LauurKennedy Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 Salut, am o motocicleta Aprilia rs 125 full power astazi am observat ca atunci cand apas frana fata stopul se aprinde, dar cand apas franta spate nu se aprinde deloc stopul. Va rog frumos pentru un putin ajutor. O seara placuta P.S - Asfalt uscat sezonul asta! Quote Link to post Share on other sites
GoodKat Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 (edited) Sub maneta de frana fata trebuie sa ai un contact cu doua fire care intra in el (de obicei sunt conectori care se pot scoate separat).Le luam prin eliminare:1. Curata acele contacte de oxid si praf, pune-le la loc si vezi daca functioneaza. Daca functioneaza, ai rezolvat problema.2. Daca nu functioneaza scoate conectorii din nou si fa strap (pune o agrafa de hartie (fara izolatie) sau un fir intre ei) si vezi daca se aprinde stopul spate. Daca se aprinde stopul atunci cand ai facut strap inseamna ca circuitul este bun insa contactul e defect. Un contact de schimb este ieftin. Dar mai intai trebuie sa gasesti vinovatul.Pardon, am citit gresit...asta e procedura pentru frana fata.Pentru frana spate, procedura este similara intrucat este acelasi sistem, cu mica diferenta ca ai un surub de reglare care face legatura intre contact si pedala de frana. Pedala de frana apasa prin "surub" pe comutatorul indicat in poza de sageata galbena. Daca nu e reglat cum trebuie, surubul fie apasa contactul in permanenta iar stopul sta aprins mereu, fie nu are cursa indeajuns si nu apasa pe contact. La tine ar fi cazul nr. 2.Inainte sa schimbi piese vezi in ce stare se afla conectorii indicati de sageata rosie (ai doi, cate unul pe fiecare parte a contactului) si conectorii care se cupleaza la ei. Curata-i de oxid si praf, recupleaza si vezi daca functioneaza. P.S. Procedura descrisa de mine este una generala, pot exista mici variatii in functie de marca / model dar principiul este acelasi. Edited March 13, 2018 by GoodKat Quote Link to post Share on other sites
BMWs1000RR Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 Contactul de la frana fata nu are de a face cu cel spate. Asadar, trebuie sa te uiti la contactul de la frana spate, adica pedala de la piciorul drept. Vezi acolo, ori a iesit mufa, ori contact imperfect, fir intrerupt, etc. Quote Link to post Share on other sites
GoodKat Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 Contactul de la frana fata nu are de a face cu cel spate. Asadar, trebuie sa te uiti la contactul de la frana spate, adica pedala de la piciorul drept. Vezi acolo, ori a iesit mufa, ori contact imperfect, fir intrerupt, etc. Da, am citit ulterior mai bine postarea si am corectat. Quote Link to post Share on other sites
BMWs1000RR Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 Acum e clar Quote Link to post Share on other sites
GoodKat Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 (edited) Cu sageata verde ai indicat locul unde se afla contactul de frana pentru frana spate, cu sageata rosie conectorii contactului, iar cu sageata galbena, comutatorul (butonul) pe care apasa pedala spate pentru a inchide circuitul si a aprinde stopul. Edited March 13, 2018 by GoodKat Quote Link to post Share on other sites
john17 Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 De regula contactul franei spate e tras de un arc. Care poate fi intins sau chiar lipsa. Ajustarea tensiunii poate fi delicata. Quote Link to post Share on other sites
vlad58 Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 Sau te duci la un sevice ca trebuie si ei sa traiasaca nu de alta dar daca ai pus intrebarea asta aici esti pe dinafara. Quote Link to post Share on other sites
