Sari la conținut

cbrf4i - 2002 problema electrica


_danu
 Share

Postări Recomandate

Am un cbr 600 F4i - 2002 . Pe uscat merge , e in regula, incarca bateria ... Cum dau de umed nu mai incarca . Daca opresc motorul, la pornire mi se sting becurile din bord si se reseteaza odometrul... Deci curent zero... O imping, porneste ... Clanxonul abia se aude.. Si imi arata uneori ca sunt pe rezerva, desi este benzina in rezervor. Bateria are un sezon si este buna. Nu e de la ea. Undeva face un scurt.

Daca o las la uscat, cateva zile, totul este in regula.

Astept o parere de la voi.

Multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un cbr 600 F4i - 2002 . Pe uscat merge , e in regula, incarca bateria ... Cum dau de umed nu mai incarca . Daca opresc motorul, la pornire mi se sting becurile din bord si se reseteaza odometrul... Deci curent zero... O imping, porneste ... Clanxonul abia se aude.. Si imi arata uneori ca sunt pe rezerva, desi este benzina in rezervor. Bateria are un sezon si este buna. Nu e de la ea. Undeva face un scurt.

Daca o las la uscat, cateva zile, totul este in regula.

Astept o parere de la voi.

Multumesc anticipat

 

Contact imperfect undeva.Verifica bine legatura la masa a acumulatorului si tot ceea ce e conexiune inclemata.Ia si un spray de contact si da pe ele,asta dupa ce le-ai desfacut si inspectat vizual.Si daca speli mobra cu spuma nu o mai spala asa,ataca conexiunile si le oxideaza in draci.Alta problema nu ai zic eu ci doar conexiune imperfecta undeva.Verifica si izolatiile de pe cablaje.Sa nu cumva sa faca o atingere din cauza rosaturii accidentale.Normal cand e uscat nu exista acea conductibilitate,in mediu umed da.Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un cbr 600 F4i - 2002 . Pe uscat merge , e in regula, incarca bateria ... Cum dau de umed nu mai incarca . Daca opresc motorul, la pornire mi se sting becurile din bord si se reseteaza odometrul... Deci curent zero... O imping, porneste ... Clanxonul abia se aude.. Si imi arata uneori ca sunt pe rezerva, desi este benzina in rezervor. Bateria are un sezon si este buna. Nu e de la ea. Undeva face un scurt.

Daca o las la uscat, cateva zile, totul este in regula.

Astept o parere de la voi.

Multumesc anticipat

daca esti din Bucuresti vb cu marian tel:0722221882

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu sunt conexiuni slabite/imperfecte ci, dupa manifestari, o parte unde e ceva electronica si unde a patruns umezeala. cand se uda, rezistenta electrica intre anumite contacte scade (din cauza oxizilor) si ai pierderi de curent. Inspecteaza vizual aceste zone, curata-le cu alcool si vezi ce se intampla. da de veste! numai bine! (auzi, contacte slabite... hm....)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
nu sunt conexiuni slabite/imperfecte ci, dupa manifestari, o parte unde e ceva electronica si unde a patruns umezeala. cand se uda, rezistenta electrica intre anumite contacte scade (din cauza oxizilor) si ai pierderi de curent. Inspecteaza vizual aceste zone, curata-le cu alcool si vezi ce se intampla. da de veste! numai bine! (auzi, contacte slabite... hm....)

Gresit!

De la oxidarea contactelor, rezistenta electrica creste, nu scade. Daca ar scadea, as tine toate contactele permanent in apa. :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

normal, creste, dar pentru incepatori e mai greu de inteles. e o negarea negatiei

 

Scuza-ma ca-ti spun dar ideile tale se bat cap in cap sau cum bate vantul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

normal, creste, dar pentru incepatori e mai greu de inteles. e o negarea negatiei

 

...In orice retea electrica sau electronica pot aparea probleme de pierdere de conexiune datorita oxidarii.Care sunt urmarile :bineanteles caci rezistenta electrica creste datorita contactului imperfect.Uneori locul se poate si incalzi.Inevitabil apar si problemele pe contactele oxidate,contact slabit datorita vibratiilor etc,sau pe o placa electronica cu circuitele oxidate.Datorita mediului din aer sau din diferite solutii cu care vin in contact mobrele la spalare,mai ales prin acea spalare repetata cu spuma.Eu am patit-o.Si la masina.Aveam izolat dispozitivul de incalzire de la bujiile incandescente doar cu o superficiala banda de izolat(fusese scos din cutie si reparat,bagat inapoi si fara izolatie intre capace)Am spalat blocul motor cu o solutie puternic degresanta sub jet.Interior era luna acum.Dupa 1 saptamana cand dau sa pornesc toate ceasurile de pe bord au luat-o razna si becul de semnalizare a incalzitorului de bujii nu se mai oprea.Imediat am aflat cauza:aceasta componenta este de fapt un circuit electronic pe o placa,integrate ,relee,etc.Placa era puternic oxidata intre contacte datorate solutiei degresante.Scurt intre circuite,alta piesa.Cati dintre noi nu au patit-o si la masina ca nu mai pornea deloc.Sigurante ok.Simpla miscare a bornei de la baterie sau de la masa masinii a rezolvat probleme.Degeaba este strans contactul.Apare acea pelicula de oxid care duce la contactul imperfect.Un spray de contact rezolva doar partial problema.Trebuie desfacut si curatat.<br>

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am avut timp in sfarsit sa ma ocup de mobra... Am procedat ca in manual, am inseriat un ampermetru intre borna _ si fisa - , contactul luat . In manual scrie pierdere maxima normala 2 miliamperi. La mine e in prima secunda urca la 4 apoi scade la 0 (mA) (Urca in timp ce se misca acul la turometru). Deci pierdere de curent 0. Am udat apoi motocicleta cu furtunul, biiine de tot. Rezultat la fel , pierdere de curent 0... Nu mai inteleg nimic.

Am desfacut mufa alba cu trei pini ( fire galbene), care vine din magnetou. Am masurat rezistenta intre fire. In manual scrie 0.1 - 1 ohm. Avea, la cateva minute dupa oprirea motorului (motorul cald) 3.5 ohmi, intre oricare din fire,la fel . Apoi, la 10 min maxim am masurat iar, avea 1.2 ohmi. Este posibil sa difere atat din cauza temperaturii, sau este buba pe acolo ? Firele nu prezinta continuitate cu masa....

Nu prea inteleg din manual cum sa verific releul de incarcare. Am mufa alba(3p) si mufa neagra (6p).

Acum , ma gandesc. Oare sa fie o coincidenta faptul ca patesc ast pe ploaie? Problema a aparut doar la drumuri lungi.

Multumesc pentru sfaturi .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi frumos. Sunt in Iasi, provizoriu... ( de vre-un an). Ma gandesc serios sa ma risc la un drum pana la Bucuresti, si sa o las acolo, intr-un service. Dar mi se rupe inima sa o las singura o saptamana, pot veni doar in weekend in Buc. Poate gasesc prin Iasi un electromecanic de mobre, cu experienta .

Editat de _danu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...