Bogdan Cr Postat August 13, 2020 Share Postat August 13, 2020 Buna seara, sunt incepator si de curand am fost la munte pe trasee off road cu masina/atv iar acestea au lasat o impresie foarte buna si ma fac sa imi achizitionez si eu o motoreta pentru asa ceva, banuiesc ca pentru inceput nu vor fi trasee foarte grele. Dupa ce am citit pe net cateva zile am inteles ca ar fi ok sa optez pentru enduro dar nu stiu ce ar fi ok ,insa as dori sa fie inmatriculabil(pentru eventuale deplasari prin Bucuresti) si pornire la buton. Ca buget as avea aproximativ 2500E. Din acest buget as dori recomandari de echipament si un motor daca este posibil , daca nu voi lua echipamentul prima data si motorul cand voi mai strange ceva banuti. Nu cunosc deloc acest domeniu si pe ce ar trebuii sa ma axez atat echipament/motocicleta cat si producatorii ok de pe piata. Inaltime: 183 cm Greutate: 82 kg Multumesc O seara buna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat August 14, 2020 Share Postat August 14, 2020 Prima data îți iei motor și apoi echipament. Sau in paralel. Dacă te sucesti, nu ramai cu echipament nou pe care sa îl vinzi în pierdere. Îți iei echipament înainte numai dacă știi 1000% modelul de motocicleta pe care o vei cumpăra, ce vei face cu ea și pe unde. Din 2500, cam 500 va fi echipamentul (+/- 200). Echipamentul in schimbi pe măsură ce vezi cum sta treaba. Ori îți iei mai bun, ori mai potrivit pentru nevoile tale (gen treci la cizme de plastic de la cizme de piele) ori îl vinzi de tot și schimbi domeniul sau te lași (exista și varianta asta). Mergi și îl probezi în magazin, vezi cum îți vine și îl cumperi de acolo, nu online. Din postarea ta rezulta ca tu vrei motor de adventure / dual sport, nu de enduro. Începi cu casca, cizme noi. Vezi ca este un topic în topul listei despre echipamente în București și ai acolo toate magazinele. Armura (carapace) pentru zilele de vara și cu bluza de enduro peste. Le poți.lua noi sau sh. Pantaloni de enduro pentru zilele de vara poți sa ii înlocuiești la început cu niște pantaloni cargo mai tapeni din magazinele de haine de strada. Când vine frigul poți sa mergi pe un costum textil sh. Destule pe olx și aici pe forum. Ușor ușor o sa cunoști oameni și vezi încotro alegi sa mergi. Abia acolo începi sa iei echipament mai bun, nou, etc. Cu motocicleta o sa fie mai greu, fiindcă am amic ce cauta ce vrei și tu și nu prea găsește (în mințile lor) Suzuki DRZ 400S, Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 E, Suzuki DR 650 SE, Kawasaki KLR/KLX 650, BMW F 650 GS/GS Dakar injecție. Spor. E mult de povestit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat August 14, 2020 Share Postat August 14, 2020 (editat) La 13.08.2020 la 20:45, Bogdan Cr a spus: Buna seara, sunt incepator si de curand am fost la munte pe trasee off road cu masina/atv iar acestea au lasat o impresie foarte buna si ma fac sa imi achizitionez si eu o motoreta pentru asa ceva, banuiesc ca pentru inceput nu vor fi trasee foarte grele. Dupa ce am citit pe net cateva zile am inteles ca ar fi ok sa optez pentru enduro dar nu stiu ce ar fi ok ,insa as dori sa fie inmatriculabil(pentru eventuale deplasari prin Bucuresti) si pornire la buton. Ca buget as avea aproximativ 2500E. Din acest buget as dori recomandari de echipament si un motor daca este posibil , daca nu voi lua echipamentul prima data si motorul cand voi mai strange ceva banuti. Nu cunosc deloc acest domeniu si pe ce ar trebuii sa ma axez atat echipament/motocicleta cat si producatorii ok de pe piata. Inaltime: 183 cm Greutate: 82 kg Multumesc O seara buna Salut, Daca iti iei