AlexAB Postat August 6, 2018 Share Postat August 6, 2018 (editat) Drumul Bucuresti-Sofia: l-am facut cred de cel putin 100 de ori in ultimii 6 ani (nu e o exagerare). Cunosc fiecare curba, linie continua, pom si radar. Dar acum e prima data cu motorul. Visez sa fac drumul asta inca de anul trecut cand mi-am luat categoria A la bulgari, tot in Sofia. Am reusit sa plec duminica la 5 dimineata. Lantul curatat si uns cu o zi in urma, plinul la fel, uleiul e la jumatate pe indicator. Top-caseul plin, abia am reusit sa il inchid. Bucurestiul gol. Luna pe cer. N-am mai plecat niciodata pe motor asa devreme.. Initial m-am bucurat de cat de racoare e insa odata iesit in afara Bucurestiului am cam inceput sa simt frigul prin toate ventilatiile gecii. N-aveam mesada cu mine, si am inceput sa dardai pana la vama. Vibram la unison cu monocilindrul. M-am invatat pentru data viitoare.. Mi-a iesit insa tot frigul din oase cand m-am apropiat de vama si-am vazut cat de absolut superb e rasaritul peste pajistile acoperite de ceata. Coada mare la taxa de pod.. dar hei, fiind pe motor n-o achiti, deci am economisit deja 1 ora. Pe pod am facut si eu o nefacuta.. am oprit cat mai pe dreapta, am scos telefonul si-am imortalizat o panorama cu rasaritul peste Dunare. In 6 ani de zile de cand tranzitez Bulgaria a fost prima data cand m-am oprit ca sa-l pozez. Pe langa faptul ca e mai dificil sa zicem sa te opresti cu masina in mijlocul podului, si ca jumatate din poza e cu gardul, parca atunci cand esti cu motorul este si mai mare dorinta de a surprinde momentele de genul asta, te simti mai apropiat de ele. Nu le mai traiesti prin geam. Pe partea cealalta, iar coada de masini.. am ocolit-o prin dreapta si-am ajuns la 2 masini inainte de ghiseu. Practic mi-a luat mai mult timp sa-mi dau jos manusa stanga, sa scot actele si sa le pun la loc decat sa fac toata vama Giurgiu-Ruse. Soferul din mine ardea de invidie. Si iata-ma din nou pe drumul asta familiar. A fost super liber. Multe masini de Romania. Aveam planuite doua opriri, la aproximativ 1.5 -2 ore distanta una de alta si la ~150km. Prima data la OMV-ul de la intrare in Byala. Alimentez si-mi comand in limba bulgara un sandwich cu pui. Casiera refuza sa vorbeasca cu mine in bulgara, o tot da pe engleza.. Domi a mers impecabil, 100-110 pe drumurile nationale si 120 pe autostrada, cu mici varfuri de depasiri spre 140. Nici un incident. Google Maps imi dadea 5h pentru acest traseu. Am ajuns in Sofia dupa 5 ore jumate, incluzand cele doua opriri pentru alimentare. In mintea mea ma gandeam ca o sa-mi ia mai mult, inspre 7 ore, dar nu realizam cat de mult timp voi castiga la pod/vama. Cu masina ajungeam in 4 ore (in extra sezon, cand era liber in vama). Pana acum aveam sentimentul ca drumul e doar ca sa ajungi la destinatie. Acum mi-am confirmat din nou ceea ce afla multi motociclisti la inceput de drum, ca destinatia e de fapt drumul in sine. M-am bucurat de fiecare suta de metri a acestui drum.. si cu un zambet continuu pe buze am ajuns in Sofia. Vederea dupa ce ai traversat muntii cand apare orasul la poalele muntelui Vitosha: Am incercat activ si constant pe acest drum sa nu fiu la fel de relaxat ca atunci cand eram cu masina. Incetineam la intersectii in camp cu alte drumuri, scadeam viteza in curbe. Nu eram foarte sigur cum e mai bine sa procedez cand veneau coloane de masini pe sensul opus - daca ramaneam langa axul drumului