Jump to content

FLEX

Super Membru
  • Content Count

    1,582
  • Joined

  • Last visited

About FLEX

  • Rank
    Expert

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2013
  • Motocicleta
    Gilera Dakota350/RC600-89/RC600-93Cobra
  • Numar Moto
    Benelli Tre-K1130 Amazonas
  • Club
    DaewooClub

Profile Fields

  • Interests
    orice ... cu motor

Recent Profile Visitors

609 profile views
  1. Hamilton nu e pixda, el e doar manelar si cel mai bun pilot de pe grila din mai toate punctele de vedere; pixda e altul ... Max mai are de mincat ceva pita pina sa ajunga mare pilot, deocamdata e un pilot agresiv care iese cumva din rindurile unei generatii de tineri excesiv de cuminti si corect politic.
  2. Aparent, daca asculti ce spun putinicii, se pare ca pachetul aero actual atit de sofisticat genereaza turbulente oribile in spatele tirliei, astfel incit urmaritorul, cel care teoretic ar vrea si ar putea sa depaseasca pierde apasarea aerodinamica pe fata, implicit nu mai poate vira, frina, accelera astfel incit sa poata incepe si eventual finaliza manevra de depasire. Ba chiar toata manevra asta uzeaza extrem gumele, deci e complet dezavantajos sa incerci sa depasesti pe pista. Totusi, sa extinzi conceptul de "aer murdar" de la 1 secunda fata de cel urmarit (cum era acum 3-4 ani) la 2.5 secunde cum e acum mi se pare usor fantasmagoric. Si totusi exact asta se intimpla, membrii procesiunii se pun la 2 secunde juma' unul in spatele celuilalt si asteapta schimbul de pneuri pentru a incerca o depasire "pe la standuri" sau cu pneuri proaspete si incalzite sa prinda un nefericit in intervalul DRS-ului. Nu am idee ce s-ar putea face pentru corectarea situatiei, banuiesc ca o reintoarcere la aerodinamica simpla "aviatica" din anii '90 nu mai e posibila, s-a investit prea mult in aripioare, cutite, dinti de caine, si alte cacaturi.
  3. Naiba sa-i ia, nu l-au penalizat pe Verst si nici pe alti care au luat-o pe acolo si si-au creat avantaj, o exista o explicatie regulamentara pe care putinicii n-au stiu sa o livreze radioascultatorilor . Max e un golan nevrotic comparat cu restul plutonului, tineri aseptici si corecti politic, fecioare neprihanite insurubate la volanul unor monstri electro-mecanici pentru a executa comenzile venite pe radio. Comparat cu corifeii F1 (Senna, Prost, Michael, Villeneuve, chiar si gentlemanii Hill, Mansell - ca pe astia am apucat sa-i vaz pe sticla din '90 incoa') e un soricel.
  4. Aparent pe acolo e "trasa alternativa regulamentara" cind scoti vaca la pascut; editie speciala numai la GP de Mexico. Io altceva nu inteleg: Sebi a rulat ~20 de tururi (ultimele) la 2.5 secunde in spatele lui Ham, dupa ce in precedentele 10 halise vreo 6 secunde din avantajul manelarului. Atita a putut sau asa l-au teleghidat geniile din boxa? Bot a stat in spatele lui Sebi aceleasi ~20 tururi tot pe la 2.5s. Sebi si Bot aveau caucioace cu cel putin 15 tururi mai proaspete decit Ham. Daca in cazul lui Bot putem banui niscaiva indicatii pretioase pe radio, la Sebi ce a frinat progresul evident pe care il avea fata de timpii lui Ham? Lec a pierdut P3-ul la boxe, a stat 6.4s pe cricuri, a intrat in pita si a redus simtitor din diferenta, apoi stop la 3-4s de Bot. Aparent, ferul rosu e competitiv pe hard doar 10 ture, de ce naiba nu i-au dat soft lui Lec? ca oricum a schimbat tirziu, apuca sa termine cursa. Nu mai inteleg nimic din ce se intimpla in F1 actuala, aparent nimeni nu mai vrea sa depaseasca pe nimeni ca sa nu-si futa gumele. Cu exceptia lui Verst si inca citiva cu troace necompetitive; ca de-aia-l iubeste lumea, jhoane!
