Shorty Postat Aprilie 17, 2007 Share Postat Aprilie 17, 2007 Salut, In ultima vreme am inceput sa am o problema la pornirea motorului si am zis sa va intreb si pe voi inainte sa dau banii pe o baterie noua. Problema suna cam asa: Cand vreau sa plec dimineata la servici, de cateva zile, nu-mi mai porneste la buton. Moto sta in garaj subteran peste noapte (nici cald, nici rece, temperatura medie sa zicem) iar dimineata, pentru pornire, ii trag socul pana la capat. De cand a aparut problema, se aude ca invarte starterul, mie mie se pare ca se aude chiar normal, dar nu porneste (si din cum se aude mi se pare mie ca nu da nici scanteie, pentru ca nici macar nu da sa porneasca). In schimb, impinsa pleaca imediat. Acum, eu am mai observat o chestie care (coincidenta sau nu) a aparut cam in acelasi timp: cand reusesc sa o pornesc (de obicei impinsa, dar de 2 ori am reusit si dupa o noapte sa o pornesc a buton), desi are socul tras maxim, nu se tureaza deloc. Adica, de unde inainte, cu socul tras, urca dupa 2-3 secunde la 3000 de ture, acum sta la un 900 chinuit si trebuie sa o tin din gaz ca sa nu moara. Ca ultime detalii, daca apuca sa porneasca si merg cu ea putin, nu mai am probleme la pornire, pleaca la buton fara nazuri. De exemplu, daca o pornesc impinsa dupa o noapte, vin la servici si o las 8 ore in garaj, la plecare n-are nici o problema. In schimb, situatia cu socul se mentine. Si acum, intrebarea: de la ce e? E de la baterie, ca e dusa si peste noapte pierde tot ce a incarcat in timpul zilei (de incarcat incarca, am masurat, ~14V la relanti), iar dimineata nu mai poate sa si invarta si sa dea si scanteie? E de la soc, ca nu mai merge (posibil cablu desprins) si de-asta nu pleaca dimineata, fiind rece rau dupa o noapte? Daca aveti vreo idee sau vreun sfat, va rog, nu va abtineti Multam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mertan Postat Aprilie 17, 2007 Share Postat Aprilie 17, 2007 se pare ca ai un consumator pe undeva.... daca zici ca peste noapte pierde..... incearca cu o alta baterie sa vezi cum iti face. dar sa incerci dimineata cand aia a ta e moarta si adu una care e buna. sa vezi cum face. ai curatat si tu carburatoarele un pic? cu filtrul de bezina cum stai? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shorty Postat Aprilie 17, 2007 Autor Share Postat Aprilie 17, 2007 M-am gandit si eu la faza cu consumatorul. Am observat in una din dimineti ca o lasasem peste noapte cu intrerupatorul de faruri pe faza scurta (farurile erau stinse, dar intrerupatorul ere pe on cum ar veni) si a doua zi nu a pornit. Dar la fel nu a pornit si dupa o noapte cu el pe off. Iar dupa alta noapte cu el pe off a pornit. Deci nu prea cred ca exista o legatura clara intre astea. In alta ordine de idei, prima chestie cand am patit-o a fost sa pun bateria pe redresor. Cand m-am dus cu ea proaspata a pornit ok. A doua zi dimineata iar pauza. De asta ma gandeam ca n-ar mai tine bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Aprilie 17, 2007 Share Postat Aprilie 17, 2007 daca n-ai alta baterie cu care sa incerci, pune un voltmetru pe bornele bateriei si da-i la demaror. Sa faci asta dimineata, la prima pornire, si sa-mi spui ce tensiuni iti indica: 1-inainte sa pui contactul 2-dupa ce ai pus contactul (cu farul stins) 3-in timp ce se invarte demarorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shorty Postat Aprilie 17, 2007 Autor Share Postat Aprilie 17, 2007 Multumesc, am sa incerc maine si postez aici rezultatele. Ieri am masurat-o dupa un ciclu servici-venit acasa si avea ceva gen: - fara contact 13.ceva V - cu contact pus, fara far, parca tot pe acolo, sau cu o scadere mica - in timp ce invarte nu m-am uitat, dar dupa ce a pornit indica vreo 14+ De asemenea, am masurat si curentul cu motorul pornit si inca vreo 500mA. Totusi, tensiunile nu stiu daca sunt concludente pentru ca nu erau dimineata, deci am s-o probez maine cand plec. Inca o data merci si am sa revin cu datele noi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_r5 Postat Aprilie 17, 2007 Share Postat Aprilie 17, 2007 Bai daca invarte motorul bateria nu are nici o problema! Yo inteleg de la tine ca bateria invarte verifica si bujiile sunt fff importante pt pornire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Aprilie 17, 2007 Share Postat Aprilie 17, 2007 Bai daca invarte motorul bateria nu are nici o problema! Yo inteleg de la tine ca bateria invarte fara suparare!!! 100% gresita afirmatia ta!