe si ploaia. Renuntam, cu promisiunea ca-l vedem dis-de-dimineata, inaintea hoardelor de turisti. Apare si Alina, cu zambetul pana la urechi. Au trecut aproape trei saptamani de cand ne-am intalnit prima data in Turcia.
DSC_2132.JPG
DSC_2125.JPG
DSC_2128.JPG
Alina vine cu propunerea sa punem cortul vis-a-vis, peste rau, pe terenul unui preot. Ne instalam tabara, doar un cort, al nostru, ca-i mai mare, si o invitam pe Alina sa doarma cu noi. Intre timp apare un cuplu de polonezi care pune cortul langa noi. Se lasa noaptea si ramanem doar noi si polonezii sub un cer cu luna plina.
Alina scoate o supa instant, scotocim si noi dupa cateva caise confiate, polonezii aduc un vin si punem de-o cina. Si cum stateam noi la povesti, cand ne era lumea mai draga, in toiul noptii ne trezim cu trei flacai, unul mai treaz ca altul, insotiti de o sticla uriasa de vodca si multe cutii de bere. Se infiltreaza printre noi si incep sa ne toarne ba vodca, ba bere, si-o tin asa intr-un lung sir de toast-uri specific georgiene, din care noi nu intelegem nimic. La unele se ridica doar barbatii in picioare, la unele doar fetele, la unele toti, la unele nici unul. Oamenii nu vorbesc o iota engleza si devin mai insistenti pe pahar ce trece. Unul dintre ei se joaca cu un cutit de pe masa pe care il tot flutura prin aer. Vecinii de cort reusesc cumva sa se fofileze. Realizez ca sunt singur cu doua fete si trei georgieni beti. Baietii incep sa danseze in jurul nostru, incearca sa le ia si pe fete la joc. Eu o trag pe Iulia langa mine, Alina reuseste sa-l tina pe unul mai insistent la respect. Ma bag intr-un fel de hora doar eu cu ei si fac pe beatul, gandindu-ma sa-i tin departe de ele. Alina da tonul retragerii. Astia nici nu vor sa auda dar reusim sa scapam cumva. Alina se baga prima in cort. Iulia se spala pe dinti afara. Ma uit inapoi si vad o silueta apropiindu-se de cort. E tipul care se juca mai devreme cu cutitul. Imi tot propune ceva dar nu inteleg. Se duce spre Iulia. Ma iau dupa el. E mult prea aproape de Iulia. Eu il trag inapoi. Ma impinge si pare ca-mi zice sa-mi vad de treaba. O iau pe Iulia langa mine. Ii zic prin semne ca ea e cu mine si ne retragem spre cort. Omul vine dupa noi. Ii zic Iuliei sa intre in cort si ma gandesc serios ca va trebui sa-l pocnesc pe asta daca o tinem asa. Pentru prima data in excursia asta mi-e frica. Ma gandesc, ok, pe unu il dovedesc dar ce fac cu ceilalti doi? N-am nici o sansa si nici pe polonez nu ma pot baza. Incep sa fac pe prostul si il rog prin semne sa plece. Ii dau de inteles ca ne-am distrat dar acum vrem sa si dormim. Omul sta pe loc in fata cortului, se clatina de la bautura si incepe sa-mi faca niste semne cum ca ar vrea sa f..a si el ceva. Ii zic pentru ultima oara ca ma bag la somn si intru in cort. Ii vad silueta afara. Am doua bricege pe care le tin aproape si incep sa-mi fac tot felul de scenarii in cap, in timp ce privesc silueta astuia care nu pleaca. Dupa cateva minute de n-am scos nici pas, omul se indeparteaza. Scot capul pe sub absida si ii vad pe georgieni ca se cearta langa masina. Apoi unul se suie la volan si ceilalti imping la masina pana porneste. Din cortul vecin vad un cap care iese timid. E polonezul meu. Are they gone?
I hope so, ii zic. Inutil sa spun ca am stat toata noaptea cu bricegele in sacul de dormit si n-am prea inchis ochii la gandul c-or sa revina nebunii.
DSC_2137.JPG
DSC_2139.JPG

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ tiyuta Posted 18 July 2014 - 11:45 AM

"La un moment dat, pe coborare, Gina nu mai vrea sa franeze cu roata spate. Asa a hotarat ea ca e mai bine. Ne oprim, ne scarpinam in cap, ne uitam, studiem problema. Lichid de frina este? Este. Nu curge nimic, pe nicaieri. Deci, e bine."