  5. V7 gen.3, Yamaha seria SR parca la 8600E e nici prea-prea, nici foarte-foarte, bikehub.ro daca iei de noua are ABS conform legislatiei UE, TC-ul poate fi folositor dar nu suplineste finetea mainii, pe care nu o ai inca exact cuplul ala mare la turatii mici o sa te puna in dificultate, viteza e doar o cifra, acceleratia e cea care produce adrenalina ce ne place tuturor; de fapt tu iti doresti senzatii tari la viteze mici? ia un supermoto si ai rezolvat problema; nu inteleg de ce corelezi tu turatiile mari cu golaneala si cele mici cu mersul relaxat, in fond regimul de turatie la viteza X in treapta Y e stabilit de producator functie de categoria motocicletei, cilindreea si puterea motorului, caracteristicile transmisiei, scopul urmarit (ce senzatii sa transmita catre pilot); o sportiva de 600 care dezlantuie uraganul la 8-9k rpm e mult mai "blinda" in utilizare normala (3-4-5k rpm) decit un power-cruiser care iti smulge bratele din umeri daca o ciupesti un pic de urechi. Probabil iti doresti (din ceea ce spui) ceva care sa murmure acolo sub tine constant, in timp ce o arzi stil king-of-the-road pe Route 66 - da, e dragut, e placut, dar mai incolo dupa ce prinzi un pic de coaja, parerea mea. ... si devreme acasa, vorba ceea; confortul e ceva foarte relativ, subiectiv prin natura umana si oarecum oferit standard de o anumita combinatie de distante in triunghiul scarite-sa-ghidon de catre motocicleta X; confortul static e una, cel dinamic e alta poveste, iar anduranta in conditii de confort o poti aprecia doar in ture lungi care nu iti pot fi oferite la ride-test oricita bunavointa ar avea vinzatorul; oricum, pina iti trec temerile de inceput nu o sa te simti confortabil pe animal, o sa fii crispat si o sa te doara toate (mai ales daca iei vreo uzina de cuplu, cum ai cam vrea). Concluzia acestui lung excurs al meu ar fi sa te orientezi spre ceva mai usurel, mai potolit, sa iti placa cum arata si sa va intelegeti bine, mai lasind tu din pretentii si ea iertindu-ti gafele si stingaciile inceputului.
  6. Mari ca gabarit, de motor nu mai vorbesc (cuplu mare la turatii mici). Scumpe de noi si pretentioase ca intretinere. Esti si mititel si o sa te chinui cu ele, inca nu intelegi cum poti compensa dezavantajele fizice fiindca nu ai deprinderile formate. Ifi propun sa te uiti la MotoGuzzi V7, motor in V longitudinal de 850 parca, aspect clasic si "special", cardan, pret bun. Il au la Moto Hub parca.
  7. Pare ca se descurca bine pe circuite mici, inghesuite, cu viraje multe si cu aderenta slaba. Adica foarte putine. Asa, in general vorbind, oare manevra lui Marcel de a frina in fata urmaritorului poate fi considerata "legala"? Probabil nimeni nu s-a gindit sa scrie intr-un regulament de MGP "e interzis sa frinezi blana pe trasa ideala cind ai adversar in spate", pina la urma cursele motorizate presupun sa mergi cit mai tare si numai inainte; se putea lipsi MM de (inca) o paranteza la cariera lui glorioasa in motociclismul de viteza pe circuit. Chiar nu stiu cum sint regulamentele in alte sporturi, dar ma gindesc ca Gabi Szabo de exemplu daca "frina brusc" intr-o cursa de semifond cu scopul de a rupe ritmul adversarilor din spate, de a-i scoate de la coarda sau mai stiu eu ce, ar fi fost descalificata. Sau in ciclismul de sosea, mult-hulit pe aici din cauza Eurosport: sicanezi si ataci adversarul "pe directia inainte", nu punindu-i frina in fata pe o catare de 15%. Mda, ce sa zic, s-a mai trecut un Rubicon ...
  8. FLEX

