Liviu M Postat Aprilie 11, 2018 Share Postat Aprilie 11, 2018 Initial aprinderea electronica era comandata de catre platina . Am incercat pe banc intai schema cu trei tranzistoare de la LADA SAMARA , luata dintr-un site rusesc . Un prieten de la Slatina mi-a recomandat o schema cu un mos-fet mult mai simpla. Pe placa am facut 2 montaje identice , unul pentru aprindere si celalalt pentru turometru sau de rezerva in caz de probleme . Discul obturator a fost facut din tabla de aluminiu de 1 mm ambutisata cu ciocanul pe o tubulara. In locul platoului cu cama original a fost montat un disc din tabla de 2 mm ce are in mijloc o piulita M8 lunga (de innadire) strunjita si presata + nituita in disc . Probele sunt OK . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Aprilie 12, 2018 Share Postat Aprilie 12, 2018 Faina treaba. Soti sa pui schema aici? Optocuploarele sunt de la ceva mouse cu bila? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Grigore1 Postat Aprilie 12, 2018 Share Postat Aprilie 12, 2018 Felicitari! Te rog frumos sa imi arati si mie partea electronica. As dori sa pot regla astfel aprinderea la un motor termic de gospodarie. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu M Postat Aprilie 12, 2018 Autor Share Postat Aprilie 12, 2018 Optocuplorul este TCST 2103 cumparat de la ADELAIDA ( le-am cumparat impreuna cu mai multe piese ) iar mos-feturile sunt luate de la un magazin de piese de la Targoviste ( unde locuiesc ). Proba a fost facuta cu un bec de bord de 12V (4W) . Aprinderea electronica este luata mai demult de la accesorii DACIA (parca facuta la Constanta) . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu M Postat Aprilie 13, 2018 Autor Share Postat Aprilie 13, 2018 Asa ceva (cu platina) am avut inainte pe TULA , pe LASTUN iar pe MOBRA am avut cu comutator aprindere clasica / electronica . Am specificat inainte ca am aprindere electronica (rezistenta la plus este de 100 ohmi) . Acesta este schema de circuit imprimat : Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Aprilie 13, 2018 Share Postat Aprilie 13, 2018 multumesc pentru detalii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu M Postat Aprilie 14, 2018 Autor Share Postat Aprilie 14, 2018 ATENTIE ! Incinta trebuie izolata la lumina . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu M Postat Octombrie 5, 2020 Autor Share Postat Octombrie 5, 2020 (editat) Odata cu modificarile facute pentru avansul manual , montajul electronic a fost amplasat spre exterior iar celalalt senzor cuplat la turometru (analogic/digital) . Editat Octombrie 5, 2020 de Liviu M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu M Postat Noiembrie 10, 2020 Autor Share Postat Noiembrie 10, 2020 (editat) ... și totuși eu am mers cu ea doua veri și încă merge ... Tot cu această schemă am făcut probe pe motor cu o aprindere electronică cu convertizor ( alimentează bobina de inducție cu 380 V ) , obținând o scânteie de cca 1cm , fără să se ardă ceva . Deocamdată voi continua să merg cu ea și să strâng informații . Am și schema cu platină cu BU931 dar nu știu cum să o comand cu traductorul optic . Probele inițiale au fost făcute cu schema de la LADA SAMARA dar am renunțat pentru că era cu patru tranzistori . Nu am încercat niciodată să comand direct bobina de inducție . Cu aceasta schema au inceput probele . Parca , pe T3 l-am inlocuit cu BC171 . Am refacut montajul pentru ca senzorii trebuiau pusi de placutte de 2mm deoarece tranzistorii sunt mai inalti (grosi) cu 1,6mm decat partea de jos a senzorilor iar rezerva de spatiu plus jocul axial constructiv al sistemului de avans manual , putea genera probleme . Precizia mea in executie este limitata ..... Cu aceasta ocazie am facut ca obturatorul sa poata fi montat direct pe ax , fara a mai fi necesara acea operatie de reglaj destul de fina . Pana la noi solutii verificate la drum , merg cu ce am . Editat Noiembrie 10, 2020 de Liviu M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu M Postat Noiembrie 14, 2020 Autor Share Postat Noiembrie 14, 2020 ... ultimele piese Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.