Jump to content

Bigfoot

Super Membru
  • Posts

    1,500
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.youtube.com/user/njvog?feature=mhee
  • Yahoo
    njvog@yahoo.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2006
  • Motocicleta
    BMW R1200R / Kawasaki KX450F
  • Numar Moto
    Personalizat
  • Club
    Singur pe drum.....

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    XT125R, XT660Z, Husqvarna450SMR, Pegaso650 MX, Pegaso650 I.E.
  • Interests
    Orice are o gramda de NM la o turatie cat mai joasa.
    Motociclete, plimbari, enduro, mecanica.

Recent Profile Visitors

2,804 profile views

Bigfoot's Achievements

  1. Wow ce topic. Nu stiu cum este mai corect, sa spun ca generatia noastra, cei +30, SAU timpurile noastre in care suntem contemporani cu cei mai tineri sau mai batrani ca noi, au devenit niste timpuri extra sensibilie. 1. Daca cineva isi exprima o opinie, verbal, in scris sau in video, automat 30% din cei ce aud/citesc/vad acea opinie se vor simti "Ready to war" by default/din reflex, sau vexati ca sa ma exprim mai academic. 2. In prezent daca ai o discutie in contradictoriu cu cineva 10% risti sa iti iei bataie sau sa fii reclamat. A se vedea pe forum, moda cu "rog un administrator sa inchida topicul"......si asta fara a include o discutie in contradictoriu cu injuraturi/poze deochiate sau chestii ironice de porc imorale. 3. Pe YT de exemplu au scos butonul pt impresie negativa. Pt ca "suntem sensibili". Noaptea logicii. De multe ori butonul ala de "dislike" indica si calitatea celor ce vad clipul tau. E usor sa fii bun si sa dai like INSA este al naibii de sofisticat mecanismul din spatele celui ce da "dislike". Ca exemplu subtil dar ff eficient, incercati sa postati pe FB o poza cu masina in pana (eventual BMW/Mercedes) sa vedeti (baa baiatule) cata zarva va face acea poza, comentarii, sfaturi "deontologice" like-uri/reactii gramada. In schimb daca pui o poza pe FB cu aceeasi masina la mare le faleza/plaja sau pe Transfagarsan, poate scoti 10like-uri. Ideea e ca atunci cand te simti inferior (e de ajuns sa simti asta pe 1 sg subiect) fata de cineva, daca ai mingea de tenis la fileu, nu ca il "executi pe fraier" dar pui si racheta de tenis pe el. Aia e puterea ta. Probabil ca din oftica/nesiguranta de sine se ajunge la asemenea situatii. Pe de alta larte, ce e atat de greu, in mintea ta sa il bagi in pixxda masii, pe ala care sare la gat si sa spui "live" in discutie : "da este posibil sa ai dreptate, nu m-am confruntat cu asa ceva pana acum" si i-ai taiat benzina interlocutorului. Efectiv ii dai Error 404 / blue screen direct, se desumfla imediat atat interlocutorul cat si tensiunea discutiei.....mai ales daca esti face to face. Nu castigi nimic daca interlocutorul te agreeaza sau te dispretuieste, nu "ala" iti plateste tie traiul, nu depinzi de el. Daca stapanesti un subiect, spui ce ai de zis argumentat cu punct si virgula(nu gargara), cine aude,bine, cine nu, problema lui. Te contrazice, go over it, nu pierde timpul. Trebuie sa avem toti "dreptatea eterna". De unde atata energie si timp valabil pt asa ceva? Cat despre veterani, eu la 16ani mergeam la Arc si recunosc ca ma simteam bine printre dansii, nu am simtit niciodata o "pizma" la adresa mea si nici nu m-am simtit dadacit sau luat de sus de catre dansii. Era de ajuns sa stai sa asculti si sa judeci singur in baza liberului tau arbitru fara sa intrii in ring gata de lupta. Aici cred ca tine si de atitudinea si educatia fiecaruia. Am avut ocazia sa stau si cu cei de varsta mea atat la 16 ani cat si la 30 de ani ultima oara cand am mers pe strada, ce sa zic..... Cu veteranii exista atitudinea din partea lor "let's agree to dissagree" in 70% din cazuri. In schimb cu generatia mea..... zici ca discuti cu sectanti radicalizati in minim 50% din cazuri. Aproape orice