Nitescu Postat Mai 31, 2004 Share Postat Mai 31, 2004 YAMAHA DRAG STAR Andrei Mistreanu Oferta japoneza de chopper-e este destul de vasta din punctul de vedere al capacitatilor, dimensiunilor si al preturilor acoperite. Am ales pentru primul drive test al acestei primaveri unul dintre cele mai vândute cruisere din România ultimilor ani si nu numai. Desi Yamaha a varsat multa cerneala pentru a-si evidentia mostenirea sportiva, vânzarile cele mai bune au venit din partea segmentului cruiser de la inceputul anilor '80. Prima calitate care iti trece prin cap atunci când te gândesti la Drag Star-ul de 1100 este raportul capacitate-pret, tinand cont ca alti constructori niponi au, la aceleasi preturi, motoare de 750 sau 800 cmc. Totusi, Yamaha in cauza este o motocicleta care costa putin, fara a fi insa ieftina. Folosind un motor putin schimbat, provenit de la venerabila Virago, Drag Star aliniaza la clasa 1100 doua modele: Classic (aripi ample, "talpi" pentru calaret) si Custom (aripa fata minimalista, spatele "bobed"). Dintre cele doua modele, l-am ales pentru voi pe cel Classic. Atentia pentru detaliu a stat la baza succesului seriei Virago si mai nou a Drag Star-urilor, ale caror fani au creat cluburi, site-uri si chat-room-uri in Europa si America de Nord. Motocicleta Drag Star 1100 A arata mult mai scumpa decât pretul la care este pusa in vanzare. Acest fapt i-a si adus succesul de care se bucura. Aripile ample sunt facute din bunul si batrânul otel, cea din fata acoperind o anvelopa de 130, ce sta bine pe o janta cu dimetrul de 16", dând impresia unui motor mult mai mare. Amortizorul spate este ascuns privirii, lasând senzatia unui cadru rigid, in timp ce evacuarile scurte si bine cromate stalucesc pe partea dreapta a motocicletei. Capacele chiulaselor motorului V-Twin la 75 de grade sunt si ele cromate, iar aripioarele de racire de pe cilindri sunt polizate, pentru a contrasta frumos cu corpul negru al acestora din urma. Profilul lung si jos al Drag Star-ului are o linie fluida, in stil retro, iar motorul de 1.063 cmc continua tema old-school. Unghiul de 75 de grade isi are originile in vremea când eu eram prin clasele I-IV si face putine concesii tehnologiei moderne. Pistoanele noului Drag Star sunt mai usoare si mai durabile, fapt asigurat si de stratul ceramic de pe interiorul cilindrilor, care aduce un plus de fiabilitate. Necunoscând motocicleta, primul pas a fost, evident, cautarea contactului. Este sub sa? Nu. Sa fie pe jug, ca la majoritatea non-cruiserelor? Nu. Este pozitionat intre rezervor si furca, pe lateralul jugului, fraiere! Cei 1.063 cmc ai motorului SOHC s-au trezit la viata usor, cu ajutorul clasicului soc montat pe comanda din partea stânga a ghidonului - nici un sistem fitos de injectie aici. Cele doua carburatoare de 37 mm au ajutat la mentinerea pretului scazut, in ciuda adaugarii senzorului de pozitie al acceleratiei si a camerelor de amestec incalzite. Odata ajuns la temperatura optima, Drag Star-ul iti arata un tren de rulare prietenos. Maneta de ambreiaj se apasa usor, iar cooperanta cutie WIDE RATIO usureaza lucrurile pentru incepatori. Primele trei trepte de viteza sunt scurte, permitând o accelerare puternica; odata intrata in treapta a patra, turatia motorului scade, ajungând acolo unde trebuie sa ajunga un cruiser care se respecta. Sunetul scos de cutie la cuplarea vitezelor iti da, la inceput, o anumita senzatie de forta, dar in cele din urma ajunge sa devina ingrijorator. Ca orice V-Twin bun, Drag Star isi ofera puterea maxima la turatii joase, cu un cuplu-motor ce se ridica imediat dupa ralanti. 