Ancalagon Postat Noiembrie 9, 2006 Share Postat Noiembrie 9, 2006 Vad ca se inmultesc HOG-ii p-aici, cred ca n-ar strica un topic de genul asta. Blackrider, ce zici? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blackrider Postat Noiembrie 9, 2006 Share Postat Noiembrie 9, 2006 cred ca ai vrut sa zici HO.....si nu vreau sa abuzez,am deja un topic despre shovelhead. oricum,in afara de Razzie si inca vre-o 2 pers care nu sunt in Romania,nu mai e nimeni pe aici cu HD. B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Noiembrie 12, 2006 Autor Share Postat Noiembrie 12, 2006 Yap, Harley Owners, indeed... Ideea mea era un topic de cultura tehnica si istorica pe marginea unor motociclete care ne plac. Sa luam de pilda sistemul lor de a denumi modelele, destul de criptic la prima vedere: "Cifrele se refera mereu la capacitatea cilindrica, caz in care 1200 si 883 reprezinta capacitatea cilindrica in centimetri cubi. Cifrele 88 (cazul motorului Twin Cam) si 53 (pentru motocicleta Sportster Custom 53) redau capacitatea cilindrica in unitati de masura americane, deci in inch-i cubici - ceea ce, transformat, ar insemna 1.449, respectiv 883 cmc. Cele 22 de modele pe care Harley le ofera in anul 2004 - in cinci serii de fabricatie - au toate o denumire proprie bazata pe sigla fiecareia dintre ele. Conform acestei logici, XL este sigla pentru o motocicleta Sportster. XL era combinata, in trecut, cu alte litere, de exemplu, CH pentru Competition Hot (competitie fierbinte) sau CR pentru CafĂŠ Racer. Oferta firmei Harley se rezuma astazi la variante C de la Custom si R de la Roadster (de data aceasta nu in semnificatia din alaturarea CR). Asadar, semnificatia siglei XL 1200 C este: motocicleta Sportster de 1.200 cmc , varianta custom. Modelele cu motoare Big-Twin racite cu aer au, de multe decenii, atasata litera F. Daca motorul Twin Cam este montat pe un cadru de motocicleta Tourer cu roata din fata de 16 toli, traditionalei litere F ii urmeaza un L. Combinatia FX este un cumul al combinatiilor XL si FL, conditionat de tipul de constructie. Astfel, la modelele FX, furca si roata din fata provin de la motocicleta Sportster (XL), iar cadrul, motorul si roata din spate de la motocicletele de turism (FL). Sigla FX urmata de un D indica faptul ca este vorba de o Dyna Glide. Dimpotriva, FX urmat de combinatia ST ne spune ca este vorba de un Softail. Varianta Dyna Glide (alunecare dinamica) este prevazuta intotdeauna cu o furca telescopica, doua amortizoare posterioare dispuse de o maniera clasica si motor prins elastic pe cadru. Un Softail poate fi echipat cu o furca paralelogram, are motorul montat rigid pe cadru si doua amortizoare situate sub propulsor. Pentru ca amortizoarele sunt ascunse privirilor, coada motocicletei (tail) pare rigida (hard). Daca nu este hard, este elastica, si denumirea ei devine soft. Modelele Softail sunt impartite in variante orientate spre turism (touring), cu sigla FL, si variante mai sportive, prin urmare notate cu FX. Versiunea FLST inseamna furca mai lata, versiunea FL, si o roata pe fata de 16 toli. FXST: versiune cu o furca mai zvelta - telescopica sau paralelogram si roata fata de 21 de toli. Siglele de baza prezentate pana acum se extind, dupa specificatiile fiecarui model, cu mai multe litere. Iata, asadar: B - Bad Boy (baiat rau). C-Classic sau Custom. F - Fat Boy (grasan). G - Glide (alunecare). WG - Wide Glide (alunecare lunga). H - Highway (autostrada). I - Injection (injectie). R - Road King (regele soselei). S - Sport, Springer sau Special. T - Touring. U - Ultra. Sa luam exemplul unei FLHTCUI. Este vorba ,dupa cum vedem, de o motocicleta tourer (FL) in varianta Highway -Touring (HT), stilata in varianta ultra-clasica (CU: Classic Ultra), cu injectie (I). Dar, pentru a nu provoca dureri de cap eventualilor amatori, motocicleta mai poate circula si sub denumirea Electra Glide Ultra Classic. Daca o luam ad litteram, sintagma Electra Glide si-a cam pierdut semnificatia, pentru ca, de multisor, toate motocicletele produse in Milwaukee pornesc la buton. Deuce, in schimb, nu este lipsita de sens. Deuce inseamna, in engleza, diavol sau doi la jocul de noroc. Night Train este asociat cu trenul de noapte din cauza culorii negre, iar sintagma Heritage adiacenta la Softail ar avea semnificatia de mostenire culturala. Low Rider din Dyna Low Rider se refera strict la pozitia joasa a pilotului pe saua situata la numai 640 mm de sol. Cu totul iesita din tipar este denumirea modelului V-Rod (V de la pozitia cilindrilor motorului, iar Rod de la Hot Rod). Sigla lui VRSC, este mai pe inteles: V-Twin Racing Street Custom. Dupa cele afirmate de Harley, ea aminteste de provenienta motorului, adica motocicleta de fabrica de curse, VR 1000, si este la indemana oricarui client (Customer). Versiunea VRSC a fost oferita, pana in anul 2003, doar ca varianta A (Alpha). Din 2004 exista motocicleta VRSCB - varianta B (Beta)". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blackrider Postat Noiembrie 12, 2006 Share Postat Noiembrie 12, 2006 multumim. deci,al meu FXEF ce o fi insemnand? B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Altair Postat Noiembrie 12, 2006 Share Postat Noiembrie 12, 2006 multumim. deci,al meu FXEF ce o fi insemnand? B. Primul model de Fat Bob, sa-l stapanesti sanatos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kata Postat Noiembrie 12, 2006 Share Postat Noiembrie 12, 2006 multumim. deci,al meu FXEF ce o fi insemnand? B. corect, aquila are drepate nu-i chiar primul fat bob da' ceva de genul ia aici un link http://www.bikez.com/motorcycles/harley-da...at_bob_1985.php, ii predecesorul fxr-ului si strabunicul dyna-glide-ului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Altair Postat Noiembrie 13, 2006 Share Postat Noiembrie 13, 2006 Nu stiu fat bob inainte de 1979. FXEF e dat ca primul fat bob, rezervor lat si aripi de bobber. Din generatia Super Glide. Eu aproape ca era sa iau un nepot de-al asteia anul trecut FLSTF Fat Boy 15th Anniversary sau un FXSTB Night Train. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kata Postat Noiembrie 13, 2006 Share Postat Noiembrie 13, 2006 Nu stiu fat bob inainte de 1979. FXEF e dat ca primul fat bob, rezervor lat si aripi de bobber. Din generatia Super Glide. Eu aproape ca era sa iau un nepot de-al asteia anul trecut FLSTF Fat Boy 15th Anniversary sau un FXSTB Night Train. ai dreptate am incurcat otzara anii shovelul lui black fiind din '80 nu ? fat boy si night train-ul nu vin din linia fx-ului ca au cadre softtail nu cu bascula, si in alta ordine de idei nu merita sa iei nici un model aniversar de la h.d. ca ii hotzie ia mai un link http://www.american-v.co.uk/heritage/timel...hist3/body.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Noiembrie 13, 2006 Autor Share Postat Noiembrie 13, 2006 Imi place ca v-am pornit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
easybiker Postat Noiembrie 13, 2006 Share Postat Noiembrie 13, 2006 Nu stiu fat bob inainte de 1979. FXEF e dat ca primul fat bob, rezervor lat si aripi de bobber. Din generatia Super Glide. Eu aproape ca era sa iau un nepot de-al asteia anul trecut FLSTF Fat Boy 15th Anniversary sau un FXSTB Night Train. Off topic. Loalez...Cum e aia aripi de bobber? Eu zic ca topicul este totusi folositor si putem invata multe chestii pe care nu le stim despre HD.Trebuie sa incepem si noi cu ceva.Foarte buna discutia despre denumirile de modele care pentru mine erau in mare parte in ceatza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Noiembrie 13, 2006 Autor Share Postat Noiembrie 13, 2006 Aripi de bobber sunt aripi de spate taiate scurt, practic se termina la nivelul axei rotii spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
easybiker Postat Noiembrie 13, 2006 Share Postat Noiembrie 13, 2006 Aripi de bobber sunt aripi de spate taiate scurt, practic se termina la nivelul axei rotii spate. Scuze pentru off topic: Nu te-ai prins.Crede-ma...stiu foarte bine ce este un bobber si cum arata unul.Era un joc de cuvinte.Chestia cea mai caracteristica unui bobber clasic este faptul ca nu are aripi in afara de ciotul de pe spate,care,tot din punct de vedere clasic,nu se termina la nivelul axului rotii ci la jumatatea de sus a rotii.Mi s-a parut hilara chestia "aripi de bobber".Ca si cum ai spune "picioare de sarpe"...Cine vede "aripi de bobber" la motocicleta in discutie are nevoie de ochelari. Asta-i un bobber pur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Noiembrie 13, 2006 Autor Share Postat Noiembrie 13, 2006 Jumatatea de sus a rotii e la nivelu axului, hehe... Ok, gluma e OK. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blackrider Postat Noiembrie 13, 2006 Share Postat Noiembrie 13, 2006 eu o sa comand un manual de reparatii pt shovelhead,in original. oare exista si in PDF? B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Altair Postat Noiembrie 13, 2006 Share Postat Noiembrie 13, 2006 Off topic. Loalez...Cum e aia aripi de bobber? Eu zic ca topicul este totusi folositor si putem invata multe chestii pe care nu le stim despre HD.Trebuie sa incepem si noi cu ceva.Foarte buna discutia despre denumirile de modele care pentru mine erau in mare parte in ceatza. English for Americans to bob = a scurta coada (vezi bobtail la catei - si chiar pisici ce au incaput pe mana preparatorilor de animale domestice ) => a bobberi e a scurta coada asta in primul rand iar in general in a scapa de toate lucrurile ce nu sunt indispensabile da definitia bobberului. Si principiile astea au fost aplicate mai hardcore sau mai mild de l acaz la caz. Ce ai pus tu acolo e un hardcore bobber, pur asa cum ai si zis, din fabrica nu putea sa iasa asa asta e clar, de-aia zisei si eu imho "aripi de bobber", ce tu n-ai mancat lapte de pasare niciodata? Ia uite la astea - un bobber cu coada si bobberul meu preferat, one real fat bob. @Kata, cand i-am vazut cat sunt de pusi pe jupuiala la HD, mi-a trecut (vroiau sa-mi ia si tax desi le-am zis ca-l export), am vrut atunci sa inchiriez si mi-au cerut USD 1500 fara tax si asigurare pentru trei saptamani. Macar aici au fost extrem de politicosi iar locul este un Harley temple, Harley Ormond Beach -cel mai mare shop HD din lume . Daca m-a impresionat ceva intradevar a fost service-ul - la etaj! - in care te puteai uita prin geamuri imense din show-room si in care era curat cam cum speram noi sa fie in 15 ani in spitalele din Romania. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razzie Postat Noiembrie 15, 2006 Share Postat Noiembrie 15, 2006 cred ca ai vrut sa zici HO.....si nu vreau sa abuzez,am deja un topic despre shovelhead. oricum,in afara de Razzie si inca vre-o 2 pers care nu sunt in Romania,nu mai e nimeni pe aici cu HD. B. pe www.hogromania.com e o poza cu membrii .....si mai sunt multi care pot veni.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blackrider Postat Noiembrie 15, 2006 Share Postat Noiembrie 15, 2006 pe www.hogromania.com e o poza cu membrii .....si mai sunt multi care pot veni.... da mister Razzie,stiu ca faci mereu reclama hog-ului dar, eu ma refeream la cei care posteaza aici la chopperisti. B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razzie Postat Noiembrie 16, 2006 Share Postat Noiembrie 16, 2006 da mister Razzie,stiu ca faci mereu reclama hog-ului dar, eu ma refeream la cei care posteaza aici la chopperisti. B. sorry black, daca te deranjeaza , promit sa nu mai fac....sincer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blackrider Postat Noiembrie 16, 2006 Share Postat Noiembrie 16, 2006 stai linistit...dar exagerarile au cateodata consecinte....nebanuite. hehe. B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razzie Postat Noiembrie 17, 2006 Share Postat Noiembrie 17, 2006 stai linistit...dar exagerarile au cateodata consecinte....nebanuite. hehe. B. got it! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blackrider Postat Noiembrie 22, 2006 Share Postat Noiembrie 22, 2006 ce sanse sunt ca un carburator si manifold stock, de pe Evo 80cui din 1995,sa potriveasca pe Shovelhead 80cui din 1980? B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Noiembrie 22, 2006 Autor Share Postat Noiembrie 22, 2006 Da un mail la firma Harley Davidson, sigur te vor lamuri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fhchth Postat Noiembrie 22, 2006 Share Postat Noiembrie 22, 2006 salut am luat shi eu un flathead din 42 refacut tot motorul ..am cumparat cutie shi roti ...cu tabmburi hidraulici pt al face cum vreau .... mai e cineva cu flathead prin ro??? apropo black a aparut un shovel ca cele de la exile in brasov ..o sai fac poza este crima .... basty ce sanse sunt ca un carburator si manifold stock, de pe Evo 80cui din 1995,sa potriveasca pe Shovelhead 80cui din 1980? B. sal eu am w&w ul shi acolo vad ca nu difera carburatoarele intreunul shi altul .....vezi ca gaseshti in w&w carburi f faine ..... cred ca din ianuarie o sa deschid filiala W&W la mine la garaj shi o sa puteti lua piese la pretzul de catalog fara shipping ..decit de la mine la voi basty eu o sa comand un manual de reparatii pt shovelhead,in original. oare exista si in PDF? B. ai rabdare nu srunca cu banii ca iti fac rost iti dau link pt al downloada basty Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blackrider Postat Noiembrie 23, 2006 Share Postat Noiembrie 23, 2006 Basty,astept cu interes. 10x. B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fhchth Postat Noiembrie 23, 2006 Share Postat Noiembrie 23, 2006 Basty,astept cu interes. 10x. B. vezi daca poti sal downloadezi .... daca nu gaseshti w&W on line o sa ma uit in catalog shi iti dau sa dai search la produs sa te uiti la el?? vrei sa cumperi carb sau ai deja unu de evo shi vrei sal pui ??? daca dai banii dai pe un SU eliminator II e crima ... basty Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.