Jump to content

SMAEB - ziua a doua. Oameni si motociclete.


KHK

Super Membru
  • Content Count

    4,231
  • Joined

  • Last visited

About KHK

  • Rank
    BMW Motorrad

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Viena / Ploiesti
  • Carnet moto din
    2004
  • Motocicleta
    R1200GS Rallye

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    BMW F650, R1100RS, R1200GS dohc, R1200GS LC '14

Recent Profile Visitors

5,382 profile views
  1. Cum naiba nu face nimic?? Ti-o seteaza dupa cum ai nevoie. Lasand la o parte faza cu taria amortizorului, care oricum este sensibila si aia, este vorba de reglajul arcului pentru cu/fara bagaj si/sau pasager... sunt lucruri certe... si nu e vorba numai de ideea de confort dar si de a nimeri (sau nu) ceea ce trebuie ca setare daca nu ai ESA. De asemenea cu ESA ai la generatia aia cele doua trepte de reglaj pe inaltime pentru off-road. Similar cu cei care nu dau banii pe rotile spitate, pe motiv ca vezi-doamne nu le plac... dar cand vine vorba de revanzare, piata le cere si sunt destule altele la vanzare, la preturi similare, care au. Asta este dezavantajul pentru cei care s-au mintit singuri la achizitia motocicletei cand au fost bucurosi ca au "economisit" ceva. Sau daca ai economisit atunci, asuma-ti ulterior; inteleg ca dupa parerea ta este "doar un moft" dar nu e corect sa vii cu baliverne ca "e doar un show, nu face nimic". Mai repede as fi inteles scuza aia ca daca ti se strica ceva, costa mai mult reparatia... aia este adevarata.
  2. Exista deja topic dedicat seriei K1200/1300: https://motociclism.ro/topic/741873-bmw-k-1200-1300-s-gt-r-sport/ Mai bine rogi un moderator sa inchida topicul asta si muti discutia acolo.
  3. Ca si model, Scorpion 2 sunt cele mai bune. Ca si diemnsiuni, ce ai scris este corect si nu conteaza ca sunt normale sau spitate.
  4. Ce inseamna in cazul de fata kit pasager? La varianta Rallye stiu, dar la TB??
  5. In locul tau as ramane clar pe varianta "chiar deloc"
  6. Contacteaza-l pe @adrian45 Cei care merg cu mine in ture sunt multumiti de relatia cu el. Gasesti numarul lui de telefon aici
  7. Vrei simplut, neaglomerat si sa mergi lejer... dar iti alegi august, fix perioada cea mai aglomerata, cand este super nebunie, drumurile pline, plajele pline, cazarile pline (si mai scumpe)? Mare pacat! Sfarsitul de iunie sau inceputul lui septembrie ar fi fost ideale. Sau hai, si prina jumtate a lui iulie era mai bine.
  8. KHK