 

Gina e GS?

spunea cineva ca de la frinari multiple si indelungate se incalzeste furtunul de frina si incepe sa se umfle

de aceea prinde frina din nou dupa o pauza de racire

se rezolva cu furtun cu camasa metalica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ tiyuta Posted 18 July 2014 - 11:45 AM

"La un moment dat, pe coborare, Gina nu mai vrea sa franeze cu roata spate. Asa a hotarat ea ca e mai bine. Ne oprim, ne scarpinam in cap, ne uitam, studiem problema. Lichid de frina este? Este. Nu curge nimic, pe nicaieri. Deci, e bine."

 

Gina e GS?

spunea cineva ca de la frinari multiple si indelungate se incalzeste furtunul de frina si incepe sa se umfle

de aceea prinde frina din nou dupa o pauza de racire

se rezolva cu furtun cu camasa metalica

la franari dese , mai ales pe coborare , se incalzeste discul

discul are niste gauri pentru disiparea caldurii care in cazurile folosirii franei excesiv nu mai fac fata

caldura din disc se transmite in etrier deci in lichidul de frana care "fierbe" si rezulta bule de aer

aerul se comprima, lichidul de frana nu

deci la frana excesiva si repetata , o sa ai acelasi rezultat ca si cum nu ai aerisit franele , adica n-ai frana :)

camasa metalica pe furtun ajuta la racirea instalatiei prin suprafata mare de disipare a energiei termice

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e un sistem inchis si nu are apa (cel putin n-ar trebui sa fie)

nu cred ca au de unde sa apara bule de aer

daca sint bule de aer in lichidul de frina trebuie aerisite frinele

punctul de fierbere e 260 C, daca iti fierbe trebuie schimbat lichidul

insemana ca a absorbit apa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la franari dese , mai ales pe coborare , se incalzeste discul

discul are niste gauri pentru disiparea caldurii care in cazurile folosirii franei excesiv nu mai fac fata

caldura din disc se transmite in etrier deci in lichidul de frana care "fierbe" si rezulta bule de aer

aerul se comprima, lichidul de frana nu

deci la frana excesiva si repetata , o sa ai acelasi rezultat ca si cum nu ai aerisit franele , adica n-ai frana :)

camasa metalica pe furtun ajuta la racirea instalatiei prin suprafata mare de disipare a energiei termice

Cer scuze de off topic da nu ma pot abtine....adica dupa tine mai usor cu franele ca se incing....interesant.....altii se chinuie sa le incinga si aici nu e bine.....hmm...

 

