Sari la conținut

vallentin

Membru
  • Număr conținut

    169
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    val_0609

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bucuresti
  • Motocicleta
    Transalp XL650V

Vizitatori Recenți Profil

770 citiri profil

vallentin's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. In primul rand va informez ca nu am dorit sa mai scriu pe acest topic datorita devierii totale de la subiectul initial: repararea acestei motociclete. Din respect pentru cei care au citit pana la aceasta pagina am dorit sa va prezint adevarul - exact asa cum s-au desfasurat lucrurile nu cum sunt prezentate de individul care mi-a inselat increderea pe care am avut-o in el. Si pana la urma v-a inselat si pe voi, prezentand lucrurile dintr-o postura de victima inselata de client. Este incredibil cum un individ poate scrie aici, pe forum, orice minciuni doreste si cei care citesc, fara a verifica veridicitatea acestora, se lanseaza intr-un joc incredibil de denigrare, jicnire si instigare la violenta . Inteleg ca cea mai mare parte a celor care scriu aici sunt mecanici, inteleg frustrarea pe care o poate avea oricare dintre mecanici, inteleg ca s-a muncit la aceasta motocicleta zeci de ore dar nu am sa inteleg niciodata: 1. Cum puteti sustine un mecanic care minte, pretinzand ca a reparat aceasta motocicleta cand de fapt motorul continua sa aiba probleme ? A prezentat el vreo dovada in acest sens ? 2. Cum puteti sustine un mecanic care pretinde ca a diagnosticat problema cand el nu a precizat concret ce are motocicleta ? A spus ca: "e de la motor de la supape" - bine, bine, dar ce anume ? Care piesa este defecta ? Ce piesa trebuie sa cumpar ? 3. Cum puteti fii asa de naivi sa nu observati ca acest mecanic pozeaza intr-o victima ? I-am spus de la inceput ca platesc doar daca repara aceasta motocicleta sau pentru o diagnosticare corecta - nu o bataie de joc asa cum a facut el spunandu-mi: "e de la supape ... acum trebuie sa-mi platesti pentru diagnosticare". Pe data de 1 decembrie 2011 i-am dat telefon si i-am spus ca sunt suta in mie ca problema este de la supape intrucat m-am gandit eu ca nu mai ramasese nimic neverificat in afara acestor supape. I-am spus din cate imi aduc aminte ca a pus punctul pe i (intelesesem ca si el intentiona sa verifice supapele) si ca asta ar trebui sa fie rezolvarea finala: supapele. A ramas stabilit sa ne vedem a doua zi; a doua zi mi-a spus ca e mai bine sa o lasam pe luni. Luni 5.12.2011 am fost la el in service, mi-a modificat jocul la supape, am facut amandoi un test in urma caruia el spunea ca merge mai bine, eu ii spuneam ca pare ca s-a modificat ceva dar tot da in nas cand accelerezi si cand mergi constant de la o anumita viteza. Motorul mergea mai bine si inainte de a se apuca el de motocicleta: trageam socul si astfel motorul nu mai dadea in "nas" la 60-70 km/h, facea acest lucru dupa 80 km/h. Intrucat s-a mers cu socul tras, testul pe care l-am facut impreuna nu a fost concludent. La telefon i-am spus ca pare ca merge mai bine dar nu era acelasi mers normal, firesc al motorului, asa cum functiona acesta inainte de a avea aceasta problema. Stabilisem de comun acord ca: el deschide motorul si examineaza cu atentie piesele care trebuiesc inlocuite urmand ca eu sa le cumpar sa i le aduc, el sa le schimbe si sa-mi faca nota de plata. In data de 9.12.2011 l-am sunat si am vorbit la telefon inainte de a ajunge la service si nu mi s-a parut nimic schimbat in voce lui: mi-a spus ca ma asteapta la service pentru a deschide motorul. Ulterior aveam sa aflu ca premeditase totul, nu dorea sa deschida motorul asa cum stabilisem, avea alt plan! Am ajuns la service, l-am sunat, a venit la poarta si aici, m-a somat sa-i dau banii pentru cea ce el pretinde ca a diagnosticat. Am ramas mut de uimire intrucat stabilisem din data de 05.12.2011, ca: el deschide motorul si examineaza cu atentie piesele care trebuiesc inlocuite urmand ca eu sa le cumpar si el sa le schimbe. La finalizarea lucrarilor urma sa-mi faca nota de plata. A refuzat sa inceapa lucrarile la motor, spunandu-mi ca daca refuz sa-i dau banii pe loc nu imi va inapoia piesele care au ramas la el din data de 5.12.2011. M-a amenintat in timp ce plecam: sa stau cuminte pentru ca are relatii si nu stiu cu cine ma pun daca incerc sa fac ceva. Am plecat cca. 100 m, m-am oprit si intrucat nu stiam niciun numar al politiei am sunat la 112 unde am