Sari la conținut

on-off

Membru
  • Număr conținut

    11
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Carnet moto din
    2001
  • Club
    fara

Informații profil

  • Motociclete detinute
    un enduro

on-off's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

  1. Va multumesc pentru informatii. Urmeaza sa gasesc solutia, sa o aplic, dupa care pun povestea pe forum. Salutari de la un etern pasionat de 1 cilindru si 650 cmc (644 mai exact ).
  2. Multumesc @John17. M-am gandit si la solutia asta, sa sertizez capetele dinspre motor cu cate o teava noua, cu alt sistem de fixare si etansare la cadru. Eventual; schimbat toata linia, si pastrat doar racordurile dinspre motor. E o tema de casa, sper sa rezolv totusi repede, sa prind cat mai mult din sezon. Multumesc inca o data, ma apuc inclusiv de cautat la furnizorii de care mi-ai spus.
  3. Salutare la Dominatori . Dupa 11 ani de inactivitate moto (2 accidente serioase m-au facut sa nu mi-l doresc si pe al 3-lea), am reinceput aventurile moto, pe un Domi RD02 din '91. Am sa povestesc ce ture am mai facut cu el, dar momentan am nevoie de un mic ajutor de la voi. Am schimbat cadrul, mutand totul de pe un cadru pe celalalt. Totul ok, in afara de conductele de ulei (tur si retur), care nu mai etanseaza la legatura cu cadrul. Am schimbat inclusiv stuturile din cadru, (le-am pus pe cele pe pe vechiul cadru) dar tot degeaba. Am vorbit pentru bercluit terminatiile conductelor, dar nu are nimeni la mine in targ bacuri asa mari pentru teava respectiva. Daca exista cumva o asemenea discutie in acest topic destul de stufos, as aprecia un link. Daca v-ati lovit de problema asta, care e relativ minora, dar deranjanta (se pierde ulei, in afara de ce se consuma la mersul motorului), poate aveti o sugestie. La randul meu, tot ce ma pot recompensa este consultanta gratuita "fara numar" pe parte de barci - sunt adminul unui forum pe tematica. Va salut cu respect si sper intr-o idee care sa ma ajute sa scap de "incontinenta" uleioasa .
  4. Ei, asta e intr-adevar o problema, fiindca atata vreme cat nu exista obligatia de a inmatricula, nu are cum sa existe obligatia de a face identificarea si CIV intr-un anumit termen. Raspunsul se gaseste in procedurile lor interne, care trebuie insa specificat clar intr-o anume prevedere legala, nu fiindca asa li s-a nazarit lor. Eu banuiesc ca ei cer CIV-ul romanesc din inertia vechiului cod fiscal. Si oricum e greu sa obtii CIV-ul in mai putin de o luna, avand in vedere cat se intind programarile la RAR. Tocmai de aia ma pregatesc sa scriu la ANAF-ul mare o scrisoare cu confirmare de primire, unde sa le cer raspuns scris cu detalii. Dupa ce obtin raspunsul, am sa-l pun aici pe forum. Cu trepadusii de pe plan local oricum nu ai ce discuta, sunt prea obtuzi si incuiati pentru mileniul asta.
  5. Stimati colegi, am observat anumite confuzii vizavi de inscrierea la fisc si inmatricularea motocicletelor. Asa ca m-am gandit sa clarific putin lucrurile, fiind intr-o situatie de acest tip. Scuze daca aceasta discutie a mai fost facuta. In noul Cod Fiscal 2016 - https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/legislatie/Cod_fiscal_norme_2016.htm#T9C4 , sunt scrise urmatoarele: - Articolul 468, alineatul 2: "Impozitul pe mijloacele de transport se datorează pe perioada cât mijlocul de transport este înmatriculat sau înregistrat în România." - Articolul 471, alineatul 2: "În cazul dobândirii unui mijloc de transport, proprietarul acestuia are obligația să depună o declarație la organul fiscal local în a cărui rază teritorială de competență are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, după caz, în termen de 30 de zile de la data dobândirii și datorează impozit pe mijloacele de transport începând cu data de 1 ianuarie a anului următor înmatriculării sau înregistrării mijlocului de transport." Rezulta urmatoarele: - Daca se cumpara o motocicleta de afara, singura obligatie este declararea ei la fisc in termen de 30 de zile, fara a fi obligatorie in vreun fel inmatricularea si implicit plata ulterioara a impozitului. Nu exista (cel putin eu nu stiu sa existe) vreun interval de timp in care sa devina obligatorie inmatricularea. - Bineinteles ca daca mi-am luat o motocicleta s-o folosesc ca decor, fara s-o inmatriculez vreodata, doar nebun sa fiu sa o mai declar la fisc. Problema