Oricum.....frumoasa excursie au facut oamenii astia....la cat mai multe le doresc....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Radu
Dimineata e linistita in Vardzia. Ne trezim inconjurati de cativa patrupezi care dorm de rup in jurul cortului. Incepem usor sa strangem tabara. Alina cara cu sfintenie inca din tara o punga cu lapte praf din care mancam si noi la micul dejun, suficient cat sa se lipeasca pe cerul gurii si sa ne aminteasca de gustul copilariei. La despartire facem o poza, ne pupam si ne uram drum bun. Alina merge spre Iran, prin Armenia, noi spre casa, prin Turcia. Ii lasam harta Caucazului iar ea ne face cadou lista pretioasa cu fraze stas in turca si bulgara.
DSC_2145.JPG
DSC_2148.JPG
DSC_2156.JPG
DSC_2160.JPG
Punem toate bagajele pe Roibu si pornim la vizitat orasul din stanca. Dintr-o logica inexplicabila, ramanem cu pantalonii moto pe noi dar incaltati cu sandale. Desi e dimineata nadusim serios la urcare. Intr-un moment de respiro ne uitam in jos la drumul care serpuieste prin vale si ii vedem pe Alina si Nelu cum pedaleaza din greu pe o bucata la deal. Un punct care se misca foarte incet, apoi se pierde la umbra unor copaci. Pa, Alina! Drum bun Nelule, ai grija de fata!
DSC_2179.JPG
DSC_2181.JPG
DSC_2186.JPG
DSC_2191.JPG
DSC_2194.JPG
DSC_2200.JPG
DSC_2209.JPG
Trecem granita in Turcia pe la Posof. Drumul urca printr-o zona de dealuri si sate cat sa mai aruncam o privire in urma noastra si sa ne luam la revedere de la Georgia. Ajunsi din nou pe pamantul lui Allah ne cuprinde un puternic sentiment de acasa. Atat de puternic ca Iulia incepe sa danseze. E ciudat ca ne simtim ca acasa, desi suntem inca destul de departe de casa.
DSC_2226.JPG
DSC_2228.JPG
DSC_2231.JPG
DSC_2238.JPG
Mergem in sud, spre Kars, de unde vrem sa cotim la stanga spre ruinele de la Ani, fosta capitala a Regatului Armeniei, cu muuult, mult timp in urma. In fata tuna si fulgera de zici ca se rupe cerul peste noi. Avem noroc sa ne iasa in drum o benzinarie la adapostul careia tragem repede sa ne punem costumele de ploaie. Un domn ne pofteste inauntru la ceai, in biroul lui unde are un tablou imens cu Ataturk. Ne intelegem mai mult prin semne. Bem ceaiul, multumim. Gule gule!
Intram direct in vijelie si mi-e frica sa nu ne trazneasca. Ploua cu galeata si in curand nu mai vad nimic asa ca deschid viziera. Picaturile se simt ca niste aschii de gheata pe fata dar n-am ce face. Ii dam inainte incet pana cand iesim din front. Gonim pe o sosea in camp deschis cu furtuna pe urmele noastre dar suntem hotarati sa ajungem la Ani. Partea asta a Turciei e foarte sus. Trecem la un moment dat printr-un pas la 2500 de metri. Totul in jur arata ca un mare platou montan.
Pacalim pentru moment furtuna si ajungem intr-un final la Ani. Trecem printr-un sat unde sunt numai case de chirpici. Singura cladire mai mare e ochestie pe care scrie Restorant dar unde nu e nimeni. Tragem motocicleta in parcarea din fata cladirii. De dupa usa din margele apare un tip care vorbeste un pic engleza. Ne spune ca programul de vizita la Ani s-a terminat la ora sase, adica acum. Vedem totusi portile deschise si mergem sa ne convingem singuri. La ghiseul de bilete doi domni cu mustata se uita la noi cum stam inhaiburati in hainele de motocicleta plus costumele de ploaie, apoi se uita unul la altul, apoi iar la noi. You have one hour. O ora numai pentru noi! Tesekkur ederim!
Suntem doar noi si Ani, undeva pe granita dintre Turcia si Armenia, intr-un soi de no man's land, sub un cer cum rar am vazut. Parca si furtuna s-a vorbit cu oamenii de la poarta sa ne dea un mic ragaz cat sa vedem locul asta minunat. Nu e picior de om pe-aici si avem senzatia ciudata ca am ajuns la capatul Pamantului.
DSC_2259.JPG
DSC_2286.JPG
DSC_2290.JPG
DSC_2302.JPG
DSC_2315.JPG
DSC_2326.JPG
WTF, Svastica?!
DSC_2327.JPG
Ajungem pe inserat la omul nostru cu Restorant-ul care ne zice ca putem campa in curtea din fata localului. Ne ajuta sa punem cortul. Ne-ar da si de mancare dar nu se poate ca e Ramazan. Ne face in schimb o super cafea turkish.
Cand se lasa seara, peste motoristi,
Ne uitam la stele si stam la povesti...
DSC_2347.JPG
DSC_2348.JPG

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul asta, rog frumos un moderator sa stearga postarea. Multumesc!

