Jump to content

Probleme Honda CBR 125


Recommended Posts

Salutare colegi! Am o problema la un CBR 125, 2004, carburatie...Dupa ce merg ceva km cu turatie mai mare, adica peste 100km/h constant si ma opresc, cand incerc sa plec de pe loc da sa se inece motorul, trebuie turat bine sa nu moara, si nu inteleg de ce. Daca o las sa se raceasca nu mai am problema asta. Precizez ca doar dupa ce merg turat cu ea, daca nu merg turat nu se intampla asta. Ce credeti sa aiba? Multumesc anticipat, asfalt uscat!

Link to post
Share on other sites
Acum 11 minute, mircea_simson a spus:

Este un 125 lasa turatiile mari daca vrei viteza cumpara un motor mai mare.  Nici un motor nu este construit sa mearga la turatie maxima. 

numai bine

 

Nu a fost vorba de turatii maxime, iar cbr-ul poate sa o tina la 100 toata ziua, asa mic cum este.

 

@Laur25 verifica / fa la un mecanic jocul termic al valvelor si apoi regleaza carburatorul corespunzator conform valorilor din manual, impreuna cu un filtru nou de aer, standard.

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Laur25 a spus:

cand incerc sa plec de pe loc da sa se inece motorul, trebuie turat bine sa nu moara, si nu inteleg de ce. Daca o las sa se raceasca nu mai am problema asta.

Cu carburatorul fierbinte (dupa caldura acumulata la un mers cu turatii mari) … percoleaza. Adica se evapora benzina datorita caldurii si motorul functioneaza "innecat", cu exces de benzina si prea putin aer.

Daca deschizi acceleratia mult, ii mai dai ceva aer ...

Probabil ca ai un amestec prea bogat in zona de relanti, sau un filtru de aer (imbaxit?) care stranguleaza debitul normal de aer in favoarea vaporilor de benzina.

Acum 2 ore, GoodKat a spus:

un filtru nou de aer, standard.

Sau un nivel dereglat in camera de nivel constant (prea sus), care la (prea) cald face figura asta.

Sau poate vreo crapatura in galeria de racord cu carburatorul, crapatura care se dilata la cald (insa cu efect de amestec prea sarac). Adica invers fata de perceptia ta "da sa se inece".

Unele (alte) modele sunt prevazute si cu "soc" la cald, pentru a compensa dificultatile de pornire la cald.

Link to post
Share on other sites
Acum 5 minute, easy ride on! a spus:

percoleaza. Adica se evapora benzina

Nici o treabă percolarea în filmul ăsta, dar ne dăm rotunzi folosind (aiurea) termeni pompoși. 

Link to post
Share on other sites
Acum 21 minute, john17 a spus:

Nici o treabă percolarea în filmul ăsta, dar ne dăm rotunzi folosind (aiurea) termeni pompoși. 

Este un termen tehnic (neologism?).

Fara legatura cu sensul din minerit, geologie ( Străbatere a solului de către apa din precipitaţii. – După fr. percolation.).

https://en.wiktionary.org/wiki/percolare

Aici ar fi vorba de o strabatere a carburatorului de catre benzina supraincalzita  :)

Termenul l-am intalnit in carti mai vechi, alaturi de notiuni ca "ambreiaza", "debreiaza", "vireaza" … "percoleaza" ...

S'il vous plait  :D

 

https://www.carburetor-parts.com/Percolation_ep_1870.html

Bingo?

Daca zici ...

Acum 37 minute, john17 a spus:

Nici o treabă percolarea

:lol:

 

Nu de alta, dar "moment incovoietor" a mai fost tradus pe (r)romaneste si la modul "poetic" (= o clipa de indoiala).  :crack:

 

TÓPIC ~că (~ci, ~ce) (despre medicamente) Care modifică locul unde se aplică. /<ngr. topikos, fr. topique, germ. topisch   :offtopic:

 

:crack:

1-0 ?

La Turnul Babel, bineinteles.

Link to post
Share on other sites
4 hours ago, mircea_simson said:

Este un 125 lasa turatiile mari daca vrei viteza cumpara un motor mai mare.  Nici un motor nu este construit sa mearga la turatie maxima. 

numai bine

Nu merg la turatie maxima, prin turatie mare ma refer peste 6-7 mii...

3 hours ago, GoodKat said:

 

Nu a fost vorba de turatii maxime, iar cbr-ul poate sa o tina la 100 toata ziua, asa mic cum este.

 

@Laur25 verifica / fa la un mecanic jocul termic al valvelor si apoi regleaza carburatorul corespunzator conform valorilor din manual, impreuna cu un filtru nou de aer, standard.

Filtrul de aer este schimbat recent, este curat..Stau intr-o zona mai proasta, nu prea am mecanici moto pe aici, si nici la cineva care se da priceput nu as vrea sa merg apoi sa am probleme mai mari, probabil intr-o zi o sa o duc undeva la Bucuresti sa ma bazez pe mecanic

1 hour ago, easy ride on! said:

 

Sau poate vreo crapatura in galeria de racord cu carburatorul, crapatura care se dilata la cald (insa cu efect de amestec prea sarac). Adica invers fata de perceptia ta "da sa se inece".

Unele (alte) modele sunt prevazute si cu "soc" la cald, pentru a compensa dificultatile de pornire la cald.

Sa fiu sincer, galeria de care spui are un loc unde este lipita, dar asa am luat-o deci de 3 ani este asa, crezi ca poate trage aer fals pe acolo?

Si da, cateodata, dar rar porneste la cald din a2a incercare, prima data nu porneste, a 2a oara daca ii scot contactul si il pun inapoi porneste la sfert

Edited by Laur25
Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Penetru said:

Tocmai voiam să scriu de posibilitatea de aer fals.

Pai atunci primul lucru o sa inlocuiesc acea piesa,  si chiar daca nu ar fi din ea tot ar trebui inlocuita ca poate lipiciul ala cedeaza si ma lasa in drum :))

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Penetru a spus:

Dacă trage pe acolo, când torni apă pe fisură se modifică ralantiul.

Corect!

Acum 22 ore, Laur25 a spus:

crezi ca poate trage aer fals pe acolo?

Da.

Si in sudurile metalice mai apar fisuri, daramite sub ceva lipici peste plastic deja crapat.

Fie acel adeziv si Loctite.

 

Sau, pentru repornire la cald, montezi un accesoriu: PET-ul cu apa rece, pentru pornire usoara   :D

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...