Septi Postat Aprilie 14, 2015 Share Postat Aprilie 14, 2015 Salut, M am apucat de câteva zile sa îmi montez un bord Koso Rx1 și ma interesează dacă a mai făcut cineva asa ceva? sau dacă cineva știe pe cineva care a făcut asa ceva, Pentru a ma ajuta cu cațe o întrebare. In principiu este destul de ușor... Am graficul de la bordul vechi: Si graficul pentru bordul nou: Cu toate astea azi am stat vreo 2 ore în fata motorului și m-am uitat la cabluri încercând sa leg măcar curentu pentru bordu nou... Am reușit sa pornesc bordul dar nu cu contact(cheia) ) Daca cineva a mai făcut asta și știe sa îmi dea ceva indici sau sa ma ghideze către ceva tutorial complex cu Koso pe Suzuki SV650/01 ar fi super . In cel mai rău caz o sa ma apuc sa îl fac prin "încercare și eroare" cu mult timp si rabdare. Si intr-un caz mai rau decat acel caz rau o sa leg direct firele pe motor sa porneasca la cheie si gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 14, 2015 Share Postat Aprilie 14, 2015 Salut, 1. Verifica schema electrica de conexiuni a bordului/schema generala, va trebui sa identifici conductoarele care intra in bord dupa codul de culori=cifrele din prima schema= circuitul sursa, o verificare sumara 2. Cred ca ai facut o comparatie intre circuitele vechiului bord in functie de coduri culor/numere din prima schema, si cele pentru noul bord? Ai identificat conductoare care nu se conecteaza in noul bord? Posteaza circuitele cu probleme..o sa analizez si eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Septi Postat Aprilie 14, 2015 Autor Share Postat Aprilie 14, 2015 Salut, 1. Verifica schema electrica de conexiuni a bordului/schema generala, va trebui sa identifici conductoarele care intra in bord dupa codul de culori=cifrele din prima schema= circuitul sursa, o verificare sumara 2. Cred ca ai facut o comparatie intre circuitele vechiului bord in functie de coduri culor/numere din prima schema, si cele pentru noul bord? Ai identificat conductoare care nu se conecteaza in noul bord? Posteaza circuitele cu probleme..o sa analizez si eu. Am identificat și etichetat deja fiecare fir pe care l am găsit în prima schema a bordului vechi. Problema este ca am rămas cu încă jumate din fire neidentificate, și pe lângă asta, am observat ca cineva a umblat la conexiunile mufelor bordului .(după cum vezi în poza) Am sa ma duc maine și o sa desfac și partea din spate sa vad dacă a fost schimbat ceva acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 14, 2015 Share Postat Aprilie 14, 2015 Eu am numarat in schema koso 14 conductoare/circuite, iar in cea de la motocicleta sunt 15 conductoare, cele care s-au conectat in vechiul bord. Vezi attach. Verifica corect!! de accea iti spuneam, schema de principiu cu codurile de culori din manual=identificare pe motocicleta. Toate aparatele de bord ti-au functionat, inclusiv iluminarea bordului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Septi Postat Aprilie 14, 2015 Autor Share Postat Aprilie 14, 2015 (editat) Eu am numarat in schema koso 14 conductoare/circuite, iar in cea de la motocicleta sunt 15 conductoare, cele care s-au conectat in vechiul bord. Vezi attach. Verifica corect!! de accea iti spuneam, schema de principiu cu codurile de culori din manual=identificare pe motocicleta. Toate aparatele de bord ti-au functionat, inclusiv iluminarea bordului? Da, inaite totul functiona corect la bordul vechi.(Si acuma pot monta bordul vechi doar ca este crăpat și nu mai are carena:) dar funcționează. La schema asta te referi? Sincer eu nu știu din ce parte sa ma uit la schema asta... dar îmi pot folosi imaginația sa identific câteva fire deși sunt "n"simboluri pe care nu le înțeleg. Editat Aprilie 14, 2015 de Septi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 14, 2015 Share Postat Aprilie 14, 2015 Da, inaite totul functiona corect la bordul vechi.