Sari la conținut

Despre Avans....


Vizitator stress_L&P
 Share

Postări Recomandate

e cea straina! 110-120 de euro, nu mai stiu cat e dar avand in vedere ca o jawa sa o iei si sa o pui la punct asa cum trebuie te ajunge cam 7-800 chiar nu mi se pare mult! am avut-o si pe cea romaneasca dar aia e doar cu senzor! e foarte buna fata de platina, evident, dar tot cu avans fix ramai!

 

Daca ai gasi hartile de aprindere pe care le-ai folosit...mi-ar fi de mare ajutor..

Berea pot s-o dau chiar anticipat..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 81
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

...s-a folosit un mecanism cu comanda manuala cu parghie de pe ghidon...

Acela se chema corector octanic. Menirea lui era exact termenul folosit, de a corecta. Motoarele vechi cu cursa lunga resimt foarte usor diferenta octanica. Octanul fiind atribuit vitezei de ardere a benzinei.

...avansul se regleaza in functie de turatie, de compresie, de squish-band si de toba in principal! mai sunt si alti factori dar vorbesc despre un motor simplu. pentru inceput. momentul scanteii pe langa factorii pe care i-am expus mai sus ajuta la obtinerea unei viteze de ardere optima!....amestecul arde la propriu, nu explodeaza! ...

Da, aici ai dreptate, dar nu-i momentul sa amesteci inca evacuarea in discutie. Rezonatorul fiind un alt subiect.

 

un motor, oricare ar fi el merge muuult mai bine cu un avans variabil!!! normal ca cel digital e cel mai bun, mai ales daca senzorul pote oferi o diferentza de ...

Asa-i, dar inca nu-i momentul sa discutam de senzori si curbe prestabilite, corectii ce intervin la un control senzorial. Ajungem si acolo..

 

Hai sa incepem cu motorul clasic. Arderea normala si anormala, vitezele de ardere, factorii ce influenteaza viteza de ardere. Aprinderea clasica, scanteia, inertia platinei la turatie, influenta turatiei(unghiul dwell).

Da, cred ca v-a iesii un topic interesant, toti vom invata cate ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acela se chema corector octanic. Menirea lui era exact termenul folosit, de a corecta. Motoarele vechi cu cursa lunga resimt foarte usor diferenta octanica. Octanul fiind atribuit vitezei de ardere a benzinei.

 

Da, aici ai dreptate, dar nu-i momentul sa amesteci inca evacuarea in discutie. Rezonatorul fiind un alt subiect.

 

 

Asa-i, dar inca nu-i momentul sa discutam de senzori si curbe prestabilite, corectii ce intervin la un control senzorial. Ajungem si acolo..

 

Hai sa incepem cu motorul clasic. Arderea normala si anormala, vitezele de ardere, factorii ce influenteaza viteza de ardere. Aprinderea clasica, scanteia, inertia platinei la turatie, influenta turatiei(unghiul dwell).

Da, cred ca v-a iesii un topic interesant, toti vom invata cate ceva.

In legatura cu corectorul octanic...

Am citit si eu postul la care faci referire...si cred ca are dreptate...

Am gasit intr-o carte mai veche , (Motocicleta -de ing D Vochin..) aceeasi explicatie pt folosirea avansului reglat manual : ...in toate cazurile,avansul la aprindere trebuie asezat in pozitia corespunzatoare cu turatia motorului,adica pe masura crestrerii turatiei se aseaza maneta pentru aprinderea cu avans ,iar la reducerea turatiei,pentru aprinderea intarziata ...

Ca acest reglaj se poate folosi si la ce spui tu,e alta poveste..(adica permite reglarea avansului,in cazul folosirii unui combustibil diferit ca cifra octanica...)

Plaja acestui reglaj manual ajungea pana la 20-25 grade,mult prea mult pentru un corector octanic ,care stiu ca exista la unele masini..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Ca acest reglaj se poate folosi si la ce spui tu,e alta poveste..

Cu tot respectul nu-i poveste, D Vochin a publicat carti dupa ’80 mai precis prin ‘88(cred), pe vremea lui nu mai exista demult asa ceva. Corectorul octanic nu se mai utilizeaza de prin ’50 si sti de ce? Simplu, fiindca nu mai este nevoie. Citeste-l pe Petre Hristea prima editie, unul din cei mai buni piloti prin ’36 - ’40, si un foarte cunoscut mecanic si inginer (pe plan international). Ai sa afli ca atunci benzina avea CO intre 65 si max 80. Astazi nu mai exista benzina de 90, minim 95. Nu degeaba in postul trecut am recomandat sa pornim de la inceput. Ex: ij 49 avea corector, 56-le nu a mai avut.

Apoi daca corectorul octanic facea altceva, de ce nu avea alta denumire?

Cei mai in varsta stim foarte bine ce batai de cap, aveam cu benzina prin ‘70-’90, cand trebuia sa reglezi avansul decateori mergeai la benzinarie.

Sti care-i diferenta dintre ardere si detonatie? Ma cam indoiesc, iti scriu data viitoare

Eu ti-am spus "povestea" mea, acum spune si tu varianta ta!

 

Indicele octanic arată uÂşurința pe care o are respectivul carburant de a se autoaprinde.

El este obținut pe un motor monocilindric standardizat, prin compararea carburantului respectiv cu un carburant etalon care poate fi:

• Heptanul căruia îi este atribuită cifra « 0 » ( carburantul se autoaprinde usor )

• Izooctanul căruia îi este atribuită cifra « 100 » ( carburantul rezistă la autoaprindere)

Ex. : Benzina fără plumb 95 se comportă ca un amestec compus din 95% izooctan si 5% heptan.

Exista doua standarde de determinare a cifrei octanice : RON si MON.

RON : Research Octane Number (indice octanic de cercetare); comportamentul carburantului la regim scazut Âşi în accelerație

MON : Motor Octane Number (indice octanic motor); comportamentul carburantului la regimuri ridicate si plină sarcină (cel mai semnificativ dar cel mai puțin utilizat).

Tetraetilul de plumb care servea la creÂşterea indicelui octanic al benzinei, a fost eliminat progresiv si înlocuit cu aditiv pe baza de potasiu pentru carburantul « clasic ». Pentru carburantul « fară plumb » funcția anti-detonație este asigurată de compuÂşi oxigenați organici (alcooli, eteri) Âşi de substanțe aromatice (benzenul C6 H6).

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...