vlad.alexandru Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 Sau te duci la un sevice ca trebuie si ei sa traiasaca nu de alta dar daca ai pus intrebarea asta aici esti pe dinafara. Adevarul e ca daca nu stii cum sa rezolvi o problema, nu ai voie nici sa inveti Quote Link to post Share on other sites
LauurKennedy Posted March 14, 2018 Author Share Posted March 14, 2018 Am desfacut astazi toata pompa aia sau cum se cheama a venit si cineva care stia cum sa adjusteze, dar nu .. nu imi face contact unul dintre conectori . Quote Link to post Share on other sites
GoodKat Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 Am desfacut astazi toata pompa aia sau cum se cheama a venit si cineva care stia cum sa adjusteze, dar nu .. nu imi face contact unul dintre conectori . Vezi ca pompa de frana si contactul de frana sunt doua sisteme diferite care lucreaza impreuna - ambele sunt actionate de pedala de frana. La ce te referi cand zici ca nu iti face contact unul dintre conectori? Contact imperfect sau nu functioneaza contactul de frana? Ai facut strap intre conectorii instalatiei de electrice sa vezi daca problema este de la contact sau din alta parte? Quote Link to post Share on other sites
LauurKennedy Posted March 15, 2018 Author Share Posted March 15, 2018 Am facut strap intre ei si se aprindea stopul, dar cand apasam frana tot nu mergea. Quote Link to post Share on other sites
vlad58 Posted March 15, 2018 Share Posted March 15, 2018 (edited) Deci pentru habarnistii incepatori in ale tehnicii, (fara suparare) o constatare are cativa pasi logici. Daca frana fata se regasea in semnalizarea de pe spate inseamna ca atat siguranta de pe ramura respectiva cat si becul sunt bune, urmeaza identificare intrerupatorului pentru partea din spate, verificarea circuitului pana la acest intrerupator prin strapare. Bun, pana aici sunt facuti acesti pasi, urmeaza verificarea intrerupatorului cu un ohmetru iar daca nu merge, dupa posibilitati desfacerea si curatarea lui / inlocuirea. Daca si intrerupatorul e bun dar nu face contact in cupla curatarea acesteia. In cazul in care dupa aceste etape nu se aprinde becul se trece la reglarea actionarii intrerupatorului, de cele mai multe ori se poate incepe cu aceasta verificare. Deci @vlad.alexandru treaba asta ia mai putin decat mi-a luat mie s-o scriu (localizarea defectului) dar nu recomand nimanui care pana acum nu stie acest lucru marunt sa se apuce de reparat motociclete, nu e o rusine, cunosc cateva familii in care spre exemplu ea schimba sguranta ca el nici nu stie unde e tabloul electric. Edited March 15, 2018 by vlad58 Quote Link to post Share on other sites
taong_mapagbiro Posted March 15, 2018 Share Posted March 15, 2018 Pfff...cata aroganta Vrei sa ne spui ca tu te-ai nascut cu Mavo-35 in c.ur ...pe tine nu te-a invatat nimeni. Nu inteleg de ce tre sa-ti pierzi vremea doar cu rautati... Esti dispus sa-ti pierzi 3-5 minute , foarte bine ....daca nu ..treci la alt topic ..nu ai o obligatie contractuala pe aici . Quote Link to post Share on other sites
vlad58 Posted March 15, 2018 Share Posted March 15, 2018 Nu ai inteles mesajul, calul batran nu se invata la ham, unele chestii trebuie sa le prinzi de mic, aici e o treaba foarte simpla dar daca umbli cum nu trebuie in instalatia electrica poti inclusiv sa dai foc mobrei, deci nu vad unde e aroganta in sfatul meu de a umbla la ea cine se pricepe. » Post actualizat in 15 Mar 2018 09:39Ps De ce crezi ca s-a bagat algocalminul pe reteta? Quote Link to post Share on other sites
john17 Posted March 15, 2018 Share Posted March 15, 2018 (edited) Las' ca-i hemorzonul la liber! Pt cine are prurit anal sa repare singur la mobra zic. Nici nu stii de unde rasare urmatorul @alexen! Edited March 15, 2018 by john17 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.