» Post actualizat in 29 Aug 2014 10:06

Radu
Azi avem cale lunga de batut. Cea mai lunga de pana acum. Vrem sa ajungem la mare, undeva aproape de Trabzon, la Manastirea Sumela, despre care Jack ne-a spus ca face toti kilometri. Strangem cortul si bem o cafea buna facuta de domnul cu Restorant-ul. Mancare ioc. Ne luam la revedere de la Ani si pornim la drum cu burtile goale.
E Ramazan si ne gandim sa-l respectam si noi cum putem, asa ca luam ceva de mancare si oprim la masa undeva pe marginea soselei, feriti pe cat posibil de privirile credinciosilor. O turma de vaci care traverseaza drumul dintr-o parte in alta ne scoate din monotonie. Urcam printr-un peisaj arid si ajungem intr-un loc de unde zicem noi ca se vede toata Turcia.
DSC_2353.JPG
bscap0005.jpg
DSC_2362.JPG
DSC_2363.JPG
Mergem de kilometri buni printr-un tunel care taie muntii spre mare. Cand iesim avem senzatia ca anotimpul nu mai e vara si tara nu mai e Turcia. Coboram printr-o vale cu brazi acoperita de ceata. S-a lasat brusc un frig care ne patrunde prin toate aerisirile de la costume si ne face sa dardaim.
DSC_2367.JPG
DSC_2372.JPG
DSC_2379.JPG
Iulia
Sa dardaim doar? Eu simt ca fac pe mine de frig. Harta arata ca suntem la doi pasi de Marea Neagra. Uau! Imi e cam greu sa cred asta.
Se lasa incet si intunericul si noi nu stim unde vom pune punct calatoriei noastre de azi.
Stiu ca trebuie sa las ca lucrurile sa se intample, ca sigur vom gasi un loc unde sa ne asternem cortul, dar intunericul nu a fost niciodata cel mai bun prieten al meu asa ca acum, in combinatie cu frigul si un inceput de padure, se trezeste in mine...nu as spune chiar isteria, dar ceva pe aproape.
Si iata ca se intampla ce trebuia sa se intample: muezinul tocmai si-a spus rugaciunea de la apus, turcii s-au pus la masa dupa o zi intreaga de post negru, iar noi tragem pe dreapta intr-un camping unde un dus fierbinte sterge urmele celor 550 de kilometri parcursi astazi.
In camping sunt cinci nemti faini. Doi, cuplu, Axel si Christina, sunt cu doua motociclete in drum spre China sau/si India. Sunt blocati de cateva zile aici pentru ca si-au pierdut din acte, iar in Trabzon, care e destul de aproape de locul unde am campat, isi rezolva problemele cu viza de Rusia care le-a expirat. Au dat de functionarul ala tipic rus care nici cu mita nu vrea sa le rezolve problema. Stie ca el are puterea. Rusul contra nemtilor.
Ceilalti sunt mult mai relaxati. Sunt cu o dubita transformata in garsoniera ambulanta. Copilul, de cam trei ani, zburda prin curte in picioarele goale, mama, care e si soferita acestui grup, e insarcinata in cinci luni, iar tatal, care se prezinta ca bucatarul familiei, ne face introducerea cu frigiderul doldora de bere Efes. Cu o seara inainte a fost meciul istoric Germania-Brazilia (scor 7-1). Dupa povesti impartasite ne intindem pentru un somn sfant si lung. Maine ne odihnim fundurile.
Radu
Am pus cortul la umbra unor copaci, asa ca dormim boiereste pana tarziu in dimineata. Azi lenevim in camping cu nemtii nostri si planuim pe inserat sa ajungem sa vedem manastirea Sumela. Profitam de apa calda si spalam multe din lucruri, apoi facem piata intr-un sat din apropiere.
Respectam sfatul din ghid (si bine facem) si pornim la vizitat Sumela aproape de ora de inchidere cand, pe langa faptul ca lumina e numai buna de poze, nici prea multi turisti nu sunt. Sumela e o manastire ortodoxa care a scapat aproape intacta pe durata imperiului otoman ca sa vina soldatii americani si rusi (asa umbla vorba) sa-si scrijeleasca numele pe zidurile si picturile ei.
DSC_2472.JPG
DSC_2462.JPG
DSC_2393.JPG
DSC_2395.JPG
DSC_2435.JPG
DSC_2401.JPG
DSC_2422.JPG
DSC_2442.JPG
DSC_2466.JPG
DSC_2470.JPG
Ne intoarcem la camping unde facem focul si punem de-un gratar romano-german. Bere la discretie din frigiderul gazdei. Asta mi se pare excelent. Adica tu ca musulman, proprietar de camping, in timpul Ramazan-ului, sa tii cont ca la tine in curte or sa vina niste motociclisti insetati si sa le umpli frigiderul cu Efes? Jos palaria.
Stau de vorba cu Axel care il admira pe Roibu si-i plac toate steguletele si stickerele lipite. Spre deosebire de Roibu, care arata ca un pom de craciun, motocicleta lui Axel, un BMW R1150, nu are nimic care sa-ti sara in ochi, desi a vazut aproape toata lumea. Arata ca un utilaj din filmul Mad Max si totul de pe ea tipa un singur cuvant: modestie. Un singur sticker, lipit discret, imi atrage atentia. Un cerc in forma de Planeta, pe care scrie What goes around, comes around.
Il intreb pe Axel daca povestesc undeva despre calatoriile lor, daca au un blog, site, ceva. Se uita la mine, zambeste si-mi raspunde foarte senin: Noo, it's just us and the bikes.
In cort, la culcare, undeva intre vis si realitate, cateva ore si beri mai tarziu, imi rasuna in cap cuvintele lui Axel...It's just us and the bikes.
DSC_2494.JPG
DSC_2478.JPG
DSC_2483.JPG
DSC_2487.JPG
DSC_2488.JPG

» Post actualizat in 29 Aug 2014 10:15

Am pus din nou. Sper ca se vad pozele acuma :thanks:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iulia
Plecam din camping tarziu si pe caldura. Exact cum e mai bine pentru motociclisti. Suntem hotarati sa cucerim autostrada pana la Samsun (in capul meu suna melodia din Star Wars). Transpiratia ne loveste cum iesim de sub copaci.
Si drumul drept incepe.
Dupa 20 de minute de Uau! E Marea Neagra in dreapta noastra, incep sa ma intreb de ce am luat-o pe aici. Vrem sa ajungem acasa dar oare chiar era nevoie sa o luam pe autostrada?

