Spionutz Postat Iunie 21, 2004 Share Postat Iunie 21, 2004 De vreo doua saptamani ne contrazicem pe treaba asta. O toba Power ii poate da la un motor sport mai multi cai decat ii da fabrica sau o aduce mai aproape de realitate,la puterea ei maxima?Am cautat si statistici dar nici unde nu am gasit ceva concret... Deci? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FRR Postat Iunie 21, 2004 Share Postat Iunie 21, 2004 tre sa fi tampit sa crezi ca astia in competitile adevarate de viteza pun tobe precum(akrapovici, arow...)....etc. doar pt. sunet nu? gadnditiva putin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 22, 2004 Share Postat Iunie 22, 2004 Exista doua situatii: 1 La motoarele in 4 timpi tobele sport aduc motoarele la puterea lor reala (alea de strada au site, care ingreuneaza evacuarea si deci scad nitel puterea motorului) Cu tobe sport nu o sa treci niciodata peste puterea pe care o are motorul in constructie, dar nici nu esti in pericol sa il belesti 2 La motoarele in 2 timpi tobele gestioneaza evacuarea si influenteaza admisia. E cu totul altceva. In functie de cum sunt realizate conurile de intrare si iesire din toba poti sa reglezi curba de cuplu a motorului si turatia la care se obtine puterea maxima. La 2 timpi toba poate mari puterea motoruluiPe de alta parte o toba calculata incorect poate sa iti faca numai probleme Chiar daca pe alte motoare decat al tau merge ff bine, poti sa te trezesti cu pierderi de putere, consum dublat sau triplat, calamina pe bujie si chiulasa, sau piston topit chiar daca nu ai dat cu ea la limita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spionutz Postat Iunie 22, 2004 Autor Share Postat Iunie 22, 2004 Exista doua situatii: 1 La motoarele in 4 timpi tobele sport aduc motoarele la puterea lor reala (alea de strada au site, care ingreuneaza evacuarea si deci scad nitel puterea motorului) Cu tobe sport nu o sa treci niciodata peste puterea pe care o are motorul in constructie, dar nici nu esti in pericol sa il belesti Asta am zis si eu! Ca sa ii maresti puterea unui motor ai de umblat la carburatoare,axul cu came,chiar sa maresti cilindreea, nu sa pui o toba cu evacuare libera si gata,s-a rezolvat,am motor BETON. Atunci toti ar proceda asa...am spus treaba asta de multe ori dar..."unii nu-nteleg" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pavel Postat Iunie 22, 2004 Share Postat Iunie 22, 2004 Ca sa schimbi toba si sa ai diferente notabile in putere trebuie sa reglezi motorul la un dino. De exemplu degeaba pui tu o evacuare completa daca nu ajustezi injectia si la noi nu ai cum sa faci acest lucru. Poti de exemplu sa cumperi power comander si sa iti instalezi un "map" specific pentru configuratia ta dar tot nu e la performantele optime, fiecare motor e diferit si trebuie si ajustat. Daca pui doar un final, e posibil sa primesti un calut doi care oricum nu o sa ii simti, dar macar suna si se simte beton PS: Ce face Remus mai plimba motoretele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Iunie 22, 2004 Share Postat Iunie 22, 2004 poi mane ... motorul tau cu tobe stock are x cai putere cu tobe sport ai x+y cai putere ... deci o crestere cu y cai ... o restrictie in minus este un plus daca privesti lucrurile din alta perspectiva chiar si la motoarele in 4t dobele au un rol functional dincolo de a regula emisiile de sunet mai exact sistemul de esapament are rolul, atunci cand este bine calculat, de a favoriza evacuarea ... cum? folosind inertia gaze ies dintr-un cilindru, se creaza o depresiune in colectorul de evacuare a.i. gazele de la urmatorul cil sa fie "absorbite". e vorba de dinamica fluidelor, de acustica, de dinamica undelor de presiune o gramada de chestii acolo de ce crezi ca sunt asa de scumpe tobele racing ... ca pretul de fabricatie nu trece de cateva zeci de euroi? ... pt ca niste oameni au stat si au calcuat ceea ce am descris eu mai sus ... si aia tre' sa manance si ei o paine got it? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spionutz Postat Iunie 22, 2004 Autor Share Postat Iunie 22, 2004 Ce face Remus mai plimba motoretele? Daca vorbim de acelasi Remus,nu mai plimba numai una(GSX-ul) ...ca ZX9-le este varza!!! Sau poate ai aflat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dogg Postat Iunie 22, 2004 Share Postat Iunie 22, 2004 Clar ca o toba power mai da ceva "puterica"..da mica Insa sa-ti pui o toba power si numai atat,asta o faci NUMAI PENTRU SUNET. Nu ai cum sa fii genul de om care vrea putere de la motor si se multumeste pentru asta numai cu 5-10% dintr-un kit de powerupgrade pentru motor,deci clar scopul ei in sine ca element UNIC de tunig este mai intai sunetul. Cati dintre motociclisti au spus "frate mi-am loat devil akrapovich yoshimura" etc si "trage un pic mai bine"? Nici unul,sau poate dupa ce au zis "suna de nu se poate cu toba asta noua" O toba Power ii poate da la un motor sport mai multi cai decat ii da fabrica sau o aduce mai aproape de realitate,la puterea ei maxima? Intotdeauna poti scoate mai mult din orice motor,depinde la ce categorie de super sport si in ce stagiu de tuning se afla ,si da o toba ii da si mai multi cai ,si o aduce si mai aproape de puterea maxima a motorului,evident dar nu cu mult,e prea putin doar o toba . E.Z. Rider daca esti savantul-motociclist nu mai aburi omul cu x si y da-i niste cifre si exemple. alea de strada au site, care ingreuneaza evacuarea si deci scad nitel puterea motorului "alea" de strada saracutele de ele nu scad puterea motorului,o LIMITEAZA,e o mare diferenta. La 2 timpi toba poate mari puterea motoruluiPe de alta parte o toba calculata incorect poate sa iti faca numai probleme ai vazut tobe power calculate incorect?T u te gandesti sa pui pe un 50cmc doua tobe de hayabusa,ori vrei sa o faci la nea'Gigi sculer-matritzeru' ce sudeaza tobe sparte intr-un garaj comunist? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spionutz Postat Iunie 22, 2004 Autor Share Postat Iunie 22, 2004 Clar ca o toba power mai da ceva "puterica"..da mica Deci normal la un motor in patru timpi, puterea cea mai mare si mai mare o ai atunci cand nu este toba,nu?si nu ne referim deloc la motor(modificari etc).Deci atunci cum poti sa ii mai "dai"cativa cai in plus cand tu ii pui o toba,nu conteaza power sau nu...?Asta vreau eu sa clarific! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 23, 2004 Share Postat Iunie 23, 2004 Pui o toba mai libera la motorul in 4 timpi, inseamna ca o sa dispui de toata puterea motorului, adica si de cea pierduta in procesul de atenuare a sunetului - pe asta o aveai si inainte. In acelasi timp se deschide posibilitatea de a face si alte modificari la motor, dar numai toba nu poate sa mareasca puterea motorului. @Dogg Hayabusa era in 4 timpi cand am verificat ultima data Tu ai un rs125 - ia scoate toba (sau schimba cu una de minsk) sa vezi daca mai trage la fel. La fel, daca pui toba ta pe un minsk e posibil sa ii topesti ff repede pistonul, sau sa nu mearga. Tot tobe calculate pt 125 - dar alt gen de motoare, la capitolul asta ma refeream cand ziceam ca se poate gresi la calculul unei tobe, Chiar daca modelul tobei e f performant, pus pe un motor de alt gen nu prea e bine. Am gasit pe net acum ceva timp niste chestii despre cum se calculeaza tobele astea (conurile de intrare si iesire, diametrul gaurii de iesire, etc), se pot face la sudor, daca ii dai schema, dar tre sa stii ce ii dai. Daca motorul tau nu rezista la temperaturile care se ating o sa se topeasca pistonul inspre evacuare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pavel Postat Iunie 23, 2004 Share Postat Iunie 23, 2004 Nu cred ca daca nu mai ai toba puterea dezvoltata e maxima. Nu ma pricep, nu am facut eu nu stiu ce inginerie a fluidelor dar daca tot e forum, imi spun si eu parerea. Asa cum zicea E.Z.rider, tobele sunt gandite si calulate in asa fel incat chiar si faptul ca nu evacueaza prea repede e benefic pentru motocicleta. Ca si exemplu, yamaha are exup-ul ala in toba din cate stiu eu care in ture joase sta mai inchis pentru a genera un cuplu mai mare. O fi ceva legat de gazele care trebuie sa aiba o anumita presiune, sa nu iasa prea repede. Ca motorul sa aiba un flux cat mai mare, valvele de admisie si de evacuare cateodata stau deschise simultan. In timp ce se termina evacuarea, pe valva de admisie intra carburant. Daca nu ar exista o presiune la evacuare, carburantul asta ar iesi si arderea ar fi ineficienta, rezultand un cuplu mai mic. Pe de alta parte daca la evacuare gazele intampina o presiune iarasi avem o problema, nu de alta dar nu vor iesi Asa ca ai un echilibru fin acolo ca motorul sa mearga in parametri optimi. Oricum, s-ar putea sa vorbesc prostii, asta cu valvele deschise simultan am luat-o de aici: http://auto.howstuffworks.com/camshaft.htm/printable Este acolo o animatie si tot felu de explicatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claudiu1919 Postat Iunie 23, 2004 Share Postat Iunie 23, 2004 Imi cer scuze nu ma pricep dar as vrea sa stiu mai multe despre... Toba mea este un Devil (pe un yamaha de 750cc). Am observat ca la iesire este o teava groasa pe interiorul careia mai este o teava subtire ce se duce vre-o 20cm in interiorol tobei (am inteles ca se numeste "silence"). As vrea sa stiu daca se poate scoate, ca am vazut ca e prinsa f. bine si nu stiu daca e imbucsata sau sudata . Am observat ca se aude beton daca scot capacul din spate si prin deductie daca scot teava aceea interioara (daca se poate...) se aude mai bine dar... sa nu pateasca ceva motorul???? Pot sa o scot? Sa nu trag de ea ca prostul si sa o rup! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pit Postat Iunie 23, 2004 Share Postat Iunie 23, 2004 daca nu se scoate o poti rupe, motoru nu pateste nimic daor ca suna mai misto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pavel Postat Iunie 23, 2004 Share Postat Iunie 23, 2004 Imi cer scuze nu ma pricep dar as vrea sa stiu mai multe despre...Toba mea este un Devil (pe un yamaha de 750cc). Am observat ca la iesire este o teava groasa pe interiorul careia mai este o teava subtire ce se duce vre-o 20cm in interiorol tobei (am inteles ca se numeste "silence"). As vrea sa stiu daca se poate scoate, ca am vazut ca e prinsa f. bine si nu stiu daca e imbucsata sau sudata . Am observat ca se aude beton daca scot capacul din spate si prin deductie daca scot teava aceea interioara (daca se poate...) se aude mai bine dar... sa nu pateasca ceva motorul???? Pot sa o scot? Sa nu trag de ea ca prostul si sa o rup! Foloseste la atenuarea zgomotului. Daca o scoti o sa sune mai frumos, atata tot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claudiu1919 Postat Iunie 23, 2004 Share Postat Iunie 23, 2004 O.K. Multumesc mult! Dar ideea era daca a mai scos cineva acea teava si daca stie daca se scoate asa simplu prin depresare sau tb. taiata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spionutz Postat Iunie 23, 2004 Autor Share Postat Iunie 23, 2004 Supertrapp...de la ce vine?Avem aici pe un ZX9 si suna invidios de bine .Am inteles ca aia are niste smecherii inauntru,nu stiu ce. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pit Postat Iunie 23, 2004 Share Postat Iunie 23, 2004 am vazut tobe "supertrapp" si pe enduro. nu stiu ce e supertrap ala da tobele in spate mai aveau o tablita chiar la gaura de evacura. nu stiu pe unde iese aeru la ele... poate mai au pe langa loc si nu am vazut apropo.. cica sunt sport Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spionutz Postat Iunie 24, 2004 Autor Share Postat Iunie 24, 2004 tocmai tablita aia e ciudatenia ...Prea mult nu stiu nici eu.Poate tobele astea sunt o enigma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pavel Postat Iunie 25, 2004 Share Postat Iunie 25, 2004 http://www.supertrapp.com/disc_technology/..._technology.htm Dr. Paul Moller, the inventor of the SuperTrapp, reasoned that if you could scavenge residual gas this would allow a stronger charge to enter the combustion chamber, resulting in an increase in performance. The SuperTrapp uses a patented radial diffuser system. A series of discs with a precise gap form an exhaust outlet. By adding or subtracting discs, you can virtually wave tune your engine and carburetion. You can increase or decrease the exhaust outlet size; adding discs opens the system and removing them reduces it. The fewer the discs, the quieter the system; the more discs, the nosier it becomes. SuperTrapp dispenses exhaust gases radially rather than straight out, it is greatly effective in reducing noise levels. This opening and closing of the exhaust exit is very important to tuning. Allowing you to adjust your powerband, according to the type of track you are running. Remove discs to decrease the exhaust opening and increase back pressure. * This decreases the powerband to give you more low-end torque. * Decreases the exhaust tone. * Enriches the carburetion. Add discs to increase the exhaust opening and reduce back pressure. * This increases the powerband to give you more top- end. * Increases the exhaust tone. * Leans out the carburetion. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
everlast Postat Iunie 28, 2004 Share Postat Iunie 28, 2004 mishto, mishto... ce sa zic. e tare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.