    Casti BMW Motorrad

    Legat de casca System 7, vecinul meu a luat una anul trecut si a tot avut probleme cu etansarea (aer/apa), i-au schimbat-o o data si tot intra aer. In final a ramas ca ii dau banii inapoi. De asemenea, daca am inteles corect, castile galbene din primele loturi de S7 au fost subiectul unui recall. Din pacate nu stiu multe detalii legate de asta. https://www.brake-magazine.com/rated-bmw-gs-helmet/
  9. Sa lamurim: eu n-am contestat ceea ce face Tibi sau ca nu este mai bine la el, indiferent din ce punct de vedere... am spus doar ca, logic, daca nu ai continuitate cu service la dealer autorizat, nu poti cere culanta. De asemenea, nici la Tibi nu este perfect, si la el se intampla sa se greaseasca, doar ca atitudinea face (marea) diferenta. Adica, astepti nume, sau ce? Sunt oameni care au fost acolo, au cumparat o motocicleta si/sau au facut service si totul a decurs normal. Si poate nu s-au dus nici cu cine stie ce asteptari. Ai atins multe puncte si din pacate suntem deja suntem off-topic aici... exista, tot la sectiunea asta de Adv, topic dedicat problemelor cu AB. Daca tot esti curios, afla ca te inseli la mai multe aspecte pe care inteleg ca nu le intrebi ci le afirmi. De exemplu, pe ce baza afirmi ca motocicletele in Ro sun mai scumpe decat in Germania? Eu, uitandu-ma pe configuratoare anul trecut am observat ca, din contra, in Ro erau minimal mai ieftine moto. Ce intelegi prin "service-ul este cel putin acelasi"? Daca cumva te referi la ora de manopera perceputa, nu stiu exact cat este in Germania dar in Austria este cca. 130€ iar in Germania sigur nu este mult mai putin. Sunt convins ca in Ro ora de manopera este semnificativ mai ieftina, fapt confirmat si de preturile pe care le spun amicii din Ro cand discutam. Aaa, stii ce sunt similare? Cheltuielile cu scule, software (care nu-i deloc de neluat in seama), dotari, felul in care arata si este mobilat showroom-ul care trebuie sa fie la standardele BMW etc. deci o parte semnificativa din cheltuieli. Astea da, sunt aceleasi ca in Germania, Austria etc. Iar in Germania toate astea sunt amortizate altfel din cauza volumului mult mai mare de vanzari si orei de manopera mai scumpe. Sub nicio forma nu iau apararea AB, incerc doar sa deschid ochii asupra unor realitati. Asta insa, evident, nu este scuza pentru atitudinea jalnica in mai multe cazuri, care nu ar presupune costuri, si a managementul deficitar. Si sunt de acord cu (de)motivarea oamenilor. Dar apropos de oameni... este cert ca depinde si de educatia lor si de cei sapte ani de acasa. Si pana la urma nu mergi la un job sa faci doar minimul, sunt unii pe care si daca-i motivezi vor spune oricum ei tot nu sunt motivati suficient. Poate motivarea mai apare si cu implicarea ta. Mai este din pacate un aspect: AB, mai ales pe Motorrad, are monopol pe o zona foarte importanta a tarii care include si Bucuresti-ul si IF unde sunt multi bani. In plus, am auzit (deci nu pot baga mana in foc ca este adevarat, dar nu m-ar mira deloc) ca unor clienti care au dat de inteles ca ar vrea sa-si ia moto de la Oradea sau Iasi li s-a sugerat ca daca vor fi nevoiti sa vina la Bucuresti pentru service vor avea de asteptat mult si bine (mai ales ca vine imediat service-ul obligatoriu de 1000 km). Singura lor concurenta serioasa este la service cu Tibi. Inca ceva: AB ca si grup vinde de rupe, "BMW se vinde de la sine", Motorrad reprezinta doar cacao-maca din vanzari pe langa auto (inclusiv Mini), de ce si-ar bate cineva capul prea tare?
  10. Doar sa parcurgi toate pasurile pe care le-ai marcat, se poate fara probleme in trei saptamani. Eu insa nu mi-as propune sa ma intind pe toti Alpii intr-o vacanta. Renunta eventual (de exemplu) la partea cu Alpii francezi anul asta si fa restul (Austria, Bavaria, Slovenia, Dolomiti) pe indelete. Daca ai putina rabdare sa te documentezi, o sa vezi ca sunt foarte multe locuri/obiective/pasuri/strazi panoramice in Alpi care merita parcurse/vizitate. Si toate astea le poti face/intelege numai daca stai mai multe zile in acelasi loc. Iar statul in acelasi loc (2-3 zile) inseamna multe alte avantaje: nu strangi/descfaci bagaje zilnic, calatoresti multe zile fara a avea motocicleta incaracata, nai putin stres la cautat cazari, pret mai bun la cazari, confort in general. In partea de Italia sa incluzi si zonele lacurilor italiene (Garda, Iseo, Como, Maggiore), unde este foarte frumos atat in jurul lor cat si traseele intre ele. Apoi la anu' de exemplu axeaza-te pe Franta si Alpii francezi unde de asemenea ai de vacut si vazut o gramada, pe langa clasica Route des Grandes Alpes, zona Verdon, zona Grenoble, multe canioane, Coasta de Azur, multe pasuri intre Franta si Italia etc. De asemenea acolo (zona granitei Fr/It) este un paradis off-road si ai astfel acces la niste peisaje de vis. Si cand zic off-road, nu ma refer la ceva extrem sau care sa necesite anvelope sepcifice.