discutie sau polemica incepe cu ideea "Ready to war ..... fmm". Sufera lumea de judecata, haa ca nu mergi cu echipament in oras (eu mergeam urban in camasa sau tricou), haa ca BMW e de batrani, haa ca BMW e tractor, haa Honda e Honda.....asta fara ca eu sa ating 1% intentie/imbold de discutie. Daca ii contrazici, ai Pelit Bula rau de tot, o generatie frustrata si toxica in proportie de minim 50%. Cumva generatia noastra trebuie sa fie tot timpul cu centimetrul pe Bula, chiar si la o simpla iesire/discutie. Probabil din lipsa de ocupatie/gandire. In schimb la motocross / enduro unde activez mai intens in ultimii ani, cu placere observ ca cei de varsta mea pot discuta in contradictoriu fara a judeca sau a considera ca "ala" care da un sfat CLAR se considera superior lui si il desconsidera. Probabil ca ideea de comunitate este mult mai corecta/sincera in cadrul unor grupuri sportive sau in cadrul unor competitii organizate, unde chiar dai de oameni frumosi in mare parte. Cat despre accidentul din B de la parada pe blv. Unirii asta arata cat de usor se ia carnetul si cat de multa atentie dau traficului cei angajati in el. "E bine" ca se dau amenzi pt mers "agresiv" si cocolosim tolomacii si adormitii care merg cu 30km/h in oras si 70km/h inclusiv pe autostrada. Carnetul moto/auto se ia mult prea usor. Esti pe faza si te descurci poftim carnet, dormi pe tine esti nesigur si incapabil sa analizezi distantele (cazul in speta de la parada) continua orele la scoala si mergi la examen atunci cand NU reprezinti un factor poluant in trafic.
  2. Ceea ce am scris fata de Motologistic si moto au fost chestii directe si corecte zic eu. La fel de direct in baza comentariului tau pot spune fara perdea ca tu inca nu esti copt dpdv al mentalitatii sau statului financiar(nu in sensul ca nu ai bani, insa nu cred ca ii respecti, poate ca ii faci foarte usor) De ce? 1. Repet. Cand iti permiti si subliniez asta, cand iti permiti 10k de moft ca si cheltuiala este evident ca tu nu stai in banii aia si diferenta de 1000-1500e fata de modelul NOU din vitrina, reprezinta bani de buzunar pt 1 saptamana la ski sau la mare, sau bani pt un TV, telefon, masina de spalat de calitate buna. Pt 1000-1500e diferenta...trebuie sa fii naiv sa nu o cumperi noua din magazin. Asta daca ai venituri peste cel mediu. Daca ai venituri de baza sau medii...ce cauti/ce iti trebuie motocicleta? Ca idee. Nu cred ca motociclistii de ii vedem pe drumurile natiinale sau prin paduri stau in 1000-1500e. 2. Faptul ca un produs are accesorii de orice fel, cumulate cu vanzarea acelui produs nu sunt relevante pt toti. Mai bine le dai separat sau pui pret atat costa moto singura si atat costa moto cu accesorii. Poate ca unii cumpara 690-ul si il lasa in casa de la munte, fara a face turul lumii. Bine aici e un "vals" in negocierea motocicletei. Depinde de cumparator si vanzator. 3. Prietenia cu un om se face pe baza unor interese comune de lunga durata. Prienteni "sa zicem" sunt cu cei cu care merg la o tura de enduro sau motocross si dorm peste weekend in anumite locatii timp de cativa ani. Trebuie sa fii naiv rau sa crezi ca unu care iti vinde o motocicleta si este corect si cinstit cu tine atat ca prezentare cat si ca PRET, este sau iti va fi prieten. Si eu am vandut multe, intransigent in negocieri si tot tacamul pt cei sensibili, si cei care au luat de la mine masina sau moto 50% ma suna si acum pt diverse intrebari sfaturi pe tema respectiva, insa asta NU inseamna ca suntem prieteni. Inseamna doar ca au apreciat "intransigenta mea pt aia 200e" si ca nu am mancat k.k.t. referitor la produsul vandut catre ei si cel mai important am stabilit un pret corect, atat fata de starea produsului raportat la piata SH cat si raportat la cat costa produsul de nou. ->Asta e foarte important. >Crucial cand vinzi o masina/moto noua ca fabricatie dar SH. Cativa mi-au zis pe fata ca sunt arogant, nu m-a deranjat, dupa aceea ghici ce tot de la mine au cumparat. Oare de ce? Si astia au fost clientii aia speriati de bombe, aia dificili, care au bani dar sunt speriati/paranoici. 