Jump to content

ovi_ice

Super Membru
  • Posts

    1,141
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2010
  • Motocicleta
    F800GS

Recent Profile Visitors

1,535 profile views

ovi_ice's Achievements

  1. Nu-mi vine sa cred. Bre, si eu am zis ca intr-o zi imi voi lua un yacht, dar clar nu as da banii pe unul fara sa stiu cu ce sa mananca navigatia pe mare :))
  2. Mi se pare ca orice model ai in calcul, te cam "arunci" la cea mai scumpa echipare. Si nu iti trebuie "full-option" ca sa de bucuri de touring. R1250GS-ul pe care mi l-as lua eu - daca m-ar obliga cineva sa cumpar nou (ca eu as lua sh de 2-3 ani vechime) - ajunge sub 18k euro pret lista. Adica e versiunea de baza + pachet dinamic. Atat. Sa cheltui 24k (pe care nici nu ii ai) pe o mobra este exagerat. Apoi, la Ducati m-as uita la 950 standard (nu S), acum vreo 2 ani cand pusesem "problema" la Metrotehnica, dadeau un discount frumusel. Cred ca o poti lua sub pretul unui Tracer 900GT. Fa ride-test cu motorul ala (950-ul), daca iti place, cere-le o oferta.
  3. Pt dive aproape foarte mic pe franare incearca un R1200GS (sau oricare alt model BMW cu telelever).
  4. Mi-a luat ceva sa gasesc clipul...vezi de la minutul 08:00 incolo: As zice ca doar cu enduro, eventual dual-sport (gen 690R) poti sa ajungi sus. Pe filmare nu par asa grele sectiunile, dar in realitate e altceva (iti din experienta comparativ ce am filmat cu GoPro vs cum era de fapt la fata locului - pe diverse trasee de off de prin tara). Deci autocarul = Defender sau poate vreo Lada Niva :)))
  5. Asta e din seria "fac ocolul pamantului pesterilor si nu se mai termina" :))). Vrei o confirmare sau e deja batut in cuie traseul ? Din tot ce ai pus tu acolo (btw, multumiri sincere pt numele pesterilor + coordonate) am vizitat doar Orlova Chuka si Devetaska. Acum m-am uitat pe pozele de pe gmaps la fiecare in parte si sincer, iti recomand Devetashka, Ledenika, poate si Devil's Throat. De fapt pe topicul initial ti-am zis acelasi lucru. In poze, majoritatea par wow, dar in realitate sunt in stare deplorabila. Cum mai toate in afara de astea 3 recomandate de mine arata ca Orlova Chuka in poze (ceea ce in realitate s-a dovedit a fi un mare fas), cred ca va fi pierdere de timp sa le vizitezi pe fiecare in parte. Ia aminte ca la multe dintre ele se intra numai cu tur ghidat, care poate fi din ora in ora, din 2 in 2h sau chiar deloc in timpul saptamanii. Deci daca nu "pici" la tanc, pierzi timpul asteptand. Eu cand zic ca nu merita ma refer la pesterile propriu-zise, nu la drumul pana acolo, care de multe e ori e de n ori mai spectaculos ca pestera. De aceea, pune accent pe drum/peisaje si pe alte obiective de pe langa pesteri. Viziteaza Eagle's Eye (sunt tururi cu masini 4x4 dintr-un sat din apropiere), Wolf Rock, bucura-te de cheile de la Devil's Throat, mergi eventual pana in Trigrad si chiar mai departe pe acel drum, pana la granita cu Grecia. Daca tot iti iei concediu o saptamana, stai mai mult prin Thassos si pune accent doar pe zona de sud a Bulgariei (muntii Rhodope). Pesterile din zona de nord (Orlova si Devetashka) + Bacho Kiro le poti vizita intr-o singura zi in weekend.
