Sari la conținut

Ekosekthor

Membru
  • Număr conținut

    156
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Timisoara
  • Carnet moto din
    N/a
  • Motocicleta
    Suzuki GSX400e, Transalp XL650V
  • Numar Moto
    86 PSY / 86 EGO
  • Club
    Solo Riders

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Bmw F650, Honda NSR125, GSX400e, Transalp XL650V

Vizitatori Recenți Profil

1.864 citiri profil

Ekosekthor's Achievements

  1. So... Dupa o perioada in care am tot mesterit, au aparut niste provocari in familie si n-am mai putut sa fac nimic la motor si nici sa ma plimb. Au mai ramas: 1. Service furca. Am luat simeringurile + uleiul de furca acum acum si astazi cand am desfacut telescopul dreapta am observat ca sunt uzati cuzinetii. A trebuit sa dau comanda si de cuzineti... deci furca este on hold. 2. Saua, inca stau cu husa langa mine... n-am apucat nici sa verific ce dimensiuni ar trebui sa aibe capsele. 3. Oring-urile pentru lichidul de racire stau si ele cumparate de 1 luna si ceva. Acum nu le pot schimba deoarece e motorul suspendat @Adrian M. Excelul este facut de mine. Imi fac ceva de genul pentru mai multe proiecte care necesita tracking si checklist-uri si ulterior daca vreau pot sa-mi scot calcule de-acolo si grafice. Daca te uiti pe pagina 1, cand proiectul era la inceput, nu aveam atatea coloane si grupe stabilite. Acum ca am mai avansat am avut ce sa mai adaug. Daca ai nevoie de ceva anume ca excel, da-mi un hint si-ti pot face template. Sau scrie-mi un mesaj privat si ti-l trimit pe asta daca iti acopera nevoile.
  2. Sunt din ciclul celor care vor sa se documenteze si sunt deschis la cunostinte noi si idei noi... asa ca, cer surse daca acestea exista Poate mi-a scapat ceva si vreau sa fiu sigur
  3. ______________________________________________ Pt punctul 1 posibil sa fi gasit ceva ok: https://www.vavleather.ro/piele-ecologica-moto Le-am scrs pe whatsapp si am intrebat daca au un material impermeabil, cu protectie UV si care se poate curata usor in caz ca il frec cu cizma cu noroi. Petecul minim pe care il comercializeaza este de 1.40x1m la 100 ron + transport. Am comandat un petec si am sa ma avant in acest challenge de a schimba invelisul de la sa. Acuma, daca e impermeabil sigur o fi mai ok decat ala al meu rupt si care permite degradarea buretelui Sper sa-mi iasa macar decent din moment ce n-am mai retapitat nicio sa pana acum. Asa pe youtube pare usor dar ramane de vazut la partea practica.
  4. Multumesc. Regulatorul are consumatori in continuare doar ca nu cei vechi. Adica in loc de faza scurta cu clascul H4 are acum altele care se aduna pana la 50w. Trecand pe led e ca si cum nu folosesc niciodata faza lunga la halogen. Si hai sa fim seriosi, faza lunga cat de des este folosita ca sa putem spune ca face diferenta pentru regualator? Eu cel putin o foloseam rar... doar afara din oras pe drumuri putin circulate. In rest, recunosc, daca vreau sa trec inapoi pe H4, probabil am nevoie de mai mult spatiu sa demontez led-ul si sa pun inapoi un bec incandescent simplu. Pe langa asta am fog-urile de back-up pe care le-am orientat cu overlap faza scurta/lunga exact in caz ca raman fara far. La semnalizari sper ca trend-ul este asa cum zice toata lumea pe internet si in general, ca led-urile tin mai mult. Deci nu as avea motiv sa ma gandesc ca poate se ard semnalizarile. Doar daca trantesc motorul si se rupe vreo semnalizare. In acel caz, da trebuie sa pun o semnalizare la fel sau macat ceva inlocuitor pe led. Dar oricum, pentru semnalizarile de pe fata nu stiu sa fi vazut in vreo benzinarie becu asta: Stiu ca seamana cu alea mici de pozitie dar asta e cat degetu mare de la mana. Deci nu as avea totul chiar in apropiere. Iar la frane nu am intervenit si nu intervin. Daca ai un articol sau site sau ceva clip care explica de ce regulatorul de tensiune ar avea nevoie de un consum mai mare, da-mi si mie te rog. Sunt curios de ce si daca sunt mentionate anumite tolerante sau sarcini indicate sa fie active tot timpul. Adica poate are nevoie de un minim consum de ... 30%? 55%? Vreau sa stiu, pentru ca am urmatoarea intrebare: Daca iti iei o motocicleta noua si te plimbi cu ea doar ziua si fara far, exista vreun risc pentru regulatorul de tensiune?
