Sari la conținut

Frane


Postări Recomandate

Salutare.

 

Am si eun nevoie de cateva sfaturi pentru curatarea etrierilor si aerisirea franelor.

 

ce pasi trebuie urmati si cu ce solutii sa spal garniturile pistonaselor si intalatia de franare.

 

Am un TDM din 92 pe care o sa montez furtunase cu manta otelita si instalatia de franare de la un fazer din '99, care teoretic se potriveste, dar pana nu o pun pe mobra nu o sa imi dau seama.

 

va multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se potriveste in sensul ca merge montata sau stii sigur ca pompa e la fel? Etrierii se curata cu spirt si o perie. Dar nu vad de ce i-ai scoate musai sa-i curati, pentru ca ar trebui sa cureti si garniturile, dar mai bine nu (mai zdrelesti vreuna si tre' s-o schimbi). Mai exista sprayuri speciale de curatat dar eu nu prea as avea incredere in ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, curata cu o perie moale, sa nu zgarii pistonasele.

Pistonasele trebuie sa se miste destul de usor (cu instalatia goala) iar daca sunt iesite prea mult si sunt patate curata-le cu lichid de frana si periuta moale si sterge-le cu o carpa absorbanta.

Un lichid de frana bun, schimbat la timp si schimbarea placutelor de frana la timp sunt suficiente pentru intretinerea garniturilor (in cazul in care instalatie sta mereu plina), iar daca etrierii au stat goi garniturile se usuca si nu mai sunt elastice, se pot fisura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se potriveste in sensul ca merge montata sau stii sigur ca pompa e la fel? Etrierii se curata cu spirt si o perie. Dar nu vad de ce i-ai scoate musai sa-i curati, pentru ca ar trebui sa cureti si garniturile, dar mai bine nu (mai zdrelesti vreuna si tre' s-o schimbi). Mai exista sprayuri speciale de curatat dar eu nu prea as avea incredere in ele.

 

 

nu stiu sigur daca se potrivesc etrierii de la fazer, dar asta o sa vad pe loc.

 

deci spirt si o perie.

 

si pe interior adica pe unde circula lichidul de frana trebuie curatat?

 

 

 

Salutare, curata cu o perie moale, sa nu zgarii pistonasele.

Pistonasele trebuie sa se miste destul de usor (cu instalatia goala) iar daca sunt iesite prea mult si sunt patate curata-le cu lichid de frana si periuta moale si sterge-le cu o carpa absorbanta.

Un lichid de frana bun, schimbat la timp si schimbarea placutelor de frana la timp sunt suficiente pentru intretinerea garniturilor (in cazul in care instalatie sta mereu plina), iar daca etrierii au stat goi garniturile se usuca si nu mai sunt elastice, se pot fisura.

 

 

entrierii nu au stat goi. instalatia de la fazer e completa cu pompa de frana si furtunase, si plina cu lichid de frana

 

oki deci sa las garniturile de la pistonase la locul lor.

 

aerisirea cum se executa??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am facut asa :

 

Golit instalatia de lichid.

Dat jos etrierii

Curatat pe exterior

Desfacut etrierii in 2

Scos pistonasele unu cate unu

Curatat pistonasele si interiorul etrierilor cu lichid de frana...pe pistonase depunderile le-am curatat cu lichid pus pe un smirghel cu granulatie 2500 si 3000.

Pus inapoi totul

Pus placutele noi

Refacut aerisire.

 

Bine aerisirea am facut-o de 2 ori ca nu o facusem cum trebuie :banana:

 

In rest...totu e ok.

 

Rabdare mare :cheers: si timp...ca iti ia destul de mult timp - eu am avut de curatat 12 pistonase pe fata...mi-a scos peri albi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am facut asa :

 

Golit instalatia de lichid.

Dat jos etrierii

Curatat pe exterior

Desfacut etrierii in 2

Scos pistonasele unu cate unu

Curatat pistonasele si interiorul etrierilor cu lichid de frana...pe pistonase depunderile le-am curatat cu lichid pus pe un smirghel cu granulatie 2500 si 3000.

Pus inapoi totul

Pus placutele noi

Refacut aerisire.

 

Bine aerisirea am facut-o de 2 ori ca nu o facusem cum trebuie :lol:

 

In rest...totu e ok.

 

Rabdare mare :cheers: si timp...ca iti ia destul de mult timp - eu am avut de curatat 12 pistonase pe fata...mi-a scos peri albi.

