Sepuku Postat Mai 30, 2004 Share Postat Mai 30, 2004 Salutare.... Am si eu cateva neclaritai in leg cu lantul de disrtibutzie.... am auzit ca e foarte riscant sa se rupa lantul de distibutie ca se duce drak tot motorul... lantul asta se strnge din cate stiu, si cam cat de strans tre sa fie? cum imi dau seama cat de uzat este? ce sanse sunt sa se rupa? daca e strans totusi, sunt sanse sa se rupa? daca sub ture , undeva sub 2000 de turatii se aude un zgomot ciudat, ala e lantul de distributie sau e vre-un zgomot din constructia motocicletei? Eu am un kawasaki zx4r. Merci pt timpul acordat si k mi-ati ascultat polologhia! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chopper Postat Mai 30, 2004 Share Postat Mai 30, 2004 Dupa cite am vazut la motorul meu,intinderea lantului nu o reglezi tu,pt. ca este un dispozitiv de intindere montat pe cilindru,sub forma unui capacel cu un surub mai mare (cheie de 17 sau 19).Inauntru e o tija cu arc blocata sa nu vina inafara, de un clichet.Cind montezi lantul nou,desfaci sistemul si " armezi " clichetul,adica dupa scoaterea arcului tijei deblochezi clichetul pt. ca tija sa vina inapoi,apoi montezi la loc dispozitivul,mai putin arcul(care e presat de surubul ala mare).Dupa ce ai montat dispozitivul pe cilindru,pui arcul la loc si stringi surubul ce il preseaza.In felul asta,tija(ce apasa pe patina mobila a lantului de distributie)nu va veni inapoi,iar daca lantul se va slabi cu timpul, tija va tensiona mai mult, prin intermediul arcului ce apasa pe ea,lantul. Cred ca si la tine ar trebui sa fie cam la fel,din punct de vedere functional,deci acolo nu are rost sa umbli,ca tot nu rezolvi nimica,asta se face cind dai jos lantul de distributie. Mai zi de sunet,cum e.Daca e o bataie in ritmul exploziilor,si se aude numai cind motorul NU e in sarcina,atunci e posibil sa ai uzuri la ambeiaj,mai precis la pinionul interior pe care stau discurile(cuplaj cu cutia de viteze)sau pe carcasa(cuplaj cu arborele,discurile "joaca" in carcasa).In cazul asta,urmatorul simptom ar fi patinarea ambreiajului,la o uzura accentuata.Asta e un defect destul de frecvent,favorizat de fortarea in socuri a motorului(ridicari pe o roata,etc),care se rezolva cu ceva cheltuieli(300 euro cacasa si 60-100 pinionul interior) Daca e uzat lantul de distributie,se aude de regula un zornait.Deasemenea,mai pot fi multe surse de zgomot,depinde de ce e uzat.Mai da niste detalii despre sunetul respectiv,si incearca sa il localizezi.De ex. daca e ambreiajul,asta se aude mai tare jos,la capacul ambreiajului si nicidecum sus in chiuloasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sacal Postat Iunie 1, 2004 Share Postat Iunie 1, 2004 un zornait se aude si la mine, la viteza mica. motoru e aproape nou, 2002. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sepuku Postat Iunie 1, 2004 Autor Share Postat Iunie 1, 2004 Salutare.... Mi-e teama sa nu fie lantul.... deci zgomotul e sub 2000 de ture. Exact cand cade sub 2000 de ture se aude zornaitul si ma gandeam ca ar putea fi ceva din constructia motocicletei. Se aude atat in sarcina cat si pe liber , ata la cald cat si la rece... Nu cred ca e de la ambreaj pt ca se aude indiferent daca apas sau nu ambreajul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chopper Postat Iunie 2, 2004 Share Postat Iunie 2, 2004 Daca zici ca zornaie tot timpul,se mult prea poate sa fie el cauza. Dar mai vreau sa iti zic,ca zilele trecute am vazut un caz asemenetor la un ZX9R la care era dus lantul de actionare la pompa de ulei,parca,si nicidecum distributia,de aia eu cred ca trebe sa localizezi cumva sunetul.Daca nu e clar,eu in locul tau as desface sa vad,ca nu cumva sa se strice pe drum,departe de casa.Si oricum,iti inchipui ce se intimpla daca se rupe lantul de distributie(sau de actionare a pompei) in mers... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sepuku Postat Iunie 2, 2004 Autor Share Postat Iunie 2, 2004 Oricum eu nu imi dau seama chiar adac vad lantul daca e uzat sau nu... ma duk la un meserias Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvan_gavan Postat Iunie 15, 2004 Share Postat Iunie 15, 2004 Sal! Eu am un Kawa de 1000cc si am avut aceeasi problema. In primul rand in momentul in care se aude o bataie e clar ca nu e nou lantul. Trebuie cel mai bine sa desfaci capacul de sus - care il gasesti sub filtru de obicei, si te uiti la axele cu came. Desfaci capacul lateral care vine pe axul motorului si cu o cheie de 19 mi se pare invarti axul motorului in asa fel incat sa urmaresti cursa lantului pe axe. Daca la liber (nu in sarcina) lantul bate inseamna ca e slabit. In momentul in care desfaci piulita de la intinzator(situat pe cilindru partea stanga) va trebui sa te uiti cat mai are filet. Daca surubul sta sa cada este clar ca lantul este intins cam la maxim. Te sfatuiesc sa te uiti pe interiorul cqapacului de la motor si sa vezi dc are cumva urme de lovituri ale lantului. - este una din cele mai comune batai de lant. De obicei un lant la Kawasaki costa cam 35Euro fara tva si fara vama. De asemenea dc tot umbli la lant scoate cele 2 axe cu came si verifica culbutorii. Ii gasesti sub axa cu came sunt nite pastile cromate pe care freaca axa cu came. Daca ai avut lantul prost este posibil sa ai anumite santuri create pe culbutori - daca acestia sunt intregi inseamna ca nu e prea grav; daca nu iti recomand sa incerci o rectificare la un strung. Daca mai ai intrebari ne putem intalni si iti spun exact ce probleme ai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 15, 2004 Share Postat Iunie 15, 2004 In motoare exista doua timuri de intinzatoare: mecanice (cu arc) si hidraulice (bazate pe presiunea de ulei). Daca nu stii ce faci ar fi bvine sa mergi la un mecanic. Lant rupt cand stai pe loc inseamna motor varza, iar daca esti in mers iti blocheaza si roata spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adi P Postat Iunie 23, 2004 Share Postat Iunie 23, 2004 Sal! Eu am un Kawa de 1000cc si am avut aceeasi problema. In primul rand in momentul in care se aude o bataie e clar ca nu e nou lantul. Trebuie cel mai bine sa desfaci capacul de sus - care il gasesti sub filtru de obicei, si te uiti la axele cu came. Desfaci capacul lateral care vine pe axul motorului si cu o cheie de 19 mi se pare invarti axul motorului in asa fel incat sa urmaresti cursa lantului pe axe. Daca la liber (nu in sarcina) lantul bate inseamna ca e slabit. In momentul in care desfaci piulita de la intinzator(situat pe cilindru partea stanga) va trebui sa te uiti cat mai are filet. Daca surubul sta sa cada este clar ca lantul este intins cam la maxim. Te sfatuiesc sa te uiti pe interiorul cqapacului de la motor si sa vezi dc are cumva urme de lovituri ale lantului. - este una din cele mai comune batai de lant. De obicei un lant la Kawasaki costa cam 35Euro fara tva si fara vama. De asemenea dc tot umbli la lant scoate cele 2 axe cu came si verifica culbutorii. Ii gasesti sub axa cu came sunt nite pastile cromate pe care freaca axa cu came. Daca ai avut lantul prost este posibil sa ai anumite santuri create pe culbutori - daca acestia sunt intregi inseamna ca nu e prea grav; daca nu iti recomand sa incerci o rectificare la un strung. Daca mai ai intrebari ne putem intalni si iti spun exact ce probleme ai. reglajul lantului nu are legatura cu eventualele urme de pe pastilele tachetilor. Daca totusi sunt urme, solutia nu este rectificarea pastilelor (care se face pe masina de rectificat plana...), pentru ca strici reglajul la supape. Daca exista urme pe pastile, obligatoriu exista si pe came, ceea ce e nasol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.