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shorty Postat Aprilie 17, 2007 Autor Share Postat Aprilie 17, 2007 @strumfuadi: mi-e rusine cu mine ca nu am verificat, dar n-am avut nici un pic de timp pentru asta. In weekend sper sa reusesc s-o fac bucati un pic si sa ma uit. Oricum, pare din ce in ce mai sigur ca nu mai are nici un efect socul ala in momentul de fata. @Andrei_r5: e si asta o varianta, dar de ce pleaca asa usor impinsa atunci? Daca ar fi bujiile ancrasate sau stiu eu ce sa aiba, n-ar trebui sa faca figuri si la impins? Adica, vreau sa zic ca impinsa pleaca instant. In schimb, la demaror, se aude ca invarte, dar atat (adica nu pare sa se aprinda amestecul, deci sa n-aiba scanteie). Nu stiu ce sa zic, am sa incerc intr-o seara/noapte s-o iau la puricat, ca daca tre s-o imping in fiecare dimineata pana in weekend imi depasesc limita maxima impusa de exercitiu fizic pe saptamana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost-rider Postat Aprilie 17, 2007 Share Postat Aprilie 17, 2007 io zic sa mai incerci cu socul tras vreo 3 sferturi, adik nu la maxim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Aprilie 18, 2007 Share Postat Aprilie 18, 2007 Nu stiu ce sa zic, am sa incerc intr-o seara/noapte s-o iau la puricat, ca daca tre s-o imping in fiecare dimineata pana in weekend imi depasesc limita maxima impusa de exercitiu fizic pe saptamana nu te mai chinui degeaba!!! fa cum ti-am spus. Asta e un simptom clasic al defectului de baterie moarta. Daca ai sa mai cauti pe forum in sectiunea "service" ai sa gasesti topicuri mai vechi de genul "nu porneste. ce are" in care este data si explicatia. Ia eventual si 2 cabluri si ia curent de la o baterie de masina si ai sa vezi atunci ce bine porneste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shorty Postat Aprilie 18, 2007 Autor Share Postat Aprilie 18, 2007 @sorinpreotescu: ai dreptate, daca iau curent de la masina pleaca perfect. Am si masurat cum spuneai si rezultatele au fost (in V): - fara contact: 13,02 - contact, fara far: 12,90/12,60 (am masurat de 2 ori) - contact, demaror in sarcina: 11,2 - contact, cu far: 12,38 Acum, mie imi par destul de normale, dar eu nu ma prea pricep In rest, butonul de soc e oficial mort, nu mai are nici un efect, deci o sa trebuiasca sa o desfac sa vad ce-i si cu ala. BTW, are cineva manual de service pt Thundercat? Eu am gasit doar owner's manual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_16 Postat Aprilie 18, 2007 Share Postat Aprilie 18, 2007 frate fa-ti timp vreo 2 ore ca sa o verifici! deci ai putea sa incerci cu baterie de masina, daca nu porneste nici asa, vezi daca da scanteie si daca e bujia buna, iar daca nu merge nici asa, nu te mai chinui sa incerci altceva ca segmentii sunt de vina! exact asa am patit eu! m-am chinuit juma de an ca prostu' sa aflu ce are si dupa ce am dat segmentii jos, am observat ca sunt jumate la grosime fata de cei noi! bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mertan Postat Aprilie 18, 2007 Share Postat Aprilie 18, 2007 baterie praf si vezi daca incarca klumea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
amimagz Postat Aprilie 19, 2007 Share Postat Aprilie 19, 2007 Ai bateria moarta.. exact pb asta o am si eu acum..... Daca iti merge cand ii dai curent e clar ca bateria ta nu are forta destula pt a porni motorul.. Invarte ea ceva acolo, dar nu destul Si cum spunea si mertan, verifica si daca incarca!! In acel owner's manual ar trebui sa ai valorile (la X rpm, Y voltzi) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Aprilie 19, 2007 Share Postat Aprilie 19, 2007 Deci: o baterie este caracterizata prin urmatoarele caracteristici: 1. tensiune (V) - >12.4 trebuie sa fie 2. capacitate (Ah) -> cat mai mult, cu atat mai bine 3. curentul in scurt (dat de rezistenta interna). O sa ma refer aici la punctul 3: multe baterii moto au curentul de scurt situat intre 80 si 200 Amperi. Ce inseamna asta? Tu dai la demaror, majoritatea curentului se scurge pe acolo (consumator mare). La bobinele de inductie mai ajunge LULA. Dar daca ai avea o baterie cu un curent de scurt mai mare, ar ajunge sanatos voios si la bujii. --- In cazul tau eu personal as face asta: 1. dimineata inainte sa o pornesc m-as uita la bujii sa vad cum sunt. Daca sunt ude/ancrasate e clar ca scanteia nu va penetra dielectricul format si nu va fi arc electric! Recomand bujii iridium pentru asta. 2. as verifica si filtrul de aer totusi. 