95% din momentul maxim este disponibil inca de la 2.000 rpm. El atinge varful la 2.500 rpm (85 Nm) si ramâne la peste 67 Nm pâna aproape de 5.500 rpm, desenând astfel o frumoasa si cursiva linie a cuplului. Pistoanele de 95 x 75 mm (alezaj x cursa) merg silentios, urcând constant puterea pâna la un maxim de 62 CP, obtinuti la 5.750 rpm, si mentinând-o la peste 50 CP pâna spre 6.400 rpm. Motorul este asadar foarte bine educat, având in vedere tehnica deloc moderna si capacitatea de doar 1.063 cmc. El poate atinge viteze ce ii permit sa mearga fara probleme alaturi de motoare de capacitati mai mari. Pozitia de condus este comoda. Ghidonul e amplasat la o inaltime neutra si are o largime ce accepta usor si un calaret mai scund, mâinile "cazând" firesc pe mansoane. "Talpile" sunt amplasate bine, desi putin prea jos. Schimbatorul iti permite modificarea facila a vitezelor chiar si cu calcâiul, lasându-ti fata cizmelor ca noua. Totusi, ca sa depasesti 120 km/h, ai nevoie de muschi, altfel vei ramâne pe loc din cauza curentului. Sau, mai simplu, daca vrei sa dai blana, ia-ti parbriz. Datorita ampatamentului mare (1.645 mm) si cursei furcii, de 140 mm, Yamaha ofera un mers confortabil. Amortizoarele spate, cu o cursa de 86 mm, fac ca mersul pe pavaj sa nu se simta, dar o groapa "normala" determina spatele sa te impinga cam tare spre fata, facându-te sa-ti doresti o revenire mai blânda. Nu trebuie uitat totusi ca este o motocicleta realizata dupa un buget. Saua larga si comoda e un bun suport pentru drumuri lungi. Nici locul pasagerului n-a fost neglijat de Yamaha, fiind destul de mare, desi un pic cam tare. Manevrabilitatea este buna, usoara si fara surprize la un regim decent de mers. La viteza mica e putin cam lenesa si greoaie. Daca devii mai agresiv, cele 272 kg incep sa se simta urât in elasticitatea sasiului, confectionat din teava de otel, dar cu un diametru prea mic. Sa nu incercati cumva sa aruncati motocicleta dintr-o curba in alta ca pe o carena, riscati sa-i faceti cadrului un nod ca de cravata. Totusi, e un custom, ce ati vrea?! Cardanul care asigura transmisia celor 85 Nm la asfalt te scapa de enervanta, dar necesara ingrijire a unui lant. Frânele fata dublu disc, de 298 mm diametru, fac frânarea sigura si placuta. Aici, inginerii niponi au dat dovada de darnicie si asta conteaza. Având in rezervor 17 litri de combustibil, Drag Star-ul lasa autonomia de drum in incheietura dreapta a mâinii tale, având in vedere variatia consumului intre 5 si 6,5 litri la suta de kilometri. Mergi decent si vei vedea ca vei parcurge peste 300 km intre opririle pentru alimentare. In timp ce rezervorul mare si frumos ma incânta, pozitionarea nefericita a bordului ma facea sa imi cobor privirea de la drum pentru a-l putea citi. Daca as fi avut integrala... In concluzie, Drag Star-ul are multe detalii atractive: montajul, finisajul si nu in ultimul rând pretul. Asta, plus faptul ca am plutit printre masinile inghesuite la semafor simtind prea putin gropile, ma determina sa spun ca am condus o motocicleta placuta, ieftina si rezistenta. COPYRIGHT 2002 ZIARUL FINANCIAR http://www.zf.ro/index.php?runpath0=articl...1=view&id=26578 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robychopper Postat Mai 31, 2004 Share Postat Mai 31, 2004 cu adevarat frumos reportaj si are in el tot ce ai nevoie sa stii despre dragstar stima si respect nitescule salut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
theBD Postat Iunie 1, 2004 Share Postat Iunie 1, 2004 Ma intreb cat a costat articolul... si cine l-a platit.. E bine scris intradevar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
awonsu Postat Iunie 7, 2004 Share Postat Iunie 7, 2004 Ma intreb cat a costat articolul... si cine l-a platit.. E bine scris intradevar. De costat nu stiu cat a costat, dar de platit probabil ca l-a platit Yamaha, pentru reclama... De... ieftin nu e deloc , am vrut sa imi iau si eu unul, dar m-am lasat pagubas... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.