  5. Fara achizitie si documente ~850e / 4200ron : Dar numai cauciucurile si sidecase-urile au fost 3000 ron. Iar sidecase-urile se porteaza de la o motocicleta la alta daca suportii sunt cat de cat standardizati. Pe langa asta daca nu rupeam semnalizarea aia si sa aflu ca plasticul din interior e casant, nu ma bagam anu asta in provocarea de a monta pt prima data un sistem complet led pe o motocicleta, care a luat buget pt cercetare si pt ce a fost pe piata la acel moment cu livrare rapida si review-uri bune. In rest bani in pregatirea de drum s-au dus in accesorii precum fog-uri, si switch si mufe - am avut noroc ca H4led il aveam deja, si priza de 12v la fel. Deci unele acesorii pleaca de pe motocicleta si trece pe alta la vanzare. Investitia ramane poate si 10-12 ani sau mai mult.
  6. So......... Update. Frane fata-spate - Aerisite. ... am facut un test de franare -> Rezultat ok. Am facut o franare de urgenta, cat de tare am putut... doar cu fata la viteza relativ mcia si am dat cu crashbar-ul in aripa si am descprins-o din suport. Acum trebuie sa refac aripa. Si probabil sa inalt putin si crashbar-ul daca nu cumva se rezolva problema din service la furca. Am dat jos burdufurile de la telescoapele de furca, am curatat telescoapele cu servetele si am sarit pe motor ca o maimuta. Din pacate la un telescop simeringurile scapa ulei. Nu mult... dar nu am idee daca scapa de mult. Asa ca, am dat comanda de 2l ulei de furca si simeringurile de praf si ulei. Bine ca inca n-am dat jos chinga de pe grinda din garaj. In rest, au sosit in sfarsit sidecase-urile si prinderile dar am ajuns sa comand tevile pe care se monteaza sidecase-urile si am evitat sa modific suportii pe care ii aveam incompleti. Ma bucur ca nu m-am zgarcit la partea asta si ca am dat comanda de pe heavy duties la suporti pentru transalp, model ca al meu. Nu ceva generic ce trebuie ajustat. Se potriveste 1:1, am primit suruburi si saibe si totul este plug and play. Pe langa asta au si prelungirile necesare pentru semnalizari. Prelungirile alea sunt un mare PLUS. SI acum am incheiat testul si la suportul de telefon cu un telefon in el. Inca nu am curaj sa pun telefonul meu, dar noroc ca am o vechitura cu o pata pe ecran si sticla de la camera fisurata - cu ala am avut curaj sa fac cativa km. Ala ar fi de-ajuns sa suporte gogle maps offline si sa nu-mi para rau daca pica pe jos.
  7. Na hello. @shui multumesc pentru numarul de telefon / persoana de contact pentru informatii aditionale. Urmeaza sa sun saptamana asta dupa 1 mai. @l.u.v Din ce vad in poza tu ai o sa foarte complexa ca forma si cusaturi - sau ma rog, prima varianta arata cam overcomplicated. Inteleg de ce e nevoie de mai mult craftmanship pentru ele... ca trebuie cineva sa stie si cum sa coasa materialul si sa ramana la forma aia dorita. Totusi, avand in vedere ca este un topic de DIY, sa dai 1500-2000 ron pe o sa pentru un transalp sau poate pentru o motocicleta cumparata cu 1000 euro, nu vad deloc fezabila externalizarea restaurarii seii la servicii premium the best of the best pe europa. Recunosc, arata frumos, se vede ca e calitate. Dar daca n-avem motociclete premium, nu merita produse premium si pana la urma un proiect DIY inseamna mai mult decat un buget redus. Sunt acolo provocari personale, dorinta de a invata, etc etc In rest, ma bucur ca ai incercat si tu retapitare chiar daca n-a iesit in totalitate cum ai vrut, si sunt curios de urmatoarea afirmatie: "Se folosesc materiale speciale dedicate moto și astea nu le găsești în România. " Care materiale? Exista vreo denumire? Exista vreun id de material (poli textilo wateproofo cacatucea)? Exista vreun site? Eu din ce am gasit pana acum ca anunturi a fost acesta (inca n-am sunat). Si vreau sa adaug ca materialul de genul asta ar fi folosit la sei fara cusaturi aditionale si alte briz briz-uri. Adica e simpla treaba. Ai o sa dintr-o bucata, fara cusaturi, iti mai trebuie materialul. NU mai e nevoie de nimic inafara de capse si capsator (si poate lipici). Si teoretic acea sa ar trebui sa fie ok imbracata. Nu cred ca ar fi nevoie de cine stie ce cunostite sau sa fii cel mai bun in domeniu ca sa inchizi un burete simplu. Repet, nu ma refer la seile cu cusaturi complexe si sunt 100% de-acord cu externalizarea acestui serviciu pentru seile complicate/ din bucati multiple (cum zicea si @Lucian_M). In rest pentru materialele din sa, am dat un mesaj aici. revin cu update cand mi se raspunde. https://vai.ro/categorie-produs/burete-la-comanda-spuma-poliuretanica-la-comanda/ Update: 1. Materialul de invelit saua. Pentru cine are de invelit o sa simpla, cred ca aceasta ar fi o solutie buna pt regim DIY. Intre timp mai caut pe site-urile din romania si OLX. Poate cineva din tara vinde acest unobtanium si livreaza a 2-a zi 2. Spuma. Mi-au raspuns la mail cei cu saltelele si mi-au recomandat o spuma cu memorie ce are o densitate mai mare de 70kg/m3. Doar ca ei nu comercializeaza densitatea asta. Cautarile continua.
