Sari la conținut

Yamaha XJ600S Diversion


tirlosu
 Share

Postări Recomandate

la diversion nu e nevoie sa demontezi carena ca sa scoti telescoapele

o pui pe cricul central, slabesti piulita axului rotii, demontezi etrierul de frana de pe telescop (2 suruburi cu hexagon de 12), demontezi suportul cablului de kilometraj de pe telescop (un surub de 8) si pe cel de cauciuc de pe aripa, suspenzi motoreta cu un cric hidraulic si o bucata de lemn sub tevile de esapament (deci va sta pe cricul central si pe cricul hidraulic, sau orice altceva gasesti), scoti capacele de sus ale telescoapelor (ai nevoie de o cheie de 19 parca) cu atentie ca sar (dar nu f puternic), scoti roata, demontezi aripa din fata (4 suruburi cu hexagon de 8), slabesti suruburile jugului cu o cheie de 12, scoti telescoapele (pe dedesubt, bineinteles). daca sunt intepenite, un degripant gen WD40 este recomandat.

telescoapele de diversion au suruburi de drenaj in partea de jos ( cu cap de surubelnita +). atentie ca sunt acolo si niste saibe de cupru, sa nu se piarda.

scoti uleiul din ele si apoi trebuie sa scoti surubul (cu cap inbus de 6 parca) din partea de jos. recomand calduros folosirea unei scule pneumatice cu percutie pentru scoaterea lor. daca nu e disponibila o asemenea scula, incearca sa folosesti imbusuri de calitate, pentru ca, odata stricat capul surubului, vei avea mult de munca sa il scoti (sau de platit).

dupa asta, urmareste topicul indicat mai sus pentru demontarea telescoapelor

succes !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi mult.Pai am cam tot ce-mi trebuie,mai putin scula pneumatica sau imbusuri de calitate,dar cred ca e timpul sa investesc intr-un set nou,ca cele pe care le am,mai mult mi-au adus necazuri.

Multumesc frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi mult.Pai am cam tot ce-mi trebuie,mai putin scula pneumatica sau imbusuri de calitate,dar cred ca e timpul sa investesc intr-un set nou,ca cele pe care le am,mai mult mi-au adus necazuri.

Multumesc frumos.

inainte de primul schimb de ulei m-am cumparat un T-eu cu imbus pe capete (de 5 sau cat or fi suruburile la Yamaha) ... acum 2-3 ani costa 47lei :cheers:

Am fost placut surprins de setul de la Stanley care este si relativ ieftin... l-am decompletat pt trusa de scule :D

Mesaj completat

Salut si multumesc celor care au raspuns la subiect si nu numai :lol:

Observand ca sa deviat putin de la subiect,voi face si eu acelas lucru,simtindu-ma dator cu unele explicatii.

Intradevar dupa cum se vede in filmulet,nu locuiesc in Romania,ci intr-un orasel relativ mic din sudul Angliei,in care pe timpul verii,in fiecare zii de marti se strang cateva sute de motociclisti intr-un cadru organizat,menit sa stranga fonduri pentru transfuziile de sange in caz de accident rutier.

In legatura cu achizitionarea motocicletei,inca nu eram hotarat sa-mi iau motor desi era unul dintre motivele pt care am plecat din tara.Spun ca nu eram hotarat pentru ca am considerat ca mai intai trebuie sa imi iau permisul,apoi sa cumpar motorul,dar urmaream constant anunturile de vanzari motoare.Asa am dat peste Diversion-ul asta,avea un pret foarte mic si era si aproape ca locatie,de mine.Am sunat,am mers sa-l vad,si au inceput intrebarie cum ar fii"de ce e asa ieftin".Vanzatorul mi-a raspuns ca folosea motorul pentru a merge la munca,dar la un momentdat i sa dat masina de la servici si nu l-a mai folosit pana ia expirat revizia tehnica,apoi si taxa de drum.S-a dus cu el la revizie si a picat din cauza semeringurilor de la furca.Ne avand timp sa o repare a pus-o in garaj si asa au trecut 2 ani,timp in care i-a pierdut si talonul.In acesti 2 ani,avand o aferta buna,si cumparat alta cu motor mai mare si mai noua,Diversion-ul devenind un bun de care nu mai avea nevoie.

