Sari la conținut

Carburatoare De Etz 251.problem.


Chopper
 Share

Postări Recomandate

Ce dracu au carburile astea de 251?Au ele vreun defect de proiectare?

Da sa va zic intii ce le-am facut ca sa incerc sa le pun la punct.

1.Desfacute complet toate jicloarele.

2.Tinut in carburol(inundat)

3.Suflat bine cu compresorul pt. desfundarea canalelor interne.

4.Cumparat si montat set de jicloare noi,originale,de la Zoli Okany din Mures.

5.Reglat nivelul in camera de nivel constant dupa manual(14 mm+/-1 parca)

6.Reglat,tot dupa manual aerul (3 ture) si surubul de relanti(4 ture),cred ca astea-s valorile,nu mai tin minte acuma exact.

7.Verificat in apa fierbinte plutitoarele sa vaz daca nu-s fisurate.NU-S!

8.Verificat sa nu traga aer fals pe la imbinari cu galeria de evacuare si capacul de sus(cu filet).

9.Curatat bine filtrul de aer(la compresor).

10.Nu se pune problema de defectiuni de alt fel(semeringuri de carter,segmenti uzati,bujii proaste,sau aprindere reglata prost,esapament infundat).

 

In primul caz,motorul nu avea putere la plecarea de pe loc si murea decum lasam ambreiajul mai tare.Am rezolvat partial prin inchiderea completa a surubului de relanti,si deschiderea exagerata a celui de aer(6-7 ture).Dupa o perioada de functionare relativ normala,situatia se schimba dupa cum urmeaza.Motorul porneste greu si nu se tureaza.Bujia nu se uda nici chiar cu socul tras.Dupa zeci de pedale,carburatorul parca s-ar "amorsa" si motorul porneste,dar nu se tureaza,dupa cum am mai zis.dupa cca 2-3 minute de stat la limita de jos a relantiului,motorul incepe sa functioneze relativ normal,dar tot nu are suficienta putere la plecarea de pe loc sau in pornire in panta,in schimb odata urnit,trage binisor.

 

In al doilea caz,la un reglaj conform manualului carburatorului,motorul prezinta simptome asemanatoare cazului anterior,dar in plus,consumul este exagerat de mare.

 

Ce dracu au carburatoarele astea de 251?

A,uite si un link spre manualul carburatorului:

/index.php?showtopic=5766

 

Miki,mersi mult. :ph34r: Poate stii tu ce are...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal Chopper!

 

Uite, eu am ETZ 251 cu acrb de 250, adica am 30N2-5 in loc de 30N3-1. :(

Dar, sa incercam totusi, sa tratam problema ta:

 

1. Dupa Manual, reglarea carbului se face la motor incalzit

2. Distanta intre electrozii bujiei : 0,7 mm (eu folosesc Sinterom 27, e f. bun)

3. Jicloarele noi ai pus unde trebuie? Ca daca le-ai inversat, atunci :( .

Acum, serios:

 

- jiclor principal : 130 (am auzit si de 118)

 

- jiclor ralanti : 50 , (reper 16) se afla inaintea si langa jiclorul principal intr-un canal,

care la capat este inchis cu un surub (reper 17)

 

- jiclor pornire : 95, (reper25) este pe fundul paharului langa vasul special pt. soc

 

- pozitia acului de dozaj : in a 4-a crestatura din sus

 

- surub aer : desurubat cca. 4 ture (reper 20, care insa pe imaginea-schema sectiune longitudinala nu se prezinta unde e in realitate)

 

- surub amestec pt. ralanti (CO) : desurubat cca. 2,5 ture (reper 20, care insa pe imaginea-schema sectiune logitudinala nu se prezinta unde e in realitate )

 

Acum,

Motorul porneste greu si nu se tureaza.Bujia nu se uda nici chiar cu socul tras.Dupa zeci de pedale,carburatorul parca s-ar "amorsa" si motorul porneste

Acest fenomen se prezinta cand ai cuiul poantou blocat in pozitia inchis, practic, nu permite benzina sa ajunga in carburator. Am patit si eu odata. Scoti cuiul poantou si cu carpa inmuiat in pasta de curatat metale freci usor partea conica a cuiului unde ea trebuie sa inchida.

 

Iar,

dupa cca 2-3 minute de stat la limita de jos a relantiului,motorul incepe sa functioneze relativ normal,dar tot nu are suficienta putere la plecarea de pe loc sau in pornire in panta,in schimb odata urnit,trage binisor.