  8. Deci... Acum 10 ani topicurile legate de saua de la motocicleta tot mi s-au parut cat de cat interesante de urmarit sau vizionat asa for fun dar nu mi-am modificat niciodata saua deoarece faceam parte din cei cu o sa in conditie buna, pe care deja stateam comod. N-aveam nevoie de design, incalzire sau modificare de inaltime... asa ca ma uitam cu putin interes la cum modifica unii seile si pentru mine era un topic ... meh... whatever, arata fain. In acest moment ma aflu in acel punct in care sunt ala cu saua rupta la o motocicleta pe care o folosesc cu pasager si cu o sa ieftina de cafe racer la cealalta motocicleta proiect. Aia de la cafe racer nu se imbina 100% cu cadrul ca forma... deci o gramada de provocari... meh. Cealalta are buretele in conditii bune dar daca tot trebuie schimbata husa, de ce sa nu modificam si buretele? Si de ce nu putem sa facem sa-i fie cald la burete? Si oare merita sa faci un design mai complex ce necesita cusaturi? In caz ca cineva si-a mai facut reparatii la sa pana acum, ma intereseaza urmatoarele subiecte/materiale (sper ca nu sunt singurul): 1. Materialul folosit la invelirea seii. Nu neaparat piele maro tesuta cu fir rosu dar sunt curios ce optiuni exista in caz ca vrei sa comanzi 2mp2 de material si sa imbraci o sa veche. Una la care buretele este ok, este fara forme ce necesita tesaturi... doar intinzi materialul bine si il prinzi cu capse pe spate. Si bineinteles poti da cu jet de apa pe ea daca ai umplut-o cu noroi de la cizme, se curata usor daca ai scapat pe ea ulei, poti lasa cheile pe ea si o stergi cu carpa, etc. Si costa putin 100 lei materialul pentru toata saua. Si nu te intereseaza sa o protejezi deoarece peste 5 ani scoti capsele cu surubeltina si o refaci iar intr-o dupamasa, de data asta cu 70 lei ca s-a ieftinit acel material deoarece exista altul mai bun la 100 lei. 2. Ce materiale ati adaugat daca ati remodelat sezutul? Nu ma refer la inlocuirea unei portiuni de burete ros (adaos de burete cu aceeasi densitate) ci mai mult la a taia din sa, si a adauga peste sau la acelasi nivel vechi un material ca memory foam, patch-uri cu gel etc. Ma intereseaza inclusiv daca s-au adus modificari la latimea seii in anumite zone pt pasager si de ce. Ce avantaje ergonomice se pot aduce? Sau care poate e specific pentru... sa nu te doara cracii dupa 700km. etc. Orice idee sau implementare personala este bine venita. 3. Incalzirea in sa merita? Ma intreb daca este un accesoriu care ar fi mai mult folosit cand sunt afara 5*C sau este ceva ce ar avea un beneficiu si in alte conditii de vreme? (ploaie, vant, 15*C?). incerc sa fac o paralela de confort fata de scaunele incalzite de la masina pe care le folosesti poate la sfarsitul lui aprilie, poate odata te prinde ploaia in august, etc. Atata doar ca am vazut ca trebuie sa le lasi loc de consum (3A un patch). Dar in rest e chiar un accesoriu pe care daca l-ai incercat odata nu se mai poate fara?