 

Trecem pe langa orase care par construite ieri noapte, drumuri in proces de largire, deja clasicele tuneluri. Imagini obisnuite pe langa care fugim.
DSC_2496.JPG
DSC_2516.JPG
DSC_2518.JPG
DSC_2532.JPG
Radu
Marea Neagra e albastra
Si pe mal cartofi prajiti...
Asta imi tot canta in casca. Nu, nu e Andries. E vocea lui Bobe care fredona melodia asta undeva prin Georgia.
Ceva mai plictisitor pentru o motocicleta decat mersul pe autostrada nu cred ca exista. Traseul era cu totul altul cand am plecat de acasa dar lucrurile s-au schimbat pe drum. Punem pe pilot automat si luam cateva doze de ceai din suta-n-suta de kilometri. Trecem in sfarsit de Samsun si lasam in urma tot traficul si plictiseala. Continuam pe un drum care serpuieste foarte aproape de mare. Destinatia: vechiul oras-port Sinop.
DSC_2538.JPG
DSC_2539.JPG
DSC_2544.JPG
Sinop-ul ne apare prin ceata, o ceata cum doar la munte am vazut. Roibu ne poarta pe stradute inguste prin centrul vechi al orasului in cautarea unei cazari. Atmosfera e ca de vineri seara. Oamenii stau la terasa, magazinele cu suveniruri sunt deschise, se bea alcool, e plin de turisti, de doner si dondurma. Aici parca n-ar fi Ramazan.
Un tip incearca sa ne agate cu cazare dar nasurile noastre de calatori plecati de ceva vreme de-acasa simt cand ceva pute. Scoatem ghidul si gasim noi un pansiyon, tot in centru. Ne chinuim un pic pana ajungem la el. E ascuns pe o straduta pietonala care da spre mare. O las pe Iulia cu Roibu si merg sa vad camera. Priveliste spre mare, balcon, adie vantul. E perfect! Pana aud ca pretul e de doua ori mai mare fata de ce zice Lonely Planet. Doamna care pare sa fie stapana casei imi explica frumos ca eu am dreptate, ca ala e pretul, cum zice in ghid, doar ca ghidul e de acum un an jumate si de-atunci s-au schimbat multe, ca toata afacerea asta a fost a lu' ta-su, care a murit, ca acum a preluat-o ea si a trebuit sa creasca un pic preturile. Ii zic ca-mi place prea mult camera si ca i-as frange inima prietenei mele care ma asteapta la motocicleta. Ii spun ca ne intoarcem dintr-o calatorie lunga, ca stam doar o zi si tare ne-ar bucura sa avem parte de privelistea din camera pe care tocmai am vazut-o. Ca mai mult de jumate din cat imi cere n-am de unde sa-i dau. Sta un pic pe ganduri si zice oook. Apoi imi spune ca si ea e motociclista si-mi arata motocicleta ei, care e de fapt un scuter. Imi zice sa-l aduc pe Roibu si sa-l parchez chiar in fata pansiyon-ului.
Caram totul in camera pana la etajul trei. Pe scari, ca lift nu-i. Fac un dus si ies pe balcon pana e Iulia gata de plimbarea de seara. Ma dor toate dupa 550 de kilometri. Ma asez in fund pe scaunul de pe terasa si ma uit la mare. Imi intind picioarele in sus, pe balustrada. Bate briza si mi-e asa de bine ca atipesc pentru cateva momente.
DSC_2547.JPG
DSC_2555.JPG
Desi amandoi suntem rupti iesim la o donduruma si niste baklava. Tipul care ne serveste intreaba de unde suntem si tine neaparat sa ne faca o poza cu aparatul meu. Romania, Turkey, friends! Hagi, Popescu, Galatasaray! Cine a fost prin Turcia stie despre ce vorbesc. Suntem asa de friends ca ne face binisor la nota dar nu mai conteaza. Vrem somn. Ajungem in camera si intram in lumea viselor.
DSC_2570.JPG
DSC_2578.JPG
DSC_2580.JPG
DSC_2595.JPG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...