A bagat-o la vanzare cu un pret mai mare,dar toti care au venit sa o vada,voiau o motocicleta pe care sa dea banu,sa se suie pe ea si sa plece,nu sa stea sa-i faca acte(perioada de asteptare de 6 saptamani),sa o duca pe la servisuri.si sa-i plateasca taxe,plus ca trebuia luata de acolo cu o duba,neavand dreptul sa circule pe drumuri publice(din lipsa celor enumerate anterior).

Toti acesti factori au facut sa-i scada foarte mult pretul si mai ales in conditii de iarna cand nu prea se vand motociclete.

Situatia mi sa potrivit ca o manusa,pentru ca aveam un prieten cu duba si pentru mine nu era important sa circul cu ea foarte curand,neavand permis.Asa am reusit sa o cumpar,platind doar motocicleta in sine,fara a mai plati si pentru dreptul de a circula cu ea,ceea ce ia facut sa scada pretul la 225 de lire(aproximativ 1050 de ron).

La banii astia,aratand impecabil,cauciucuri noi,etc,etc sunt sigur ca oricare dintre voi ar fii cumparat-o cu tot cu zgomot, fara sa clipeasca.

Cum spunea Belbody,omul a vrut sa scape de ea,si asta a facut,dar nu din cauza zgomotului la motor.

 

 

Revenind la problemele ei,dupa ce am citit cele spuse de voi,mi-am facut o idee si intradevar pare zgomot de lant care se aude dinspre cutia de viteze.

Intradevar nu sunt foatre priceput la mecanica de aceea va si cer ajutorul aici.

Deci revin cu inca doua intrebari:

-pentru a putea schimba filtrul de aer sau sa scot carburatorul,trebuie sa scot rezervorul sau carena?

-pentru a putea desface cutia,trebuie mai intai sa scot uleiul?

 

Multumesc si voi mai atasa un filmulet in care se aude mai bine zgomotul respectiv.

Zgomot la motor-filmulet nou

cred ca singurele investitii care se justifica sunt inlocuirea semeringurilor, schimbul de ulei, un aditiv pentru benzina si eventual sincronizarea carburatoarelor... adica sa o poti inmatricula iar motoreta sa te invete sa conduci ... foarte repede iti va ramane mica.

Recomand ca dai jos telescoapele si sa le duci la un service sa inlocuiasca semeringurile(va fi mai ieftin)... accidental poti face o zgarietura care sa coste de 10 ori manopera de inlocurire ... cauta un manual si vezi exact cati mililtrii de ulei sunt necesari... ca sa nu ii "stresezi" pe aia de la service prea tare

La motor eu as umbla numai daca as gasi un "maniac" (pe la adunarea aia de pe acolo) care stie exact unde e problema, posesor de XJ si care ar face gratuit (ca si un hobby) interventia

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer m-am gandit si la varianta cu service-ul.Sa-l duc pentru telescoape,curatat si reglat de carburatoare,si pentru zgomotul de la motor,mai ales ca cel mai apropiat service de mine este chiar cel de Yamaha.

Ideea este ca nu prea am incredere in ei,ca si aici mai sunt unii care fac "treaba romaneasca".Spun asta pentru ca cel mai bun prieten al meu,tot roman,are o Kawasaki GPX 750,si sa dus la service-ul respectiv,de Yamaha cu ea pt. revizia tehnica.A picat pt.discul de frana de pe spate.A lasat-o acolo sa il schimbe si a trecut revizia.Dupa un an,sa dus din nou acolo tot pentru revizie(aici se face la un an),si a picat din nou.Motivul era ca descul de frana de pe spate,este inadecvat motocicletei respective.Prietenul mau a luat foc si le-a spus ca ei au facut "lucrarea" iar daca discul nu e adecvat,e numai vina lor.Au verificat in calculator,si-au recunoscut gresala si i l-au schimbat gratuit trecand revizia cu brio numai ca i-au tinul motorul acolo cam 10 zile pt a gasi discul "adecvat".