(Si acuma pot monta bordul vechi doar ca este crăpat și nu mai are carena:) dar funcționează. La schema asta te referi? ScannedImage-3-2.jpg Sincer eu nu știu din ce parte sa ma uit la schema asta... dar îmi pot folosi imaginația sa identific câteva fire deși sunt "n"simboluri pe care nu le înțeleg. Asta nu este schema din manual de reparatie ! Ai manualul in format pdf? Acolo ai pe conductor indicele de culoare conductor..aici daca ai culori, nu le poti identifica corect. Si tu ai varianta de SUA ca in schema aceasta?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Septi Postat Aprilie 14, 2015 Autor Share Postat Aprilie 14, 2015 Asta nu este schema din manual de reparatie ! Ai manualul in format pdf? Acolo ai pe conductor indicele de culoare conductor..aici daca ai culori, nu le poti identifica corect. Si tu ai varianta de SUA ca in schema aceasta?! Nu nu am manualul, sub nici o forma, dar o sa caut online unul pdf, ( nici nu am văzut ca e US mersi de observație, am găsit pozele navigând pe net...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 14, 2015 Share Postat Aprilie 14, 2015 Daca nu-l gasesti, da-mi un semnal. Avem nevoie de el. Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Septi Postat Aprilie 14, 2015 Autor Share Postat Aprilie 14, 2015 l-am găsit pdf, cred ca am găsit și schema de care vorbeai, maine o sa încerc firele care le zice aicea poate merge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 14, 2015 Share Postat Aprilie 14, 2015 Da, trebuie sa ai o schema mare desfasurata cu toata instalatia motocicletei, undeva ai bordul cu intrari si coduri de colori pe conductoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Septi Postat Aprilie 14, 2015 Autor Share Postat Aprilie 14, 2015 (editat) yep! doar ca sunt 3 imagini grafice cu mai mute (Modele) este și US model. este și E25 și asta care l am postat. In acte nu am nici o referința la acest fel de model, dar știu ca a fost din Italia... (oricum m am uitat la culorile bordului si sunt la fel) Editat Aprilie 14, 2015 de Septi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 15, 2015 Share Postat Aprilie 15, 2015 OK, acum identifici fiecare conductor din instalatia electrica a motocicletei care face parte din cablajul de bord cu ce ai pe schema(CULORI) si cu prima schema a bordului afisata mai sus, circuitele pentru aparatele de bord. Fixezi etichete/cifre si compari cu noua schema/noul bord. Dupa ce esti convins si ai verificat_faci conexiunile cu atentie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Septi Postat Mai 1, 2015 Autor Share Postat Mai 1, 2015 OK, acum identifici fiecare conductor din instalatia electrica a motocicletei care face parte din cablajul de bord cu ce ai pe schema(CULORI) si cu prima schema a bordului afisata mai sus, circuitele pentru aparatele de bord. Fixezi etichete/cifre si compari cu noua schema/noul bord. Dupa ce esti convins si ai verificat_faci conexiunile cu atentie. Deci pana acum am identificat toate cablurile, stiu ce cablu merge unde si ce trebuie sa leg. Totusi am nevoie de ajutorul tau/vostru pentru a reusi sa conectez alimentarea bordului. in poza asta Fiecare alimentare are 3 fire una este puterea/power una este firul ce intrerupe/Key on si masa motorului/Ground Am alfat toate firele fiecare ce face unde merge tot. Totusi in planul de la Koso Suzuki are o linie "------------" in loc de o culoare de fir Asta inseamna ca nu mai fac alimentare pe firu rosu? sau ca nu am nevoie de alimetare? sau ca ei nu stiu care este firul pentru alimentare sau va rog sa imi spuneti ce inseamna acea linie si care este al treilea fir de pentru alimentare. PS: am incercat aproape toate posibilitatile azi si sunt in lipsa de idei . Daca il conectez cu firu rosu in loc de linia aceea , bordul functioneaza indiferent daca am sau nu contactul pe on. (functioneaza adica se aprinde si se stinge) HELP!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
