Sari la conținut

Reducerea Vibratiilor De La Motor Catre Cadru


draagood
 Share

Postări Recomandate

Cu riscul de a repeta un topic...

 

A dezvoltat cineva de aici un sistem de prindere pe cadru' a motorului si a tobelor de evacuare cu bucsi de cauciuc? M-am gandit, eventual, la marirea lagarelor de pe cadru, stfel incat, pe langa prezonul de prindere a motorului sa intre si o bucsa de cauciuc (marirea lagarului de pe cadru, cred eu, este necesar pentru a nu miscora rezistenta prezonului, in idee ca poate nu a fost supradimensionat din pct de vdr. al rezistentei din fabrica). Avantajele ar fi 2:

 

1) reducerea vibratiilor si implicit a zgomotului produs de zornaiala diferitelor chestii;

 

2) cresterea fiabilitatii in conditiile in care imbinarile, (fie ele ale motorului sau ale tobelor) nu vor mai fi obligate sa permita minimul de toleranta (prin a permite o deplasare la nivel de microni) cauzat de torsionarile cadrului. Cred ca prin reducerea stresului la imbinari se va imbunatatii problema umezelilor care apar pe langa garnituri...

Motorul va avea un minim de libertate pentru miscarile (de vibratii) care ii sunt necesare. ....daca tineti minte, la dacie, cand treceai peste goapa era bine sa lasi volanul putin liber, pentru ca daca socul nu era lasat sa fie absorbit, puteai sa rupi ceva in caseta...iar daca nu, sigur faceai uzura la melc si la bucsile de teflon.

Editat de draagood
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

jupiter-ul daca e facut bine nu vibreaza decat la viteze mari si aia doar daca ai aprindere pe platini. daca ai electronica scad extrem de mult vibratiile. am mai spus de ce in alt topic, nu am chef in mom. asta sa repet dar daca e nevoie o voi face. si daca suprafetele sunt indreptate (cu smirghel pe geam :grinbandit: ) nu uda nici daca n-au nimic intre ele, nici garnituri, nici silicon. totusi, daca vrei tu poti sa le indrepti si sa pui si garnituri si putin (trebuie sa pun accent pe acest "putin". etansarea propriu-zisa facuta de silicon necesita o cantitate foarte mica, restul este "borat" afara si arata nasol, sa ca nu mai zic ca este absolut inutil) silicon pe garnituri. atat.

 

asa... de ce NU e bine sa pui bucse de cauciuc pe motorul de jupiter.

 

1. cadrele si motoarele sunt foarte rezistente, dovada staui motoarele din '60 care merg si azi cu aceleasi cartere si cadre. am spus asta ca prim punct ca este unul dintre cele mai importante aspecte vis-a-vis de rezistenta motorului.

 

2. lantul de transmisie! :bigstar: da, lantul! de ce? motorul o sa se miste stanga-dreapta, in functie de cum merge motorul adunci, daca e pe acceleratie sau pe frana de motor. asa ca alinierea pinioanelor nu va mai fi "perfecta" si se va uza lantul impreuna cu pinionul de tractiune in principal. din cauza lantului uzat evident se va duce si pinionul de la roata.

 

3. odata cu lantul si socurile pe care le primeste si pinionul vor avea de suferit si cutia, oala de ambreiaj, ambielajele... o fi iju' mai nasol facut in comparatie cu alte motoare dar a fost facut sa tina. chiar crezi ca daca era o optiune buna in cazul asta nu puneau ei bucse? :baldy:

 

4. asta e asa, de chestie: necesita schimbarea mult mai deasa a bucselor decat in cazul masinilor. acestea se vor tasa mult mai repede datorita faptului ca motorul de ij se va misca intr-una acolo. stanga-dreapta in principal tot timpul, la fiecare schimbare de viteza, la fiecare accelerare-decelerare. se va misca si sus-jos sau, mai bine zis, pe diagonala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

unele moatoare cele de competitie erau facute cu suporti de cauciuc

 

In the 1956, the Izh-56 (first pic, above) was launched, with an improved engine and a new swingarm suspension. From this bike, in the 1962, the new "Planeta 350" was obtained: the name was reprised from the USSR's successes in the aerospace industry. In the second pic above, one of the early "Planeta" models. This version remained in production until the late '80s! In the third and fourth pics, the pleasant "Planeta Sport" (1976), with an engine boosted to 32 hp (the normal version has 20 hp), 140 km/h. This version had many Japanese components (the Mikuni carburettor, the headlights and the ignition), separate lubrification pump, and the engine was mounted on rubber supports: a real dream for the young Russians of the Soviet era! The "Planeta" is almost unknown in the Western country, in spite of the fact that it was one of the most produced models in the history of the motorcycle (almost 1.200.000 exemplars only between the 1962 and the 1971...without the count of the following versions!!!)

 

 

de pe site ul autosoviet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...