4. Faza aia cu "fenta" iarasi este o copilarie in opinia mea. Fenta are diverse conotatii in functie de educatia ta, nevoile tale si situatia ta financiara. Exemplu: 1)Imi iau 690 cu 1000-1500e diferenta fata de unu NOU pt ca sunt disperat ca si client si vreau de mic copil asa ceva si astia sunt toti banii (si din pacate toata rabdarea mea si rationamentul meu). 2) Pt doar 100-120e lunar economisiti timp de 1an. Imi iau direct produsul nou 2022 din magazin. Daca ai deja 10k Imprumuti 1000-1500e si ii platesti lunar din renuntarea la vicii. Ce naiba, nu poti tu sa renunti la fumat pt un KTM 2022 ce naiba, e sanatos si de cate ori ai nevoie sa fumezi te gandesti ca te urci oe KTM ii dai wheelie si iti trece fumatul. 100-120e lunar chiar sunt bani de buzunar, economisiti usor din tigari/alcool etc. Asta daca nu ai deja, banii astia disponibili. Do not get me wrong, daca un produs ce costa 11k nou e 8-8.5k sh dupa 1 an, fiind un produs foarte foarte nisat, nu "Honda CBR600" sau "Honda Hornet" care se devalorizeaza greu, la banii astia poate fi o solutie si pt ala de se duce si o cumpara direct cu 11k din magazin. Cu 2.5k-3k iti utilezi garajul cu scule/compresor/standere/banc....bai atunci da.....DAR pt 1000-1500e......matematica tine doar de tine ca individ si de puterile tale. Insa si daca nu ai o putere ff mare financiara 1000-1500e sunt o diferenta foarte mica ce poate fi stransa din ce am mentionat la pct.2 , daca tot vrei sa cheltuiesti 10k....ce imi e 11k....si asta pt produsul nou. Cu ocazia asta facem si un UP la anunt. @ Vanzator, poate ca ar fi bine sa ii faci un pret stock si un pret cu accesorii si anvelooe etc. Nu stii de unde sare iepurele. Activez de cativa ani doar le offroad (am renuntat la mersul pe strada) si pot spune ca am ceva habar de nisa asta cu moto de offroad, de aceea am comentat in cazul acesrui KTM. Exemplul dat cu sculele de garaj iarasi fiind dat din "experienta" aferenta in domeniul motocicletelor de offroad. La fiecare 2luni de mers la offroad te bagi in garaj, desfaci motocicleta, o cureti, ungi diverse, mai strangi spite, centrezi (greu de invatat) adica un KTM sau o motocicleta de teren implica o intretinere si o atentie mai "romantica" care se face cu un garaj mai dotat, nu se face intretinerea acestui gen de motociclete cu o trusa de la superrmarket. Propietarul fiind nevoit sa aibe cunostiinte medii de mecanica atat ca solutie de urgenta le offroad cat si ca solutie de a repara motocicleta daca se strica sambata..si tu ai programata o tura duminica, o poti rezolva singur in garaj daca e dotat. Numai bine!
  3. Frumoasa motocicleta. Totusi pun o intrebare de mentalitate. Cand ea in magazin costa de noua in jur de 11.000e, de ce as cumpara un model SH pt 9450e-10.000e. Adica atunci cand ai 10k de cheltuiala, o pereche de anvelope sau o diferenta de 1000e nu este relevanta. Asta presupunand ca avem un client care nu isi cumpara motocicleta de toti banii stransi. Aa e o diferenta de 30% pt 960km si 1an vechime, ok maybe we give it a chance. Sa nu imi fie inteles peiorativ sau negativ/rautacios comentariul. Te lovesti de 2x tipuri de clienti: 1. Cel care NU isi cumpara moto de toti banii. Genul care da 1000e in plus si o ia noua direct din magazin. O diferenta de 10% fiind irelevanta, raportat la certitudinea unui produs NOU vs unul SH. 2. Cel speriat de bombe care a strans mai greu o suma de bani si care este (putin spus) paranoic. Ala care se asteapta ca un KTM sa fie plimbat pana la mall si inapoi, ala care considera "rupta" motocicleta (KTM-adica sport) care are poze din offroad sau pe 1 roata.
