Sari la conținut

Elemente Frana Ferodo


john17
 Share

Postări Recomandate

Din cauza pretului (>400 euro) reperelor originale si avand discurile "sapate" la greu am recurs la solutia after market si am achizitionat discurile fata-spate + placutele aferente marca Ferodo. Prima surpriza - discurile sunt mai subtiri (4 mm fata si 4.5 mm spate (!!!) fata de 5 cele originale. Cel de spate si arata mai bine si ca design/lucratura! In fine, le-am montat ieri si am iesit nitel pe strada cu precautiile de rigoare (cunosc teoria cu rodajul si am citit si polologhia de pe ambalaje). Surpriza 2 - frana aproape de loc! Pana acum n-am mai facut schimbari radicale decat la 4 roti si in general cu discuri+placute noi e frana din prima, mai buna decat cu placute noi pe discuri vechi. Usor-usor, dupa destul de multe frane progresive a inceput sa se simta ceva, parca mai bine pe spate, adica s-a rodat mai repede in cei ~10 km parcursi. Azi am mai dat o tura (~50 km) si situatia s-a imbunatatit dar tot nu franeaza ca inainte cu gioarsele! Comenzile au cursa mai mica si sunt sensibil mai tari, dar deceleratia e mai mica la aceeasi forta aplicata, iar discul din fata s-a colorat inca de aseara. Am pus poze cu ambalajele (cu placutele vechi in ele) si discurile before/after 10 km. Ma bate un gand sa iau macar placute fata originale! A, unele sunt Platinum (fata) si celelalte Sinter desi sunt luate gramada din aceeasi sursa si nu m-a intrebat nimeni de care, placutele erau pe stoc dar am asteptat discurile cateva luni.

Astept pareri avizate.

post-5325-1175463421_thumb.jpg

post-5325-1175463555_thumb.jpg

post-5325-1175463685_thumb.jpg

post-5325-1175463899_thumb.jpg

post-5325-1175463999_thumb.jpg

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai curatat etrierele inainte de a monta placutele?

 

Oricum, in perioada de rodaj trebuie sa se "pasuiasca" placutele si discurile. Adica discurile trebuie sa capete acele striatii care sa se potriveasca perfect cu placutele.

 

Placutele Sinter au o componenta mai dura, franeaza mai bine, insa uzeaza discul mai repede. De aceea sunt indicate de obicei pentru spate (franezi mai rar - dar bine). Pe fata ai un amestec mai moale (Platinum), care protejeaza discurile.

 

Nu cred ca are rost sa schimbi si sa treci pe original daca ai dat banii pe ele. Asteapta sa se rodeze si asigura-te ca nu pui frane bruste sau puternice in perioada de rodaj.

 

Bafta! Sa ne mai spui cum evolueaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Desi pare ciudat inca nu stiu cat ma costa - am facut o combinatie sa le iau pe pret de reseller si inca n-am primit factura, ceva ~120 euro + TVA tot "pachetul".

2. Aia cu pasuitul o stiu, scrie si pe ambalaje, dar pe disc nou ar trebui sa pasuiasca repede! La auto de cate ori am schimbat discuri+placute (pt mine sau pt alti clienti) dupa 50-100 km era frana beton. Nu prea ma incanta ca protejeaza discul, preferam sa opreasca! Ieri am studiat pe site-ul lor dar nu m-am lamurit daca Sinter-ul e peste Platinum in gama, acum mi s-a confirmat ca da. Spatele nu prea e de franat tzapan dupa mine... Sper sa va pot tine la curent in sensul de a nu-mi rupe gatul - pana acum am ratat 2 viraje dar am avul spatiu de degajare!

P.S. Pe ambalajul discului fata scrie "Stainless steel", de aia o fi mai subtire? O fi de bine?

Merci :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Je sais = I know ca "stainless steel" inseamna inox, si tocmai de aceea ziceam ca fiind din acest material e mai subtire! Cel original nu stiu daca e din tuci (adica fonta) ca la auto sau din alt aliaj feros.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai bagat ieri 120 km si acum a inceput sa scartaie frana spate iar fata tot nu tine multumitor. A mai incercat cineva Ferodo Platinum? Aveti idee cum se impaca discul de inox cu alte placute (originale de exemplu)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ~350 km inca n-am tavalit-o dar nici frane mai bune n-am... Si nici nu vreau sa ma obisnuiesc ca e naspa rau... Nici placutele vechi nu am cum sa le indrept sa le pun de proba ca au ajuns la fier, nu stiu ce pana mea sa fac. Cred totusi ca inox-ul e de vina ca nu e poros ca fonta si de aia e frecarea mica. Bat campii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Si eu sunt proaspat posesor de Transalp 600 si tre sa-i schimb placutele de frana (fata, spate). Motorul este din '93, spune-mi te rog de unde ai luat placutele si ce tip mi-ar trebui mie ca nu ma pricep deloc.

Multam

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu le-am luat pe o cale mai "intortochiata" ca sa zic asa si oricum nu ti le recomand pe astea de le am eu! Daca nu trebuiau musai discuri as fi luat originale de la reprezentanta, lucru pe care cred ca am sa-l fac cat de curand... Sper sa se impace cu discul naravas ca bani de disc original n-am!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...