romyc Postat Mai 1, 2015 Share Postat Mai 1, 2015 Sal,vezi ca are mecanicul de la coc motors moto identica cu a ta si are koso montat de el poate te poate ajuta daca il intrebi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 1, 2015 Share Postat Mai 1, 2015 De care shema vorbesti..cea a motorului pe care ti-am trimis-o, sau cea de la bordul KOSO? Mai descarc-o, sa nu o mai caut eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Septi Postat Mai 1, 2015 Autor Share Postat Mai 1, 2015 (editat) De care shema vorbesti..cea a motorului pe care ti-am trimis-o, sau cea de la bordul KOSO? Mai descarc-o, sa nu o mai caut eu. Este vorba de schema de la Koso modu de instalare (ce a in care ai numarat conexiunile). » Post actualizat in 01 May 2015 21:36 Sal,vezi ca are mecanicul de la coc motors moto identica cu a ta si are koso montat de el poate te poate ajuta daca il intrebi. Multumesc de info am sa iau legatura cu baieti sa vad daca ma pot ajuta cu ceva. Editat Mai 1, 2015 de Septi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 2, 2015 Share Postat Mai 2, 2015 Cele mai multe conexiuni se fac cu un conductor_power ce zici tu este SEMNALUL de la traductor/senzor, semnal care ajunge la aparatul de bord. Masa bordului(minus) se face prin conductorul 10 in bordul Koso, comun pentru mai multe aparate. Exemplu: Traductorul de temperatura in schema motocicletei are coloarea Negru/Verde, culoare care pleaca din traductor si ajunge la bord. La noul bord montezi accesoriul 5/( conductorul 13). La fel pentru fiecare circuit. Atentie la lampile de bord....Lampa presiune ulei este GRI in bordul Koso, iar in schema electrica a motocicletei, conductorul care ajunge al bord este Negru /Albastru...Asa procedezi pentru fiecare circuit ........prin corespondenta. Numai bine, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Septi Postat Mai 20, 2015 Autor Share Postat Mai 20, 2015 Duminica am fost la motor si in cele din urma am identificat care este cablul de alimentare (prin contact).(orange cu dungi rosi ) pana acum am reusit sa leg semnalul de neutru , semnalizarile, faza lunga/scurta. Mai am de legat RPM-ul, senzorul de temperatura ulei , unde o sa imi trebuiasca o majorare de la filetul senzorului standard la dimensiunile capacelului de Suzuki, ( se rezolva ), trebuie sa imi montez speedometrul pe roata din fata, (magnetii si cititorul lor) si senzorul de temperatura apa/racire unde am sa pun un "T" in tubul negru de recirculare, cu dimensiunile filetului senzorului , si prins cu colier metalic.Apoi am sa imi fac un bec separat undeva pe bord pentru avertizarea de alimentare, ( nu este conpatibil cu Suzukiul meu, din cate am observat pe net) . A... si mai am de scurtat o tona de cablarae, cositorit, si inchise cu tuburi termocontractabile. In mare ma descurc cu senzori de temperatura si speedometrul, dar la legatura pentru RPM sunt inca putin confuz deci daca sunteti electricieni si stiti mai bine, primesc ore fel de sugestie/ajutor. : ) Multumesc de ajutorul acordat pana acum in special lui Dedant68. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 21, 2015 Share Postat Mai 21, 2015 Salut, Inca putin si rezolvi...Daca citesti cu atentie la instructiuni montare RPM, iti spune ca ai 4 variante de lucru, ordinea fiind D, C, B si A. Varianta D_conectezi in paralel conexiunile RPM din pachet, si anume tipul/accesorii A , cu conexiunile originale ale tahometrului tau de pe motor, situatie clara cand vitezometrul are incorporat tahometrul, verifici conductoarele de legatura. Varianta C_conectezi setul RPM, dar tipul B direct la pick up coil_senzorul RPM. Atentie!! Acesta este la iesirea din alternator, doua conductoare alb/albastru si verde, acolo la iesirea alternatorului ai 3 galbene si doua de alta culoare, cu acestea doua lucrezi. Varianta B si A sunt conexiuni pe instalatia de aprindere, dar cred ca rezolvi cu D sau C. Identifica seturile A si B(accesorii) din RPM si realizeaza montajele/circuitele cu grija. Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Septi Postat Mai 21, 2015 Autor Share Postat Mai 21, 2015 Multumesc, am sa fac un update de indata ce o sa incerc cele 2 variante, si ceva poze cu proiectul in plina desfasurare.( poate un filmulet ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 22, 2015 Share Postat Mai 22, 2015 Multumesc, am sa fac un update de indata ce o sa incerc cele 2 variante, si ceva poze cu proiectul in plina desfasurare.