vlad58 Postat Mai 25, 2016 Share Postat Mai 25, 2016 3 K1 inchis avariile nu merg ca ai "push" desfacut ( l-ai figurat normal deschis) si nu se alimenteaza releul de semnal, sau arata-mi alta cale 4 De aici inteleg ca totusi "push" e normal inchis deci la 3 ca avariile sa mearga ai "push"inchis si zici ca e actionat k1 deci ori a ramas automentinut ori ai K facut ca sa se automentina pe urma indiferent de starea lui K releul de semnal primeste curent 5 Deci K e facut de cheie, ok ai scos cheia s-a desfacut K se automentine K1 merge avaria/semnalul si fara cheie, iar daca nu merge "gigel" nu o poate amorsa. Dar o poate opri dar nu e cazul sa reprosez acest lucru ca asta era dorinta mea nu a lui Serban. Concluzie schema merge dar "hazard-ul" nu este un practic butonul ce-ti actioneaza avaria ci unul care-ti iti opreste semnalizarea (fie semnal sau avarie)daca voit sau nu le-ai lasat mergand dupa ce ai scos cheia in paranteza fie spus aici apare pericolul sa ti se dreneze bateria prin releul ramas actionat fara sa observi. Mai trebuie mentionat ca trebuie o sectiune libera la contactul cheie. Nu e mai bine totusi in loc de K (care nu stiu daca-l gasesti la orice mobra liber sa-l scoti iar in capatul releului sa vii cu o dioda de la contactul cheie existent, zic si eu nu dau cu parul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 25, 2016 Autor Share Postat Mai 25, 2016 Am mentionat mai sus, este o aplicatie simpla si practica pe care am gandit-o la "prima infatisare" , si tot acolo am spus ca este o varianta..pot fi mai multe in functie de "cata minte au GIGEIIII" Elementele se pot identifica usor pe motor, iar auxiliare exista. Poti sa "generezi si tu una" daca vrei. Sa vezi ce GIGEL iti gasesc eu.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
derkleine Postat Mai 25, 2016 Share Postat Mai 25, 2016 1. Stop Joc. 2. Nu am primit raspunsul la intrebare mea. 3. Am nevoie de asa ceva. Se foloseste pe autostrada cand sunt ambuteiaje. Pui avariile si treci printre ei. 4.Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 25, 2016 Autor Share Postat Mai 25, 2016 Nu te-am uitat, am fost ocupat cu schema lui " GIGEL" . ai incercat cu motorul oprit sa pui contactul pe ON si sa actionezi semnalizarea, adica sa gasesti releul dupa " TAC-TAC" sa stim unde este Sau posibil sa ai unul cu componente discrete....si nu ai TAC, o sa vad ce tip ai Ce varianta de bord ai, cea de sus sau jos? Dupa cum vad ai un singur bec in bord. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 25, 2016 Share Postat Mai 25, 2016 (editat) 1. Stop Joc. 2. Nu am primit raspunsul la intrebare mea. 3. Am nevoie de asa ceva. Se foloseste pe autostrada cand sunt ambuteiaje. Pui avariile si treci printre ei. 4.Multumesc Nu trebuie sa cauti niciun releu iti ajunge sa gasesti comutatotorul stanga-dreapta ai cele 3 conductoare mentionate de dedant68 acolo (cateodata se complica cam rau) asta daca nu ai sistemul ala de cate un buton pentru fiecare parte. Editat Mai 25, 2016 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 25, 2016 Share Postat Mai 25, 2016 Se numeste "brake light modulator", si se cumpara de pe net. Vezi ca exista niste controverse in legatura cu folosirea "clipitorilor". E o chestie noua, si nu se stie cum reactioneaza politistul, RARul sau ITP-ul la aceasta modificare. Unele tari e permis, altele nu. Mi se pare o timpenie. Vad pe biciclete dar sint convins ca irita soferii. Legea spune ca lumina se aprinde si doar atit la frinare, soferii sint obisnuiti cu asta. E drept ca legile astea au fost facute cind abia se inventase lampa, dar asta e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 25, 2016 Autor Share Postat Mai 25, 2016 Derke citeste cu atentie! Ti-am atasat si schema pentru ajutor/sigur mai ai nevoie de ea. 1. Iesirea din relul de semnalizare pentru comanda semnalizarii este VERDE, intra intr-un conector si ajunge cu un conductor ORANGE la comutatorul de schimbare a directiei . 