  9. Finally au sosit connectorii.. vineri... inainte de week-end. La prima vedere par calitativi, bine ganditi si usor de mufat. Garnitura aia galbena se prinde de pin foarte usor. Este destul sa apesi cu unghia cele 2 lamele de prindere si este ok. Mufa este numerotata. Foarte usor de verificat traseul si de mufat stiind ca pe 1 pui + si pe 2 -... 3 semnal si 4 whatever. Are si un pin ca sa nu poti conecta invers mufa si acesta foloseste ca separator cand masori sau legi clesti pe pin. , Si cateva exemple: Gata! Partea electrica V2.0 done. Si pt ca am primit manualul de service, vreau sa dau si eu ceva inapoi, poate ajuta pe cineva care vrea sa-si monteze o priza de 12v, lumini aditionale (cu buton) si un al 3-lea consumator (detector, statie cb, sau altceva) - in cazul meu e un device montat in zona bord/far. In cazul meu, primul accesoriu necesar este priza de 12v. Daca iei rotile de la motocicleta, aceasta devine un generator cu priza de 12v. In caz de urgenta poate duce un compresor si cred ca si un invertor pt incarcare laptop. Eu am cumparat priza acum 10 ani cred si a venit la pachet cu soclu de siguranta de 30A, Releu cu connectorul lui si harness pana la ghidon. De acolo prin papucii claisici cu izolatie, se face legatura cu priza in sine. Pana la priza totul ar trebui sa fie plug and play. Inclusiv cablul de semnal pt releu vine cu conectorul lui si doar il clipsezi pe un cablu ce vine de la contact. Dupa priza deja se adauga connectorii pentru butoanele cu functii - Connectorii au rating de 15A, Butoanele au rating de 10A. Butonul (fiecare) are 3 fire. + Voltage IN / Ground (-) / + Voltage out. Butoanele mele tin cont de polaritate chiar daca montate invers cablurile becul se aprinde. Se aprinde dar nu o sa dea nimic pe cablul de Voltage OUT. Evident la o lucrare de genul asta trebuie un multimetru care poate masura Volti si sa piuie daca se verifica continuitatea unui cablu. E fain sa lucrezi fara sa te uiti la display-ul multimetrului si sa sti ca ai probat ce trebuie si ca raspunsul e ok. Luminile aditionale si detectorul au fost mufate ca si cand ar fi produse standard. La lumini am avut cablurile egale, asa ca am mufat in capat la aceeasi distanta. Detectorul, la fel, avea 10cm de cablu - am mufat in capat. Conexiunea dintre FOG-uri, detector si butoane a fost facuta cu un harness custom. Mufe pentru lumini pe carenele laterale si de-acolo ground luat din Pozitie, Angel eyes, luat din pozitie, si + pentru fog-uri luate de la butonul 2 de pe ghidon. Butonul 1 comanda detectorul. De la buton a trebuit sa extind cablurile sa ajunga de pe ghidon in zona farului. Ce e notat cu 1.1/1.2 etc, sunt ordinea pasilor pe care i-am urmat. Am inceput cu ce era simplu de montat si ce era gata dimensionat si de-acolo am continuat sa vad ce pozitii o sa am si ce lungimi de cablu as avea nevoie, pana unde si cu ce mufa se intalneste in capat. Si evident sa fac trecerile dintre ghidon si rezervor/far cu cat mai putine cabluri ca sa nu imi limitez cursa de viraj sau sa tot lovesc un cablu pana il tai. Asa arata ghidonul cu accesoriile si functionalitatile. 341412297_9509214032437020_2523663529642311536_n.mp4 Si asa arata cu ele montate: Ca si concluzie, Acele angel eyes-uri desi se monteaza dupa gust mai mult, bat foarte bine. Ziua sunt foarte vizibile iar noatea astern un cobor de lumina in fata motocicletei. Fara sa orbeasca pe cineva. In full power luminile aditionale nu stiu cat sunt de bune pentru ceata dar eu cred ca o sa le setez pentru a compensa zone ce nu sunt acoperite de far. Ele fiind 2 fascicule prefer sa le ridic putin peste faza scurta cat sa nu bata in ochii celor care vin din celalalt sens dar suficient de mult incat sa imi prelungesc faza scurta cu cativa metri, Si consumul este decent. Pe bmw mi-am montat... ce era prin 2013 niste fog-uri maaaari si bec ce consumau mult si cand le aprindeam puteam linistit sa-i fac o radiografie la cel care se uita la motocicleta. In rest, tot urat e transalpul dar incepe sa fie uratul meu 23.04.2023 Vehicle test. Traseu: Arad - Moneasa ~200km cu pasager. So, dupa asamblare, nu bate, nu troncane, partea electrica functioneaza OK. Am trecut de pragul mental de 55.555km La fog-uri trebuie sa ajustez pozitia si momentan le-am facut o ureche sudata pe crashbar ca sa le pot monta mai aproape de aripa in caz ca scap motorul. Nu stiu daca va ramane pozitia finala dar aveam nevoie de acest fox daca voiam sa ma plimb. OK, deci se poate trece la faza 2. Motorcycle custom to rider. Nu stiu daca e ceva ciudat cu saua de transalp dar eu parca nu mai duc mai mult de 70km fara pauza. Saua e asa de ergonomica de parca stau pe caramizi (sau am inbatranit). Pedala de frana este prea sus, Maneta de frana cere o aerisire, oglinzile cer reglaj pe ghidon, iar mansonul de la maneta de ambreiaj este pres sus si ma incomodeaza cand semnalizez. Aici am nevoie de support, daca stie cineva: 1. La ce sa fiu atent daca imi comand inaltatoare de ghidon? 2. Daca vreau sa schimb ghidonul, la fel, este vre-un feture care sporeste confortul sau e mai cu motz cu ceva? 3. Pentru cricul lateral, merita talpa care are suprafata mai mare? L-am pus astazi pe un teren moale si mi s-a parut ca este ok. Nu am avut nicio bucata de tigla prin jur sa o pun sub cric. Exista vreo dimensiune optima la aceste talpi? 4. Saua: Daca a schimbat cineva... recomandati schimbare de burete si retapitare sau luata after market? Ecemplu aftermarket: 5. La bagaje... ca inca nu mi-au sosit sidecase-urile. Care ati folosit genti laterale textile, se merita? Am inteles, sunt ok daca mai trantesti motorul dar daca esti cu pasager poate nu te bagi chiar la un adventure de trecut printre pietroaie, trecut paraiase, luat cu asalt noroaie...dar daca vrei asa un mers average cu opriri la cate un restaurant sau sight seeing sunt ok? Sunt cazuri cand ati simtit ca parca ar fi fost mai bune sidecase-uri de plastic sau aluminiu (si sa presupunem ca nu e plouat, totul a fost in vreme faina).