3. as sincroniza carburatoarele (cand dai la demaror, tragi si un pic de maneta de acceleratie?) 4. bateria cum e? Lasa ca are tensiune, capacitatea ei poate sa fie alterata. Cum o incarci? Ai redresor special? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moscku Postat Aprilie 19, 2007 Share Postat Aprilie 19, 2007 Hello, dar la incarcare s-a gandit careva???? daca e releul praf? daca mai are doar o dioda sau 2 din trei?, daca e infasurarea statorului praf?, puntea redresoare?, sa stiti, curent ajunge in baterie si cu o incarcare nasoala, dar nu atat cat trebuie... partea mai proasta ca o incarcare proasta distruge si alte lucruri bune ... deci daca nu te pricepi du-te la cineva care stie despre ce e vorba in sarmele tale, ca mai tarziu iti va parea rau ca ai mers cu ea asa.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shorty Postat Aprilie 19, 2007 Autor Share Postat Aprilie 19, 2007 Si acum, e timpul pentru o noua runda de Q&A cu gazda voastra, Shorty (aplauze ) @moscku: de incarcat, incarca. Si chiar destul de stabil, cam 500mA de la relanti si pana 2500rpm. La FZR tin minte ca ajungea pe la 1A pe la 4000 rpm. M-am gandit ca la YZF ar fi normal sa-i dea un curent ceva mai mic si "mai" constant, ca e baterie sigilata si din ce-am citit daca le pocnesti cu un curent prea mare risti sa le faci mai mult rau decat bine, plus ca am inteles ca ele se incarca la curent constant. @Baiazid: asta ma gandisem si eu, ca demarorul suge tot ce iese din baterie si nu mai ajunge cat trebe la bujii. De uitat la bujii abia in weekend o sa apuc, dar am s-o fac si p-asta. Filtrul de aer e ok, carburile imi par ok (nu se balbaie nici la relanti si trage bine pe toata plaja de turatii). Redresor special n-am, am pus-o pe unul clasic cateva ore (si asta nu cred ca a fost o idee prea buna). @amimagz: eu cred ca am varianta pentru pictori de owner's manual (no offence pictorilor cu aptitudini tehnice ), ca nici urma de specificatii pt curentul de incarcare. Ca idee, ieri am mers vreo 5-6 ore pe putin cu ea, cumulat. Azi dimineata a plecat. Asta mie imi sugereaza ca incarcandu-se mai mult ieri, si considerand constanta de la o noapte la alta pierderea, nu a ajuns la fel de jos ca de obicei si de asta a reusit sa plece. Oricum, se apropie weekend-ul. Imi recomanda si mie cineva un electrician bun care lucreaza Sambata, pentru o inspectie scurta? Sau daca are cineva chef de asa ceva, eu ofer asistenta in scop de invatare si berea de dupa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Aprilie 19, 2007 Share Postat Aprilie 19, 2007 nu e vb de incarcare, pt k aia e buna. Motorul porneste la demaror daca in aceeasi zi a mai fost pornit. Altfel are nevoie de curent. DEFECT = BATERIA. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
amimagz Postat Aprilie 19, 2007 Share Postat Aprilie 19, 2007 nu e vb de incarcare, pt k aia e buna. Motorul porneste la demaror daca in aceeasi zi a mai fost pornit. Altfel are nevoie de curent. DEFECT = BATERIA. Deci iata si raspunsul... Cel mai bine e sa mergi sa iei o baterie noua, o pui pe motor, te mai dai cu ea azi, maine, si nu cred ca vei mai avea surprize... La o inspectie mica nu stiu ce mai poti face.. Curent baga, doar bujiile sa le mai verifici, carburi ok, ramane doar bateria..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shorty Postat Aprilie 19, 2007 Autor Share Postat Aprilie 19, 2007 Well, se pare ca am lamurit-o atunci. Va multumesc mult tuturor pentru sfaturi si pareri Acum, ramane sa iau baterie noua si sa va dau o bere cu prima ocazie cand ne vedem Chiar, vreo excursie, ceva, in weekend? Inca o data, multam Radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Aprilie 19, 2007 Share Postat Aprilie 19, 2007 Well, se pare ca am lamurit-o atunci. Va multumesc mult tuturor pentru sfaturi si pareri Acum, ramane sa iau baterie noua si sa va dau o bere cu prima ocazie cand ne vedem Chiar, vreo excursie, ceva, in weekend? Inca o data, multam Radu Daca faci drumuri scurte si dese, recomand sa iti cumperi un redresor special moto (are la louis: se opreste automat cand e incarcata bateria). E un calcul simplu: la fiecare pornire tu consumi cantitatea X de curent care se duce pe demaror. Cat mergi ar fi ideal ca aceasta cantitate X sa fie pusa la loc in baterie. Dar un alternator moto este eficient la o vitezana dupa 4000rpm. Deci daca ai multe opriri (gen curierat): e fatala faza fara charger seara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.