2. De aici din comutator de schimbare a directiei de la ORANGE, conctezi intrarea in butonul de avarii( il cumperi cu inel/brida de instalare pe ghidon, solo). Are trei fire unul de obicei de culoare rosie este intrarea(adica se leaga cu ORANGE) si inca doua care sunt negre( sau alta culoare dar aceeasi) reprezinta iesirile catre cele doua circuite de semnalizare. 3. Cele doua iesiri din butonul de avarii( ce am spus mai sus), le legi pe fiecare la cate un circuit de semnalizare care pleaca tot din comutatorul de schimbare a directiei. Adica vei lega un fir de la iesire buton avarii la conductorul GRI SAU ALB din comutatorul de schimbare a directiei, iar cel de-al doilea de la buton avarii(iesire) la VERDE iesire din comutator schimbare directie. Dupa cum vad, GRI este pentru dreapta si VERDE pentru stanga. Daca ai probleme apelezi. Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 25, 2016 Share Postat Mai 25, 2016 Derke citeste cu atentie!.... Amu sa-i spui si daca releul de semnalizare duce cele patru becuri (ce o fi prin bord nu conteaza). In cele mai multe cazuri duce dar mai stii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 25, 2016 Autor Share Postat Mai 25, 2016 Cand identifica releul citeste pe el parametrii si discutam, in cele mai multe cazuri nu sunt probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 25, 2016 Share Postat Mai 25, 2016 Am ajuns de unde am plecat el nu stie unde e releul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
derkleine Postat Mai 25, 2016 Share Postat Mai 25, 2016 No ca am fost plecat Nu e nici unu dintre bordurile alea. modelul e Triumph Bonneville America. http://www.motorcycle.com/gallery/gallery.php/d/321116-3/2012-Triumph-America-right-profile_IMG_8889.jpg?g2_GALLERYSID=TMP_SESSION_ID_DI_NOISSES_PMT am un singur cadran pe bord. Becu de la semnalizare e pe rezervor acolo. acolo as mai avea loc sa pun un buton!! Da primadata sa vad unde e releul de semnalizare » Post actualizat in 25 May 2016 21:02http://s220.photobucket.com/user/perceval2000/media/IMG_6171.jpg.html asta e consola . Acolo vin niste cabluri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 25, 2016 Share Postat Mai 25, 2016 O rezolvare usoara, daca schema pusa de dedant68 este cea a ta, ar fi ca sa iei cele doua fire ce iti intra in becul cu pricina si pe ele sa pui un intrerupator simplu ce le face scurt. Efectul va fi ca daca actionezi acel intrerupator in orice parte semnalizezi se aprind ca avaria iar acel martor in acest caz nu-ti clipeste. Daca vrei sa-ti mai clipeasca trebuie sa mai vii cu 2 diode dar asta e alta discutie. Insa ca la orice modificare exista si riscuri 1. releul sa suporte toate cele 4 becuri aprinse 2 comutatorul sa reziste la sarcina dubla pe fiecare din cele doua pozitii active 3 siguranta idem sa fie calibrata corespunzator De cablaj nu mi-as face probleme ca din start e ceva mai "tapanos" din considerente mecanice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 25, 2016 Autor Share Postat Mai 25, 2016 Adica face 2 lucruri peste mana: - actioneaza si semnalizarea si butonul de scurt; - pierde semnaul de avertizare /lampa verde din bord; Daca i-am dat schema, acum stie care este conductorul care ajunge la comutator de la releu si incepe instalatia de aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 25, 2016 Share Postat Mai 25, 2016 Nu cred ca este peste mana ca doar a spus ca ca are loc chiar langa acel bec martor, cat despre semnalul din bord ce mare branza sa-i puna doua diode si cu ocazia asta il schimba si cu un bec SMD care da lumina mai puternica, eu cel putin asa am facut, nu prea se vedea nici al meu cine stie ce cand batea soarele. Acum fiecare face cum crede de cuvinta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 25, 2016 Autor Share Postat Mai 25, 2016 Se pare ca releul este pe langa acumulator, iar acumulatorul ar trebui sa fie sub sa. Se uita acolo si-l vede, pune contactul si comanda semnalizarea, este electromecanic si se aude. Daca este mic ca putere se poate schimba cu altul de putere corespunzatoare. Becurile sunt de 21 W. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 26, 2016 Share Postat Mai 26, 2016 SMD = Surface Mounted Device (cred ca asta e traducerea dar nu garantez) = componente electronice care se lipesc direct pe placa, nu au terminale de sarma. Se refera la tipul LED-urilor si mai putin te intereseaza, ideea era de bec cu LED. Cu 2 diode poti sa ai si martor la semnalizare (mie unul mi se intampla sa o mai uit si cu bec martor, fara cred ca as uita-o mai des). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 26, 2016 Share Postat Mai 26, 2016 (editat) Am cumparat si diode atunci , n-am stiu exact unde sa le pun si nu m-a lasat inima sa tai cabluri /sarme , asa ca am preferat sa renunt . Ideea e ca nici nu mai stiu ce am facut cu ele si ce valori trebuie sa aiba . Oricum nu ma bag in instalatia electrica sa fac vreo nefacuta . P.S. Daca stie careva un electrician in zona Arad /Timisoara ( m-ar interesa si pt montat alarma moto) , ar fi super . E simplu, ai doua fire ce-ti vin la martor le tai de acolo si pui pe fiecare o dioda (nu stiu ce ai luat tu dar de exemplu 1N4005), vezi ca diodele au intr-o parte un cerc, ala e catodul, revenind la fire pui dioda cu anodul inspre fir (deci opusul cercului). Dupa treaba asta unesti catozii si intri in martor. Celalalt contact al martorului il conectezi la un conductor care face corp comun cu cadrul (la masa/minus). izolezi bine toata mantocaria. Ti se pare asa complicat? Daca vrei sa-i pui bec SMD incearca inainte sa inchizi, daca merge, pentru ca are "catare", nu se intampla nimic daca-l pui invers numai ca nu lumineaza. » Post actualizat in 26 May 2016 19:52 Uite treaba asta am facut-o altfel nu mergea SMD-ul. Aici sunt cele doua conductoare albastru si portocaliu pe care am lipit diodele a urmat unirea catozilor si intrarea in martor Pentru celalat fir de la martor am gasit un "minus" de la faza lunga Editat Mai 26, 2016 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
derkleine Postat Mai 27, 2016 Share Postat Mai 27, 2016 Salut Nu am avut vreme sa ma uit unde e releul dar sper sa am vreme maine. Inainte de a face totul , am o intrebare Daca prin absurd, pun intrerupatorul si face caca o pasare, nu se oxideaza contactul acolo? Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 27, 2016 Autor Share Postat Mai 27, 2016 E simplu, ai doua fire ce-ti vin la martor le tai de acolo si pui pe fiecare o dioda (nu stiu ce ai luat tu dar de exemplu 1N4005), vezi ca diodele au intr-o parte un cerc, ala e catodul, revenind la fire pui dioda cu anodul inspre fir (deci opusul cercului). Dupa treaba asta unesti catozii si intri in martor. Celalalt contact al martorului il conectezi la un conductor care face corp comun cu cadrul (la masa/minus). izolezi bine toata mantocaria. Ti se pare asa