  10. ____________________________________________________ Marti: 1. Connectori, Releu 30A, switch, priza 12v si detector, FOG-uri 1.1 Connectorii ar trebui sa soseasca maine. 39 ron Trusa (emag): * Acesta vor fi folositi sa fac toate harness-urile si legaturile intre tot ce e nou si vechi. 1.2 Am montat un releu pentru consumatorii noi. 30A (cu siguranta) pentru fog-uri (20A), Priza 12V si detector. Ar trebui sa nu depasesc 25A cu fog-urile la maxim, 1 telefon la incarcat (1A?) si cu 200mA detectorul. Celelalte modificari merg pe traseul de pozitie si FAR (mufa H4) 2. Am demontat partea din spate sa fac un trial de releu de semnalizare si semnalizarile pe led. Pe langa asta incerc sa-mi fac o idee despre pozitia sidecase-urilor ca sa le pot monta cadrul. 341347935_9466131250078474_2217215454814774040_n.mp4 Ramane sa soseasca maine si becurile de semnalizare pentru carene + un releu cu 3 Pini. Momentan problema este ca becurile din bord raman aprinse tot timpul. 19.04.2023 Inca imi astept connectorii asa ca n-am putut sa fac mare lucru la partea electrica. 1. Pentru ca mi-a sosit releul de semnalizare cu 3 pini si becurile de semnalizare. Topic closed fara alte probleme. Am avut "noroc" ca am comandat si acel releu cu 2 pini care avea mufa compatibila cu ce exista deja pe instalatie. Am mai avut un cablu cu un papuc tata din ala ingust, compatibil cu connectorul si am facut un cablu intermediar intre releu si mufa originala de pe transalp. just in case i want to go back to becuri normale. Becurile de la semnalizarile de pe fata sunt ceva mai lungi dar fooaaarte luminoase. 341600001_6777073722303420_5562750133381076082_n.mp4 2. Am tras releul pentru fog-uri pe sub filtrul de aer si rezervor pana la ghidon - pregatit de mufat.
  11. 16.04.2023 Imi vine sa incep cu injuraturi la adresa celor care au facut design-ul la motocicleta asta si au stabilit ca ar fi foarte fain sa transformi o cheie banala de bujii in ceva tool special, rar... pe care ti-l dau impreuna cu motocicleta dar daca l-ai pierdut sau un proprietar vinde motocicleta fara... esti fucked. In cazul meu, nu am aceasta cheie. Intentionam sa schimb bujiile si oricum am de umblat la partea electrica si carene, asa ca motorul meu arata momentan asa: Cand am cautat cheia pe net, am gasit o postare aici pe forum cu poza ei intr-o palma si remarca: AUR! Si mai jos era un comment Aproximativ asa: Cica unii fara cheia asta desfac carenele!! Cateva ore mai tarziu, ma uitam la motor si ma gandeam: Cred ca sunt unii care cica demonteaza radiatorul ca sa scoata bujia din fata... Dar e ok.. am reusit fara cheia aia. Povestea cu bujiile si cheia a durat 2 zile. Ziua 1. Cea mai simpla bujie... Stanga-pasager. Cheile mele nu se potrivesc. Cheia tubulara speciala e de 16mm, si imi trebuia 18mm. Mi-am comandat intre timp un kit de 7 chei de bujii printre care si asta de 18mm. Am reusit sa scot foarte greu bujia dreapta fata. Celelalte 2 bujii nu am reusit nicicum. In ziua aia m-am dat batut si am montat led-u pe far si am inceput procesul de polisare al farului. N-am mai avut nervi de bujii. Ziua 2. Ziua momentului de DIY ghetto. Am taiat partea cu 18mm din cheia recent cumparata, am sudat o teava de calorifer, cat sa intre partea ceramica in ea si un surub pus invers. Sa pot cu o cheie de 13 cu brat articulat sa ajung la 2 piulite blocate pe o anumita inaltime convenabila pozitiei. Adica trebuia sa imi permita sa invart cheia intr-o pozitie unde altfel s-ar fi blocat in cadru sau radiator... sau altceva. Am scos pana la urma si inlocuit toate cele 4 bujii. dar e ok, am design nou la cheia originala. Trebuia sa exlud gaura aia si sa fi folosit teava de calorifer ca ghidaj. Cheia actuala pentru ca este mai lata in zona gaurii, se blocheaza in capacul de la motor.se blocheaza in orice... de-aia am polizat in zona aia. Aia de la radiator, cu radiatorul desprins din 3 suruburi, a fost desfiletata cu furtunul. So... fara cheia aia speciala, Schimbatul de bujii la transalp este pe modul "Hardcore" 2. Farul a avut parte de o revizie mica - Led-u, strat de selant cauciucat (spray) in zona imbinarii lens/housing, curatat ventilul de aerisire si un polish de casa. Fara cine stie ce componente si paste IT ISSS WHAT IT ISS. Fara pretentii pentru ca oricum e cea mai