seby_mf Postat Mai 2, 2007 Share Postat Mai 2, 2007 Haideti sa facem un topic in care sa spunem din ce stim/sa intrebam,cum se intretine/repara modelul asta de motocicleta,desigur chestii care le putem face singuri,si care nu sunt scrise in cartea tehnica.Eu de exemplu m-am chinuit 1 zi intreaga sa schimb cablul de ambreiaj.Am deschis topicul asta deoarece nu e nici un service Aprilia la mine in oras,si nu pot sa imi duc motorul la Constanta pt. orice rahat,si din cauza ca in topicul cu detinatoriii se scriu numai balarii . Sunt curios cum se curata power-valve-ul si evacuarea,stie careva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
46WRX Postat Mai 2, 2007 Share Postat Mai 2, 2007 (editat) power valveul trebuie deconectat demontat si tre curatata lamela aia...dai jos galeria si separat si finala si torni il ele decarbusolf..pe care il gasesti la magazilele de piese auto...sau la magazile metalo-chimice...alta varianta ar mai fii sa ii dai foc..da tre sa o cureti pe urma...e aiurea...io iti recomand decarbusolf...da mi se pare ca tre sa le lasi de seara pana dimineata cu solutia aia in ea... btw, ar fi chiar pacat sa strice vreun bou topicul asta... Editat Mai 2, 2007 de Yo_InKognito Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seby_mf Postat Mai 2, 2007 Autor Share Postat Mai 2, 2007 Pai asa spun si eu ca e un topic bun SCHIMBARE CABLU DE AMBREIAJ(care pt mine a fost o provocare)se scoate busonul de umplere de la cutia de viteze,si se vede o chestie metalica,aia este parghia in care intra unul din capetele sufei,are o forma ca de carlig cablul trebuie sa intre prin partea de jos si apoi se trage de el, cand este pe pozitie trebuie sa opuna rezistenta daca tragi de capatul exterior.Eu nu am avut sufa oiginala ci una normala de motocicleta asa ca a trebuit sa ii fac singur capatul,cine vrea sa stie cum,sunt dispus sa ii zic. PONT:Ambreiajul se poate trage mult mai usor in capatul de la maner daca nu ai ulei la transmisie,fii atent capatul sufei sa nu fie conic in partea din transmisie ca iti cracanezi parghia si o rupi,capatul sa fie ca originalul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapp Postat Iunie 8, 2007 Share Postat Iunie 8, 2007 Salz allz. NU de mult mi-am luat Rs de 125 din `97 . Shi am o PROBLEMA la ambreiaj. Adik e prea moale. DE exemplu e pe neutru shi knd il tzin la max sa bag in vit o ia de sub mine cu tot cu ambreiaju tras ( . CE sa fac . K de la Maner nu mai pot strange shufa k tot degeaba.. shi nu ma lasa sa bag in vit doar dak e putzin turat k dak nu se ineaca shi moare... plss help rpd k abia l-am luat shi nu l-am scos dekt 1 zi:(( Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
46WRX Postat Iunie 8, 2007 Share Postat Iunie 8, 2007 (editat) cred ca trebuie schimbat clablu de ambreiaj...alta solitie nu vad...dak e motoru rece si o bagi in viteze e normal sa moara motoru...si mai e normal cand bagi in viteze sa zvagneasca putin..dar tu spui ca o ia de pe loc...cred ca asta ar fii cea mai buna solutie..sa-l schimbi ca de reglat eu chiar nu stiu...si ca sa economisesti niste bani stiu o solutie cu cablul de ambreiaj...cumperi un cablu din ala...d-ala gros de moped piaggio de ex...ca merge ala e la fel de gros...si la capatul care vine la manerul de ambreaj se face o chestie cu o d-ia de la spitza de la bicicleta...ceva cu niste cositor..nu stiu sa explic dar am vazut pe cineva cu un rs care facut asa...numai un coleg motociclist cu comunista ar putea sa iti explice treaba asta... Editat Iunie 8, 2007 de Yo_InKognito Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trotinel Postat Iunie 8, 2007 Share Postat Iunie 8, 2007 Legat de intretinere: 1. Ulei bun 2. Incalzire inainte de plecare mereu (dimineata, seara etc) 3. Dupa ce a fost rece si ai incalzit-o pe loc, macar 1 km mers sub 5000-6000 turatii. 4. N-o ardeti aiurea la 10.000 daca nu aveti nevoie !