complicat? Daca vrei sa-i pui bec SMD incearca inainte sa inchizi, daca merge, pentru ca are "catare", nu se intampla nimic daca-l pui invers numai ca nu lumineaza. » Post actualizat in 26 May 2016 19:52 Uite treaba asta am facut-o altfel nu mergea SMD-ul. Aici sunt cele doua conductoare albastru si portocaliu pe care am lipit diodele IMAG0288.jpg a urmat unirea catozilor si intrarea in martor IMAG0289.jpg Pentru celalat fir de la martor am gasit un "minus" de la faza lunga IMAG0290.jpg Vlad, daca ii faceai o schema erai mai convingator Sau dioda 1N5400, 1N 5401 de 3A. Initial tu ai avut un singur bec in bord si fara ca acesta sa fie conectat la masa, asa functioneaza pe dual cu bec in sistem flash. Ti-ai montat LED pe semnalizari si SMD in bord( este tot LED dar cu tehnologie mai avansata). » Post actualizat in 27 May 2016 17:46 Salut Nu am avut vreme sa ma uit unde e releul dar sper sa am vreme maine. Inainte de a face totul , am o intrebare Daca prin absurd, pun intrerupatorul si face caca o pasare, nu se oxideaza contactul acolo? Multumesc Ti-am recomndat mai sus un buton pentru avarii care se monteaza pe ghidon, il gasesti pe la vanzare sub denumirea " hazard handlebar motorcycle button'' sau "universal handlebar motorcycle accident ". Este "destep" si are protectie " anti caca pasare". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 27, 2016 Share Postat Mai 27, 2016 Vlad, daca ii faceai o schema erai mai convingator Sau dioda 1N5400, 1N 5401 de 3A. Initial tu ai avut un singur bec in bord si fara ca acesta sa fie conectat la masa, asa functioneaza pe dual cu bec in sistem flash. Ti-ai montat LED pe semnalizari si SMD in bord( este tot LED dar cu tehnologie mai avansata). In loc de schema o poza face mai mult ca o mie de cuvinte. Dioda e 1N4005 adicatelea 1A/50V. Nu mi-am momtat LED-uri pe semnalizari ci doar in bord si am fost obligat sa fac acest montaj pentru ca altfel mi se aprindea martorul mumai pe o parte. Daca vrei schema o faci tu nu am nimic impotriva e topic-ul tau si face parte din tema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 27, 2016 Autor Share Postat Mai 27, 2016 ok dom' profesor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 27, 2016 Share Postat Mai 27, 2016 Suplimentar specifica ca aceasta modificare la cei care au un singur martor in bord trebuie facuta daca vor sa-si bage martor LED sau isi pun semnalizari cu LED. Intelesesi invatacel? Sa stii ca vara asta tot te calc ca nu am uitat de tuica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 27, 2016 Autor Share Postat Mai 27, 2016 Suplimentar specifica ca aceasta modificare la cei care au un singur martor in bord trebuie facuta daca vor sa-si bage martor LED sau isi pun semnalizari cu LED. Intelesesi invatacel? Sa stii ca vara asta tot te calc ca nu am uitat de tuica I wait you Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 27, 2016 Share Postat Mai 27, 2016 (editat) Ma bag si io in discutie, doar ca sa va reamintesc cateva din proiectele pe care le facem de mult timp la Zenklawa Garage: Instalatie de avarie cu buton suplimentar. MotoFACS dispozitiv programabil care poate realiza diferite functiuni: avarie, pornire motor, comutare faza lunga-faza scurta,flash-uri, claxon, semnalizare de avarie la franarea de urgenta, semnalizare stanga/dreapta. Un filmulet aici Daca aveti intrebari, shoot! Editat Mai 27, 2016 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 27, 2016 Autor Share Postat Mai 27, 2016 Sa inteleg ca programabilul este proiectat si realizat de voi, sau procurat si instalat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.