Axa cu Scame Postat Ianuarie 30, 2007 Share Postat Ianuarie 30, 2007 este normal sa pronesti motorul un pic inainte de a masura nivelul, asa cum zice la manual. Explicatia e simpla: trebuie sa se amorseze intreg circuitul de ungere si apoi dupa oprire sa poata ajunge la un nivel uniform. Ganditi-va ca schimbati uleiul si filtrul si vreti sa masurati nivelul fara ca pompa si filtrul de ulei sa se fi amorsat.... Cam asa ceva, nu am mai intrat in detalii... au zis sa-l pornesti inainte pentru a evita masurarea eronata a unui nivel mai mare ( si implicit sa pui mai putin ulei decat trebuie) , situatie care intervine in 2 cazuri 1. ai schimbat uleiul si filtrul si tot circuitul e gol 2. nu mai tin supapele unisens de pe circuit si dupa o stationare lunga tot circuitul e gol. Supapele astea sunt de obicei puse la radiatorul de ulei (daca e cazul) si in filtrul de ulei ( supapa de suprapresiune care functioneaza la unele si ca antiretur) , iar la filtrele proaste supapa se defecteaza sau nu e in parametri. Supapele astea au 2 roluri: -cand opresti motorul nu curge uleiul invers din filtru , adica impuritatile filtrate raman acolo, nu se intorc in baie - cand filtrul se colmateaza supapa se deschide la presiune mai mare de "X" bari si lasa uleiul sa treaca nefiltrat pe by-pass. Mai bine sa trimiti in rampa de ungere ulei nefiltrat decat deloc, nu ? Tot din cauza asta nu e bine sa turezi brusc motorul cand il pornesti la rece, pentru ca presiunea uleiului rece e f mare in filtru si trimiti ulei nefiltrat in motor pe by-pass. Iar cu regula mancatului de ulei, e cu cantec rau de tot, nu e asa simplu ca la prima vedere. In mod clar NU toate motoarele halesc ulei si mai ales difera de o situatie la alta. Cateva cazuri : 1. motorul haleste ulei la greu in orice conditii , scoate fum etc deci ai segmenti/garnitura de chiulasa/ghiduri/simeringuri de supape /ceva belit in motor. 2. motorul haleste ulei dar il inlocuieste cu benzina pe langa segmenti cand face compresia, nivelul ramane constant dar practic uleiul e diluat si contaminat, iti distruge motorul treptat . Din faza asta poate sa-ti si haleasca brusc, practic ii dai in gura "la rosu" si benzina din ulei se evapora prin sist de recirculare a gazelor, pe langa faptul ca uleiul subtiat ajunge si in camera de ardere mai usor. 3. Motorul nu haleste ulei deloc 3000 km dupa care incepe sa haleasca uleiul care si-a pierdut din proprietati, fiind mai subtire la cald. 4. Ai ulei mai subtire la rece ( sinteticul cu indicativ extrem gen 5W60 de ex) si pana se incalzeste haleste din el. 5. motorul haleste din nastere. Si culmea, ii face bine atata timp cat nu uiti sa-i mai pui. PS Ar mai fi de scris o carte pe tema asta, dar deja o dam in superstitii...oricum, daca ai curiozitatea sa intrebi mai multi mecanici, fiecare are varianta proprie despre ce si cum se intampla prin motor Morala? Decat deloc mai bine orice ulei, decat ulei prost mai bine ulei bun, iar in loc de un ulei top de gama pe care sa-l tii 10.000 km in motor mai bine unul mai ieftin dar bunicel, schimbat mai des. Aici veti veni cu argumentul ca producatorul recomanda 12.000 interval de schimb Normal, pe el il intereseaza ca in max 5 ani sa-ti iei alt motor Bafta si spor la uleiat, iarna a venit de-abia azi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Ianuarie 30, 2007 Share Postat Ianuarie 30, 2007 eu cred ca e de felul urmator. 1. motorul trebuie pornit pt ca te intereseaza cum e nivelul minim de ulei in sistem cind merge motorul (nu cred ca au tas dungile de minim si maxim tinind cont de gradele de afara si de alte chestii de depozitare ale motorului, filtru nou,.....); probabil ca din acelasi motiv ar trebui sa fie tinut vertical motorul cind se verifica nivelul 2. trebuie asteptat ceva timp dupa ce opresti motorul ca sa se scurga uleiul de pe tija pina la un nivel compact (adica nu trebuie masurat pina unde a murdarit uleiului ci pina unde e lichidul) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Ianuarie 30, 2007 Share Postat Ianuarie 30, 2007 Serban, tu ai uleiul in cadru asa ca e musai sa-l pornesti, altfel nici nu ajunge pe joja. Joja nu se scurge singura, o stergi tu frumos. Vezi ca la Domi obtii niveluri diferite de la o citire al alta, conteaza si in ce regim a mers motorul inainte sa-l opresti...de aia ti-au pus pe joja un interval asa mare, plus ingustimea rezervorului. Si din cate tin minte, parca trebuia infiletata joja Daca esti peste jumate dar nu peste maxim, totul e ok . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Ianuarie 30, 2007 Autor Share Postat Ianuarie 30, 2007 politica frate!!! da ce oi vrea sa ma plictisesc de frig? te-oi fi suparat acum... iertare maria ta. plecaciune... Nu man nu m-am suparat pe tine. Ziceam la general Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cbrxx Postat Ianuarie 31, 2007 Share Postat Ianuarie 31, 2007 Cam asa ceva, nu am mai intrat in detalii... au zis sa-l pornesti inainte pentru a evita masurarea eronata a unui nivel mai mare ( si implicit sa pui mai putin ulei decat trebuie) , situatie care intervine in 2 cazuri 1. ai schimbat uleiul si filtrul si tot circuitul e gol 2. nu mai tin supapele unisens de pe circuit si dupa o stationare lunga tot circuitul e gol. Supapele astea sunt de obicei puse la radiatorul de ulei (daca e cazul) si in filtrul de ulei ( supapa de suprapresiune care functioneaza la unele si ca antiretur) , iar la filtrele proaste supapa se defecteaza sau nu e in parametri. Supapele astea au 2 roluri: -cand opresti motorul nu curge uleiul invers din filtru , adica impuritatile filtrate raman acolo, nu se intorc in baie - cand filtrul se colmateaza supapa se deschide la presiune mai mare de "X" bari si lasa uleiul sa treaca nefiltrat pe by-pass. Mai bine sa trimiti in rampa de ungere ulei nefiltrat decat deloc, nu ? Tot din cauza asta nu e bine sa turezi brusc motorul cand il pornesti la rece, pentru ca presiunea uleiului rece e f mare in filtru si trimiti ulei nefiltrat in motor pe by-pass. Iar cu regula mancatului de ulei, e cu cantec rau de tot, nu e asa simplu ca la prima vedere. In mod clar NU toate motoarele halesc ulei si mai ales difera de o situatie la alta. Cateva cazuri : 1. motorul haleste ulei la greu in orice conditii , scoate fum etc deci ai segmenti/garnitura de chiulasa/ghiduri/simeringuri de supape /ceva belit in motor. 2. motorul haleste ulei dar il inlocuieste cu benzina pe langa segmenti cand face compresia, nivelul ramane constant dar practic uleiul e diluat si contaminat, iti distruge motorul treptat . Din faza asta poate sa-ti si haleasca brusc, practic ii dai in gura "la rosu" si benzina din ulei se evapora prin sist de recirculare a gazelor, pe langa faptul ca uleiul subtiat ajunge si in camera de ardere mai usor. 3. Motorul nu haleste ulei deloc 3000 km dupa care incepe sa haleasca uleiul care si-a pierdut din proprietati, fiind mai subtire la cald. 4. Ai ulei mai subtire la rece ( sinteticul cu indicativ extrem gen 5W60 de ex) si pana se incalzeste haleste din el. 5. motorul haleste din nastere. Si culmea, ii face bine atata timp cat nu uiti sa-i mai pui. PS Ar mai fi de scris o carte pe tema asta, dar deja o dam in superstitii...oricum, daca ai curiozitatea sa intrebi mai multi mecanici, fiecare are varianta proprie despre ce si cum se intampla prin motor Morala? Decat deloc mai bine orice ulei, decat ulei prost mai bine ulei bun, iar in loc de un ulei top de gama pe care sa-l tii 10.000 km in motor mai bine unul mai ieftin dar bunicel, schimbat mai des. Aici veti veni cu argumentul ca producatorul recomanda 12.000 interval de schimb Normal, pe el il intereseaza ca in max 5 ani sa-ti iei alt motor Bafta si spor la uleiat, iarna a venit de-abia azi Correct la motoare gen cbr,vfr,xrv aproape nu se observa consumul de ulei,dar la fzr,r1,yzf,bmw 1100gs,rt etc.(pana 96)asta e normal asa e facut din fabrica(fara aface reclama la o marca) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Ianuarie 31, 2007 Autor Share Postat Ianuarie 31, 2007 Sunt yamahe (scuzati pluralul acesta gen almanahe) care consuma 1L/1000Km. Si asta face parte din consumul normal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.