cerut sa mi se faca legatura la politie, ceea ce s-a si intamplat in aproximativ 4-5 sec. Am fost la 15 mecanici si nu mi-a cerut niciunul dintre ei un leu. Am incercat sa platesc doi dintre acestia dar au refuzat politicos spunandu-mi " ... pentru ce sa-mi platesti, nu ti-am reparat motorul ...". Acesti doi mecanici au lucrat aproximativ 10 zile la motor si au refuzat sa-mi ia bani. De ce oare ? Va spun eu de ce: pentru ca sunt oameni cinstiti si corecti nu stau toata ziulica pe forum sa barfeasca sau sa isi minta clientii ori sa-i injure sau sa instige la violenta. Stiu .. s-a muncit dar ... depinde si de rezultat. Daca rezultatul muncii este zero atunci si nota de plata va indica acelasi scor. Mecanicii care nu au putut repara si nici diagnostica problema motorului, nu mi-au luat niciun leu ! Cinste lor pentru corectitudine - nu ai reparat sau diagnosticat nimic la motor pentru ce sa-i iei bani clientului? Doar pentru ca tu stai zeci de ore in atelier ? Doar pentru ca tu crezi ceva fara a face o verificare ? Fara un rezultat nu te va plati nimeni niciodata - nu poti duce motocicleta stricata in service sa o iei tot stricata iar mecanicul sa-ti pretinda bani, pentru ca spune el: " ... tu sti cat am muncit eu la motorul tau ?" Asa si ? Functioneaza motorul ? Nu ! Stii ce piesa este stricata? Nu ! Pai atunci pentru ce pretinzi bani ? Pretinde ca a diagnosticat, insa uita ca in data de 1 decembrie 2011 eu i-am spus acelasi lucru ! Deci unde e diagnosticarea ? A, poate a dorit sa spuna ca s-a gandit si el la acelasi idee la care m-am gandit si eu, asta da, asa a fost. Una e sa te gandesti la ceva si alta e sa pui mana sa desfaci sa faci intr-adevar o diagnosticare corecta a piesei sau a pieselor cu probleme. Diferenta este una de la cer la pamant ! El pretinde bani doar pentru ca s-a gandit la ceva ! Pai, eu i-am spus pe data de 1 decembrie acelasi lucru la telefon. El pretinde niste bani pentru ceva ce crede el ca ar putea fi de la supape dar nedeschizand motorul ceea ce face el este doar o speculatie, o supozitie nu o verificare ! Adica nu a muncit,asa cum pretinde, a venit cu o idee pe care nu a pus-o in practica si pretinde bani pentru aceea idee ! Superb, asta da mecanic ! Motocicleta continua sa aiba probleme. Nu s-a reparat si nu s-a diagnosticat nimic. S-a presupus doar ca ar putea fi de la supape! Acelasi lucru l-am spus si eu ! Individul a facut totusi ceva, mi-a propus doua optiuni: ori merg cu ea asa cum este (defecta) ori o dezmebrez si o vand pe bucati. Asta da diagnosticare ! Individul pe care il aparati cu atata inversunare nu mi-a reparat motocicleta, nu a diagnosticat problema acestui motor si mi-a retinut abuziv piese ale motocicletei pe motiv ca nu l-am platit. Mai mult, apeleaza la prietenii si cunostintele pe care le are pentru a face cu ei galerie pe forum impotriva mea. Incercand sa induca in eroare persoanele, care citesc acest topic, de la adevarata fapta pe care a facut-o: aceea de a pretinde bani pentru ceva ce nu a realizat,(pentru o idee pe care nici macar nu a verificat-o), de a retine abuziv piese ale motocicletei pe care i-am lasat-o in service si de a ma ameninta cu relatiile sus-puse pe care le are pentru a ma impiedica sa-mi recuperez bunurile pe care acesta mi le-a confiscat abuziv. Bani, pentru ce? Visuri domnule "mecanic", visuri. Invata intai sa construiesti o afacere in care clientul este "miezul" si nu profitul tau. Nu profita de nestiinta clientilor pentru a le lua banii pentru ceva ce nu ai facut. Nimeni, dar absolut nimeni nu a postat un comentariu - nu neaparat favorabil mie - cel putin sa scrie fara sa apeleze la injurii, ironii sau amenintari: asteptati sa vedem ce scrie si partea adversa. Am fost atacat pentru ca acest individ minte, dar cum spune el: o face cu "diplomatie". Eu nu am "diplomatie", am fost intotdeauna corect si cinstit si am spus lucrurilor pe nume, fara sa jicnesc sau sa amenint pe cineva - acest aspect tine de caracterul omului si de educatia acestuia ! Nu doresc sa mai intru in polemici interminabile doar pentru a dovedi ceea ce se stie de la inceputul acestui topic: motocicleta nu functioneaza si inca nu se stie concret care este cauza exacta (se banuieste doar). Utilizarea fortei, definita de Isaac Asimov, este ca o ultima ratiune a incompetentei. Restu e cancan ... tipic romanesc. Un sfat pentru clienti: Aveti mare grija unde va lasati motocicleta la reparat sa nu regretati mai tarziu !