 

 

are ceva daca nu pun placute de frana noi? si le folosesc cele care sunt deja? adica sunt un pic tocite

 

mi-e cam frica sa le dau jos. sunt 8 pistoane la mine :banana:

 

rabdare am dar mi-e frica ca atunci cand le desfac sa nu le pot pune la loc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

are ceva daca nu pun placute de frana noi? si le folosesc cele care sunt deja? adica sunt un pic tocite

 

mi-e cam frica sa le dau jos. sunt 8 pistoane la mine :banana:

 

rabdare am dar mi-e frica ca atunci cand le desfac sa nu le pot pune la loc

Citeodata e bine de urmat principiul "if it's not broke, don't fix it".

Parerea mea despre umblatul la frine: cred ca justificat sa cureti pistoanele e doar cind schimbi placutele. De ce? Daca o sa te uiti la niste placute noi-noute o sa vezi ca adincimea santului e de circa 3 mm. Deci cind o sa treci de la niste placute uzate la limita la unele noi-noute o sa impingi pistoanele cam 3 mm inauntru. Problema e ca mizeria combinata cu praful de la placute/discuri o sa se lipeasca de pistoanele incalzite de n-o s-o scoti foarte usor (cine a demontat vreodata un TV vechi cu lampi sctie ce vreau sa zic :cheers: ). Astfel, cind o sa impingi pistoanele inapoi e posibil sa ai probleme. Altfel nu prea vad ce sens are. Daca totusi esti maniac si vrei sa cureti foloseste o periuta de dinti + alcool tehnic, nu cred ca e bine sa dai cu smirghel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citeodata e bine de urmat principiul "if it's not broke, don't fix it".

Parerea mea despre umblatul la frine: cred ca justificat sa cureti pistoanele e doar cind schimbi placutele. De ce? Daca o sa te uiti la niste placute noi-noute o sa vezi ca adincimea santului e de circa 3 mm. Deci cind o sa treci de la niste placute uzate la limita la unele noi-noute o sa impingi pistoanele cam 3 mm inauntru. Problema e ca mizeria combinata cu praful de la placute/discuri o sa se lipeasca de pistoanele incalzite de n-o s-o scoti foarte usor (cine a demontat vreodata un TV vechi cu lampi sctie ce vreau sa zic :cheers: ). Astfel, cind o sa impingi pistoanele inapoi e posibil sa ai probleme. Altfel nu prea vad ce sens are. Daca totusi esti maniac si vrei sa cureti foloseste o periuta de dinti + alcool tehnic, nu cred ca e bine sa dai cu smirghel.

 

 

pai atunci o sa fac curatarea pistoanelor la urmatoarea schimbare de placute, oricum acum este un set-up provizoriu si sunt foarte curios de rezultatul final

 

voi reveni cu poze amanuntite ale operatiunii :banana:

 

multumesc pt sfaturi :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, ia legatura cu Zircon, il gasesti pe la fazeristi prin curte. Din cate stiu, el a desfacut etrierii cand si-a schimbat furca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, ia legatura cu Zircon, il gasesti pe la fazeristi prin curte. Din cate stiu, el a desfacut etrierii cand si-a schimbat furca.

 

i-am dat un pm sa imi dea asa cateva sfaturi legate de uzura la ce sa ma uit. ms

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre aerisire sint n'spe mii de topicuri. Cum am facut eu (am schimbat furtunurile si pompa deci am fost nevoit). Turnat lichid in rezervor pina am umplut-o si pompat la maneta pina nu am mai vazut ca ies bule sus (asta su surubul de aerisire de la etriere strins). Apoi am aplicat metoda recomandata in orice manual si in instructiunile de la unurile HEL: pus furtun transparent la stutul de la etrier, desfacut surubul, strins maneta brusc, insurubat surubul la loc, eliberat maneta, strins iar de citeva ori iar apoi repetat (desfacut surubul, strins, etc). A durat destul de multisor, avind in vedere ca sistemul a fost golit complet dar pina la urma s-a intarit (frina, ca sa nu existe confuzii). E posibil sa-ti ramina o bulisoara mica pe undeva dar daca insisti scapi de ea (culci motorul pe-o parte si pe alta, zgiltii de furtunuri, cicanesti in etriere si pompa etc). Ajuta si sa pui o seringa mare jos, la furtun. si sa ii tii pistonul tras cind desfaci surubul de aerisire). Treaba merge mai repede daca ai un ajutor (unul stringe frina, altul umbla la surubul de aerisire).

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...