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonHacker Postat Iunie 8, 2007 Share Postat Iunie 8, 2007 (editat) Legat de intretinere: 1. Ulei bun 2. Incalzire inainte de plecare mereu (dimineata, seara etc) 3. Dupa ce a fost rece si ai incalzit-o pe loc, macar 1 km mers sub 5000-6000 turatii. 4. N-o ardeti aiurea la 10.000 daca nu aveti nevoie !!! EXACT aceleasi lucruri mi-a zis si mecanicul meu despre RS.Daca ai in vedere cele 4 puncte NU o sa ai in veci probleme.De aceea au RS-urile reputatie proasta la fiabilitate pentru ca pustii care le au,trag de ele de zici ca e ceva Busa fara sa incalzeasca motorul si o tureaza de ii iese pistonu afara. Editat Iunie 8, 2007 de DonHacker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
46WRX Postat Iunie 9, 2007 Share Postat Iunie 9, 2007 da la viteza care o prinde rs`u nu ti-e cam greu sa nu ii dai numnai peste PV ??? nici numai 50-60 si max 5000-6000 de ture nu prea poti sa mergi...e aiurea...si oricum dupa un timp tre sa o forjezi ca sa o "desfunzi"...de ex dupa o sapt de mers asa usurel prin oras sau dus intors la scoala in weekend ii dai a1-aLD a2-a a3-a 11000 de vreo 2-3 ori....si pe urma o sa mearga normal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trotinel Postat Iunie 9, 2007 Share Postat Iunie 9, 2007 Frate, a mea e limitata si pe la 6000-6500 in a 6`a am 80 km/h. Nu sunt multe locuri unde ai loc sa-i dai mai mult de 80 in oras. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
46WRX Postat Iunie 9, 2007 Share Postat Iunie 9, 2007 aa pai a ta e limitata ca ptr germania...sau unde se mai merge cu A1 cu 80km/h..nu e problema..mi se pare ca restrictia e din CDI...e un fir albastru care tre scos...powervalve ai ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trotinel Postat Iunie 9, 2007 Share Postat Iunie 9, 2007 Nu. E Aprilia RS 125 model 2007, cumparata nou-noutza de la reprezentanta din Constanta, model limitat la 15 cai fara powervalve. Repet, pe la 80 km/h am vreo 6000-6500 rpm. In oras nici nu ai unde sa ii dai mai mult de obicei, asa ca nu poti sa spui ca e nevoie sa-l tii turat. Daca-l forjezi aiurea e treaba ta, la 80 km/h ajungi si fara sa schimbi la 11.000, chiar daca intarzii cu cateva secunde !!! Asta e parerea mea. Desigur, l-am turat si eu pana la 10-11 mii, dar numai cand am avut nevoie (depasiri, prins ultimele secunde de la semafor etc). Asfalt uscat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
46WRX Postat Iunie 10, 2007 Share Postat Iunie 10, 2007 aha...eu intelesesem ca o ai limitata la 80..si max cat se duce limitata ? 120 ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seby_mf Postat Iunie 10, 2007 Autor Share Postat Iunie 10, 2007 Salz allz. NU de mult mi-am luat Rs de 125 din `97 . Shi am o PROBLEMA la ambreiaj. Adik e prea moale. DE exemplu e pe neutru shi knd il tzin la max sa bag in vit o ia de sub mine cu tot cu ambreiaju tras ( . CE sa fac . K de la Maner nu mai pot strange shufa k tot degeaba.. shi nu ma lasa sa bag in vit doar dak e putzin turat k dak nu se ineaca shi moare... plss help rpd k abia l-am luat shi nu l-am scos dekt 1 zi:(( E cablul de ambreiaj lung,nu il lasa asa,cumpara-ti unul original pentu ca daca iti faci tu risti sa il faci prea lung sau prea scurt ca nu sti dimensiunea originalului.Varianta cu spita de bicicleta las-o moarta ca nu e buna,spitele sunt facut dintr-un material prost,poti sa cauti un capacel din cupru sau alt material dur si sa o cositoresti insa ca decapant foloseste apa dura nu orice rahat ca altfel nu o sa tina....daca nu ai mai facut asa ceva nu te apuca sa faci tu ca o sa strici si cablul si e posibil sa faci si alte prostii...daca erai aici in oras te ajutam eu dar asa..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