  4. Problema pe care foarte multi motociclisti o au, este aceea in care ei confunda Motocross (CRF250/YZF250) cu Enduro (FE450). Daca ar fi sa facem o paralela cu lumea auto, plastic vorbind, Motocross = WRC iar Enduro = offroad hardcore stil buggy. Sunt foarte multe diferente intre Motocross si Enduro. Daca tu intentionezi sa mergi pe drumuri de Nissan Patrol, o motocicleta de Adventure/DualSport de moda veche va fi mai mult decat suficienta. Incepator fiind probabil ca nu ai antrenament/exercitiu destul, ca sa intelegi ceva dintr-o motocicleta de hardenduro sau de motocross. Chiar daca tu stii sa iti repari motocicleta singur, NU te uita la porcarii sub 3500e. Te bucuri ca dai acum 2000e pe o motocicleta de competitie iar la sfarsit daca aduni, te costa tot 4000e + zile pierdute, weekend-uri pierdute, timp pierdut, care este mai scump decat orice, in opinia mea. O motocicleta IEFTINA inseamna costuri serioase (sa zicem ca nu ar fi asta o problema) + weekend-uri sau iesiri stricate ca stare de spirit, se strica nu stiu ce porcarie, nu porneste, mai rau....te lasa in padure. Nu e de joaca cu "gunoaie" cand mergi la padure, hai pe asfalt poti sa mergi si cu o motocicleta de 1000e pt ca esti in civilizatie, ai sosea, drum, retea la telefon, acces la o mancare calda, alti conducatori auto te pot vedea/raporta/ajuta in caz de problema. In padure....sa iti faca motocicleta o surpriza..........cam nasol, se lasa frigul rapid, se intuneca mai rapid in padure, toamna cand frunzele astern un covor peste pamant, totul pare sa fie la fel chiar daca stii traseul ca si rutina, reteaua de telefon mobil in 50% din cazuri NU exista. BONUS de cele mai multe ori 99% in cazul motocicletelor de competitie (Motocross sau Enduro) un pret ieftin inseamna un proprietar care da o teapa mai departe de la naiv la naiv, ca sa ma exprim elegant. Cand cumperi o asemenea motocicleta de competitie SH faptul ca are 50h sau 500h sau faptul ca scrie pe ea KTM/YAMAHA/ 'Onda/Husaberg este IRELEVANT, cand cumperi SH cumperi mentenanta, marca si nr de ore este pt naivi. Degeaba cumperi tu o Yamaha (la pret "bun") care sa zicem ca ar avea 100h, pt ca zice Ionel si Costel ca Yamaha "ie fiabile nu ca KTM", cand tu poti pierde un KTM (scump in opinia ta si a altora) cu 400-500h in stare mecanica perfecta, dar ..........Ionel si Costel stiu ei ca KTM nu "ie fiabile" + colac peste pupaza, la 500h "Domnule asta e direct pt REMAT". Depinde de cum a fost intretinuta. Daca NU vrei sa ai costuri si vrei sa mergi linistit, cu o panta de evolutie a ta in aptitudini, foarte slaba, un DualSport isi face treaba. Eu am mers si putin mai .... agresiv sa zicem cu Honda Dominator 650 si am fost relativ multumit, suspensiile nu prea fac fata sariturilor sau mersului agresiv din damb in damb dar.......it will do the job, iar pe "drumuri" rute de Nissan Patrol (nu drumuri forestiere de Duster) Dominatorul este foarte OK + ca este relativ usor 165kg
  5. Assus Vivobook Pro 15 Oled. Este foarte ok pt 4k si lejer pt ochi.
  6. Nu am făcut poze, dar astăzi după o zi plina, fără sa stau sa ma schimb de cămașă, de pantofi, întru în garaj sa verific ceva și Scorpa parca îmi făcea cu ochiul. Uite asa am stat îmbrăcat de oraș sa schimb lichidul de frână (arata de parca era Coca Cola) și dacă eram la capitolul frâne a dat cu șmirghel pe plăcuțele de frână, nu imi plăcea mie muscatura intiala, mai ales pe fata la stoppie. Job done, acum, îngheata.
  7. La 16 ani am inceput cu - Yamaha XT 125 R apoi au urmat. - Yamaha XT 660 Z - BMW R1200R - HUSQVARNA 450 SMR - Aprilia Pegaso MX 650 - Aprilia Pegaso 650 i.e. - Kawasaki KX450F (Motocross) - Scorpa TY 125 (Trial) De cativa ani sunt axat doar pe offroad. DACA ar fi sa mai merg pe drumuri publice vreodata as alege STRICT motociclete ce au transmisie finala(secundara) pe cardan si nu pe lant. Este distractiva si directa transmisia pe cardan, cu R1200R imi placea sa ies "de-a latul" din serpentinele mai tehnice, ca la enduro. Avand cardan =>zero timp pierdut, cu intins, curatat, uns, greu de tot. Bonus un feedback al acceleratiei impecabil (100% direct) la motocicletele cu transmisie pe cardan. Hai la racing inteleg transmisia pe lant, ne intereseaza reducerea maselor la un 450cc de enduro/cross sau un 1000cc supersport, in general ce implica discipline sportive unde reducerea maselor conteaza, da, lantul este o solutie optima.