( poate un filmulet ) Da, chiar se poate considera un miniproiect electric-moto ! Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_voltage_tm Postat Mai 23, 2015 Share Postat Mai 23, 2015 (editat) Ca să nu mai deschid alt topic, întreb aici: @dedant68, știi cumva cu ce fel de semnal funcționează tahometrul de pe CBR F3 - digital/PWM/tensiune variabilă? Vreau să leg un tahometru digital cu care să citesc RPM/urile motorului; mă gândeam să-l cumpăr pe ăsta, dar nu sunt sigur dacă știe să „citească” semnalul de la ICM (TCI). http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-Speedometer-precision-digital-tachometer-measured-9-99999-rpm-tachometer/743977559.html Editat Mai 23, 2015 de high_voltage_tm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 24, 2015 Share Postat Mai 24, 2015 Ca să nu mai deschid alt topic, întreb aici: @dedant68, știi cumva cu ce fel de semnal funcționează tahometrul de pe CBR F3 - digital/PWM/tensiune variabilă? Vreau să leg un tahometru digital cu care să citesc RPM/urile motorului; mă gândeam să-l cumpăr pe ăsta, dar nu sunt sigur dacă știe să „citească” semnalul de la ICM (TCI). http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-Speedometer-precision-digital-tachometer-measured-9-99999-rpm-tachometer/743977559.html Salut, Din manualul F3 verificarea semnalului la tahometru care este un analogic, se face cu tester sau voltmetru cu adaptor(img. 1), ceea ce inseamna ca discutam de un semnal digital/treapta, total diferit de cel analogic( img.2). Valoarea maxima nu trece de 13 V si se incadreaza in parametrii tahometrului digital cautat de tine, frecventa in cazul kawasaki zx 12 r (img.3) este 100 Hz, nu ma pronunt sigur in cazul tau pana nu se masoara semnalul cu un osciloscop portabil, atunci poti vizualiza clar forma semnalului si parametrii ! Dar, din ce vad in descrierea tahometrului digital are o plaja de setari pentru inputs, practic include si valoarea de 100HZ, valoare comparativa. Revin la tahometrul de pe motor(actual), este analogic, semnalul de la ICM(Ignition Control Module) este unul digital, iar pentru functionare , are la intrare un circuit de formatare a impulsurilor, astfel incat semnalul dreptunghiular de la intrarea tahometrului devine unul continuu . In acest caz, se permite ampermetrului sa functioneze, iar acul aparatului sa se ridice cu un unghi direct proportional cu turatia motorului. Singurul avantaj al acestui digital, ar fi precizia cu care iti arata turatia, dar te-ai gandit la modul de fixare si ce aspect va avea pe bord? Presupun ca o sa elimini analogicul, ramane un orificiul circular in care introduci o cutie de 79x43x25 mm. OK, este alegerea ta, dar cum am spus mai sus, recomand o masurarea a semnalului la taho pentru a cunoaste clar datele problemei. Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_voltage_tm Postat Mai 24, 2015 Share Postat Mai 24, 2015 Cel digital vreau sa-l folosesc doar pentru a face niste verificari/reglaje la motor, nu o sa-l montez definitiv si nu elimin bordul original! Vreau sa reglez amestecul folosind metoda din manual - idle drop procedure (si la Kawasaki stiu ca era descrisa aceeasi procedura de reglat amestec la carburatie) si am nevoie de ceva cu care sa pot citi exact turatiile si sa fie sensibil la variatii mici ale RPM. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 24, 2015 Share Postat Mai 24, 2015 Cel digital vreau sa-l folosesc doar pentru a face niste verificari/reglaje la motor, nu o sa-l montez definitiv si nu elimin bordul original! Vreau sa reglez amestecul folosind metoda din manual - idle drop procedure (si la Kawasaki stiu ca era descrisa aceeasi procedura de reglat amestec la carburatie) si am nevoie de ceva cu care sa pot citi exact turatiile si sa fie sensibil la variatii mici ale RPM. Practic ca un verificator....nu am stiu..sorry » Post actualizat in 24 May 2015 12:59 Practic ca un verificator....nu am stiu..sorry Si mai este ceva, am uitat sa-ti zic eu....MULTUMESC...pentru ca tu nu ai de ce...nu-i asa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.