46WRX Postat Iunie 10, 2007 Share Postat Iunie 10, 2007 cat costa nu cablu original ?aa..si pe tine cat tea costat setul nou ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trotinel Postat Iunie 10, 2007 Share Postat Iunie 10, 2007 Nu, am prins 144 cu ea si cred ca mai putea putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seby_mf Postat Iunie 10, 2007 Autor Share Postat Iunie 10, 2007 cat costa nu cablu original ?aa..si pe tine cat tea costat setul nou ? Eu i-am facut singur cablul de ambreiaj cu putina indrumare de la mecanic dar stiu ca nou este in jur de 1 milion(ca este mult sau putin depinde de buzunarul fiecaruia insa nu prea isi justifica pretul). Eu nu am schimbat setul motor,am scimbat pistonul care m-a costat undeva la 100-150 euro(ca am zis sa pun un lucru bun pe ea) cu procent mai mare de siliciu si un singur segment. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
46WRX Postat Iunie 11, 2007 Share Postat Iunie 11, 2007 am vazut si eu cateva pe ebay cu un singur segment..sunt mai rezistente ? si de unde ai luat ? pistonul ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trotinel Postat Iunie 11, 2007 Share Postat Iunie 11, 2007 La cat timp se unge lantu ? L-as unge mereu, dar mi-e sila ca dupa aia sare de pe lant pe jenti si abia iese, frec cate o ora la ele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tinta Nicky Postat Iunie 11, 2007 Share Postat Iunie 11, 2007 Lantu se unge la fiecare 500km rulati.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
46WRX Postat Iunie 11, 2007 Share Postat Iunie 11, 2007 si dupa fiecare spalare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reverse Postat Iunie 11, 2007 Share Postat Iunie 11, 2007 de fapt se unge de cate ori este nevoie...nu dupa 500 km,nu dupa fiecare spalare ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trotinel Postat Iunie 11, 2007 Share Postat Iunie 11, 2007 Dupa spalare mi se pare irelevant. Eu nu pot sa-l spal la spalatorie ca intra apa la bujie si-l imping pana acasa, deci il spal singur acasa. Nu dau jet cu apa pe el, il spal cu o laveta uda (apa + sampon masina). Dupa aia sterg cu o piele d-aia cum au baietii la spalatorie si arata ca nou !!! Lantul nu il spal ) , deci nu e nevoie sa ung. In cartea ei scrie ca la 500 km. Eu l-am uns acum 1500 km, dar el inca e uns destul de bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seby_mf Postat Iunie 12, 2007 Autor Share Postat Iunie 12, 2007 Pistonul l-am luat din Germania e un Vertex cu procent mai mare de siliciu,la performante nu pot spune ca e mare diferenta,eu sper sa isi arate valoarea in timp si in princiiu asa ar trbui,avand in vedere ca siliciul ala din piston ar trebui sa se comporte mai bine in caz de se incaleste prea tare si si dilata pistonul prea tare.La pistonul normal in principiu se dilata mai repede si apare calajul,iar asta nou se dilata mai greu si aluneca mai bine(cel putin in teorie) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tinta Nicky Postat Iunie 12, 2007 Share Postat Iunie 12, 2007 (editat) Eu am zis la fiecare 500km rulati ca asa zice in cartea ei........nu vorbesc ca sa ma aflu in treaba... Lantul trebe sa fie uns mai mereu si au spus ca la 500km este suficient,ca altfel dak nu il ungi se poate slabi lantu si ulterior se rupe... Editat Iunie 12, 2007 de Tinta Nicky Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seby_mf Postat Iunie 12, 2007 Autor Share Postat Iunie 12, 2007 Eu am zis la fiecare 500km rulati ca asa zice in cartea ei........nu vorbesc ca sa ma aflu in treaba... Lantul trebe sa fie uns mai mereu si au spus ca la 500km este suficient,ca altfel dak nu il ungi se poate slabi lantu si ulterior se rupe... Daca nu il ungi iti f**i dintii de la pinioane,se uzeaza si lantul si pinioanele,si daca il ungi prea mult se slabeste,sau daca il ungi cu ulei de transmisie cum faceam eu la fel se intampla iti slabeste lantul,si din nou,se uzeaza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.