  6. Salut! Cateva sfaturi si idei din partea mea la ce ai zis initial: - "SH din piata arhiinundata de cazane si jucam la un fel de loto" - aici gresesti. Am vandut sapt trecuta F800GS-ul, 2014, 37k km, mobra cu toata mentenanta facuta la service autorizat BMW (Mototehnica) incepand de la 0 km (si proprietarul anterior care a cumparat-o de noua tot acolo a dus-o pt revizii). Am dat-o cu 7k €. Se gaseau cu preturi ceva mai mici prin tara (vazusem una identica cu a mea pe la Tg Mures la 6.5k €), dar cel care a cumparat-o a preferat sa ia una cu istoric cunoscut, chiar daca a insemnat cateva sute de euro in plus. In ultimii ani, diversi colegi de la munca si-au cumparat si ei SH_uri, i-am mai ajutat cu un sfat cand a fost cazul (gen sa se fereasca de Motomus :)) ), fiecare a gasit mobra potrivita (unul a luat naked, altul chopper, altul adv) in bugetul lui, indiferent de brand-ul ales. Nu compara piata SH de moto cu cea auto. Ai sanse infinit mai mari sa gasesti o mobra buna second-hand decat o masina. - "daca e sa aleg un trocarici nou, cand e cel mai ok sa fac o comanda sa stiu ca am sansele sa primesc o reducere cat mai decenta" - nu stiu de unde e asta, din experienta mea atat la auto cat si la moto, discount-uri f bune primesti pt ce este deja in stoc, gen modele de anul trecut care nu au fost vandute. Sau modele de drive-test. - "acolo ma mai pot juca cu creditarea pana pe la 14-18k euroi " - daca zici ca ai 6-8k euro banii tai, asta inseama ca vrei sa imprumuti mai mult de 50% din valoarea achizitiei. Nu recomand asa ceva. Nu pt moto. Mai bine iei 2-3k euro credit scurt sau ii imprumuti de la prieteni, iar cu 10-11k euro ai ceva optiuni, mai ales SH. Apoi: - din start, iti recomand ca nu are rost sa iei acum la 4.5k euro (nici nu stiu ce poti gasi), mai bine astepti iarna/primavara sa duci bugetul la 6-8k cum spuneai. La acel buget incepe deja sa fie o "lupta" mentala intre [nou din clasa medie, non-premium] si [sh, premium]. La mine a fost V-Strom 650XT nou vs F800GS sh. Am ales a doua varianta si nu am avut nici un regret. - daca vrei touring pe sosea uita de orice model cu roata de 21" pe fata (ziceai ceva de F850GS). Mai ales ca unele vin cu roti tubed (gen Africa Twin, F800GS). Combo 17"/19" este ideal pt touring in zona noastra (Romania, Bulgaria, Grecia). - nu te speria de costurile de intretinere pt brand-uri premium. @vis-a-vis Nu stiu unde faceai tu mentenanta la V-Strom si unde faci acum la BMW, dar eu cand aveam Yamaha ma duceam doar la reprezentanta (Motodynamics), cu GS_ul am fost la Mototehnica, iar costurile pt revizie sunt cu ~15%-20% mai mari la BMW decat la Yamaha. Cat despre piese, singurul lucru care s-a stricat la GS a fost incalzirea in manerul acceleratiei, am schimbat tot mansonul, cost 550 ron piesa + 120 ron manopera (parca). Cat e un maner incalzit OEM de exemplu la Africa Twin (stiam ceva de 1700-1800 ron perechea) ? - dintre Tracer 900GT ce ti s-a recomandat mai sus si Tiger 900GT, as alege ultimul. E mult mai spatios, sei mai late, intre saua pasagerului si cea a pilotului nu este o treapta asa mare ca la Tracer, totul se simte mai posh, de la switchgear, display, etc. Cred ca in 10-11k euro gasesti una de 1 an vechime (ori pe la dealeri, ori la privat - dar in Germania, la noi sunt rare). Macar in calcul modelul, cu ambele (Tracer si Tiger) poti face ride-test in Bucuresti. - la KTM, daca nu mergi pe ceva gen 12xx Adventure, restul modelelor nu au nici o treaba cu touring-ul. Aviz daca te tenteaza 790 Adv S, e la ani lumina de inconfortabil fata de 800GS-ul pe care l-am avut. - personal, pt touring in doi as merge pe R1200GS model dupa 2014. Adica asta l-as si