high_voltage_tm Postat Martie 14, 2015 Share Postat Martie 14, 2015 Motorul pornea foarte greu (efectiv dat la automat 10-15 minute incontinuu, sau tractat cateva sute de metri, cu 40-50km/h)! Facut test de compresie la rece, cilindrul 4 ajungea la ~7 bari, restul intre 2 si 4 bari. Am incercat sa masor jocul la supape, dar pe admisie nu am reusit sa introduc nici macar lera de 0,02mm sub niciuna dintre came! Am rerereverificat toata procedura de masurare dar degeaba; se pare ca supapele nu mai ajung niciodata sa inchida complet. Marea dilema e cum sa calculez grosimea noilor pastile!? Jocul ar trebui sa fi de 0,16 mm (+/- 0,03) dar nu pot sa scad pur si simplu 0,16 din grosimea pastilelor actuale, pentru ca nu stiu cu cat ramane efectiv actionata fiecare supapa; deci cu siguranta noile pastile ar trebui sa fie cu cel putin 0,16mm mai subtiri decat originalele, dar foarte probabil sa fie nevoie chiar si de 0,20 sau poate mai mult. Ati mai intalnit astfel de cazuri, cu joc inexistent la supape? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Martie 14, 2015 Share Postat Martie 14, 2015 Compresia iti pare normala ? Mie nu ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_voltage_tm Postat Martie 14, 2015 Autor Share Postat Martie 14, 2015 (editat) Evident ca nu! Dar am motive intemeiate sa presupun ca se datoreaza "jocului" de la supape. Ar mai fi niste amanunte (nu stiu cat de relevante), dar o sa detaliez ulterior; acum postez de pe telefon si e mai incomod... P.S. Testul de compresie l-am repetat de mai multe ori, deci slabe sanse sa fi gresit la masurare. Editat Martie 14, 2015 de high_voltage_tm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aturdoc9 Postat Martie 14, 2015 Share Postat Martie 14, 2015 rezolva compresia prima data si dupa rezolvi jocurile supapelor Sau schimba motorul e mai simplu Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_voltage_tm Postat Martie 14, 2015 Autor Share Postat Martie 14, 2015 @aturdoc9, cum crezi ca o sa am compresie, din moment ce supapele nu mai inchid? Crede-ma ca nu am exagerat cu nimic cand am spus ca dadeam la automat 10 min fara oprire. Am legat motocicleta la masina, cu motorul pornit si i-am dat sa invarta, pe ideea ori crapa ori nu, n-am nimic de pierdut. Ciudat e ca pana la urma pornea... la inceput avea cate o aprindere razleata la un cilindru, apoi se chinuia in doua pistoane, pe urma se balbaia in 3 si intr-un final, cand deja se incalzea putin motorul, mergea fara nici o problema in 4 pistoane - rotund, fara sunete ciudate, tragea ca orice motocicleta ok indiferent de turatie/viteza. Apoi, cat era cald, puteam sa-l opresc/pornesc la nesfarsit, foarte usor. Peste noapte se racea si aceeasi poveste, extrem de dificil de pornit. Al motor din dezmembrari ar fi o solutie, dar momentan nu am gasit ceva de care sa fiu sigur ca e in stare foarte buna; e totusi un model vechi si la noi cam toate au ajuns la capat de linie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skandal Postat Martie 14, 2015 Share Postat Martie 14, 2015 Motorul pornea foarte greu (efectiv dat la automat 10-15 minute incontinuu, sau tractat cateva sute de metri, cu 40-50km/h)! Facut test de compresie la rece, cilindrul 4 ajungea la ~7 bari, restul intre 2 si 4 bari. Am incercat sa masor jocul la supape, dar pe admisie nu am reusit sa introduc nici macar lera de 0,02mm sub niciuna dintre came! Am rerereverificat toata procedura de masurare dar degeaba; se pare ca supapele nu mai ajung niciodata sa inchida complet. Marea dilema e cum sa calculez grosimea noilor pastile!? Jocul ar trebui sa fi de 0,16 mm (+/- 0,03) dar nu pot sa scad pur si simplu 0,16 din grosimea pastilelor actuale, pentru ca nu stiu cu cat ramane efectiv actionata fiecare supapa; deci cu siguranta noile pastile ar trebui sa fie cu cel putin 0,16mm mai subtiri decat originalele, dar foarte probabil sa fie nevoie chiar si de 0,20 sau poate mai mult. Ati mai intalnit astfel de cazuri, cu joc inexistent la supape? Salut. Te sfatuiesc sa dai chiuloasa jos.Supapele tale au functionat semi atacate.Asta inseamna ca de-a lungul timpului(prin neinchidere completa)scaunul s-a deformat si mai mult ca sigur e acoperit si cu un inel de calamina. -Refa scaunele supapelor. -Verifica cu un comaparator atat tijele cat si ciupercile supapelor -inlocuieste semeringurile supapelor -Planeaza chiuloasa -jocul termic al supapelor 0,10-0,12 admisie /0,20-0,22 evacuare (abia acum e cazul sa te gandesti la pastilute-scrie in manual cum sa le alegi) -Garnitura noua Game over.Motocicleta va avea compresie si va porni cu de la sine resurse. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 15, 2015 Share Postat Martie 15, 2015 Alege valoarea cea mai mare din jocul pastilelor pentru cele care le-i masurat cu 0.Deci unde nu ai putut sa bagi lera calculeaza cu minus 12/15 pastila la admisie si minus 20/22 evacuare. Montezi distributia si dupa ce invarti motorul de cateva ori masori din nou. Repeti procedura pana ramane jocul de care ai nevoie. Faci test compresie si daca este bun foloseste moto o perioada,dupa care verifici un cu un test compresie faca este ok. Daca testul nu iese bine dupa ce ai facut pastilele,procedezi cum a spus baiatul mai sus. Refacerea chiuloasei...FARA PLANARE. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_voltage_tm Postat Martie 20, 2015 Autor Share Postat Martie 20, 2015 Multumesc de sfaturi. Cred ca o sa dau jos chiuloasa... ma gandisem la faptul ca motorul a functionat cu supapele semi-inchise si temperatura a afectat zona chiuloasei, mai ales ca am sesizat si un consum de ulei, pe care nu il aveam inainte (precis s-au copt si semeringurile de la supape). Revin cu detalii, dupa ce ma apuc de treaba. » Post actualizat in 20 Mar 2015 21:58 P.S. Dece n-ar fi bine sa planez chiuloasa, in cazul in care nu mai e in toleranta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_voltage_tm Postat Mai 22, 2015 Autor Share Postat Mai 22, 2015 (editat) Am avut în sfârșit timp să mă ocup de motor. Treaba a mers cam așa: - luat toate pastilele de pe admisie la șlefuit 0,27 - 0,29 mm din valoarea inițială. - montat la loc, măsurat, pe cilindri 1 - 3 - 4 eram cu gap-ul pe la 0,18 - 0,22 mm iar la cilindrul 2 aveam 0,30 mm (le-am nimerit destul de bine). - cunoscând jocul și grosimea pastilelor șlefuite, am lua un set de pastile de pe un motor de F2 și le-am dus la rectificat; nu am vrut să pun noi, pentru că m-ar fi costat 50€ și încă nu știam dacă rezolv ceva. - montat noile pastile, verificat jocul, am 0,19 - 0,21 mm; am ales să le fac umpic peste valoarea din manual (0,16 mm +/- 0,03) - am trecut la verificarea pastilelor de pe avacuare; surprinzător, erau toate în toleranță (0,22 mm +/- 0,03) - verificat compresia (la rece)... et voila!! între 12,7 și 14 bar; excelent, având în vedere că înainte eram pe la 2 - 4... - pus contacul, tras șocul, dat la automat... pornit „la sfert”; happy! - l-am lăsat să meargă vr-o juma' de ora, funcționează ok; după, i-am mai verificat odată compresia și la cald - valori aproape identice cu ce măsurasem cu motorul nepornit. De făcut în continuare: sincronizat carburi si refăcut amestec; nu prea îmi place cum toarce, am tobă aftermarket și vreau să-i pun filtru sport, deci ar fi cam musai să refac amestecul... numai că nu am mai făcut niciodată. Vreau să folosesc metoda „idle drop”, mi se pare cea mai la îndemână; urmează să fac rost de un tahometru și să mă lamuresc unde vine conectat și cam ce ar trebui să arate. Dacă a mai folosit cineva procedura asta, aș fi recunoscător pentru niște sfaturi. După ce îl pun la punct, o să-l scot la plimbare și vad cum se comportă pe parcurs, dacă se modifică ceva în timp. Deocamdată pare să fie totul spre bine. Mulțumesc pentru ajutor, în special TNG și Skandal! Mai jos poza cu manometrul și un mic filmuleț cu funcționarea. Editat Mai 22, 2015 de high_voltage_tm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skandal Postat Iunie 20, 2015 Share Postat Iunie 20, 2015 Am avut în sfârșit timp să mă ocup de motor. Treaba a mers cam așa: - luat toate pastilele de pe admisie la șlefuit 0,27 - 0,29 mm din valoarea inițială. - montat la loc, măsurat, pe cilindri 1 - 3 - 4 eram cu gap-ul pe la 0,18 - 0,22 mm iar la cilindrul 2 aveam 0,30 mm (le-am nimerit destul de bine). - cunoscând jocul și grosimea pastilelor șlefuite, am lua un set de pastile de pe un motor de F2 și le-am dus la rectificat; nu am vrut să pun noi, pentru că m-ar fi costat 50€ [/size]și încă nu știam dacă rezolv ceva. - montat noile pastile, verificat jocul, am 0,19 - 0,21 mm; am ales să le fac umpic peste valoarea din manual (0,16 mm +/- 0,03) - am trecut la verificarea pastilelor de pe avacuare; surprinzător, erau toate în toleranță (0,22 mm +/- 0,03) - verificat compresia (la