Sari la conținut

Cum Se Vopseste?


Postări Recomandate

Salutare! uite am cautat printre topicurile de pe forum si nu gasit nici unul referitor la vopsirea partilor unei motociclete.

Eu as vrea sa imi revopsesc parti din motocicleta mea si nu prea am idee cum.

Daca stie cineva tot procedeul de la a la z (cu ce se curate vopseaua veche, cu ce se degreseaza, cum se aplica vopseaua) il rog sa ma ajute si pe mine. Mentionez ca vreau sa vopsesc cu spray-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde ce vrei sa vopsesti.

Capacele motorului,carterele si alte subansamble(roti,cadru,bord,suspensia fatza,etc.) le poti vopsi cu spray pt.roti de masini.

Iti recomand sprayurile din gama Rallye(alea cu 25%bonus la un tub de 175000).Ca sa tina si sa si arate bine,dupa ce dai cu sprayul(negru,argintiu,auriu,sau ce culoare vrei) trebuie sa dai cu spray cu lac transparent,pt.protectie si aspect,dar sa fie tot din aceeasi gama,ca sa nu faca reactie cu ce ai dat inainte.O sa fii sigur multumit de rezultat.

Secretul e sa cureti bine piesele inainte(cu carburol),sau sa dai jos rugina(unde e cazul) cu o perie de sirma rotativa ce se monteaza in flex(costa cam 60000 una).Dupa dat cu peria sau curatat cu carburol e bine sa dai cu smirghel fin(de granulatie 400-500),si sa uzi cu apa smirghelul in timp ce dai cu el,ca sa nu se infunde.Capacele motorului si alte piese/subansamble din aluminiu,sau pe care vopseaua e inca intacta,nu are rost sa le dai cu peria rotativa,doar matuieste-le cu smirghel.Inainte de vopsire degreseaza cu carburol sau diluant,inca o data,si dupa aia urmeaza instructiunile de pe spray(scutura-l 3 min inainte si da-l in2-3 straturi subtiri,si asteapta cite o jumate de ora dupa fiecare strat dat,ca acesta sa se uste).

A,am uitat sa iti spun ca daca ai o piesa din fier sau otel ruginita,dupa dat jos rugina cu peria rotativa si finisat cu smirghel,nu ar strica sa dai cu spray cu grund anticoroziv,iar abia dupa aia sa te apuci de dat culoarea.

In mod normal ar trebui ca peste grund sa mai aplici un strat de chit(este spray si cu asa ceva),pentru acoperirea zgirieturilor ramase,iar dupa uscarea lui sa dai din nou cu smirghel fin cu apa,iar numai atunci suprafatza ar fi pregatita cum trebuie.Problema e insa ca exista sansa ca vopseaua din spray sa faca reactie cu chitul si sa se brinzeasca toate,de sa-ti vina sa le bagi pe foc(eu am patit-o odata si m-am lecuit),deci mai bine nu da cu spray cu chit.

 

La suprafetele mari(rezervor,aripi) nu iti recomand sa te apuci de vopsit cu sprayul pt. ca la suprafatza mare sare in ochi orice greseala de vopsire.Mai bine du piesele astea la un atelier de vopsitorie auto,eventual matuieste-le cu smirghel de 500-600(cu apa) inainte ca sa nu iti ia aia bani multi pe manopera.Daca vrei totusi sa le executi tu,secretul e sa dai 2-3 straturi subtiri,si sa lasi sa se uste o juma de ora dupa fiecare strat,iar cu lacul la fel.

Inca ceva,despre vopsitul cu spray.

Vopseaua prinde mult mai bine daca e calda piesa si sprayul(vopseste la amiaza cind soarele arde cel mai tare).Un spray incalzit putin(nu la foc,ca sare la cap!)are presiune mai mare si pulverizeaza mai fin.

Vezi sa nu sufle vintul deloc,caci chiar o adiere mica iti duce jetul aiurea,si ai dat bani pe el,nu?

Ai grija sa nu fie praf,ca asta se lipeste de stratul proaspat de vopsea foarte usor si apoi se vede ca dracu,si nu prea poti sa il mai dai jos,numai cu tot cu vopsea(daca se intimpla foloseste diluant).Pentru asta iti recomand sa faci operatiunea intr-o curte betonata sau asfaltata,si sa stropesti bine cu apa pe jos inainte.Merge si intr-un balcon,numai sa pui ziare ca altfel vopsesti si balconul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am uitat sa iti spun ca nu prea are rost sa vopsesti cilindrii,chiuloasele si coturile de evacuare.Vopseaua de pe cilindrii se arde cu timpul si in plus de asta impiedica racirea.Cu coturile de evacuare,e problema mare,nu prea cred sa existe spray bun cu adevarat pt.asa ceva.Eu tocmai am muscat-o cu un spray special pt. galerii de evacuare.Chiar daca tine la inceput,cind da apa pe el,sare tot jos,datorita diferentelor de temperatura(contractii-dilatari pe portiuni mici).Aici eu cred ca solutia ar fi cromare sau galvanizre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...