Sari la conținut

fleur

Membru
  • Număr conținut

    27
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Carnet moto din
    2008

Vizitatori Recenți Profil

626 citiri profil

fleur's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

  1. fleur

    TM18JSU Timisoara

    Probabil ca unii analizam situația asta atât din punctul de vedere al motociclistului distrat cat și din punct de vedere al șoferului racheta. Vina pentru accident și deces o văd împărțită între motociclist (in cea mai mare măsura) și șoferul ce mergea se pare cu 150km/ora Daca motociclistul nu intra fără sa se asigure pe banda 2, nu s-ar fi întâmplat nimic (o fi fost distrat, se gândea la altceva, o fi fost amețit sau obosit, oricum ghinionul de a ti se întâmpla așa ceva este sper foarte redus) Întrebările ce nu au deocamdata un răspuns sunt: - dacă mașina rula cu 100km la ora (sau cat era vit maxima legală in acel loc) nu ar fi avut oare timp sa-l vadă și sa-l evite pe motociclist prin stânga? - dacă mașina rula cu viteza legală iar motociclistul efectiv i se urca pe mașina fără sa poată evita in niciun fel, o coliziune la vit max legală ar mai fi cauzat moartea Rider-ului? - dacă mașina rula cu viteza legală oare Rider-ul și-ar fi dat seama ce face la un moment dat având timp sa se replieze? Și eu sunt unul dintre cei care merg cu +49 și am senzația (clar greșita) ca sunt extraordinar de atent in acele momente și ca as putea evita astfel de situații. Totusi limitele astea de viteza nu au fost setate doar pentru cei care conduc cu viteza și “își asuma” ceea ce fac ci și pentru cei distrati sau neatenți sau afectați de o problema intr-un anumit moment astfel încât sa aibă șanse mai mari sa trăiască și după ce au făcut o astfel de greseala. Ambii erau obligați sa respecte regulile jocului, ambii le-au încălcat. Groaznica situație sa “îți asumi” si sa moara un om.
  2. Felicitari. O excelenta sursa de inspirație atât pentru traseu cat și pentru modul de realizare a video-ului.
  3. Var 2: la cabana Brusturet este bariera și limita parcului național. De obicei in Weekend e aglomerat în zona peșterii. De asemenea la Curmatura Groapelor din nou este limita parcului național. Aici nu mai e bariera ci un panou in care sunt prezentate limitările și amenzile. Var 3: drumul spre stana lui Burnei are 38 de km de macadam prin pădure pe malul râului in stare buna, aproape plat și era acum 2 săptămâni incredibil de aglomerat.
  4. Sercaia - Hoghiz asfalt bun drum un pic mai ingust decat DN1 (E68) Hoghiz - Feldioara asfalt foarte bun - drum lat european (E60) Mai departe nu știu.
  5. Sa campezi langa Lacul Capra este intr-adevăr genial. Dacă însă nu ai chef sa cari cortul in spate Vreo 45 de minute, poți campa in diferite poienite mai sus de cabana Capra. Este cam aproape de sosea însă nu sunt maneliști sau nu ii auzi și ești și mai departe de pădure.
  6. Nu am făcut poze sau filmări in pădure (eram prea entuziasmați și concentrați), atașez ceva din tabăra de baza și de pe drumul forestier. Sper sa nu mai fie urcate invers » Post actualizat in 16 May 2018 05:05 Se pot întoarce pozele cumva când sunt urcate de pe telefon? 9F3C5531-A828-468B-BF1A-FDA03C393C15.MOV
  7. Am fost weekend-ul acesta la Covasna la inițiere enduro cu Attila in următoarea formula: eu cu un an experiența pe strada, soția cu 5 ore de școala Moto făcute doar in scopul acestei excursii, un coleg care nu condusese vreodată vreun vehicul motorizat pe 2 roti și alt coleg ce era deja la a doua experiența cu Attila. Cred ca oricine dintre cei care au carnet A și o oarecare experiența (băieți sau fete) se pot descurca fantastic in enduro încă din prima zi cu Instrucțiunile primite. Colegul ce nu avea anterior nicio experiența mergea după 2 zile de zici ca tocmai își luase carnetul A Soția, care nu mai urcase vreodată pe Moto nici ca pasager exceptând cele 5 ore s-a descurcat și s-a simțit bine la cursuri in ciuda faptului ca abia ajungea cu picioarele pe jos (1.63 m) iar majoritatea opririlor neasistate le făcea sărind de pe motocicleta care cădea. Colegul ce era acum la a doua participare deja mergea singur (deschizător de drum) pe cărări și trasee prin pădure neamenajate sau ghidate in vreun fel. A fost o mare surpriza pentru mine sa văd ca, după ce cazi, nici tu nici moto nu pățiți absolut nimic având echipament enduro adecvat. Am învățat și practic acum (și fără urmări) despre acele situații in care cazi in urma greșelilor proprii clasice (wheelie, poziționare greșita in sa, alunecare roata spate pe diferite soluri, etc) Attila este un tip foarte deschis și săritor de aceea cred ca la aceste sesiuni poate participa (sau doar asista) absolut oricine, training-ul fiind customizat pe loc in funcție de Abilitățile sau interesele cursantilor. De asemenea, zona însăși este pitoreasca astfel se poate realiza cu ușurintă un 2 in 1 (sesiuni de inițiere enduro pentru unii / alte activități pt cei ce nu doresc sa participe) Probabil voi reveni si la al doilea modul ca sa facem lucruri și mai dificile. » Post actualizat in 13 May 2018 20:02 Și câteva poze