simteam ca nu mai sunt vizibil si ca s-ar putea sa se arunce cei din spate in depasire. Asa ca am gasit un loc in prima treime din partea dreapta a drumului unde nu mergeam nici pe mijloc (pete de ulei) dar eram si destul de vizibil mai de la distanta. Faza scurta aprinsa plus vesta reflectorizanta, pe astea nici nu le mai mentionez. Dupa ce m-am cazat la hotel si-am dormit o ora am decis sa ma bucur in continuare de orasul asta frumos si parasit de populatia plecata in vacanta, tot pe motor. Am mai adunat 80 de km tot duminica. Am urcat pe drumul care duce spre varful Cherni Vrah si am stat de vorba cu niste baieti cu enduroaice neinmatriculate. Revenind inapoi in oras m-am dus catre aeroport.. imi doream sa prind un cadru cu un avion pe fundal. Ceea ce am si reusit dupa vreo 30 de minute de asteptare, 2 avioane ratate si verificari online ale orarului de aterizari pe aeroportul din Sofia. Avionul de mai jos urma sa aterizeze, iar eu eram practic in fata pistei cam la 20 de metri in afara gardului ce imprejmuia aeroportul. In aceeasi seara am mai reusit sa-mi cumpar o pereche de ghete care sa mearga ok si in birou: Luni, abia asteptam sa termin programul. Aveam in gand sa urc la belvedere si la turnul de televiziune de pe Vitosha, in urmarirea apusului. Daca aveti vreodata drum prin Sofia, chiar si de o zi, recomand cu caldura acest urcus. Drumul e un pic cam spart, dar e perfect pentru motoare, serpuit prin padure. Aici poate fi vizitata terasa unui hotel abandonat, contra cost, 5 leva - vedere panoramica a orasului si muntelui. Dar se poate ajunge la o panorama si gratis pe langa turnul de mai jos si pe langa o statie de telecabine abandonata. Am mai dat cateva ture pe drumuri laturalnice incercand sa gasesc cadrul pe care il aveam in minte si apoi am asteptat cam 45 de minute pana a apus soarele: Un mic KFC si o ultima plimbare prin centru pe timp de noapte.. cat sa insumez si azi inca 80 km. Rupt in gura dar cu visul implinit . Editat August 6, 2018 de AlexAB Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
trasan Postat August 7, 2018 Share Postat August 7, 2018 La mai multe ture si postari! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mariusik85 Postat August 7, 2018 Share Postat August 7, 2018 imi plac si pozele si povestea. tot inainte ca e frumos ce faci, ne mai scoti pe noi astia prinsi la birou din monotonie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexAB Postat August 8, 2018 Autor Share Postat August 8, 2018 (editat) Multumesc Marius si trasan . Ultima zi din aceasta excursie s-a lasat cu peripetii si cu lucruri noi invatate despre mecanica moto. Mai intai, mi-am invatat lectia cu frigul. Stiind ca o sa plec miercuri la 4 jumate dimineata pe autostrada dintre munti, am fost in Decathlon sa-mi caut ceva de protectie impotriva vantului, fluorescent, impermeabil si ieftin - ceea ce am si gasit. Un super chilipir de fas fluo ce vine perfect peste geaca cat sa nu mai lase vantul rece sa treaca. Si un hanorac. Doamne cat de bine a fost sa le iau cu mine.. Experienta din masina nu te pregateste pentru tremuratul pe motor in mijlocul verii. Locuri de parcare moto la intrare lângă cele cu dezabilitati: Am plecat spre vestul orasului, pe langa munte in cautare de niste dealuri pe care sa ma catar. Superba zona: M-am avantat viteaz, am urcat pe niste drumuri desfundate pana am ajuns la coclaurile de mai jos. Aici m-am chinuit un