De aici pot fi multe: cuiul poantou dozeaza putin (tinde sa se blocheze), sau, ai reglat ralantiul necorespunzator, sau, ai inversat intre jicloare...sau nu stiu. :(

 

 

Bafta, si vino sa ne spui ce si cum s-a rezolvat. :ph34r:

post-8-1087546863_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal'!

nu stiu cum si ce cu carbu de care zici... dar in principiu faci asa: reglezi carbu la parametrii ce ti se dau in cartea tehnica. eventual ridici sau cobori cuiul dozator (cel ce se misca odata cu sertarasul la actionerea acceleratiei) cu cate o treapta, pentru a obtine un amestec mai bogat, respectiv mai sarac (cuiul dozator schimba cantitiatea de benzina ce intra in cilindru). mai verifica si cuiul pontou (cel actionat de plutitor - sa permita un flux bun de benzina, in asa fel incat rezervorul carbului sa fie tot timpul plin). daca domnuâ carb are shoc, verifica starea acestuia: sa se deschida si sa se inchida complet la actinare - socul deschis atunci cand motorul e cald duce la functionare defectuasa sau chiar la oprirea motorului. nu umbla la aer (sau daca o faci, invarte surubul cu finete, maxim cu cate jumaâ de tura in fiecare directie, pornind de la norma descrisa in cartea tehnica). relantiul il reglezi cu motorul pronit, la cald, dupa ureche (cea mai buna metoda, daca nu ai turometru). mai verifica totusi inca o data aprinderea, inclusiv fisha bujiei si condensatorul.

 

probleme de genul asta am avut si eu intr-o vreme si rezolvarea lor a fost (surpriza!) curatarea robinetului si cailor de acces a benzinei catre carb. verifica si tu daca debitul de benzina este bun. tare cred ca asta ar fi si problema ta... in rezervor ar trebui sa fie un filtru de benzina in continuarea robinetului (asta ar putea fi murdar). mai pune un filtru de benzina pe furtun (intre robinet si carb).

 

o alta sugestie (nu tine de problema, dar e buna): pentru ca domnul carburator sa functioneze mai bine, pune o garnitura de textolit de cca. 5 mm intre carb si motor (flancata de alte doua de klingheit). daca prezoanele nu iti permit acest lucru, schimba-le. garnitura de textolit impiedica transmiterea caldurii catre carb, dilatarea mai mica a componentelor face ca decalibrarea sa fie mentinuta la un nivel minim. In cazul in care carbuâ tau nu se monteaza cu prezoane ci cu colier, si prinderea se face printr-o piesa metalica, schimb-o cu una din material termorefractar sau confectioneaza o flansa.

 

succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Octa,acuma imi aduc aminte de chestia cu piesa care nu am montat-o,adica separatorul ala de textolit dintre galeria de admisie si cilindru.Eu in loc de aia originala(care are cam 5 mm in grosime am pus una de clingherit,groasa de 2-3 mm).Oricum,chiar si fara piesa respectiva motorul ar trebui sa traga de pe loc destul de bine.Un ETZ250,in mod normal,chiar daca e rece motorul,trebuie sa traga binisor de pe loc.Am sa o pun la loc sa vad efectul.Celelalte posibilitati,in special cea cu circuitul de alimentare sunt excluse,pt.ca l-am verificat de mai multe ori.De fapt cu aia am inceput.

Eu cred ca in primul caz,la motorul care nu trage de pe loc,s-ar putea sa aiba dreptate Miki,cu toate ca am verificat si treaba aia desfacind capacul de jos al carbului,care era plin.Dar dracu stie ce s-ar fi putut intimpla?

S-ar mai putut sa fi gresit si la reglaje,ca eu nu vorbesc Klingoniana in care e scrisa manualul(no offence...),dar cine mi-a tradus stie foarte bine si e si motciclist,numai ca s-ar fi putut si el incurca.

O sa va spun rezultatele pe saptamina aviatoare.

Pina atunci va multumesc mult la amindoi si promit sa dau "un jinars" la Sibiu,daca o fi sa ne vedem acolo.Ca veni vorba,veniti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chopper,

 

trec zilele (adica 4 :baldy: ) si eu sunt curios ce ai facut cu carbul...

Nu mai spui nimic si pt. noi? :baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Las ca va anunt eu cind ma apuc de el.Probabil Sambata,la asta care nu trage de pe loc,si la alalalt dracu stie cind ca e in Cluj.Pina atunci am eu altele mai grele,la XT-ul personal,ca mi-au venit niste piese noi si trebuie sa i le schimb repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...