  8. Cam complicat acum, insa clar voi incerca si asta. Pt moment, telul este sa imbunatatesc TOT ceea ce inseamna manevre la 10km/h- 30km/h pe plat + wheelie si stoppie, ce trebuie perfectionate. Apoi voi ataca niste pante "relativ" verticale, din scurt, fara avant. Anul asta sunt sigur ca bazele trialului moto le voi incerca si cel mai probabil rezolva, ca manevre pe plat. Genul acesta de manevre le pot face cu o bicicleta normala, in prezent, nu imi trebuie o bicicleta de trial. Eee insa cu KX450F nu pot sa ma joc asa oricum inca, merge sa fac un stoppie sau un wheelie dar... sunt manevre necontrolate perfect, si recunosc cu frica in san. De exemplu wheelie cu 450-ul il pot face (fara frica) doar cu 4-a sau 5-a tinand cont de controlul meu slab al franei spate, in prezent. Plus ca nu pot sa merg in cerc, pe 1 roata, manevra ce implica 100% un control, "megarafinat" al franei spate. Eu inainte de a lua categoria A1 mergeam cu o bicicleta de trial Megellan Tucana pe care o foloseam la +50% din potentialul acesteia daca e sa fiu "cinstit" cu mine. Manevrele de baza cu bicicleta, wheelie "la pas", cercuri in wheelie sau stoppie fiind o banalitate si acum pt mine, asta cu bicicleta, eeee cu motocicleta nu e acelasi lucru in ceea ce ma priveste, controlul deplin al echilibrului, indiferent de conditii........de asta am cumparat "Gargarita". Astazi a fost primul "ride test". Wow super misto. Dupa 3h de stat in scarite am obosit un pic, ce sa zic foarte manevrabila si intuitiva. Urca inclusiv cu 3-a pante micul 125cc, bine pantele de la Voluntari. Nu imi pare rau de alegere, deloc, ba dimpotriva cred ca majoritatea motociclistilor ar trebui sa incerce asa ceva pt rafinarea si cizelarea reflexelor.
  9. Iata ca dupa 10 de la crrearea acestui topoc, am decis sa cumpar o motocicleta de trial. In principiu am cumparat-o ca sa ma educ/cizelez in offroad mai bine. Ma descurc si cu KX450F-ul dar nu sunt atat de "rafinat" pe cat imi doresc, in ceea ce priveste anumite reflexe/apucaturi mai ales la viteze mici 20km/h gen. Inclusiv la mersul pe o roata ma va "rafina" aceasta jucarie. Astazi am luat "magarusul" casei + remorca si am plecat, B-Miercurea Ciuc-B, sa cumpar o Scorpa TY 125, o jucarie educativa pt oameni mari, bine cu mine pe ea pare micuta/scuter, comparativ cu KX-ul care atunci cand ma urc pe el nu pare micut, ala e "potrivit" ca proportii. Incepe o "etapa noua" in care sunt sigur ca acest 125cc ma va "scoate la tabla", in punctele unde este nevoie de o dezvoltare/rafinare si ma ajuta in remedierea punctelor slabe. Va prezint "Gargarita", asa am botezat-o astazi. Dupa ce ma voi imprieteni cu ea ii voi face si o prezentare adecvata. Momentan parca ma simt vinovat ca las "Gargarita" in garaj, ar da bine in sufragerie ca un contrapunct raportat la mobila Da se poate. Se gasesc (multe) deja omologate, trebuie doar sa cauti.
  10. Foarte tare! In ceea ce priveste motorul, 90% este un patent copiat al anilor 2005-2010 al unui producator european, adus cumva la zi. Pe sistemul motocicletelor SWM care sunt modele de Husqvarna din anii 2005-2010 copiate.
  11. Depinde de masina ca si clasa, nu numai de varsta ta. Una e sa faci B-Moldova Noua cu un Kadjar/Tucson/Spprtage si alta e sa faci acelasi drum cu o masina nemteasca highend super bine dotata. Ma refer la confort, izolare fonica si starea generala de bine/rasfat maxim de la volan. Nu ma refer neaparat la putere....desi conteaza si asta.