  2. Pentru linistea acelor schimbatori de piese si a celorlalti membrii intriganti care se agita de ceva vreme si nu au somn de grija motorului care nu este lasat in service, ii informez ca: - motocicleta se afla de o saptamana in service-ul mecanicului (al saisprezecelea). A fost asamblata doar pentru a putea merge cu ea circa 40 km in afara Bucurestiului, acolo unde un coleg transalpist mi-a imprumutat colectoarele, catalizatorul si toba pentru un test. Ulterior am schimbat si epuratorul. - am fost cu motocicleta la reprezentanta Honda Romania ! (am scris despre asta in prima pagina) - am fost cu motorul la firme autorizate (mare parte din ele) - niciun mecanic, din cei 16 (saisprezece) nu a pretins bani si nici macar nu s-a discutat despre acest subiect. Pe unul dintre mecanicii, care a stat zi de zi (circa 7-9 zile), am vrut sa-l platesc dar a refuzat categoric sustinand ca nu doreste sa-mi ia bani intrucat nu mi-a reparat motorul. Acelasi gest l-a facut si un patron de la un alt service moto. Am dat aceste exemple pentru a opri odata pentru totdeauna conotatiile negativiste, chiar peiorative, facute de catre persoane care se tin de intrigi pe forum, la adresa mea si a mecanicilor care chiar muncesc si sunt buni profesionisti. - niciun mecanic nu a lucrat la acest motor mai putin de 20 de ore. - toti mecanicii au lucrat cel mai mult la carburator fapt pentru care demontarea/montarea acestuia dura foarte putin (aproximativ 20 min). Nu s-a umblat decat foarte rar la carene, in acest fel motorul il puteam lua acasa in fiecare zi. Nu s-a suparat niciun mecanic si nici la service-urile moto nu am avut probleme cu patronii, pentru ca luam motorul acasa si il duceam a doua zi dimineata. De ce nu s-au suparat ? Foarte simplu: de cele mai multe ori, dupa ce mi se demonta carburatorul si se curata, era pus totul la loc si eram "invitat" sa fac un test. Testul il faceam in timp ce ma indreptam spre casa. Motorul fiind asamblat, ce rost avea sa ma intorc cu el la service ? Ma intorceam a doua zi dimineata. Mecanicilor care au lucrat la acest motor doresc sa le spun: Multumesc pentru bunavointa pe care ati aratat-o lucrand la acest motor. Multumesc pentru implicarea voastra si pentru faptul ca ati incercat sa reparati acest motor. Nu va reprosez decat un singur lucru: faptul ca ati abandonat - trebuia sa meargeti pana la capat si sa reparati acest motor. Oricat ar fi durat sunt absolut convins ca cei mai multi dintre voi reuseau sa-l repare. Pseudomecanicilor, schimbatorilor de piese le spun doar: (cei care nu se identifica in postura asta ii rog sa nu citeasca deoarece textul de mai jos nu le este adresat lor) Nu cautati motive pentru incapacitatea voastra profesionala, in cele din urma clientii vostri se vor orienta catre acei mecanici care stiu sa faca mai mult decat ceea ce faceti voi acum: un schimb de ulei, schimb de placute frana si o sincronizare de carburatoare. A, am uitat ! Unii dintre voi sunteti si "scriitori" pe forum, in loc sa puneti mana pe o carte de mecanica sau mai bine sa va apucati sa faceti putina practica, stati si pierdeti timpul pe topicuri in care nu numai ca nu scrieti nimic util dar va luati la misto clientii - ba ca au un jaf de motor, ba ca nu va lasa motorul, ba ca (virgula) clientul nu va adus un alt motor dupa care sa luati/schimbati piese si multe alte sute de pretexte absurde. Schimbatori de piese, asta sunteti ! Le creati o imagine, o reputatie proasta si celorlalti mecanici, care chiar muncesc si sunt buni profesionisti, prin felul in care va comportati aici, pe forum. Daca tot stati pe forum toata ziua (macar daca ati scrie ceva util)mai bine v-ati face moderatori. Dar nici aici nu cred ca ati fi primiti ! Nu oricine poate fi moderator si nu orice nonvaloare sau intrigant care scrie pe forum poate fi numit mecanic !
