-
Posts
4,278 -
Joined
-
Last visited
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Viena / Ploiesti
-
Carnet moto din
2004
-
Motocicleta
R1250GS HP
Profile Fields
-
Motociclete detinute
BMW F650, R1100RS, R1200GS dohc, R1200GS LC '14, R1200GS Rallye '17
Recent Profile Visitors
7,007 profile views
KHK's Achievements
Newbie (1/14)
Recent Badges
-
S-o stapanesti sanatos! Unde in Italia? Mi-e greu sa cred ca treci muntii fara zapada in doua saptamani... Vezi ca au umplut Dolomitii de restrictii: https://www.stol.it/artikel/chronik/hoechstens-60-kilometer-pro-stunde-auf-dolomitenpaessen-und-bergstrassen Nu prea inteleg io de ce ai vrut tu neaparat Adv la 1,70 dar macar incearca o sa super-low de la TT. Ca si topcase de aluminiu ai alternativa Givi Trekker care exista si in varianta mare de 58L. Sau... iei un rollbag Ortlieb de 51L si gata :D
-
Daca factorul financiar nu este marea ta problema, fara discutie, asa cum te-a sfatuit si @superbec, ia-ti un R1200GS. Ai deja o varsta (adica nu mai esti pustan nebun de 18 ani), ai experienta de trafic... sper sa ai si "frica" si stapanirea de sine necesare, nu vad motiv sa nu-ti iei din start motocicleta care trebuie. Nu intru acum in comparatii cu ce e mai bun 1200 fata de 800 ca sunt n chestii obiective si clare in favoarea lui 1200. Deci nu irosi timp, bani, energie si placere.... 1200 este o motocicleta care iti mai iarta din greseli, inteleg ca ai statura mai mult decat suficienta ca sa na-i niciun fel de probleme de manevrare. In plus, daca poti sa-ti iei un GS din generatia mai noua (racite cu aer, recomand incepand cu 2014, nu 2013) ai modurile de condus si, la inceput pentru linistea ta, poti merge pe modul "Rain" in care puterea este dezvoltata mai domol si TC-ul poate intra ceva mai repede. Am vtut sa scriu racite cu lichid sau prescurtat cunoscute ca LC
-
Ai grija ce cumperi, de preferat unul cu garantie (si cu factura alaturi). Navi VI sunt multe care au problema cunoscuta deja ca "ghosting", adica ca si cum cineva ti-ar apasa in timpul mersului peste tot pe ecran si nu ai ce-i face. Problema tine de display si este deja bine cunoscuta la Garmin si BMW iar odata iesit din garantie il mai poti eventual schimba pe culanta, asa cum am facut si eu.
-
In 2014 cand am luat primul LC voiam neaparat rosu si pentru ca m-am decis destul de tarziu si voiam sa plec intr-o tura de 1 mai, a trebuit sa pun presiune pe vanzator. I-am zis ca daca n-o am cu o saptamana inainte de 1 mai (ca sa apuce sa-mi schimbe porcariile de Anakee cu care venea din fabrica, sa-mi monteze accesoriile, sa fac si cca. 1000 km si primul service) n-o mai iau. Si pentru ca singura pe care o primeau in scurt timp conform configuratiei mele era alba, mi-au schimbat cele doua plastice albe cu altele rosii si am avut motocicleta rosie. Bineinteles ca atunci cand o cautam dupa VIN aparea alba, doar in talon am facut schimbarea. Deci, se mai intampla... Dar cu rotile negre ceva nu se pupa. Si, pana la urma, nu este important daca moto merge bine.
