Sari la conținut

Transraraul - traseul complet


Marc87
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Cine nu a vazut Transraraul si vrea sa-si faca o idee, aici aveti o mica prezentare:

 

 

 

 

E un traseu ce merita facut, cap coada are undeva la 40 km.

Dupa mine e in top langa Transfagarasan si Transalpina.

 

Un video cu Transfagarasan gasiti aici:

 

 

 

In august urmeaza sa filmez Transalpina.

 

 

Noi am fost 10 motociclete, iar pe urcare e relativ greu traseul daca esti coloana asa lunga...tinand cont ca unica banda de mers e relativ ingusta si vin mereu masini din sensul opus.

Asfaltul e turnat nou insa e prafuit tare, deci s-a circulat incet pe curbe.

 

Cine e interesat, se gaseste cazare ieftina si buna in zona respectiva, noi ne-am cazat cu 40 lei pe noapte la pensiunea Zugreni.

 

 

Asfalt uscat!

Editat de Marc87
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce vad in filmare, pare ca ati pornit din Chiril, ati urcat pana la cabana Rarau, si ati coborat spre Pojorata.

Eu am facut traseul invers, si ma consider mai norocos. In felul asta am avut drumul lat la urcare si am putut merge ceva mai tare pe curbe (nu stiu altii cum sunt, dar eu ma simt mai sigur pe mine la urcare), iar la coborare, cum oricum merg mai incet, am avut parte de drumul mai ingust.

 

Eu l-am prins si in cursul saptamanii, pe la amiaza si am intalnit doar 2 masini pe traseu, astfel incat am avut libertate deplina. E un traseu care merita facut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vad Transraraul ca pe un drum cu utilitate, dar fara punctaj prea mare la capitolul "placerea de a conduce". Da, este o zona faina, poti sa ajungi pina sus la hotel (care e amplasat aproape de citeva obiective importante). Adica ajungi sus si ai ce vedea, mai ales daca ti-ai luat niste papuci de schimb (chiar va propun, daca tot ajungeti in zona si aveti vreo doua ore la dispozitie, sa vizitati Piatra Soimului si sa faceti un tur al Pietrelor Doamnei). Referindu-ma strict la drumul Transrarau, nu se pune problema sa mergi pe curbele alea de placere. Tronsonul Pojorita-Rarau e mai ok, dar Rarau-Chiril e mult prea ingust si are prea multe curbe fara vizibilitate ca sa te poti relaxa pe el. De fiecare data cind am trecut pe acolo m-am intilnit cu reisari (cu masini si motociclete) furati de peisaj sau doar idioti care credeau ca soseaua e numai a lor (mai concret: circulau in viteza pe un drum ingust si fara prea multa vizibilitate). Merita facut pentru peisajul de sus (in special daca bagi si traseele turistice pe jos) si pentru a traversa muntii mai rapid, dar nu pentru curbe (multi pun accent pe asta). Din saua motocicletei peisajul are doua privelisti care merita, o vedere faina-tare spre Pietrele Doamnei si alta spre Valea Bistritei, dar in rest esti inconjurat de padure si nu vezi nimic. Zic asta pentru cei care chiar pun botul la comparatia acestui drum cu Transfagarasanul si Transalpina: e mult mai slab Transraraul la orice capitol - curbe, lungime, peisaje. Apropos, lungimea drumului e de 26 de kilometri (nu 40), dar daca ne referim strict la sectiunea de urcare/coborire, fara bucatile inguste si pline de lume din satele de la poale, ramin vreo 16km.


