KingOBeer Postat August 26, 2017 Share Postat August 26, 2017 Salut! Am un Kawasaki ER-5 din 1998 de putin peste un an si am facut vreo 10K km cu el pana acum. Acum o luna i-am schimbat kitul de lant si i-am facut o revizie si totul a fost ok pana ieri. Am incalzit motorul si am incercat sa plec de pe loc (bagat viteza 1, dat drumul usor la ambreiaj in timp ce-i dau niste gaz) si motorul s-a oprit. Am crezut ca sunt aerian si am uitat cricul, asa ca am verificat cricul, totul era in regula - cricul era sus - cu toate astea m-am jucat de cateva ori cu el crezand ca poate switchul de la cric a inceput sa faca figuri. Intr-un final am reusit sa plec turand putin mai mult motorul si de aici totul a fost ok, am dat o tura prin oras (vreo 15km) si m-am oprit la un megaimage sa cumpar niste chestii, iar cand sa plec aceeasi faza: murea motorul cand plecam de pe loc. Din nou am reusit sa plec, eram la vreo 2km departare de casa, dar de data asta dupa ce am plecat de pe loc si i-am dat a 2a, eliberand complet ambreiajul dupa schimbare, motorul a inceput sa intre in frana de motor chiar daca eu deschideam gazul. Blocat de circumstante, am gasit un punct in care puteam sa ma deplasez, cumva tinand ambreiajul pe jumatate apasat si am mers asa vreo 4-500m pana am auzit un zgomot destul de puternic (aproape ca un misfire cand esti in frana de motor si decelerare), asa ca am tras pe dreapta si am oprit motorul. Am stat vreo 5minute in care am incercat sa ma joc putin la ajustarea cablului de ambreiaj, desi totul parea in regula. Cand am incercat sa plec din nou, totul a functionat absolut normal, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Habar nu am ce s-a intamplat, nu stiu daca ar mai trebui sa pornesc motorul sau risc sa i se intample ceva. Apreciez orice sugestii sau idei! PS: uleiul e "nou" are sub 500km de la revizie; cricul si el functioneaza cum trebuie, deci presupun ca ceva ciudat s-a intamplat la ambreiaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat August 26, 2017 Share Postat August 26, 2017 Nu are ambreiajul cum sa-ti "omoare" motorul! Poate sa patineze sau sa nu debraieze/intre greu sau deloc in viteze. Alta e buba, alimentare, aprindere, d'astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 26, 2017 Share Postat August 26, 2017 eu zic ca nu iti mergea un piston si la un momendat si-a dat drumul. Nu avea un sunet ciudat pana cand ai auzit zgomotul ala ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KingOBeer Postat August 26, 2017 Autor Share Postat August 26, 2017 @John, stiu ca ambreiajul nu are cum sa omoare motorul, dar mi s-a parut ca se comporta ciudat, si am mai vazut pe net placi de ambreiaj sparte sau cu bucati rupte. Eu imi imaginam ca e total posibil ca o mica bucata de placa de ambreiaj sa se rupa (clar vorbim de o bucatica mica care sa poata sa scape din oala ambreiajului) si sa fie purtata de ulei pana in cilindru. Nu sunt eu expert in mecanica, dar mi se pare o solutie plauzibila. @ZIDU: imi dadeam seama imediat daca nu mergea un piston, stiu cum se comporta in astfel de situatii, mai ales fiind un inline 2, pierzi putere imediat, dar nu e asta. Mi-am facut curaj si am mers pe ea pana la service unde am fost convins ca sunetul ciudat a fost doar un misfire pe decelerare (care se mai intampla) si problema de fapt e switchul de la cric care facea figuri. Practic cand am reusit sa merg doar cu ambreiajul apasat pe jumate a fost fix in plaja in care inca nu dadea motorul semne sa se opreasca, dar pe scurt e ca si cum ai incerca sa mergi cu a 2a fara sa ridici cricul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.