-
Am facut acum o poza la a mea. Evident, exista unul similar si pe dreapta. Referitor la topcase, ce nu am inteles niciodata: mergeti cu topcase-ul gol la drum si cand ajungeti puneti cele doua casti? Eu ma gandeam ca, chiar si la ture de o zi, tot omu' tine ceva in el, costume de ploaie, manusi, un polar etc. Nu mai zic, cand esti in tura, chiar ai bagaj acolo. Asta imi da mie cu virgula... Iar cand ajung seara la cazare imi iau casca cu mine ca s-o spal de muste si sa-i incarc comunicatorul noaptea. Cand opresc sa vizitez ceva sau restaurant/cafea, pun casca pe o oglinda si o leg cu un cablu. La fel si geaca, bag cablul ala pe o maneca si gata, sunt liber Ma rog, fiecare cu obiceiurile lui. 5. Amicul meu si-a pus cum zis, direct la baterie, si priza sta acolo sub sa, nu atarna nimic. 7. Am pus poza mai sus dar imi dau seama totusi ca pt pasager nu cred ca este foarte folositor, eu merg singur si imi este ok. 8. Anakee 3 sunt de departe cele mai slabe care exista pentru GS; daca nu mai mergi pana la primavara, pe langa deja existentele Conti TA3, ar trebui sa lanseze si Pirelli inlocuitorul pentru Trail II si Metzeler pentru Tourance Next, doar ca va dura pana apar testele cu cele noi ca sa vedem ce si cum. Pana atunci, Conti raman cele mai bune in test si pot confirma ca sunt excelente. Apropos de mituri, multa lume stingea farul inainte de pornire crezand ca este mai bine pentru baterie, noroc ca de foarte multi ani la BMW nu mai este posibil si astia cu miturile nu mai au de ales, ca sa mearga apoi cu farul stins ca, evident, de multe ori uitau sa-l mai aprinda. Daca mitul asta cu cricul central era adevarat, nu mai aparea Rallye si apoi HP in varianta standard fara cric central. Si cred ca mai erau deja alte boxere (parca RS-ul, eventual si R?) care standard nu au central. Daca ai insa problema asta, porneste-o doar dupa ce te urci pe ea si o lasi 2 secunde sa se plimbe uleiul si in celalalt cilindru dar oricum la pornire pompa la impins imediat peste tot. Sunt la al 5-lea boxer, tinute exclusiv pe cric lateral, si niciodata nu am avut vreo problema. Pe langa efortul inutil, este clar mai stabila in trei puncte (pe lateral). Apoi, cum am zis, cricul central este o greutate inutila, se vede aiurea, iti limiteaza (minimal) garda la sol. Il vad insa necesar in situatii particulare, de exemplu daca ai un garaj ingust si urcarea pe central necesita ceva mai putin spatiu pentru moto cand sta parcata. Exact, bine ca nu ai testat Aia cu furca nu tine, s-a facut recall rapid cu adaugat "inelele" sau chiar schimbat toata furca, deci chiar nu a fost problema. Ca info: cutia de viteze la LC a fost este si mai buna incepand cu mdelul 2017, si iar minimal upgradata in 2019 la 1250GS. Si vibratiile sunt iar si mai reduse la 1250. Tot ca info si de dragul discutiei la comparatia cu modelul precedent racit cu aer/ulei: stopul si semnalele LED (cam identice) au aparut de prin 2008, proiectoarele LED sunt aceleasi de prin 2010, au fost schimbate abia in 2017. Intr-adevar, chiar si la LC, proiectarele au doua mari avantaje: esti clar mai bine observat in trafic si ajuta in curbe. La frana simti diferenta mare pentru ca ai avut controversatul sistem cu servo la care s.a renuntat din 2006 dar eu cand am trecut de la dohc 2011 la LC 2014 nu am simtit mai deloc diferenta la frane. ESA exista ca optiune pe GS de la facelift-ul din 2008. Ce am vrut sa zic este ca unele dintre cele mentionate de tine nu le simt neaparat toti proprietarii care trec de la racit pe aer la LC. Dar... diferentele sunt clare: farul, suspensia (sustinuta si de anvelope mai late), acceleratia fara cablu, tempomatul (wow ce viata cu el!), pregatirea pentru navi, chiar si pozitia (aici nu sunt de acord cu tine ca este mai scurt, spatiul este mai mare, poate adaptorul de topcase este altfel pozitionat)... Si da, eu din 2014 nu mai stiu ce este ala consum de ulei si carat bidonul dupa mine, si asta este diferenta notabila. Totusi, prietenul cu care merg cel ai mult are un 2015 cu peste 40.000 km si mai completeaza cate ceva dar incomparabil cu ce stiu de la racit pe aer. Bine ca BMW vinde ulei si in bidoane de juma' de litru
-