urata componenta din toata motocicleta. Diferenta LED VS Halogen: Halogen Faza scurta 3.4A 46W + Faza lunga -> 5A 65W LED: Faza scurta: 0.9A 12.3W +Faza lunga -> 1.7A 17.5W Faza scurta este de 3.7X mai efieienta pe led. Combinate Led-ul este de 2.7x mai eficient ca si consum de curent. astfel. Smirghel, toate cu apa de la : 600, 1200, 1500, 2000, 5000. Polish cu masina de gaurit cu roata moale si pasta abraziva (doar cea cu numarul 2) : Apoi LAC la spray de la Nigrin (2 straturi): Soon, vreau sa gat cu carburatoarele. Am montat ceasurile, am testat robinetii (pot calibra acele sub presiune). Ramane sa mai fac un recipient pentru benzina. Sau sa pot sa invart surubul cu rezervorul ridicat. Next day: 1. Sincronizarea carburatoarelor. Mi-am facut un mini rezervor pentru a putea face sincronizarea fara rezervor atasat. Nu este cel mai bun tool dar a functionat. Varianta 2 ar trebui sa ibe fie debit mai mare ca sa nu trebuiasca sa strang de sticla sa se umple palnia ca sa ambalez motorul, fir un al 2-lea robinet pentru a lasa aerul sa intre pe deasupra. Totusi ca sa-mi fac treaba a functionat... dar a trebuit sa-mi orientez atentia si spre el ceea ce inseamna ca se pierde timp. Decalajul dintre carburatoare am vazut ca era mic by default. Chiar si asa pe cele 4 bujii am vazut diferenta la culoare si contaminare. 2 erau mai negre/afumate. Poza cu ele BEFORE: Poza cu ele AFTER: 2. Conversia farului pe LED si testarea comenzile ON/OFF cu functie de actionare a detectorului de radar si FOG_uri (fazele puternice). Am considerat urmatoarele functii: Functia 1. Luminile de zi (DRL) format din Pozitie (Default cand ai plecat de pe loc) - actionata din vechiul buton. Aici fata de setup-ul initial, acele 2 angel eyes-uri for functiona ca DRL in paralel cu pozitia. Pt extra vizibilitate (latime motocicleta). Functia 2. Faza scurta ( - Pastreaza aceeasi pasi ca si cand ar fi pe halogen. (DRL-urile sunt in continuare active impreuna cu pozitia). Asta va fi folosita pe inserate/noapte (DEFAULT) Functia 3. Faza lunga ( - Pastreaza aceeasi pasi ca si cand ar fi pe halogen. (DRL-urile sunt in continuare active impreuna cu pozitia) Fucntia 4. FOG-uri actionate de la Buton 1. (Comanda noua) - Acestea vor fi back-up in caz ca noaptea se arde led-u si raman doar cu pozitia . Back-up System AIci setarea cum sa bata fog-urile am sa incerc sa o calibrez undeva intre faza scurta si faza lunga 30% overlap cu faza scurta 70% cu faza lunga. -Calibrare pe usa de la garaj Functia 5. Detector Radar - Vreau sa am posibilitatea sa dau OFF daca ma opreste politia... sa nu piuie. Comanda noua cu 2 butoane mi se pare foarte faina ca design ca are si butoanele luminate si e mult mai usor sa-mi dau seama daca am detectorul oprit sau fog-urile pornite ziua. Si este waterproof... si a fost testata ca waterproof inainte de a se lansa pe piata... sper 327625219_9432765796748343_3504602151625147349_n.mp4 Mai jos comparatia de consum Halogen Versus LED Cu portocali sunt functiile noi adaugate. Grupul 1 - Minimum necesar in miscare. Egalitate. Sistemul devine mai incarcat la pornire cu Angel eyes si detector fata de sistemul vechi Grupul 2 - Faza scurta. Ea fiind prima decizie logica atunci cand se schimba conditiile de lumina si esti pe drum public/oras. Inevitabil consumul de adauga cu cel de la grupul 1. Aici deja se vede ca se reduce consumul la mai mult de jumatate. Deci afara din oras daca vreau sa am extra vizibilitate nu incarc foarte mult sistemul electric fata de un halogen. Grupul 3 si 4 se poate actiona independent sau impreuna dar chiar si asa consum este in continuare la jumatate cu extra lumina. beneficiu 1: sistemul creste vizibilitatea in trafic prin luminozitate aditionala si delimitarea latimii mai mari a motocicletei. beneficiu 2: cand chiar ai nevoie sa exagerezi cu toata lumina de pe motor undeva in padure poti sa o faci stiind ca nu suprasoliciti alternatorul, bateria, releul de incarcare cu o sarcina aproape de limita. ____________________________________________ _________________________________________________________ Another day.. bord, accesorii ghidon, fog-uri trial si masuratori de curent. 