  8. S-au șmecherit între timp in sensul negativ. Unui prieten i-au cerut amenda/șpagă pe motiv ca ar fi fost depistat pe autostrada cu o viteza mai mare decât trebuie. L-au oprit la ieșire după ce a plătit autostrada. De fapt ei stăteau la ieșire iar el era pe prima banda cu numere de România - așa ca l-au oprit - a întrebat bine, bine, dar poza, filmare, etc? Nu avem dar este amenda x dinari. Avea dinari la el echivalentul a 5 euro - i-a dat și l-au lăsat in pace. Apoi, pe centura cu 3 benzi pe sens a Belgradului unde este restricție de viteza 50 (toată porțiunea de 10-15 km pe care am fost noi avea aceasta restricție) era poliție cu radar. Am mers și noi după niște camioane cu viteza cu care mergeau ei și am trecut. Ma gândesc ca o fi ca la bulgari cu poliție și radare concentrate doar lângă capitala in timp ce pe alte drumuri nu prea sunt radare sau poliție.
  9. Uitasem de asta, in Serbia am merg cu google Maps cu Harta descărcată offline ca sa nu fim taxați date in Roaming.
  10. Am mers anul trecut pe acest traseu cu mașina in Iulie. La 2 benzinării (gen Petrom-ul lor nu vreun no name) am alimentat in Muntenegru, la ambele am plătit cu cardul și au încercat sa ne ia mai mult decât scria pe pompa ca alimentasem. Aceeași pățanie au avut-o prietenii noștri care au alimentat in același loc la distanță de o ora la una din benzinării - doar ca deja erau preveniți. La Moto poate e mai greu de pus in plus însă știu ca am fost tare mirat de întâmplare...in România nu m-am gândit vreodată ca ne-ar putea fura cineva când plătești benzina cu cardul. Apoi vămile între Muntenegru și Bosnia ....... 90-120 de minute sa treci + șpagă sa treci cu cartea verde ce era imprimată pe hârtie albă nu verde. Altfel, peisaje frumoase, plăcute, prețuri acceptabile.
  11. La 2 și 3 răspunsul este Da. Am făcut asta anul trecut in cadrul celor 30 de zile de la momentul vânzării.
  12. Daca pui problema de unghiuri de atac si degajare înseamnă ca ți-ar plăcea sa te joci un pic cu mașina măcar pe diferite forestiere. Mașina nu o alegi doar rațional deci probabil ti-ar plăcea si ar merita un 4x4. Daca mergi putini km cu ea pe an (pana in 20k pe an) nu cred ca va fi mare diferenta la consum sau alte consumabile (fără sa fac calcule) Mergând mai departe, ar trebui văzut daca ți se potrivește mai bine un Crossover (mai înalt deci cu vizibilitate mai buna si cu un acces mai ușor in ea) sau un break înălțat (ce este mai stabil pe sosea la viteze mari si astfel mai plăcut de condus la drumuri lungi)
  13. cred ca este normal si rațional sa te intrebi daca ar fi ok sa continui dupa ce faci un accident. Insa speța accidentului descris de tine pare destul de clasica in sensul ca se întâmpla daca nu suntem concentrați. Cred de asemenea ca motor de 600 si 100 cai nu este exagerat insa ar fi probabil mai ușor de controlat/învățat un naked comparativ cu o super sportiva. Daca decizi sa continui pe moto nu cred ca ar fi un gest irațional in urma accidentului, daca decizi sa renunți in condițiile in care găsesti alte activități care sa-ți dea satisfacție similară nu consider ca este un semn de slăbiciune. Pe scurt: cred ca decizia ta de a continua sau nu - nu ar trebui sa fie influențată de faptul ca ai avut acest accident.
  14. Chestia cu greutatea in partea opusa este doar o opțiune. Poți face întoarcerea in același spațiu de manevra doar din ambreiaj si daca este nevoie actionand frâna spate fără o înclinare pronunțată sau te poți apleca pe partea in care faci întoarcerea (având o viteza mai mare). Nu am dat o foarte mare importantă acestei tehnici daca am văzut ca mi-a ieșit insa presupun ca ar trebui exersată la viteza foarte mica pana iti iese urmând sa mărești ușor ușor viteza iar atunci te prinzi cumva in ce parte preferi sa te apleci ca sa poți face întoarcerea mai rapid.
  15. Poți face un curs de perfecționare ce are ca tema si aceste manevre. Rider Academy level 1 am făcut eu iar acest U turn l-am făcut cu ambreiajul patinat. Durează 6 - 8 ore, costa 450 lei si se învață controlul motocicletei la viteze foarte mici (inclusiv acest U turn), frânarea de urgentă, contravirare, evitare obstacole plus câteva exerciții de control moto intr-un picior, pe o parte (distractive si probabil utile pentru a controla moto din corp nu din ghidon). Cred ca un curs in oglinda fac si cei de la RideX. este postat mai sus un filmuleț de pe YouTube cu un curs făcut de BMW in Spania parca asa ca am presupus ca aceste cursuri unde BMW este partener au cam aceleași metode de învățare.
×
×
  • Creează nouă...