se pune insa pentru motocicletele pentru care se intentioneaza in viitor inmatricularea. - Rezulta ca tot ce inseamna C.I.V. si inmatriculare se poate face oricand se doreste, fara sa aiba fiscul vreo norma imperativa pentru asta. Implicit nu se datoreaza absolut nici un impozit cata vreme mobra nu e inmatriculata. Am scris aceste lucruri fiindca intalnesc des situatia descrisa, care genereaza abuzuri ale fiscului, de genul "esti obligat sa platesti impozit din momentul cand ai declarat mijlocul de transport". E un comportament mostenit dinainte de codul fiscal 2016, cand intr-adevar se platea impozit indiferent daca mobra era sau nu inmatriculata. Si eu ma incadrez in situatia descrisa, avand un motor offroad adus de afara, pe care l-am folosit numai pe coclauri, si vreau acum sa-l inmatriculez. Am avut ceva discutii in contradictoriu cu cei de la fisc, dar pana la urma i-am convins ca am dreptate, desi au incercat sa ma duca cu presul, cum fac cu oricine nu e suficient de informat.
  6. Nasol moment. Imi amintesc cum acum vreo 7 ani am mers vreo 5 motociclisti la Ambasador la nunta lui Cristi de la pompieri si l-am barait cu motoarele, de era Cristi in al 9-lea cer. Pe atunci Cezar era cel mai mic din gashca, si avea un motor comunist ieftin. A fost un baiat foarte misto, Dumnezeu sa-l odihneasca sarmanul. Dar: acum 7 ani am avut 2 accidente crancene cu speed-ul de 600, la cateva luni distanta intre ele. Culmea e ca abia ma facusem si instructor auto-moto, iar vina fusese integral a celorlalti participanti (un taxi, respectiv o caruta). Aceste 2 accidente m-au facut sa ma las definitiv de motociclismul stradal, si sa merg doar off-road. Faptul ca am scapat cu bine din 2 accidente grave mi-a dat de inteles ca a 3-a oara sigur nu voi mai avea acelasi noroc. Asta ar trebui sa invete Sergiu si ceilalti copchii din tragedia lui Cezar: deschideti ochii pana nu e prea tarziu. Lasati plimbarile teribiliste noaptea, venitul la T sau Daily urmat de urletele tobelor pe Domneasca si Brailei. Degeaba il plangeti acum in Viata Libera, faceti in asa fel incat sa nu fiti voi urmatorii.
  7. Intertrans este in spatele autobazei Transurb de pe Cosbuc, adica exact in centrul imaginii din link: http://wikimapia.org/#lat=45.4626358&lon=28.0286282&z=16&l=0&m=b
  8. Imi pare rau ca s-a ajuns la certuri intre motoristi din cauza unei excursii in Paradisul numit Delta. DAR: -Chiar daca sunt motociclist vechi ( ma dau de peste 20 de ani, si nu prea scriu aici pe forum), n-am indraznit vreodata sa tulbur tihna Deltei cu motorul, ci am batut-o cat am putut de mult cu barca sau cu MTB (am facut de multe ori cu bicla traseul Sulina-Sf. Gheorghe pe digul de langa canalul Tataru, plus altele). -Chiar daca in Delta (inca) se intampla o gramada de porcarii - braconaj, poluare, constructii ilegale, afaceri ale baronilor locali, distrugere de catre bastinasi a patrimoniului ecologic - ar trebui ca motoristii, oameni educati, sa contribuie cat pot la pastrarea nealterata a ecosistemului. In consecinta consider ca orice motorist care respecta minunea numita Delta ar trebui sa se abtina de la a polua sonor, chimic si uman zonele acelea nealterate. -Anul trecut am intalnit pe vaporul de Sf. Gheorghe o brigada de enduristi, printre care m-am bucurat sa-l remarc pe veteranul Dan Cotenescu (Iron Butt si Capul Nord), cu care am avut o discutie foarte placuta despre Delta si frumusetile ei. Acei oameni educati au incercat sa se bucure cat mai mult de paradisul deltaic, cautand in acelasi timp s-o tulbure cat mai putin. Se vedea pe figurile lor fericirea dupa o plimbare asa de reusita. Deci nu cred ca ar trebui interzis totusi accesul moto in Delta, dar ar trebui dirijat doar pe anumite trasee, fiindca traseul colegului ktmbull pur si simplu a taiat cele mai sensibile zone, padurea Letea, cordonul litoral Sulina-Sf. Gheorghe, ceea ce sincer mi se pare un sacrilegiu. Avem cel mai frumos taram acvatic din Europa, de care altii (localnici, turisti cocalari, baroni locali etc) isi bat joc in mod barbar, asa ca macar noi sa stim sa-l respectam si sa-l pastram nealterat. V-o spune un anonim barcagiu velist, incercati sa evitati sa va dati cu motorul in Delta, luati o barca si bucurati-va de serenitate in cel mai frumos loc din tara Romaneasca.
  9. Mai suntem, man, da' intram mai rar ...
×
×
  • Creează nouă...