1. Bordul. Aici am vrut sa trec pe led complet dar n-au trecut testul de consum led-urile. Ledul cosuma 180mA iar becurile clasice 110mA. Pe langa consumul mai mare, aceste led-uri fiind alta temperatura de culoare schimba culoarea verde in ceva albastru deschis. NOK. Asa ca am schimbat doar semnalizarile pe led ca sa nu am probleme la transformarea pe LED a semnalizarilor fata-spate. Pana acum asta este cel mai mare challenge in acest moment deoarece n-am facut niciodata o astfel de transformare completa si sincer nici nu stiu daca o sa-mi iasa. Scenariul pe care il am in minte e ca o sa pierd 2 zile cu diferite scheme si confirguratii si tot n-o sa mearga, si pana la urma ajung sa am semnalizarile cu dummy load si releul vechi... si ca ajung sa dau comanda de alte semnalizari pe spate. 2. Accesoriile de ghidon au fost montate. Butoanele pentru detector si pentru fog-uri, suportul de telefon si priza de 12v. Dintre toate astea pana acum cel mai bun accesoriu de pana acum s-a dovedit a fi suportul de telefon. Pana acum am reusit sa probez cativa connectori sa vad de unde pot sa-mi iau un 12V Contact ON de la ghidon, si de unde pot sa-mi iau 12v Contact on de pe carene - asta ca sa am cat mai putine cabluri care fac trecerea de la furci/ghidon si carene laterale/zona far. Pe langa asta vreau sa fac sistemul usor de conectat si reconectat ca si cand asa ar fi fost din fabrica... poate 2 pasi mici in plus. Dar nimic extra complicat si care sa necesite sa demontez inapoi motorul cu tot cu carene laterale. Pe langa asta trebuie sa am grija cum manevrez farul ca nu vreau sa-l vad pe jos. 3. Far + test butoane. Poza 1 - Ziua-ish cu lumini stinse Poza 2 - Doar pozitia pornita Poza 3 - Pozitie si un FOG Poza 4 - Doar faza scurta si pozitie. Poza 1 - Angel eyes si Pozitie. poza 2 - Faza scurta, pozitie, angel eyes, fog. 4. Carenele. Cred ca pica faza cu vopsitul carenelor acest an deoarece ca functionalitate prinderile de rezervor arata asa: In cazul acesta, momentan nu vreau sa iau carene noi (numa daca sunt aceeasi culoare si e pret bomba. Asa ca am sa incerc o reparatie la acele puncte de fixare si peste acel surub sa pun tub termocontractant ca sa se imbine mai ok cu garniturile de la rezervor si sa nu aibe tendinta sa bazaie in mers. De iesit n-au iesit nici prinse cu hotglue sau ce o fi folosit unul din fostii proprietari asa ca ma astept sa am si eu macar acelasi rezultat in urma reparatiei.
  12. of, ai raspuns pana am corectat... am dat delete la acel 2. Cred ca are 4... n-am dat jos carene si rezervor sa vad. 1. mi-au sosit semnalizarile noi si releul. problema este ca nu gasesc releul vechi unde e pozitionat. Sper sa nu fi fost mutat Acum challenge-ul este ca aceste semnalizari functioneaza fara releu... pe cand cele pe fata functioneaza cu releu. Mai am de facut research pe schema electrica si sa vad ce solutii gasesc. Daca merg full led, daca pot doar partial... daca daca daca Semnalizarile sunt putin mai mici decat cele originale (1cm) dar nu cred ca este problema deoarece probabil le voi pozitiona in spatele sidecase-urilor (pe fierotaniile pe care se prind sidecase-urile. Consumul nu stiu daca este exace deoarece astea e o sursa mobila ce mi-am facut-o mai demult cu niste baterii de laptop si fara load constant cred ca nu masoara corect. Dar daca sunt 200mA... as zice a este WIN! 340165986_9857026497655978_1274022464868464242_n.mp4 2. Au sosit ceasurile. Furtun am... Urmeaza sa soseasca maine 2 set-uri de robineti si pot incepe calibrarea lor inainte de sincronizare. Sper sa se potriveasca robinetii pe ce setup vreau sa fac. Am luat 2 seturi diferite din cauza ca nu stiu cat de bune sunt. Au fost 5-7 lei bucata. Un set este in L iat celalalt in linie. Ramane de vazut care sunt mai bune. 3. mi-au sosit astazi cheile de bujii. Nu mai gasesc cheile de bujii vechi pe care le aveam... adica aveam una dar oricum la ce loc este la motor, mai bine ca am luat chei noi de bujii. Acestea vor ramane in trusa de scule ale motocicletei. Am inceput sa fac un set de chei tubulare de la 6 la 14 + un set de imbusi si surubelnite si 2 prelungitoare. Vreau sa adaug si un clicket si mai ramane de adaugat cheile MARI pentru roti and shit... 17, 24 si ce-o mai fi + un prelungitor sa am forta de strangere. Aparent acest transalp a mers destul de mult timp cu un amestec destul de bogat... Asa ca nu mai pot astepta schimbul. Maine vin si bujiile.
