kyvacka Postat Ianuarie 22, 2007 Share Postat Ianuarie 22, 2007 acum ca ARo nu mai exista[sau in fine e falimentara]ce o sa se intample cu motocicleta care se gaseste[sau ma rog se gasea,inca nu sunt sigur]in sala lor de prezentare.teama mi-e ca careva hotarat sa faca un pic de curatenie ar putea sa decida ca locul ei ar fi mai bine la Remat.un lucru ca asta nu merita asa ceva si de aici ingrijorarea mea.daca mai stiti cate ceva din ce se intampla la Campulung postati aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrey_832 Postat Ianuarie 23, 2007 Share Postat Ianuarie 23, 2007 Sper sa nu fie batuti in cap.. ..sa o dea la fier vechi ..Poate se gaseste vreun motociclist de prin zona sa ii sara in ajutor fierului.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Barna Postat Ianuarie 23, 2007 Share Postat Ianuarie 23, 2007 Stai lejer,face ceva bani din ea careva destept. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Ianuarie 23, 2007 Share Postat Ianuarie 23, 2007 acum ca ARo nu mai exista[sau in fine e falimentara]ce o sa se intample cu motocicleta care se gaseste[sau ma rog se gasea,inca nu sunt sigur]in sala lor de prezentare.teama mi-e ca careva hotarat sa faca un pic de curatenie ar putea sa decida ca locul ei ar fi mai bine la Remat.un lucru ca asta nu merita asa ceva si de aici ingrijorarea mea.daca mai stiti cate ceva din ce se intampla la Campulung postati aici. asa cum ti-am spus mai demult, nu am ajuns inca la uzina, dar m-qm interesat sa o cumpar, stiind jegosii care au falimentat fabrica, si lacomia lor...stai linistit, piesele care sunt acolo(pt ca inca sunt) acolo vor ramane, si daca vor fi date, voi fi date la muzeu...eu le-am zis sa faca un pret, deci nu am oferit o suma mizera, si nu au dat-o...deci, motoru si masinile alea raman ale statului... m-ar bucura sa ajunga la muzeu, am putea sa le vedem mai usor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Ianuarie 27, 2007 Autor Share Postat Ianuarie 27, 2007 chiar daca nu stiu detalii tehnice precise,din studierea fotografiilor cu motocicleta[doar doua la numar din pacate]am ajuns la concluzia ca urmatoarele se pot spune despre ea: motorul este o constructie bicilindru twin[doi cilindri gemeni-sic] vertical,in patru timpi cu racire pe aer si distributie OHV cu doi arbori cu came plasati in fata si inapoia cilindrilor si antrenati cel mai probabil prin angrenaje.sursa de inspiratie pentru aceasta constructie este cel mai propabil motorul de pe BSA A7[modelul de 500 al constructorului britanic lansat in 1947].deosebirile fata de acesta sunt:constructia unitara[motor+cutie de viteze in acelasi bloc],distributia la BSA se realiza cu un singur arbore cu came plasat in spatele cilindrilor,magnetoul plasat in fata cilindrilor la IMS[acolo unde BSA are dinamul].alimentarea se facea cu un singur carburator orizontal.aprinderea era cu magnetou de inalta tensiune cu doua terminale.ambielajul avea doua fusuri manetoane decalate la 360`[de fapt decalate e impropriu spus pentru ca ele aliniate]ceea ce determina o miscare sus-jos simultana a celor doua pistoane[de unde si sunetul specific atat de apreciat al unui twin la 360`].continuarea acestei mici dizertatii a mea o puteti citi maine pentru ca acum sunt prea obosit ca sa continui Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Ianuarie 27, 2007 Autor Share Postat Ianuarie 27, 2007 continuarea micii mele dizertatii pe marginea singurei motociclete autohtone.In ceea ce priveste transmisia aceasta se realiza cu lant intre motor si cutia de viteze care era una cu patru rapoarte cu priza directa.spre deosebire de motoarele moderne[sau chiar de alte comuniste contemporane]schimbatorul de viteze de tip balansier era dispus pe dreapta,in vreme ce pedala de pornire era pe stanga.plasarea pe dreapta a pedalei de schimbare a vitezelor era un lucru specific britanicilor dar si italienii o foloseau cu predilectie[de altfel majoritatea cutiilor de viteze mai vechi,cum erau cele cu schimbator manual,aveau schimbatorul pe dreapta].lantul transmisiei finale era pe dreapta si nu pe stanga cum era la motoarele britanice si italiene si cum e acum la marea majoritate a motoarelor moderne.de aici ne putem da seama ca proiectantii[daca imi este permisa exprimarea]au preluat de ici de colo cate un lucru insa l-au adaptat dupa bunul plac reusind in opinia mea sa creeze un motor [si aici ma refer strict la propulsor]cat de cat original ca conceptie si realizare practica desi inspirat din alte realizari contemporane.vorbind despre preluari ei au adoptat mecanismul de debreiere cu melc folosit de DKW pe modelele NZ.va urma... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.