pic sa trec prin ele, rotile ramanand prinse intre sleauri. Am dat gaz de cateva ori, roata spate a rupt aderenta. Ce sa mai, super vitejii . Observ la un moment dat ca maneta de ambreiaj mi s-a cam inmuiat.. ce-i drept, am calarit-o azi un pic mai mult de obicei. Iesind din nou pe asfalt observ ca nu mai debrieaza motocicleta, nu mai pot schimba viteza cu ambreiajul. Trag pe dreapta, sunt cel mai bun prieten din lumea moto pentru sfat. Strang un pic surubul si vad ca parca parca merge. Sta intr-a-ntaia dar da sa moara. Plec inapoi spre hotel, 30km cu schimbatul vitezelor fara ambreiaj . E o experienta noua. Dar vazusem filme pe youtube si-am inteles ca se poate face treaba asta. Ultimul lucru pe care mi-l doream e sa ma prinda intunericul prin padure (eu la 4 jum dimineata trebuia sa plec inapoi spre Bucuresti). Ajuns la hotel, cel mai bun prieten din lumea moto il suna pe cel mai bun prieten al lui din lumea moto (si acum si al meu) - facem un du-te vino cu filmulete, trei apeluri, suport tehnic remote. Bun, strang de surubul de pe cablul de ambreiaj.. si bai ce bucuros sunt, maneta este iar tare.Trag de ea s-o probez, a-ntaia si poc - s-a rupt cablul de ambreiaj. Deja era ora 22:00. Urmatoarele doua ore le-am petrecut sunand niste prieteni cu motoare din Sofia. In acelasi timp iesisem la bulevard cu gandul sa opresc si sa cer ajutorul vreunui motociclist. De unde, la ora aia erau doar forjatori, nici o sansa. Am cunoscut in schimb un individ care venea de la politie dupa ce i-au luat amprentele. Era beat, dar vorbea limba romana. Ne-am imprietenit un pic. In sfarsit pe la 24:00 am gasit pe cineva pe grupul de facebook Sofia Riders care avea un kit de ambreiaj si era dispus sa vina sa m-ajute. Eu in alea doua ore deja urmarisem o gramada de filme pe youtube despre cum se schimba cablul de ambreiaj - si de cum se poate conduce motorul pe distante mari in relativa siguranta fara ambreiaj, in cazul in care nu reuseam sa il repar. Pana a ajuns Lyudmil eu deja desfacusem cablul rupt, l-am scos, inclusiv piulita din maneta. Pana la ora 1 era gata treaba. Pot spune cu siguranta si bucurie ca acum stiu si eu sa schimb un cablu de ambreiaj, cap coada. Dupa doua ore de somn am plecat iar cu luna pe cer. Am gasit si cel mai frumos rasarit din lume: Si aici inchei si eu postul asta cu inca 1030 km adunati. Mersi daca ati citit, sper ca v-au placut pozele. Editat August 8, 2018 de AlexAB Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
trasan Postat August 8, 2018 Share Postat August 8, 2018 Daca ai patit-o cu cel de ambreiaj, nu ar fi ceva ciudat sa inceapa si cele de acceleratie ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexAB Postat August 8, 2018 Autor Share Postat August 8, 2018 E, hai! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat August 8, 2018 Share Postat August 8, 2018 Si fara acceleratie e mai greu decat fara ambreiaj La Dacie au mers unii cu sireturile de la adidasi innadite, accelerau tragand cu mana de ele, pe geam Treaba e ca pe cablul de ambreiaj solicitarea e mai mare. Sfat: cauta cablu original/direct compatibil, kit-ul ala e bun ca solutie de urgenta dar la modul cum e strans cablul cu surub nu rezista prea mult. Eu tin un kit din asta sub sa tot timpul (si schimb in mare parte fara ambreiaj). Pe principiul ca daca ai de rezerva sigur nu se strica (decat altceva poate) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.