rece)... et voila!! între 12,7 și 14 bar; excelent, având în vedere că înainte eram pe la 2 - 4... - pus contacul, tras șocul, dat la automat... pornit „la sfert”; happy! - l-am lăsat să meargă vr-o juma' de ora, funcționează ok; după, i-am mai verificat odată compresia și la cald - valori aproape identice cu ce măsurasem cu motorul nepornit. De făcut în continuare: sincronizat carburi si refăcut amestec; nu prea îmi place cum toarce, am tobă aftermarket și vreau să-i pun filtru sport, deci ar fi cam musai să refac amestecul... numai că nu am mai făcut niciodată. Vreau să folosesc metoda „idle drop”, mi se pare cea mai la îndemână; urmează să fac rost de un tahometru și să mă lamuresc unde vine conectat și cam ce ar trebui să arate. Dacă a mai folosit cineva procedura asta, aș fi recunoscător pentru niște sfaturi. După ce îl pun la punct, o să-l scot la plimbare și vad cum se comportă pe parcurs, dacă se modifică ceva în timp. Deocamdată pare să fie totul spre bine. Mulțumesc pentru ajutor, în special TNG și Skandal! Mai jos poza cu manometrul și un mic filmuleț cu funcționarea. Cu placere.Ia in calcul ca stratul de cementare al pastilelor este doar de 2 zecimi.Recand pastile noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Pazel Anton Postat Octombrie 4, 2015 Share Postat Octombrie 4, 2015 Salut baieti. High voltage... cum ai rectificat pastilele? Unde? Cat te-a costat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_voltage_tm Postat Octombrie 8, 2015 Autor Share Postat Octombrie 8, 2015 Le-am dat la un prieten, care are o cunstinta, care le-a dat la un nene... Din cate am inteles, ar fi vorba de „nea Grigore” - vezi link. Despre pret, nu stiu; ne-am inteles ca intre prieteni. In principiu, pe unde am mai intrebat, cam 20-25 lei de pastila - deci cam cat una noua; dar eu nu am putut pune direct pastile noi, din motivele explicate mai sus. Apropo, motorul inca merge ceas! The mighty PC25! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Pazel Anton Postat Octombrie 8, 2015 Share Postat Octombrie 8, 2015 (editat) Tot motor PC 25 am si eu... Intrebare de necunoscator: Daca e F3 nu trebuia sa fie motorul tot PC 31, precum seria care e si pe cadru ? Nu mai pornea... am venit cu un mecanic, vroiam sa-i curat, sincronizez carb... a luat test de compresie. Atunci sa-mi fi fazut fata cand am vazut ca am compresie intre 2 si 4 pe pistonul 1 si 2... pe 3 si 4 aveam 8 respectiv 10. Eu care nu ma pricep deloc la motoare (din auzite stiam ca daca nu ai compresie adio motor, trebuie altul) am ramas masca... Pana acum a desfacut motorul, refacut scaunul la supape, verificat jocul termic si a observat ca trebuie refacute pastilele. Le-am dat la refacut si acum astept. Sper sa fie ok. Intrebam cat costa pentru ca eu am platit 250 lei pentru slefuit pastilele si manopera (desfacut motor, verificat, curatat sincronizat carb) ma costa 500 lei. Mi se pare un pret ok, avand in vedere ca un motor SH plus manopera m-ar costa mai mult. Editat Octombrie 8, 2015 de Mihai Pazel Anton Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_voltage_tm Postat Octombrie 9, 2015 Autor Share Postat Octombrie 9, 2015 F3-ul despre care vorbeam aici, e din 1995 si e cu PC25. Mai am unul, din 97 ("facelift"), care e cu PC31 - din cate stiu, doar cele 97-98 au PC31. Oricum, diferentele sunt minore. Vezi cu slefuitul, sa nu fie facut ciobaneste, cum am gasit eu pastilele la al meu; slefuitul la polizor sau alte tziganii e o mare bataie de joc. Ori rectificate (facut asa cum trebuie, cu sculele adecvate), ori, daca patesti ca mine si nu poti calcula din prima cota la care trebuiesc rectificate, le slefuiesti manual, pe o bucata de sticla groasa pe care pui glass-papir de 120 (apoi finisat cu 240) - bine, trebuie sa fii umpic sado-maso, avand in vedere ca dureaza 2 ore de pastila si trebuie sa ai o anumita tehnica. De curiozitate, la cine l-ai dus (imi poti raspunde pe privat, daca vrei)? Cei 2 mecanici cu adevarat buni pe care ii stiu eu in oras, mi-au zis ca nu se baga la asa ceva - munca multa si migaloasa, in raport cu valoarea motorului; pana la urma, ajungi sa platesti poate chiar mai mult decat daca ai lua un motor SH. De aceea am preferat sa-mi cumpar sculele pe care nu le aveam si sa-l fac singur; plus ca am 3 motociclete in garaj, cu care m-am pricopsit de-a lungul timpului ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.