Din acest motiv spun ca nu prea am incredere in service-ul lor,si ca prefer ce pot face eu,sa o fac cu mana mea,abia dupa aia,daca ma depaseste ceva,sa o duc acolo.(in momentul de fata ma cam depasesc toate,dar invat repede :cheers: )

Mersi frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
Salut,de curand am achizitionat o Yamaha XJ600S Diversion din 1995,la un pret extraordinar de bun.Motorul a stat 2 ani in garaj dupa care omul sa hotarat sa-l dea.Eu inca nu am permis cat. A dar l-am luat datorita pretului si aspectului impecabil(dupa parerea mea)in care se afla.Pana imi voi lua permis,pentru ca timpul imi permite,vreau sa il pun la punct,asa ca astept sfaturi despre cum il pot spala(unde pot insista cu apa si unde trebuie sa evit sa bag apa),cum pot curata lantul si foaia de angrenaj,cum pot sa scot carburatorul si cu ce sa il curat(presupun ca este necesar dupa 2 ani de garaj),cu ce tip de ulei sa fac schimbul,si ce alte sfaturi de intretinere imi puteti da.

Acum revin la partea tehnica unde si aici am doua probleme pe care fostul proprietar a avut bunul simt sa mi le zica,si anume:

1-la furca,unde culiseaza ea,are doua garnituri de cauciuc pe unde pierde ulei iar partea cromata ramane manjita de ulei.Omul avea garniturile noi si mi le-a dat sfatuindu-ma sa le schimb ca nu voi trece de Revizia Tehnica.Intrebarea mea este daca pot sa le schimb eu sau trebuie dusa la mecanic??

2-Problema care ma apasa cel mai rau si anume ca la relanti,se aude un trancanit ciudat in motor(cred) care da o usoara vibratie in motocicleta.Trancanitul nu este constant si am observat ca in momentul in care se aude mai tare,si acul turometrului oscileaza si tinde sa moara motorul.Fostul proprietar spune ca inainte sa o puna in garaj nu facea asa,si crede ca e un rulment pe undeva dar nu stie exact sa-mi spuna unde si cum.

Pentru a intelege mai bine zgomotul voi atasa un filmulet din care sper sa inteleaga cineva despre ce vorbesc.

 

 

Astept nerabdator ori ce sfat si parere in legatura cu problemele mele si nu numai.

Multumesc

 

 

 

imi cer scuze ca rasp asa tarziu dar acum am vazut...in fine... am avut si eu aceisi prob la motor si am cautat atent in forum si am gasit ceva care ma facut sa imi desfac ambreiajul...si ghici ce?? tipul avea dreptate..e un bolt slabit din ambreiaj...undeva la ultima piesa. un bolt care e slabit si trebuie shimbat. la mine a mers si acum nu se mai aude...iar motorul meu facea la fel ca in filmulet...sper sa te ajut cu raspunsul asta...cauta atent in forum ca ai sa gaasesti... app...eu sunt extrem de multumit de motorul meu..diversion xj600N din 92...merge brici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut.

Am cumparat uleiul de furca, am semeringurile, am sculele...... am demontat telescoapele de pe motor, slabind mai intai suruburile din capatul telescoapelor, deci sunt cam gata de schimbat uleiul si semeringurile.

Inainte sa desfac telescoapele, vreau sa mai pun cateva intrebari, sa am totul clar in minte pentru ca nu vreu sa le desfac sa ma apuc sa caut raspunsuri cu pasii ce trebuiesc urmati.

Am inteles de la voi in mare cam cum se desfac si cat ulei trebuie pus, dar nimeni nu a explicat cum le montez inapoi.

Deci, ma intereseaza ce desfac prima data, surubul din partea de jos a telescopului(cel cu cap imbus) sau cel de sus pe care l-am slabit inainte sa dau telescopul jos din furca.Cum schimb semeringul, si unde pun uleiul, apoi cum tensionez arcurile respective inapoi sa pot sa inchid iar telescopul.