echipament decent, pentru a fi utilizata la munte, drumuri forestiere nu zic neaparat motocross sau enduro o sa cheltui lejer 800euro incluzand casca. Anul trecut de exemplu am cumparat de la Klim, manusi, armura, pantaloni si ceva protectii + o pereche de ghete Axo, pac 1000e. Tu pentru ca o sa mergi preponderent pe drumuri forestiere si suprafete alunecoase esti obligat sa iti iei ghete de enduro/motocross. O sa vezi ca din reflex o sa mai pui piciorul jos sa contracarezi motocicleta in sectiuni mai grele cand ai deja 30km/h sa zicem, eee in momentul ala daca esti in bocanci si nu in ghete de motocross enduro, risti sa iti rupi/dizloci glezna. Eu m-am incapatanat cand aveam enduro touring sa merg pe creasta Baiului de ex (drum lin usor, eu ii zic "autostrada" ca si grad de dificultate) cu ghete de moto de sosea, evident ca am mai pus piciorul jos ici colo iar stabilitatea din gheata este inexistenta. Punctul nr.1 la noroaie si padure daca vrei sa sari de 10-15km/h categoroc iti trebuie ghete de enduro/motocross care iti tin piciorul si tibia fixe ca un tot unitar, protejandu-ti glezna. Ghetele moto de sosea sunt gandite sa iti ofere protectie la ploaie si confort termic atat. Punctul nr.2 In ceea ce priveste motocicleta in primul rand strange bani pentru ca tot la un buget de 3500-4000e probabil ca vei ajunge intr-un final. Nu cumpara un rahat obosit pt ca este ieftin. Acest "ieftin" 50% se poate traduce prin multe stricaciuni atunci cand iti este weekend-ul mai frumos si evident costurile aferente, service moto platforma moto etc. Motocicletele de enduro sau dual sport, necesita intretinere regulata, nu neaparat scumpa. Evident ca sunt multi zgarciti care probabil ca ti-au zis ca intretinerea este scumpa, normal daca 1 an nu o ingrijesti, incep sa cada consumabilele una dupa alta si atunci "e scump Bo$$". Evita enduro touring, adica Bmw F650, Pegaso 650, Vstrom 650, Versys 650, astea sunt niste grase pe tocuri si atat, motociclete de sosea cu ceva veleitati touring, nimic enduro, dupa cum unii le pun la categoria enduro-touring. Enduro-touring = motocicleta care poate merge pe un drum prost tipic de Logan, cu 50km/h. Pe acelasi drum poti merge si cu naked bike sau street bike, supersport dar cu 20-30km/h. De evitat clar din punctul meu de vedere este orice model de Honda Transalp, sunt motociclete cu o masa demna de cea a unui asteroid + un centru de greutate inalt. Un coleg a mentionat mai sus DRZ 400, super varianta daca tu esti axat pe ceva ieftin, dar mare atentie, ai rabdare sa gasesti una in mintiile ei. DRZ 400 este un dual sport. Tot la categoria Dual Sport as baga si Husqvarna TE 610(cam veche) sau TE630(mai noua). Daca esti voinic o varianta buna ca garda la sol si veleitati de offroad este Yamaha XT 660 Z Tenere o motocicleta grea, cat timp nu scazi sub 20km/h in offroad nu este neaparat grea, bai dar cand ai ajuns sub 20km/h pe offroad trebuie sa fi "strogman" . Este o motocicleta pt cei voinici repet. Motocicleta care pe offroad nu are ce discuta cu Bmw F650 sau Pegaso 650, este pur si simplu in alta liga. Un alt pretendent ar fi KTM 640 LC4 Enduro asta DA dual sport, usor 150kg, inalt cu garda la sol buna, suspensii serioase nu porcarii. Pretul uneia este de 2500-3000e real. Cat despre XT600, TT600 sau DR650 ori Dominator 650, astea sunt motociclete dintr-o alta era, vechi si din pacate multe dintre ele deloc intretinute. M-as uita la asa ceva daca ar costa maxim 1000e in stare buna. Daca sare de 1000e asa ceva, fuck it nu iti poerde timpul. Ca sa recapitulam in ceea ce priveste motocicletele eu te-as sfatui sa te uiti la: 1)Suzuki DRZ400 2)KTM 640 LC4 Enduro 3)Husqvarna TE630 Motociclete de maxim 150-160kg cu garda buna la sol si suspensii serioase, mai ales cand discutam de KTM si Husqvarna. 