  13. 1. Dupa ce mi-am carpait semnalizarea cu superglue si hotglue am dat o tura de 10-20km sa vad daca functioneaza totusi kilometrajul si daca mai trebuie sa strang ceva suruburi. Merge ok. pt tura scurta. no issues la frane si bascula si nu curge ulei pe unde s-a umblat. 2. Comanda de releu de semnalizare si semnalizari led a fost data. Vreau sa incerc sa fac si niste masuratori cu luxmetrul sa vad daca dau amperi pe luminozitate. Ar trebui sa ajunga in Saptamana 15 (CW15). 3. Mi-am dat comanda si de un termometru simplu cu 10 lei doar asa de sanchi sa-l am cu mine sa vad cat e afara. La 13 grade nu-mi place dar macar am vazut ca sunt sticky cauciucurile 4. Am gasit intre timp o ofera de nerefuzat pe olx. 2 Ceasuri de vacuum la 40 ron bucata. M-am gandit ca daca tot am 2 motociclete cu 2 carburatoare... why the fuck not. Mai trebuie sa-mi fac rost de niste furune si am pe undeva pe-acasa niste tuburi din alama sa-mi fac niste stuturi cu filet, am si oring-uri si o sa pot sa-mi sincronizez carburatoarele fara sa apelez la sticlute cu lichid si furtune transparente. Asa cu ceasurile macar pot sa-mi fac o trusa draguta.... mai plug and play decat cu lichide prin sticle si borcane. 5. 10.04.2023 Azi am bagat si 75km cu mobra sa vedem cum se comporta la un drum mai lung. Pana la Siria la cetate pe la manastirea Feredeu si inapoi pe drumul pe care il foloseste toata lumea. Am fost cu un prieten cu un 1200GS si la coborare ne-am oprit langa un drum forestier. Si-a manifestat dorinta sa o luam pe-acolo ca n-a fost niciodata. Am aprobat. Am coborat si prin noroaiele alea am scapat transalpul usor pe partea dreapta... cat sa se inece carburatoarele. Ma bucur ca s-a intamplat deoarece am vazut ca nu se culca de tot cu crash bar-ul si l-am ridicat foarte usor. In rest, am mai observat ca incepe sa traga mai ok de la 4000-4500 RMP si... cred ca amestecul este cam bogat. Ceea ce inseamna ca saptamana asta ii dam comanda de bujii si reglam carburatoarele. Daca vin in timp util si ceasurile si fac rost de furtune si stuturi... Se face si sincronizarea. 6. Am reusit sa-mi dau comanda de sidecases: 970 ron cu transport. Acum cativa ani am primit un set de prinderi... care au ramas in pod langa alte piese de motocicleta. In week-end le-am dat jos din pod si este posibil sa am un set 80% complet. Mai ramane sa ajustez prinderile cu ceva banda groasa de fier si o tzava si posibil sa am in luna aprilie setul functional pe transalp.
  14. NU phooteti nimic, stati linistiti Eu incep sa fiu dezamagit si nu stiu in ce directie sa-mi indrept "dezamageala"... spre calitatea honda sau spre unul din fostii proprietari. Azi cand am incercat sa pun la loc becul de la semnalizare, s-a sfaramat soclu ca o bomboana veche.... ca o bucata de silicon acrilic intarit... ca batonu de ciocolata alb... ca o caramea intarita... Acum nu mai e optionala schimbarea semnalizarilor. Trec pe led-uri. Si daca tot veni vorba, are cineva un manual de service de transalp?
  15. NIce. ma roade invidia ca ai grinda asa jos si iti permiti un setup din asta . Eu cred ca voi ajunge la varianta palan pentru ca pot sa-l cobor pana la 2-2.5m si de-acolo cu lantul care oricum atarna inca 1m as putea sa manevrez usor 200kg. Si cred ca e mai sigur cum zicea si @ENEOS. Dar intr-adevar cum zici tu, traaagi de lantul ala pana ridici 30 cm mult si bine. Acum, legat de semnalizari. Am reusit sa citesc pe becul de semnalizare codul... W16W. Nu stiu cat este de comun acest bec si pe alte motociclete, dar sunt curios daca a incercat cineva sa inlocuiasca un bec de 16w cu un led de 5W. Am gasit pe emag cu 23 lei setul si ma gandeam ca ar putea fi o alternativa ok pentru semnalizari fata-spate. Cele de pe fata presupun ca au acelasi tip de bec, si acolo chiar n-am nicio sansa sa inlocuiesc bumerangul ala de plastic. cu ceva pe led. Deci, a incercat cineva o alternativa pe led cu wati mai putini? Lumineaza la fel de puternic sau ca si luminozitate comparam wati cu wati si gata? Fac referinta la comparatiile astea ca la becurile din casa exista becuri de 25w led care lumineaza la fel de puternic ca unul de 100w incandescent. Am luxmetru, as putea face teste, dar mi-ar prinde bine niste pareri inainte de achizitie
×
×
  • Creează nouă...