Te-a mancat cu topcase-ul. Asta de LC este mai mare decat cel precedent si extins este deja destul de mare, ai aceeasi cheie... Sper ca nu o bagi si tu p-aia cu "sa intre doua casti" :D 1. Tu te referi cumva la recall-ul cu pricina? In mod normal ar trebui sa vezi la service BMW daca s-a schimbat furca sau sa vezi la moto a ta "inelele" suplimentare. 3. Daca nu le poti repara, incearca pe e-bay. Eventual din doua cu probleme sa obtii ce ai nevoie. Stiu pe cineva care a facut asa si a iesit clar mai ieftin decat schimbat. 5. Pune o priza clasica legata direct la baterie si ai scapat de probleme. 6. Bateriile BMW tin excelent, min. 5 ani daca nu o lasi iarna in frig, doar ca sunt ceva mai scumpe. Eu tot asta as pune. Si daca este inca cea originala, schimb-o clar, te va lasa brusc cand ti-e lumea mai draga. 7. Eu la LC-uri mi-am pus niste ornamente care au umplut trunghiul din cadru pe unde vezi amortizorul, sunt accesorii originale BMW deci le gasesti la dealer si costa cca 50-60 € setul cu tot cu colierele necesare. Daca ai coprit acolo, nu prea mai are pe unde veni apa, eu sunt multumit cu ele. Am tot cautat dar nu am gasit un link. 8. Din cate am inteles, se pot schimba si doar bateriile. Iar in caz ca schimbi snezorii, trebuie ajuns la dealer pentru programare cu tester BMW. Legat de anvelope, doar ca info, am inteles ca Trail II vor fi inlocuite acum cu model nou. Eu si prietenii cu care merg acum ne-am pus noile Conti TA 3 si, dupa Trail II care oricum erau top, ni se par excelente. Tu ce ai de te plangeai ca-s nasoale? 9. Manetele sunt cele originale? Intreb ca eu mi-am pus la asta noua unele de la AC Schnitzer care sunt foarte misto dar la inceput am avut probleme dupa montajul lor si nu mai lucra bine contactul la ambreiaj. 10. Iti recomand "cu tarie" tankbag-ul original de GS1250, este mai bine gandit decat cel de GS1200, varianta mica (ca exista doua variante). Are protectia de ploaie integrata (nu ai nevoie de husa), intrare de cablu (poti inlocui priza 12v de langa parbriz cu una dual-usb de la Wunderlich) si dupa parerea mea arata foarte bine iar dimensiunea e ideala. Legat de problema cu suspensia: scoate-i cricul central ca oricum e inutil (eu nu am avut nici la Rallye si nici acum la HP si nu i-am dus dorul, atarna degeaba, lovesti cu el si este si inestetic) si pune-i scutul extins de la BMW si apoi nu cred ca mai ai griji. Cu saua... sa stii ca cea originala (chiar si cea standard) nu este confortabila la drum lung. Cea mai misto este cea Rallye dar daca mergi cu pasagera nu este din pacate o solutie, ideal sa iei ceva de pe la Wunderlich de exemplu. Am deja 7 sezoane pe LCuri si le regret la fiecare drum pe cele vechi. Nu e vorba de obisnuinta, ca m-am obisnuit repede... dar cele vechi erau foarte usor de accesat in orice situatie. Exemplu clasic cand strici ceva bun...
-
Nu cred sa fie controale neaparat acolo dar vad ca stii ca trebuie sa stai in carantina venind din tara cu risc mare. Asadar, daca cumva te depisteaza (iar numarul de Ro poate fi un indiciu) probabil ca risti o amenda mare. In Elvetia e la fel si am citit de amenzi pana la 10.000 CHF. Mie mi se pare foarte clar inca din primul paragraf. Cum te astepti sa fie realitatea din teren?
-
Dupa discutia de aici am ajuns sa ma uit mai atent la aspectul asta si am vazut ca si nemtii au a treia placa de numar, normala, diferenta este doar ca nu au stickerul cu data tüv-ului. La multi dintre ei nu ar fi convenabil s-o schimbe ca la multe masini au numarul prins direct in suruburi, fara suportul clasic din plastic.
-
Doar de curiozitate, cum ai ajuns tocmai la numarul asta (12K)? Adica de ce nu 10k de exemplu, care este intervalul clasic de service la BMW? Si pentru prietenul meu de plimbari (GSA 2015) tot pe la 40k s-a terminat smcheria Doar ca lui i-au dat culanta cam 50% aici la service. Ce nu inteleg, daca este o problema atat de evidenta, si sunt convins ca nu tu ai descoperit America, de ce naiba nu ar rectifica problema din start? Adica, de ce le-ar conveni sa dea bani la culante si garantii, ca n-or fi toti niste prosti si ignoranti la BMW. Ca acum deja au trecut la 3 ani garantie plus ca in general extra garantia pana la 5 ani are un pret modic as zice.