    Moto A2

    Whaaaaat? fii serios, la viteza asta te mananca traficul de viu ... M-as mira sa nu-i dai tot bordul la un 300 in prima luna, doar ca sa vezi cum e. Trecand peste povestile pescaresti despre cumpatare la masa bogata, incearca sa iti protejezi si partea de jos a corpului cel putin tot la fel ca partea superioara si ma gandesc aici la cizme/ghete cel putin o palma peste glezna, niste pantaloni dedicati (pot fi si blugi, dar cu specificatie pentru moto) si eventual genunchere. Cu o mana rupta/luxata te mai descurci sa ai o viata normala in perioada de refacere, daca ai belit picioarele nu prea mai e posibil si strici si viata altora.
  9. Mai greu cu textele lungi cind esti pe telefon. Eu sunt incepator batrin, am pus A-ul pe permis la 40+ si prima motocicleta pe care am condus-o legal a fost un MZ 125SM. Fabrica MZ a produs trei modele pe (aproape) aceeasi platforma, echipate cu acelasi motor in 4 timpi de productie proprie (si care la vremea respectiva era cam singurul care avea chiar 11kw, limita pentru A1); printr-un oarecare concurs de imprejurari am avut ocazia sa merg un pic cu toate 3, adica naked-ul RT (care mi s-a parut prea scund si prea scurt pentru 1.82m ai mei), enduro-ul SX si supermoto SM; dintre SX si SM eu am simtit SM-ul mai manevrabil in spatiile mici si am optat pentru el. Cadrele celor 3 variante nu erau identice, in afara de inaltimea suspensiilor unghiul furcii era usor diferit, cel mai deschis la enduroi, cel mai inchis la SM. Ghici cine vira cel mai usor (impropriu spus usor, dar se cam intelege despre ce e vorba). Pentru incepatorii inalti care prin forta imprejurarilor conduc preponderent in oras sau pe asfalt eu consider ca supermoto e optiunea corecta, daca nu cumva respectivul are padurea in spatele casei, pentru a exploata un enduro chiar in scopurile pentru care a fost conceput. Sigur, sistemele de siguranta sint un plus pentru orice incepator, asa ca optiunea initiatorului catre o mobra cit mai noua, eventual din magazin, se sprijina pe motivatii puternice, insa n-ar trebui sa cheltuie tot bugetul pe fierotenie, sa mai lase ceva si pentru echipament cit mai complet si de calitate decenta. Oricum isi va da seama doar in timp de ce fel de echipament are nevoie, ce i se potriveste, asa ca e posibil sa cumpere de 2 ori aceleasi piese (casca, manusi, etc.) din cauza unor alegeri initiale mai putin inspirate sau din succesiunea anotimpurilor intr-un sezon de motociclism.
  10. La inaltimea ta dr-z. Iti propun sa incerci mai degraba varianta super-moto (daca exista), e mult mai potrivita pentru oras si ture scurte pe asfalt decit varianta enduro.
  11. Pai nu e chiar de neinteles, MV este singurul pilot care a demonstrat ca are "mere" nu doar in dueluri pe pista (discutabil, a facut multe prostii din exces de entuziasm), ci in special in relatia cu propria boxa si echipa. Intr-o epoca in care tinerii piloti sint politically corecti inca de la karting, vine asta si-si baga piciorul in tot, el nu se lasa depasit cu radio-ul. Mare lucru, orice-ai spune. Are si talent, viteza si creier sa duca o cursa moderna de F1, altfel il jupuia dr.Marko dupa prima ocazie cind si-a scuipat zabala. Io am o mica banuiala ca a fost un pic de cabotinism in fronda asta a lui, dar astfel a reusit sa-si creeze brandul propriu, daca reuseste sa si cistige curse va putea intra in galeria celor mari, aia pe care toti pasionatii ii stiu, desi unii poate au murit acum aproape un secol. I-ar cam trebui acum si masina, a terminat stagiile de ucenic si calfa. PS: oare un sistem de lestare progresiva ca in WTRC ar putea da rezultat in cazul F1 pentru "nivelarea" campionatului?
  12. E posibil ca manualul de service sa fie mai greu de gasit, insa cu siguranta MANUALUL DE UTILIZARE este mult mai la indemina. Uzual, in manualul de utilizare ai indicatii despre unde se gaseste panoul (panourile) de sigurante ale motocicletei si macar ce circuite deservesc fiecare; basca, unele manuale mai pricopsite au si schema electrica. Si da, sint in limba engleza; sau franceza, germana, italiana.
  13. Alex, din cite stiu modelul asta are pinionul de atac in axul basculei, simti vreo diferenta fata de solutia "clasica" de la Honda in ceea ce priveste "reactivitatea" transmisiei? Bine ca ai scapat de logo-ul ala de pe carena frontala a lui Domi, in unele tari ai fi putut fi invinuit de propaganda neonazista.
×
×
  • Create New...