Sari la conținut

Topic Cu Intretinerea Unui Rs


Postări Recomandate

Haideti sa facem un topic in care sa spunem din ce stim/sa intrebam,cum se intretine/repara modelul asta de motocicleta,desigur chestii care le putem face singuri,si care nu sunt scrise in cartea tehnica.Eu de exemplu m-am chinuit 1 zi intreaga sa schimb cablul de ambreiaj.Am deschis topicul asta deoarece nu e nici un service Aprilia la mine in oras,si nu pot sa imi duc motorul la Constanta pt. orice rahat,si din cauza ca in topicul cu detinatoriii se scriu numai balarii :duel: .

Sunt curios cum se curata power-valve-ul si evacuarea,stie careva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 236
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

power valveul trebuie deconectat demontat si tre curatata lamela aia...dai jos galeria si separat si finala si torni il ele decarbusolf..pe care il gasesti la magazilele de piese auto...sau la magazile metalo-chimice...alta varianta ar mai fii sa ii dai foc..da tre sa o cureti pe urma...e aiurea...io iti recomand decarbusolf...da mi se pare ca tre sa le lasi de seara pana dimineata cu solutia aia in ea...

 

btw, ar fi chiar pacat sa strice vreun bou topicul asta...

Editat de Yo_InKognito
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai asa spun si eu ca e un topic bun

SCHIMBARE CABLU DE AMBREIAJ(care pt mine a fost o provocare)se scoate busonul de umplere de la cutia de viteze,si se vede o chestie metalica,aia este parghia in care intra unul din capetele sufei,are o forma ca de carlig cablul trebuie sa intre prin partea de jos si apoi se trage de el, cand este pe pozitie trebuie sa opuna rezistenta daca tragi de capatul exterior.Eu nu am avut sufa oiginala ci una normala de motocicleta asa ca a trebuit sa ii fac singur capatul,cine vrea sa stie cum,sunt dispus sa ii zic.

PONT:Ambreiajul se poate trage mult mai usor in capatul de la maner daca nu ai ulei la transmisie,fii atent capatul sufei sa nu fie conic in partea din transmisie ca iti cracanezi parghia si o rupi,capatul sa fie ca originalul :duel:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salz allz. NU de mult mi-am luat Rs de 125 din `97 . Shi am o PROBLEMA la ambreiaj. Adik e prea moale. DE exemplu e pe neutru shi knd il tzin la max sa bag in vit o ia de sub mine cu tot cu ambreiaju tras :)( . CE sa fac :) . K de la Maner nu mai pot strange shufa k tot degeaba.. shi nu ma lasa sa bag in vit doar dak e putzin turat k dak nu se ineaca shi moare... plss help rpd k abia l-am luat shi nu l-am scos dekt 1 zi:(( :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca trebuie schimbat clablu de ambreiaj...alta solitie nu vad...dak e motoru rece si o bagi in viteze e normal sa moara motoru...si mai e normal cand bagi in viteze sa zvagneasca putin..dar tu spui ca o ia de pe loc...cred ca asta ar fii cea mai buna solutie..sa-l schimbi ca de reglat eu chiar nu stiu...si ca sa economisesti niste bani stiu o solutie cu cablul de ambreiaj...cumperi un cablu din ala...d-ala gros de moped piaggio de ex...ca merge ala e la fel de gros...si la capatul care vine la manerul de ambreaj se face o chestie cu o d-ia de la spitza de la bicicleta...ceva cu niste cositor..nu stiu sa explic dar am vazut pe cineva cu un rs care facut asa...numai un coleg motociclist cu comunista ar putea sa iti explice treaba asta...

Editat de Yo_InKognito
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de intretinere:

1. Ulei bun

2. Incalzire inainte de plecare mereu (dimineata, seara etc)

3. Dupa ce a fost rece si ai incalzit-o pe loc, macar 1 km mers sub 5000-6000 turatii.

4. N-o ardeti aiurea la 10.000 daca nu aveti nevoie !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de intretinere:

1. Ulei bun

2. Incalzire inainte de plecare mereu (dimineata, seara etc)

3. Dupa ce a fost rece si ai incalzit-o pe loc, macar 1 km mers sub 5000-6000 turatii.

4. N-o ardeti aiurea la 10.000 daca nu aveti nevoie !!!

EXACT aceleasi lucruri mi-a zis si mecanicul meu despre RS.Daca ai in vedere cele 4 puncte NU o sa ai in veci probleme.De aceea au RS-urile reputatie proasta la fiabilitate pentru ca pustii care le au,trag de ele de zici ca e ceva Busa fara sa incalzeasca motorul si o tureaza de ii iese pistonu afara.

