mad_max924 Postat Septembrie 14, 2014 Share Postat Septembrie 14, 2014 noroc oameni buni,am cumparat in primavara un cadavru de fz750 de pe forum,l-am lasat deoparte vreo 2 luni ca nu am avut timp de el iar acum m-am apucat iar de surubarit am reusit sa pornesc motorul,cu aprindera pusa pe direct,instalatia electrica era varza asa ca am dat-o jos toata,pe mine ma intereseaza sa mearga doar aprinderea si incarcarea deoarece nu va circula pe drumuri publice problema e ca partea de incarcare lipseste,adica am 2 fire care ies din alternator si atat,pe cadru nu am gasit nici releu nici punte redresoare ce as vrea eu sa va intreb-e normal sa aiba alternatorul doar 2fire?-am vreo sansa sa fac o improvizatie cu vreun releu de la alta motocicleta? trebuie sa va spun ca nici alta japoneza nu am mai avut,am avut doar comuniste va multumesc anticipat pt raspunsuri iar daca am postat unde nu trebuie rog un admin sa mute postul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Septembrie 14, 2014 Share Postat Septembrie 14, 2014 Trebuie sa masori daca ai un voltaj alternativ (AC) pe acele fire cand motorul e pornit. S-ar putea sa fie un alternator monofazat cu magnet permanent. Sunt relee si pentru asa ceva, sau poate poti folosi ceva mai comun, un releu trifazat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MTM Moto Postat Septembrie 14, 2014 Share Postat Septembrie 14, 2014 noroc oameni buni,am cumparat in primavara un cadavru de fz750 de pe forum,l-am lasat deoparte vreo 2 luni ca nu am avut timp de el iar acum m-am apucat iar de surubarit am reusit sa pornesc motorul,cu aprindera pusa pe direct,instalatia electrica era varza asa ca am dat-o jos toata,pe mine ma intereseaza sa mearga doar aprinderea si incarcarea deoarece nu va circula pe drumuri publice problema e ca partea de incarcare lipseste,adica am 2 fire care ies din alternator si atat,pe cadru nu am gasit nici releu nici punte redresoare ce as vrea eu sa va intreb-e normal sa aiba alternatorul doar 2fire?-am vreo sansa sa fac o improvizatie cu vreun releu de la alta motocicleta? trebuie sa va spun ca nici alta japoneza nu am mai avut,am avut doar comuniste va multumesc anticipat pt raspunsuri iar daca am postat unde nu trebuie rog un admin sa mute postul explica putin pe privat ce releu are,te pot ajuta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad_max924 Postat Septembrie 14, 2014 Autor Share Postat Septembrie 14, 2014 Trebuie sa masori daca ai un voltaj alternativ (AC) pe acele fire cand motorul e pornit. S-ar putea sa fie un alternator monofazat cu magnet permanent. Sunt relee si pentru asa ceva, sau poate poti folosi ceva mai comun, un releu trifazat. dar nu imi trebuie si punte de redresoare? » Post actualizat in 14 Sep 2014 12:09 intre timp am masurat tensiunea la cele 2 fire imi arata 3v c alternativ,cred ca e dus si asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Septembrie 14, 2014 Share Postat Septembrie 14, 2014 Sa nu fi masurat tensiunea pe bobina senzorului pentru aprindere pozitia 50. Banuiesc ca generatorul tau este 49 si are redresorul si rectificatorul incorporat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad_max924 Postat Septembrie 14, 2014 Autor Share Postat Septembrie 14, 2014 pe 49 l am masurat conform schemei dvs,dar eu nici nu aveam cum sa le incurc pt ca am masurat direct pe firele care ies din alternator ce e bine ca si pe schema generatorul are 2 fire,totusi la nr 44 pare a fi o punte cu diode schema asta am folosit-o si eu cand am facut legaturile la aprindere cel mai bine cred ca ar fi sa dau jos si sa l desfac sa vad daca are puntea pe el,dupa aia sa revin cu alte intrebari multumesc frumos pt raspunsuri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Septembrie 14, 2014 Share Postat Septembrie 14, 2014 dar nu imi trebuie si punte de redresoare? » Post actualizat in 14 Sep 2014 12:09 intre timp am masurat tensiunea la cele 2 fire imi arata 3v c alternativ,cred ca e dus si asta Ce se spune releu incarcare la motociclete are si redresor incorporat. 3V e cam ofarte putin, poate mai ai alte fire acolo? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Septembrie 14, 2014 Share Postat Septembrie 14, 2014 44 sunt diode pentru logistica. Ce e interesant la schema asta dubioasa este ca 49 se duce odata la siguranta prrincipala 34 si la distribuitorul de sigurante (nu e numerotat) ambele +, ecartul masurat de tine daca ai fost pe alternativ sa nu fi fost defapt 1,5 v continuu. Mai masoara si pe continuu si fata de masa pe cele doua fire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Septembrie 14, 2014 Share Postat Septembrie 14, 2014 Am gasit si eu o schema, nu stiu daca e corecta. Daca e, firul rosu o pui pe plus de la baterie (in schema trece printr-o siguranta de 30A), si cel maro la 12V prin contact. Acolo e un alternator cu excitatie. link cu schema: http://www.angelfire.com/retro/torkezilla1/jpg/1fzx_3_00_fazertechstuff_09.jpg gasit pe pagina asta: http://www.angelfire.com/retro/torkezilla1/html/1fzx_3_00_fazertechstuff.htm » Post actualizat in 14 Sep 2014 19:20Ce e interesant la schema asta dubioasa este ca 49 se duce odata la siguranta prrincipala 34 si la distribuitorul de sigurante (nu e numerotat) ambele +, ecartul masurat de tine daca ai fost pe alternativ sa nu fi fost defapt 1,5 v continuu. Mai masoara si pe continuu si fata de masa pe cele doua fire. Da, ambele se duc la plus. Firul spre siguranta generala ar fi incarcarea, si celalt este folosit de alternator pentru excitatie. Nu mai conteaza ce a masurat intre cele 2. Pamantarea ( - ) probabil face prin carcasa alternatorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Septembrie 14, 2014 Share Postat Septembrie 14, 2014 Exact la asta ma gandeam si eu sa nu fie cumva inversate cele 2 fire pentru ca probabil intre ele este o dioda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Septembrie 14, 2014 Share Postat Septembrie 14, 2014 Cred ca nu le are legate la nimic. Probabil o sa functioneaza alternatorul odata ce sunt conectate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad_max924 Postat Septembrie 14, 2014 Autor Share Postat Septembrie 14, 2014 ok,o sa incerc maine cand vin de la munca,ar fi tare sa scap asa usor e adevarat ca cele 2 fire erau legate la instalatia motocicletei,dar eu le am taiat cand am dat jos instalatia veche in dreapta cadrului are un suport identic cu cel pe care vine prins cdi-ul pe stanga,asa am dedus eu ca lipseste ceva » Post actualizat in 15 Sep 2014 15:04Cred ca nu le are legate la nimic. Probabil o sa functioneaza alternatorul odata ce sunt conectate. oameni buni asa a fost pana la urma am legat maro la + din contact,am pornit motorul si am masurat intre firul rosu si masa,a iesit cam 19v am oprit motorul,am legat firul rosu direct la baterie,am pornit motorul si am masurat 14v(aprox) acum sper ca e totul ok si ca nu o sa ia foc,nu am tinut motorul pornit prea mult pt ca nu are lichid de racire(in principal pt ca radiatorul lipseste),vorba lui Hagi sa facem bine ca sa nu facem rau multumesc pt scheme si pt raspunsuri,ma consider dator niste beri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.