4)Ca exceptie as adauga Yamaha XT 660 Z Tenere motocicleta de 187kg la gol, la plin ai 210kg, trebuie sa fi voinic sa o scoti pe asta pe offroad, motocicleta poate multe, problema e motociclistul si statura lui + conditia sa fizica. Daca te gandesti sa iti iei un KTM, Yamaha Kawasaki de 450 evita asa ceva din start ca incepator, 450-urile (alea intretinute) sunt motociclete foarte foarte puternice si brutale, incearca un KTM EXC 250 4t sau Yamaha WR250 4t. In ceea ce priveste echipamentul evita CLAR orice optiune SH. La padure, offroad, enduro, motocross transpiri mult deci pielea ta este mult mai permeabila, porii ti se deschid transpirand, nu cred ca are rost sa risti sanatatea ta pt o diferenta totala la echipament de 400e. Mersul pe strada, pe asfalt este "pistol cu apa" pe langa ceea ce inseamna offroad, aici faci efort sustinut, te misti tot timpul, balansezi motocicleta involuntar din reflex in 100% din timp, deci transpiri. Conteaza mult aici armura cu plasa sau o geaca de vara foarte bine aerisita, daca nu vrei sa cheltuiesti $ pe armura. Observatie: Indiferent de motocicleta pe care o vei alege, ANVELOPELE cramponate de enduro/motocross sunt un must pe offroad, asta daca vrei sa intelegi ceva si vrei sa te bucuri. Eu am facut offroad cu Yamaha XT 660 Z Tenere si Aprilia Pegaso 650 iar anvelopele cramponate iti zic ca schimba foarte mult in bine pe offroad motocicleta. Ca exemplu Aprilia Pegaso 650 o grasa pe tocuri care NU are nici o legatura cu enduro touring, dotata cu anvelope cramponate poate fi folosita oriunde nu doar de drumul forestier, poti sa zici, stai ca vreau sa urc direct sau sa cobori in rapa si sa urci la loc LEJER pe iarba sau noroi. Anvelopele cramponate ofera o stabilitate in offroad, demna de cea a unui tren. Cu Pegaso 650 am echipat cu anvelope de enduro/cross, pe Tabla Butii pentru ca nu respectam drumul clasic si o luam direct dupa cum vroiam, unde vedeam cu ochii, am ramas fara ambreiaj (motocicleta oricum era veche), de aceea zic ca anvelopele de offroad ofera aderebta si stabilitate. Succes! Poate te vom gasi prin paduri de acum incolo. Editat August 14, 2020 de Bigfoot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan Cr Postat August 18, 2020 Autor Share Postat August 18, 2020 Salut, Multumesc pentru informatii. O sa astept cateva luni si voi mai strange bani . Am mers in week end cu un Husaberg (nu stiu modelul dar au zis ca este de 450cc ,din 2000 - 2002) am avut impresia ca este grea (nu stiu daca mi s-a parut sau chiar este grea) iar motorul era foarte puternic , parca nu as vrea chiar asa pentru inceput. Probabil voi merge catre una din cele 2 recomandari de 250. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat August 20, 2020 Share Postat August 20, 2020 (editat) Sint motociclete cu centrul de greutate sus, de-aia sint "grele". In mod normal o motocicleta "enduro" cu motor in 4 timpi intre 350 si 600 cmc fara pretentii de competitie atirna la cintar pe la 140-150kg. Adica sint motociclete "usoare" . Si Husabergul ala nu e chiar proasta satului, deci cam ala e standardul a care trebuie sa te astepti. Cred ca ai avut doar o problema de adaptare cu acest gen de motociclete. Greutatea nu vine neaparat din marimea motorului, eu am in garaj un 350 si un 600 de la acelasi constructor, diferenta pe cintar intre propulsoare e de vreo 0,5kg. Editat August 20, 2020 de FLEX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.