Editat de DonHacker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da la viteza care o prinde rs`u nu ti-e cam greu sa nu ii dai numnai peste PV ??? nici numai 50-60 si max 5000-6000 de ture nu prea poti sa mergi...e aiurea...si oricum dupa un timp tre sa o forjezi ca sa o "desfunzi"...de ex dupa o sapt de mers asa usurel prin oras sau dus intors la scoala in weekend ii dai a1-aLD a2-a a3-a 11000 de vreo 2-3 ori....si pe urma o sa mearga normal

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aa pai a ta e limitata ca ptr germania...sau unde se mai merge cu A1 cu 80km/h..nu e problema..mi se pare ca restrictia e din CDI...e un fir albastru care tre scos...powervalve ai ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu. E Aprilia RS 125 model 2007, cumparata nou-noutza de la reprezentanta din Constanta, model limitat la 15 cai fara powervalve. Repet, pe la 80 km/h am vreo 6000-6500 rpm. In oras nici nu ai unde sa ii dai mai mult de obicei, asa ca nu poti sa spui ca e nevoie sa-l tii turat. Daca-l forjezi aiurea e treaba ta, la 80 km/h ajungi si fara sa schimbi la 11.000, chiar daca intarzii cu cateva secunde !!! Asta e parerea mea. Desigur, l-am turat si eu pana la 10-11 mii, dar numai cand am avut nevoie (depasiri, prins ultimele secunde de la semafor etc).

 

Asfalt uscat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salz allz. NU de mult mi-am luat Rs de 125 din `97 . Shi am o PROBLEMA la ambreiaj. Adik e prea moale. DE exemplu e pe neutru shi knd il tzin la max sa bag in vit o ia de sub mine cu tot cu ambreiaju tras :)( . CE sa fac :) . K de la Maner nu mai pot strange shufa k tot degeaba.. shi nu ma lasa sa bag in vit doar dak e putzin turat k dak nu se ineaca shi moare... plss help rpd k abia l-am luat shi nu l-am scos dekt 1 zi:(( :scratch:

E cablul de ambreiaj lung,nu il lasa asa,cumpara-ti unul original pentu ca daca iti faci tu risti sa il faci prea lung sau prea scurt ca nu sti dimensiunea originalului.Varianta cu spita de bicicleta las-o moarta ca nu e buna,spitele sunt facut dintr-un material prost,poti sa cauti un capacel din cupru sau alt material dur si sa o cositoresti insa ca decapant foloseste apa dura nu orice rahat ca altfel nu o sa tina....daca nu ai mai facut asa ceva nu te apuca sa faci tu ca o sa strici si cablul si e posibil sa faci si alte prostii...daca erai aici in oras te ajutam eu dar asa.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cat costa nu cablu original ?aa..si pe tine cat tea costat setul nou ?

Eu i-am facut singur cablul de ambreiaj cu putina indrumare de la mecanic dar stiu ca nou este in jur de 1 milion(ca este mult sau putin depinde de buzunarul fiecaruia insa nu prea isi justifica pretul). Eu nu am schimbat setul motor,am scimbat pistonul care m-a costat undeva la 100-150 euro(ca am zis sa pun un lucru bun pe ea) cu procent mai mare de siliciu si un singur segment.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa spalare mi se pare irelevant. Eu nu pot sa-l spal la spalatorie ca intra apa la bujie si-l imping pana acasa, deci il spal singur acasa. Nu dau jet cu apa pe el, il spal cu o laveta uda (apa + sampon masina). Dupa aia sterg cu o piele d-aia cum au baietii la spalatorie si arata ca nou !!! Lantul nu il spal :scratch:) , deci nu e nevoie sa ung. In cartea ei scrie ca la 500 km. Eu l-am uns acum 1500 km, dar el inca e uns destul de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pistonul l-am luat din Germania e un Vertex cu procent mai mare de siliciu,la performante nu pot spune ca e mare diferenta,eu sper sa isi arate valoarea in timp :lol: si in princiiu asa ar trbui,avand in vedere ca siliciul ala din piston ar trebui sa se comporte mai bine in caz de se incaleste prea tare si si dilata pistonul prea tare.La pistonul normal in principiu se dilata mai repede si apare calajul,iar asta nou se dilata mai greu si aluneca mai bine(cel putin in teorie)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am zis la fiecare 500km rulati ca asa zice in cartea ei........nu vorbesc ca sa ma aflu in treaba... :lol:

Lantul trebe sa fie uns mai mereu si au spus ca la 500km este suficient,ca altfel dak nu il ungi se poate slabi lantu si ulterior se rupe...

Editat de Tinta Nicky
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am zis la fiecare 500km rulati ca asa zice in cartea ei........nu vorbesc ca sa ma aflu in treaba... :lol:

Lantul trebe sa fie uns mai mereu si au spus ca la 500km este suficient,ca altfel dak nu il ungi se poate slabi lantu si ulterior se rupe...

Daca nu il ungi iti f**i dintii de la pinioane,se uzeaza si lantul si pinioanele,si daca il ungi prea mult se slabeste,sau daca il ungi cu ulei de transmisie cum faceam eu la fel se intampla :lol: iti slabeste lantul,si din nou,se uzeaza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...