Am citit pe forumul englezesc, dar nu prea inteleg la ce imi trebuie surubul acela cu piulita si teava de pvc.

In fine, daca are cineva rabdare sa imi explice exact pasii ce trebuiesc urmati, pentru a putea sa fac schimbul de semeringuri si ulei, fara sa ma lovesc de eventuale necunoscute, il rog sa o faca cu lux de amanunte.

Multumesc mult si raman dator de bere. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai dat jos telescoapele, se procedeaza asa:

golesti uleiul pe la surubul de drenaj (apasa pe telescop sa iasa tot uleiul)

scoti capacul de sus, cu atentie ca sare. dedesubt e un distantier cilindric,apoi o saiba mare, apoi arcul. le scoti. retine cum e pus arcul, daca este progresiv (cu spirala mai mica si mai mare).

scoti aparatoarea de praf cu o surubelnita. sub ea este siguranta otelita care tine simeringul in pozitie. o scoti. stergi cu o carpa mizeria adunata deasupra simeringului. pui un pic de degripant acolo.

dupa care desfaci surubul cu cap imbus de jos, printr-una din metodele descrise mai sus.

dupa ce ai desfacut astea (surubul si siguranta!) tragi in afara partea mai subtire a telescopului, cu socuri, ca sa se creeze un efect de "ciocan". efect care va scoate simeringul din carcasa telescopului.

cureti bine cu benzina toate piesele (retii pozitia lor si deasemenea cum a fost montat simeringul).

montezi la loc piesele interne si strangi surubul de jos, cel cu cap imbus. montezi si surubul de drenaj.

gresezi un pic locul in care intra simeringul nou, in pui in pozitie (pe sus, of course) dupa care te folosesti de simeringul vechi, pus deasupra, ca sa bati cu un ciocan simeringul nou in pozitia normala de lucru. trebuie sa il bati egal, din toate partile (circular pe langa telescop), ca sa intre concentric cu locasul respectiv. altfel risti sa il deformezi. ai grija sa intre pana la capat. pui siguranta. pui aparatoarea de praf.

montezi telescopul in furca, pui ulei in el, pui arcul, saiba, distantierul si capacul. aici te-ar ajuta o cheie cu clichet. trebuie sa apesi (cu podul palmei) si sa rasucesti capacul in acelasi timp, ca sa se insurubeze in filetul din telescop. ai grija sa nu il bagi stramb, ca s-ar putea sa se strice filetul (din cate imi amintesc, capacul e de aluminiu). mai are si un oring de cauciuc pe acolo, ai grija si la el.

dupa ce ai strans capacele, nu uita sa strangi suruburile de la jug!

pui restul pieselor demontate, roata (ai grija la mecanismul kilometrajului), axul.

dai o tura cu mobra (cu atentie!) sa se amorseze telescoapele.

daca ti se pare ca directie "trage" intr-o parte, slabesti axul rotii si suruburile jugului de jos. chemi un prieten sa stea pe mobra si sa tina bine de ghidon si lovesti roata in pozitia opusa in care "trage". strangi suruburile la loc si mai dai o tura.

partea asta se rezolva prin incercari si lovituri mai tari/slabe in roata (de obicei cu piciorul :laugh: ). fii fara grija, nu se strica nimic.

succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut si mersi mult de sfaturi.

Azi mi-am facut curaj si m-am apucat de treaba.Primul lucru remarcat a fost ca telescoapele mele nu au suruburi de drenaj.

Totul a mers perfect, si am urmat pasii in deaproape, pana in momentul in care a trebuit sa scot surubul cu cap imbus din capatul de jos.Am desfiletat la el pret de 20 de minute si nu am reusit sa-l scot, dupa care mi-am adus aminte de postul unuia de pe forumul englezesc de Diversion, care pusese o coada de matura in interiorul telescopului, cand a desfacut acel surub.Am bagat si eu matura in el, dar fara rezultat.M-am uitat cu o lanterna in interiorul telescopului in timp ce incercam sa desfiletez, si am observat ca se invartea si partea din interior.Deci trebuia sa tin contra cu ceva foarte lung, asa ca am ales coada de grebla care era putin mai groasa decat cea de matura.Am infipt-o bine in interiorul telescopului, si chiar a dat rezultat.Am reusit sa desfac si acel surubel cu cap imbus.Am repetat metoda si la al 2-lea telescop, si m-am cam oprit pentru ca se cam intunecase.