  3. Ok, ramane cum am stabilit la telefon. Asa am gandit si eu ! Am schimbat sistemul de evacuare: colectoare, catalizator, toba - fara rezultat. Motocicleta se comporta la fel. Multumesc pentru sfat. Astept alte idei. Sa fie ! De acord cu "Eu platesc sa mi-o repare, nu sa incerce sa mi-o repare.". Ma bucur ca ai remarcat si tu un mecanic care are caracter - edysson "...daca nu ti-o repar te costa doar drumul pana aici". Pai pentru ce ti-ar lua cineva bani ? Doar sa incerce sa ti-o repare ? Cine da bani pentru jocul de-a reparatul ? Ori o faci, si iti platesc, ori caut pe altul care sa-mi presteze serviciul pe care tu nu l-ai putut presta. Numai un om cinstit si corect gandeste asa. Edysson e unul dintre ei ! Cinste lui ! Au mai si altii din Bucuresti, Timisoara, Constanta ... care mi-au facut oferte asemanatoare. Imi pare rau ca nu pot ajunge pana la ei (cei din provincie) dar le multumesc pentru gestul lor. Multumesc, am luat legatura cu el. A ramas sa ne intalnim cand are el timp.
  4. Luni, 28 Noiembrie 2011 Au fost schimbate colectoarele, catalizatorul si toba. Practic tot sistemul de evacuare - nicio schimbare A mai fost inlocuit si epuratorul - fara niciun rezultat. Multumesc colegului transalpist care mi-a pus la dispozitie toate aceste piese de schimb. Nu raspund intrebarilor care nu au legatura cu topicul "Un motor, o problema si 14 mecanici" pentru ca nu citesc decat comentariile membrilor interesati de aceasta problema si a celor care scriu strict legat de acest subiect.
  5. Luni, 28 Noiembrie 2011 Au fost schimbate colectoarele, catalizatorul si toba. Practic tot sistemul de evacuare - nicio schimbare A mai fost inlocuit si epuratorul - fara niciun rezultat. Multumesc colegului transalpist care mi-a pus la dispozitie toate aceste piese de schimb. Nu raspund intrebarilor care nu au legatura cu topicul "Un motor, o problema si 14 mecanici" pentru ca nu citesc decat comentariile membrilor interesati de aceasta problema si a celor care sicriu legat strict de subiectul acesta.
  6. Buna intrebare ! Sunt curios cati mecanici, care citesc acest topic, vor raspunde la ea.
  7. Nimic mai simplu ! Vino maine la service si o poti vedea. Suna-ma, daca doresti sa vorbim. Ti-am lasat un PM cu numarul meu de telefon.
  8. stulewa, problema persista, nu s-a rezolvat nimic. Ideile sunt binevenite ! Toti mecanicii au avut motocicleta la dispozitie aproximativ 12 ore/zi. Nici unul dintre mecanici nu si-a manifestat dorinta de a lucra la motor si pe timpul noptii. Daca unul dintre acesti mecanici ar fi dorit sa lucreze si pe timpul noptii cu siguranta as fi lasat motorul in service; cum acest lucru nu s-a intamplat, am plecat cu motorul acasa urmand sa ma intorc a doua zi, dimineata. Nu te ghida dupa "ce vorbeste lumea" ! Mintile ilustre discuta idei, inteligentele medii discuta evenimente, iar mintile reduse ii discuta pe altii.