  12. Corect. Te prind prima oara in trafic cu RAR-ul ca dai fum sau ca faci zgomot peste nivelul omologat, primesti avertisment iar daca dupa 30de zile calendaristice, iarasi esti prins (mai exact seria de sasiu, nu neaparat conducatorul auto), direct se confisca masina. Scurt si la obiect, eficient si de bun simt. Daca se comenteaza pe langa confiscare vehicul (auto sau moto) primesti si amenda. Nu iti convine poti scrie asta la alte mentiuni, fara scandal, urmand sa se "rezolve" in instanta. Daca s-ar proceda asa, strazile si aerul din orase ar fi mai curat iar service-urile auto ar dudui. Bonus piata auto/moto SH ar avea alte valori/standarde. Statul ar castiga oricum bani din TVA-ul pieselor si manoperei. In cazul masinilor confiscate statul tot va castiga prin valorificarea acestor vehicule. Un asemea cadru legislativ ar curata nu doar aerul ci si obiceiuri provenite din lipsa de educatie/bun simt. In prezent se confisca talonul se primeste o amenda (mare rahat vs confiscare) revii la RAR si aia e. Poti repeta asta, punand costul amenzilor la "cheltuieli". Depinde de tara in ceea ce priveste impozitul auto. Cu ce ajuta familia ta sau a mea faptul ca impozitul auto se pune pe valoare si nu pe poluare. Este stupid. Ii dai in cap unuia care are 3.0-4.4 Euro 6 in schimb nea Sandel cu Euro4 cu maxim 2.0 polueaza triplu. Not very smart at all. Plus ca daca avem impozit pe valoare.... de ce 3.0t hybrid are impozit scazut iar 3.0t are full impozit 2400ron. Corect ar fi ca orice este cu o generatie in minus fata de actuala norma EURO sa fie pus la zid. In speta orice este acum sub Euro5. Ai Euro 4 3 2 si esti tu "smecher" ca nu vrei sa schimbi masina cu una mai actuala ca norma de poluare. Ok. Smecheria "retrograda" se plateste, cu o vignieta considerabila pe zi sau pe an, adica sa nu vina "desteptii" care za inmatriculeze masina pe numele bunicii din alt judet si sa o foloseasca zilnic in B(sau alt oras mare) . Aerul se "imparte" la toti indiferent de starea sociala/economica......iar un Euro5 din 2010 pt a-ti face treaba costa cat 3x Iphone-uri, in cazul in care se vor plange unii ca nu sunt bani.
  13. Cred ca antipatia generala 100% justificata in opinia mea, legata de mijloacele de trnasport electrice este legata de constragerile bateriei atat ca autonomie cat si ca timpi de incarcare. Sa zicem ca o baterie ar rezista 200km la mers serios nu mers pe burta cu 70-80km/h, domne daca s-ar incarca in 20secunde, OK electricele astea ar putea fi o alternativa. Dar.....pe banii mei.....sau dau 30-60k si sa stau ca prostul (in opinia mea raportat la stilul meu activ de viata) sa astept o incarcare 1h (daca ai fast charger) si apoi..... tot pe banii mei sa stau cu grija ca nu ajung la destinatie pt ca nu merg pe burta si pt ca am incalzirea pusa......NU MERSI. Nu as face asa ceva nici daca as primi GRATIS masina electrica.........dar sa mai dau si $ pe ea. Consumatorul trebuie sa domine produsul, nu invers......daca tot dai bani pe acel produs. In ceea ce priveste hybridele, mare idiotenie din punct de vedere tehnic reprezinta. Sunt gandite din start a fi produse de unica folosinta, degeaba iti consuma 6-7% in B daca dupa o varsta ai de intretinut sistemul termic cat si sistemul electric. ●Ca masina de prima mana ok. Ca SH.....nu este o optiune smart, decat daca esti taximetrist. In rest o iei sh mergi cu ea cat mergi cu 6-7% in oras si cand se strica sistemul electric, bateria, daca iei in calcul bateria si manopera schimbului, tot la 12% vei ajunge ca si consum. ●Cat despre exemplul colegului Ploiesti-Predeal 7% dus si 3% intors....nu cred ca a mentionat viteza de rulare. ■Pot sa dau si eu un exemplu de masina economica pe un traseu similar. Magarusul meu de facut treaba, SUV compact Euro6 1.5dci, la mers incet noaptea (fara a incurca traficul) pe DN1 cu 80km/h B-Campina am 3.4/3.6% iar Campina-B tot pe DN1 am 3.0% pana la Ikea Baneasa. La mers relativ legal tinuta tot drumul 90-110km/h am la dus 4.6% respectiv 4.0% la intoarcere. ■Magarusul meu scoate la urcare B-Campina 7% daca il tin 180km/h pe A3 si 130-140km/h pe DN1 Ploiesti-Campina, cu multe regimuri tranzitorii, frana/acc/frana/acc. Urban in B consumul maxim fiind 7% (asta daca