Salut,
am avut de-a face cu subiectul, asa ca incers sa sintetizez tot ce au spus colegii:
-Motocicleta are sistemul original de evacuare omologat la un nivel de DB-uzual, 95 db de exemplu.
-in piata de accesorii, exista multe variante de TOBE: Unele sunt DOAR PENTRU UZ CIRCUIT-specifica pe ele, not for ROAD USE. Unele sunt omologate pentru uz stradal in UE-atentie, UE vs UK-sunt reglementari diferite, ce e legal in UK nu e valabil in UE. Apoi mai ai kituri complete, ce inlocuiesc evacuarea cap coada-adica de la cilindrii, la intermediara-catalizator, toba finala. Procedura se numeste generic DECAT-adica scoti catalizatorul. LA fel ,complet ilegala in principiu.
Acum, legat de tobele LEGALE:
-acestea sunt DOAR TOBE FINALE, adica atenuatoare de zgomot. Sunt legale atata timp cat au montat in ele DB killerul(la unele e oricum nituit si teoretic nu l poti scoate).
-sunt legale daca: AU OMOLOGARE PENTRU PIATA EUROPEANA, certificat de omologare aplicabil PENTRU modelul de moto pe care sunt folosite, au o serie unica, ce se regaseste atat pe certificat cat si pe TOBA, sub forma de stanta.
Sfatul meu-vezi in primul rand sa fie o toba finala doar, vezi sa fie intreaga, db montat, tot. Cauta pe ea o stanta-o placuta, sau direct aplicata stanta pe toba. Apoi cauta pe net modelul respectiv de toba, si vezi la specificatii-daca scrie ca este OMOLOGATA pentru modelul X de moto. Daca da, poti ulterior scrie producatorului, trimiti o poza, plus seria, si daca este omologata, acesta iti va trimite pe mail certificatul de omologare.
Altfel, eu nu mi-as bate capul cu o moto care are tobe ciunceng, sau ceva doar pentru circuit. Si da, atentie la tipul de omologare, cati db-sunt state prin afara care impun limita de 95db, si sunt modele de moto care au din start 98
teoretic cu acele modele nu ai voie-in AUstria de exemplu este implementata aceasta masura, prin niste zone turistice, in we.
PS: TOBA NU SE OMOLOGHEAZA LA RAR-vezi si raspuns rar atasat.