Sper ca maine sa am timp sa continui actiunea si sa montez inapoi telescoapele.

Inca o data multumesc mult pentru sfaturi, si voi reveni cu amanunte.

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutari , si la Diversionul meu persista un anumit "trancanit" acest sunet este mai pronuntat cand motocicleta sta pe piciorul lateral decat pe ce-l centrel , aceasta este prima ciudatenie , a doua este in momentul in care trag maneta de ambreiaj trancanitul dispare complet , motorul merge bine si regulat la relantiu, cand dau drumul la ambreiaj iara apare , intrebarea mea este ce ar putea produce "trancanitul" respectiv ce se intampla in cutia de viteze cand trag ambreiajul ? , ce se decupleaza sau nu se mai invarte si asa nu mai produce acel sunet ? In rest mobra merge bine nu o influenteaza negativ sunetul respectiv , deci daca ar fi ceva defect se ducea de mult .... Astept pareri..

 

Mersi

daca suna asa da un pm shi te rezolv cu trancanitul :blink:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit sa termin cu succes operatiunea de schimbat semeringuri si ulei la telescoapele de la furca.Mii de multumiri lui draku si lui -alex-.Am pus 375 de ml de ulei per telescop, cum spunea -alex-.Totul a iesit ca la carte, desi nu stiu daca trage roata in vro parte, pentru ca inca nu am permis si nu pot merge cu ea.

 

@ djdee- am vazut amandoua filmulete si ce sa zic... ai facut o treaba extraordinara.Exact acelas sunet il am si eu si sunt mai mult decat interesat sa-l rezolv.Deci daca ai timp, astept cu nerabdare sa ne spui cum ai rezolvat problema, sa ma apuc de treaba.

Multumesc mult

Mesaj completat

Pentru cei interesati am deschis un topic unde am explicat cum am schimbat semeringurile, si am pus si ceva poze.

Inca o data multumiri celor ce m-au indrumat.

Schimbare semeringuri furca.

Mesaj completat

Am reusit sa termin cu succes operatiunea de schimbat semeringuri si ulei la telescoapele de la furca.Mii de multumiri lui draku si lui -alex-.Am pus 375 de ml de ulei per telescop, cum spunea -alex-.Totul a iesit ca la carte, desi nu stiu daca trage roata in vro parte, pentru ca inca nu am permis si nu pot merge cu ea.

 

@ djdee- am vazut amandoua filmulete si ce sa zic... ai facut o treaba extraordinara.Exact acelas sunet il am si eu si sunt mai mult decat interesat sa-l rezolv.Deci daca ai timp, astept cu nerabdare sa ne spui cum ai rezolvat problema, sa ma apuc de treaba.

Multumesc mult

 

 

Mesaj completat

Am reusit sa termin cu succes operatiunea de schimbat semeringuri si ulei la telescoapele de la furca.Mii de multumiri lui draku si lui -alex-.Am pus 375 de ml de ulei per telescop, cum spunea -alex-.Totul a iesit ca la carte, desi nu stiu daca trage roata in vro parte, pentru ca inca nu am permis si nu pot merge cu ea.

 

@ djdee- am vazut amandoua filmulete si ce sa zic... ai facut o treaba extraordinara.Exact acelas sunet il am si eu si sunt mai mult decat interesat sa-l rezolv.Deci daca ai timp, astept cu nerabdare sa ne spui cum ai rezolvat problema, sa ma apuc de treaba.

Multumesc mult

 

 

Mesaj completat

Scuze de mesajul de lai sus, dar nu stiu sa editez textul.

Mesajul era:

Pentru cei interesati am deschis un topic unde am explicat cum am schimbat semeringurile, si am pus si ceva poze.

Inca o data multumiri celor ce m-au indrumat.

Schimbare semeringuri furca.

Editat de tirlosu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...