  11. Nu stiu daca atitudinea mizerabila fata de cumparatori este o chestie generala. Stiu si oameni multumiti de relatia cu AB, care nu au avut probleme. Dar stiu si multi care au reclamat destule probleme... iar cauzele sunt mai multe dupa parerea mea: bunul simt, neinstruirea, neimplicarea, stimularea prin pachetul slarial (dupa cum vorbeste lumea). Eu as zice ca in primul rand managementul si apoi bunul-simt si dorinta de implicare a fiecaruia. Generalizarea cu "in Romania" nu as face-o... aparent, de exemplu la Oradea, stau altfel lucrurile, cel putin ca atitudine. "omul sfinteste locul", nu? Referitor la cum este "afara", iarasi, omul si managementul conteaza. Normal, si istoricul dealerului, experienta si volumul de vanzari... Dar nu stiu daca, de exemplu, te duci cu o urgenta la AB (ca s-a rupt un surub de exemplu cum am patit eu pe la Kaprun, sau ca s-a strambat o janta intr-o groapa mare langa TM cum a patit un prieten venind spre Viena, sau un releu defect cum a patit alt prieten tot pe langa un orasel din Austria) ei vor face asa cum, in toate cele trei cazuri cunoscute de mine din paranteza, a procedat fiecare dintre cei trei dealeri BMW la cazurile respective... adica, piesa respectiva nefiind pe stoc, sa scoata piesa de pe o motocicleta din showroom astfel incat tu sa poti pleca linistit si multumit mai departe iar ei sa comande piesa si cand vine in cateva zile s-o puna la loc pe moto respectiva. Stiu un caz, dupa o dauna mare si care a tinut moto blocata la AB 2-3 luni pentru reparatii (pe casco deci cu profit bun pt. AB) in plin sezon, uitasera sa-i comande si oglinzile! Si doar nu credeti ca tineau pe stoc cate o oglinda (piesa care strica atat de rar!) de la motocicleta atat de rara ca un 1200GS, si doar nu credeti ca i-au dat omului oglinzile de la unul dintre GS-urile din showroom... nu, in plin sezon, pentru ca ei uitasera sa le comande si pe alea, l-au mai tinut pe om inca doua saptamani fara motocicleta. Asta mi s-a povestit... daca este asa, plm, ce mai vrem?? Se profita de faptul ca BMW este BMW si ca "se vinde singur" oricum... Referitor la culanta, ca a pomenit si John mai sus, fosta mea moto (LC 2014) vanduta vecinului meu a avut doua probleme post garantie: dupa o ploaie torentiala bordul a luat apa si s-a dus si alta data un senzor la ABS. Ambele au fost facute pe culanta, fara discutii, cu costuri foarte mici pentru proprietar. Insa moto fusese cumparata si servisata exclusiv la ei. Similar, grupul la LC Adv-ul prietenului meu cu care merg cel mai des a inceput sa aiba joc (45k km, iesita din garantie) si i-au acceptat cam jumatate pe culanta. Stiu, teoretic, toate astea nu trebuiau sa se intample dar macar cand s-a intamplat, oamenii au fost sustinuti mai mult sau mai putin. In Ro insa, multi dupa ce au "sacapat" de garantie fug imediat la Tibi (nu comentez motivele) care insa nu este insa service autorizat BMW (din cate stiu) sau pe la altii, sau chiar isi baga ei nasul peste tot. Atunci, normal ca nu mai poti cere culanta. Cert este ca in Ro BMW Motorrad a vandut peste 350 moto noi anul trecut, nu le merge rau
  12. Tura de anul trecut a iesit excelent, am fost 28 persoane (23 motociclisti si 5 pasagere). Nu am mai facut topic ca in februarie aveam deja avansul primit de la majoritatea participantilor. Anul asta mergem in Pirinei, in prima jumatate a lui septembrie. Unii vin calare, altii trimit moto cu transportator si vin/pleaca cu avionul. Pana acum toti cei serios interesati sunt participanti la turele organizate de mine in ultimii 10 ani sau adusi de acestia. Daca este cineva dornic sa ni se alature, ma poate contacta direct pe PM.
  13. Eu si multi amici am facut off-road rezonabil cu Scorpion, am ajuns bine in locuri in care nu ma asteptam. Sau cel putin am ajuns cam peste tot unde ne-am propus. Evident, pe uscat, nu pe namoale. Insa avand in vedere ca minim 95% din km/timp rulam pe strada, unde ne dam tare, si vrem sa ne dam rezonabil si pe ud, mai mergem si cu viteza mare pe autostrada... eu unul as avea mari retineri cu unele mai off gen Karoo Street, iar pe ploaie sigur as avea un mare morcov. Daca o scapi in off nu e mare bai dar sa iei o cazatura cand ti-e lumea mai draga la viteza mai mare... De faza cu zgomotul, eventual si de franare, nu mai zic. Zgomotul, mai ales in intervalul mentionat mai sus care este si cam cel mai uzual, sigur m-ar deranja. As lua ceva gen Karoo Street doar daca as sti sigur ca merg cu adevarat des pe off si acolo am asteptari ridicate; sau ca plec undeva gen Siberia sau o destinatie unde clar off-ul va fi esential/necesar. Dar pentru mers normal zi de zi, nu prea.
  14. Sa te bucuri de ea! Dar ca s-o poti face din plin, schimba-i anvelopele! ;)
×
×
  • Create New...