ai "sansa" sa ajungi la 7%). ==> Mmmmdeci asta cu "les voitures hybrides"........este fasaita rau in opinia mea, mult marketing si nimic mai mult. Ai niste reduceri de taxe ca persoana juridica vezi Doamne pt ca flota ta auto (pe hartie doar) are o amprenta de CO2 mai redusa......pai bo$$ cu CO2-ul procesului de realizare a bateriilor ce facem? Da cu reciclarea lor ce facem? ○Asta este problema viitoarelor generatii de fraieri. Fraieri pt ca inghitim din inertie cam orice informatie noua/nestudiata in totalitate, primita fara a ne pune problema de a verifica macar acea informatie. Nu. Luam totul de bun. Mai departe o sa vada copii nostri cum se descurca, daca se recicleaza sau nu bateriile. Acum suntem ocupati cu "diesel hate" pt ca polueaza , asta pt ca stim clar ce efecte are SI PT CA a atins perfectiunea/apogeul in materie de tehnologie, fiind extraordinar de eficiente ca randament, aici e "beleaua". 540d Euro6 consuma 6% B-Campina-B la un mers...sa ii spunem "relativ" legal. Fara a merge pe burta cu 80-90km/h. Masina avand 260.000km, un "gunoi" cum ar spune cei obsedati de masini sub-mediocre noi. O pocnitoare (noua) pe benzina Euro6 1.0t-2.0t sau o masina hybrida pe acelasi traseu la acelasi stil de mers sub 8% NU are ce discuta cu tine.......asta fara sa aibe +300cai si +600nm .........dar HEY suntem ECO, avem downsizing (ar trebui sa fie rightsizing) si "logic" punem la zid dieselul pt ca este "nociv"....serios? Mai urat, efectiv stupid este faptul ca un 3.0d Euro6 este impozitat cu 2400ron iar 1.4i-2.0i (indiferent ca e Euro4 sau Euro6) care prin prisma rezervelor de cuplu si putere inferioare, polueaza mai mult, tehnic vorbind. Dar iarasi HEY nu sunt diesel. Luam ca fraierii informatiile, intre Euro4/5 si Euro6 diesel este o evolutie enorma ca sisteme antipoluare.....dar fuck it.....nea Sandel cu 1.6i 16v Euro4 are 58ron impozit care consuma mai mult extraurban-urban vs un 3.0d Euro6. Cel mai trist stupid este ca hybridele au reducere de impozit......cand ele inca nu reprezinta o tehnologie matura, ma refer la reciclarea bateriilor aici. Iarasi ia Toyota Hybrid Pitesti- Sibiu si ia 1.5d sau 3.0d, hybrida va consuma clar mai mult (indiferent ca se merge minim legal sau sportiv), deci va polua mai mult, insa HEY ii reducem impozitul, #salvamplaneta. La electrice, o ardem pe "new technology" si ne ingradim singuri, obiceiurile, stim ca salvam planeta asa. Vrei sa fii "eco", cand e soare, mergi cu bicicleta la supermarket, nu electricele iti salveaza tie viitorul, in materie de reducere a poluarii in aria transportului personal. Trenurile electrice se alimenteaza din mers cu acea talpa pe cablurile de alimentare, unde nu este infrastructura electrica se foloseste locomotiva diesel (motorul diesel fiind generator de curent), nu pe benzina sau hybrid. Daca era asa de mare "smecheria" apareau trenurile industriale electrice pe baterii sau alte mijloace industriale de transport pe baterii. Avantajele fiscale trebuie oferite rational in functie de "handicapul" pe care tu il produci societatii cand folosesti o anumita tehnologie. Tehnologie perfectionata despre care se stie tot (motoare cu ardere interna) sau tehnologie in curs de developare (nici macar maturizare) masina electrica/hybrid. Ai Euro 4 indiferent ca e diesel sau benzina, te-am ars ia de aici 3000ron impozit Ai Euro 5 inca te toleram. Aceasta tehnologie avand 12ani. Te taxez pe cat poluezi, nu pe cilindree. Ai Euro 6 ultima tehnologie te taxez modic raportat la cantitatea de compusi nocivi emanati pe esapament si nu raportat la cilindree. Firea nu gandea rau, din punct de vedere rational, atunci cand se gandea la vignieta pt B. Aaaaa dar stai ca noi avem 10% -50% vehicule electrice (irelevant cat %) si in paralel Euro 4 are voie sa mearga pe strada? Aoleu. Unde este ecologia? Thinking forward-ul? Aaa si avem si impozit de 200 ron la 2.0 Euro 2 3 4 5 6. Aha. Iar unu cu tehnologie Euro6 si motor mai mare 3.0 2400ron impozit sau 4.4t 6400ron impozit. Paiii....4.4t Euro6 polueaza real mai putin decat un Golf GTI 2.0t Euro4. Impozitul ar trebui sa fie exact pe cat poluezi si sa te descurajeze sa folosesti vehicule cu tehnologii vechi. Ma refer la tehnologii antipoluare.