Am auzit prea multe exagerari despre acest drum stitifico-fantastic, perla transurilor din Romania, turkish delight cu mac. Ca o concluzie, mergeti pe Transrarau pentru locuri, nu altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Eu vad Transraraul ca pe un drum cu utilitate, dar fara punctaj prea mare la capitolul "placerea de a conduce". Da, este o zona faina, poti sa ajungi pina sus la hotel (care e amplasat aproape de citeva obiective importante). Adica ajungi sus si ai ce vedea, mai ales daca ti-ai luat niste papuci de schimb (chiar va propun, daca tot ajungeti in zona si aveti vreo doua ore la dispozitie, sa vizitati Piatra Soimului si sa faceti un tur al Pietrelor Doamnei). Referindu-ma strict la drumul Transrarau, nu se pune problema sa mergi pe curbele alea de placere. Tronsonul Pojorita-Rarau e mai ok, dar Rarau-Chiril e mult prea ingust si are prea multe curbe fara vizibilitate ca sa te poti relaxa pe el. De fiecare data cind am trecut pe acolo m-am intilnit cu reisari (cu masini si motociclete) furati de peisaj sau doar idioti care credeau ca soseaua e numai a lor (mai concret: circulau in viteza pe un drum ingust si fara prea multa vizibilitate). Merita facut pentru peisajul de sus (in special daca bagi si traseele turistice pe jos) si pentru a traversa muntii mai rapid, dar nu pentru curbe (multi pun accent pe asta). Din saua motocicletei peisajul are doua privelisti care merita, o vedere faina-tare spre Pietrele Doamnei si alta spre Valea Bistritei, dar in rest esti inconjurat de padure si nu vezi nimic. Zic asta pentru cei care chiar pun botul la comparatia acestui drum cu Transfagarasanul si Transalpina: e mult mai slab Transraraul la orice capitol - curbe, lungime, peisaje. Apropos, lungimea drumului e de 26 de kilometri (nu 40), dar daca ne referim strict la sectiunea de urcare/coborire, fara bucatile inguste si pline de lume din satele de la poale, ramin vreo 16km.
Am auzit prea multe exagerari despre acest drum stitifico-fantastic, perla transurilor din Romania, turkish delight cu mac. Ca o concluzie, mergeti pe Transrarau pentru locuri, nu altceva.

 

 

Cand faceam comparatia de care amintesti ma refeream strict la peisaje.

Transfagarasanu, Alpina sau Rarau, nu sunt drumuri de dat tare pe curbe...adica te poti da daca insisti, dar trebuie sa fii putin prost tinand cont ca nu am vazut curba fara tone de nisip sau alte surprize.

 

Daca vrei sa te dai tare sunt alte drumuri pentru asa ceva...daca e sa ne referim la zona Transraraului, in zona gasesti Pasul Tihuta care are asfalt curat si curbe de viteza sau Mestecanis.

 

 

Am vazut toate traseele montane din RO, nu stiu de ce nu te-a impresionat Transraraul, mie unul mi-a pus un zambet pe bot :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raraul este unul dintre pasii mei preferati din zona Moldovei. Ma plimb pe el de cateva ori pe ani, combinat cu o radauteana si niste poale-n brau in Vatra Dornei la Casa Bucovineana, apoi ne intoarcem pe Mestecanis.

Iata si una dintre turele noastre pe Rarau, 24 de motociclete.

 

 

10517316_10204605949046326_1135848716417

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raraul m-a impresionat si mi-a placut, si mie, dintotdeauna. Chiar asa mic la stat cum e si nu foarte intins, e plin de atractii. Are multa poezie locul ala. Insa, prin prisma motociclistului calator, exista o distinctie, poate subtila, intre cele trei drumuri amintite. Raraul are avantajul ca ofera mult intr-un spatiu restrins, si-ti permite, prin compactitatea lui, sa umbli si pe jos. Din acest punct de vedere e mult mai accesibil decit muntii/traseele care pleaca de pe TA si TF. Pe celelalte doua mari transuri, peisajele tari sint disponibile direct de pe drum, dar mai greu accesibile per pedes. Vreau sa zic ca daca esti legat de drum - asa cum de multe ori esti pe motocicleta, fara sa te plimbi putin in jur - ramii cu incomparabil mai multe amintiri de pe TA si TF - in primul rind sint mult mai lungi si ti se perinda prin fata ochilor lucruri mai multe si mai variate (creste golase, pajisti alpine, stincarii, paduri, cascade, riuri, lacuri, baraje).

 

Edit: corectat 'typos'.

Editat de piggy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...