  9. yo4hgx, sunt de acord cu ce ai scris. Am luat decizia sa postez, aici, pe forum, in speranta ca voi gasi un mecanic sau o solutie la problema mea, care de peste doua luni, asa cum am mai scris, a dat bataie de cap celor 14 mecanici. Nu sunt mecanic, nu am garaj, nu am nici macar spatiul necesar efectuarii unor operatii de demontare a motocicletei, si nici nu am cunostinte aprofundate de mecanica. Acesta este unul dintre motivele care m-a facut intotdeauna sa apelez la profesionisti in domeniu. paco, ai dreptate, in mare parte asa e, cum spui ! dar nu trebuie sa generalizam, nu toti sunt asa. Sunt mecanici profesionisti buni, si chiar foarte buni, insa numarul lor este limitat. Proportia de mecanici schimbatori de piese, amatori, tepari, necalificati, profani, habarnisti vs. mecanici buni profesionisti ... este asemanatoare cu raportul de compresie a unui motor - 11:1, 12:1, 13:1 .... adica la 13 asa zisi mecanici vei intalni un mecanic competent, un bun profesionist. Te asigur ca mecanicii care au lucrat la acest motor, mare parte a lor, sunt oameni care mi-au lasat o impresie buna (cu mici exceptii) si chiar foarte buna (unii dintre ei). Sper ca totul sa se termine curand ... Toti mecanicii au avut motocicleta la dispozitie aproximativ 12 ore/zi. Nici unul dintre mecanici nu si-a manifestat dorinta de a lucra la motor si pe timpul noptii. Nu te ghida dupa "ce vorbeste lumea" ! Mintile ilustre discuta idei, inteligentele medii discuta evenimente, iar mintile reduse ii discuta pe altii.
  10. Postez azi, 27 noiembrie, dupa o scurta pauza de doua zile in care nu au avut loc evenimente deosebite. Joi 24 noiembrie 2011 Au fost reverificate: filtrului aer, cutia filtrului aer, carburatorul si sistemului PAIR. A fost curatata "muzicuta" din sistemul PAIR (epurator) si celelalte elemente componente ale acestuia. Furtunurile intregului motor au fost inspectate centimetru cu centimetru. Nu s-a descoperit nimic suspect. Vineri 25 noiembrie 2011 Impreuna cu un transalpist, care s-a oferit sa ma ajute, am discutat despre strategii de abordare a problemei.
  11. GoodKat, din pacate nu am de unde sa imprumut o toba stock si cu atat mai putin un cot din inox. Dupa cum vezi, iti dai singur si raspunsul: daca s-ar intampla ca una din galerii sa obtureze de ce motorul merge bine pana la 60-70 km/h? De ce merge excelent cand accelerezi ? De ce cand fortezi motorul in treapta a-2-a la 8000 RPM motorul functioneza fara probleme ? Nu am nicio galerie de evacuare indoita(din fericire).
  12. Momentan am filtru stok marca HIFLO - acelasi rezultat ca si cu filtru K&N, nu exista nicio diferenta daca schimb HIFLO cu K&N - bani aruncati pe fereastra - motorul se comporta identic. Esti bland cu mine cand afirmi ca am schimbat trei sferturi din motocicleta - am schimbat tot ce se putea schimba ! Ce a mai ramas ? Cadrul, furca, amortizorul spate si bascula. A, da, uitasem - ghidonul ! Buna intrebare ! Catalizatorul si toba au fost eliminate, am mers fara ele, cu acelasi rezultat. A fost demontat rezervorul pana la ultima piesa - nu s-a gasit nimic. Au fost schimbate de mai multe ori furtunurile de vacuum si carburant - acelasi rezultat. Multumesc pentru idee. Am sa o comunic mecanicului. El decide in ultima instanta daca va face testul sau nu. Eu doar ii pot propune, el va decide asta.
  13. Mult prea ciudat a devenit de la pagina 1, acum a devenit o absurditate. Crede-ma, ceea ce mi se intampla e real, mi-as fi dorit sa fie un vis, din pacate ...
  14. Multumesc in primul rand pentru ca esti interesat de subiectul meu. Da, s-a dat cu spray cred ca prin toate zonele pe unde putea trace aer fals - fara niciun rezultat. Nu am verificat cu un aparat de masura cat de mult se incing cilindrii pentru ca nu am avut asa ceva la dispozitie - am sa tin cont de sfatul tau. Carburatia a fost demontata, schimbata cu tot cu furtunuri de vreo cateva ori dar fara rezultat. Partea electrica a fost in intregime verificata - toate componentele inclusiv cablurile electrice. Multumesc pentru link - interesant ! Am schimbat deja trei filtre de aer dintre care doua au fost noi Problema a aparut subit pe data de 7 septembrie. Nu s-a agravad odata cu trecerea timpului. In timp ce eram destul cu mana in gaz (peste 70 km) am constatat aceasta problema.
×
×
  • Creează nouă...