  14. Hold on. Da pt fataiala din asta IF-B electrica este o varianta sa zicem. Depinde mult de stilul de mers, depinde foarte foarte mult. Ea are 580km autonomie si o baterie decenta 64kwh. INSA daca e sa mergi legal B-Poiana BV la ski dus-intors 400km, hai sa fim "sincere" nu cred ca il poti face mergand cu 100km/h pe DN1 si cu 130km/h pe A3. "Sa nu imi spui" ca mergi cu 70km/h sau 80km/h pt ca asta nu e.....normal (cel putin pe timp de zi).....in primul rand in acest ritm esti un factor poluant in trafic. Incurci pana si dubele. Iarasi acum daca e sa fim sinceri , nu cred ca voi nu mai ciupiti acolo 20km/h in plus, un 120km/h pe DN sau 150km/h pe autostrada cand e mai liber..... Adica pt "small talk" activitati urbane sau scurte activitati interurbane Snagov-B electrica este decenta dar nu mai mult prin prisma autonomiei care este foarte foarte volatila, raportat la temperatura mediului ambiant cat si la stilul de condus. Cat despre masina ta Kona EV imi pare cel mai frumos EV raportat la pret de asemenea performantele motorului sunt foarte ok te simti ca si cum ai avea 3.0d pana in 120-130km/h dar......iarasi esti limitat ingradit si constrans de autonomia volatila si timpii de incarcare lungi (nu dureaza 3min - 60l un plin).
  15. 50% din editarea clipului este facuta inainte de a-l filma. Planul il ai. Mai departe te adaptezi din mers si inveti din experienta. Vezi la capitolul cameraman trebuie sa ii dai indicatii TU de la inceput. Multi, foarte multi NU simt, ei tin camera si aia e. Asa va pierdeti timpul reciproc. Cat despre laptop-uri. Un laptop bun din 2021 tine in proportie de 85% piept unei statii PC din 2021. In regim de google si mail te tine bateria 8h. In regim de editare strict pe baterie nu ai cum sa depasesti 1h30, resursele de curent unui laptop fiind limitate ca baterie. De asemenea un laptop va edita foarte incet cand e pe baterie vs cand e plugged in. Deja daca tu te gandesti sa cumperi SH ceva mai vechi de 2019.....nu stiu cum sa zic dar mai bine cumperi ceva din 2022. 3ani inseamna enorm. E ca si cum ai compara un Bmw boxer din anii 90 vs un Bmw boxer din 2022. In prezent toate camerele filmeaza 4k. Un PC/Laptop din 2015-2016 se chinuie sa proceseze atat de multa informatie 4k. Alea din 2015-2016 zboara cu HD 1080 (standardul vremii lor), standard "de pictura" nu de video, in prezent raportat la evolutia tehnologiei. Un PC/Laptop din 2022 zboara cu 4k. Lasa vechiturile, cumpara ceva actual in pas cu evolutia standardelor tehnicii din prezent. Eu am editat 4k cu un laptop bun la vremea lui in 2015. Acum editez cu un laptop bun din noiembrie 2021 care merge bine, incomparabil mai rapid. Inca o chestie, ecranul, daca ai ecran Oled este foarte ok si odhinitor sa zicem vs un ecran normal, cand stai seara sau inainte de culcare si mai editezi una alta.
×
×
  • Create New...