lua si maine. Faptul ca poti regla electronic preload-ul la o apasare de buton (pt mersi in doi, doi cu bagaje, etc) iti va face viata mult mai usoara, e ultra comfy din toate punctele de vedere, saua e foarte joasa, se simte ca un scuter cand il ridici de pe cric si la manevre. Mai e si cardanul, eu dupa 5 ani curatat si uns lanturi m-am cam saturat. As zice ca in 10-12k euro gasesti un R1200GS bine intretinut. La Bavaria au la test. In afara de cele pe care zici ca vrei sa le testezi la ei, ia si un model cu motor boxer pt o tura. E chiar wow.
  7. This ^^. E un proces de urmarit. A aruncat in trotinenist cu casca cu intentia de a-l omori ? Nu. Se poate incadra la ucidere din culpa (care, btw, e tot o infractiune de omor cf. codului penal) ? Daca ne uitam la definitie, cam da. Inchisoare de la 1 la 5 ani in fct de circumstante si/sau antecedente.
  8. Culmea e ca putea fi lovit si neintentionat de orice vehicul...iar cand o arzi fara casca pe sosea cam asta e rezultatul. Zilnic vad trotinetisti, biciclisti, cateodata si scuteristi care nu poarta casca. Cearta asta din trafic s-ar fi lasat cu cateva julituri, eventual o luxatie, poate un picior/mana rupta daca baiatul respecta minimul necesar dpdv al protectiei.
  9. Imi placea mai mult cum arata in spy-shots, speram la un front-end in genul Ducati 749 ori MV Agusta F4. Uitandu-ma asa din lateral, in combinatia asta de culori si daca acoperi inscrisurile “aprilia” si “tuareg” vad exact Transalp-ul (sau baby AT, cum ii mai zic unii) pe care se tot coieste Honda sa-l scoata. Acum nah, nu cred ca se poate compara bugetul si vanzarile diviziei moto de la Honda cu un producator relativ mic ce are o singura fabrica. Si totusi, Aprilia a pus ceva pe masa in categoria asta, Honda a pus o l.a.e.
  10. Mamaaa…da ce urata e! Singura mobra care ar arata de zece ori mai bine cu un fairing rally raid (din acela cu faruri rotunde stacked)… In rest, pachetul e mai solid (sa zic asa) decat cel oferit de Tenere 700. Sa vedem pret si primele impresii.
  11. Fix aceeasi senzatie am avut-o cand m-am dat pe 790 Adv R comparativ cu F800GS. Btw, acum 1 an, cand incepuse sa apara 790A Adv S/R pe la dealeri din Germania la preturi f bune si cu km putini, eram ferm convins ca-mi vand GS-ul si iau KTM. Dupa ce am mers pe 790 Adv R jumate de autostrada si inca vreo 20-30km de drum virajat, m-am razgandit imediat. Motive: vibratii f mari, pozitia prea de enduro, prea putina protectie la vant, saua extrem de tare...etc (continuarea o gasesti pe topicul dedicat modelului). Deci un heads-up in caz ca ai vreun gand sa cumperi 790 Adv pe neve. In spectrul de mobre adventure e mai apropiat de 690 Enduro R decat de AT ori 800GS (care cred ca sunt cele mai confortabile). Tre sa te hotarasti: enduro touring sau touring enduro . Daca ar veni unu sa ma intrebe ce mobra as lua pentru un tur in jurul lumii (deci vorbim de overlanding - nu distractie de weekend prin noroaie), 790-ul ar fi printre ultimele de pe lista.
  12. Ford Kuga - ai o garla de combinatii motorizari/transmisii dintre care sa alegi. Bine, la bugetul tau s-ar incadra (aproximativ) 1.5 Diesel 120CP MT6 FWD in echipare Trend, ce apare pe site cu pret promotional de 23.800 Euro (si zice ca e "avantaj client", deci nu include tichet Rabla). Nivelul Trend nu e chiar saracie, dar mai are nevoie de ceva optionale adaugate. Recomand pachetul iarna (la Ford e mereu f avantajos dpdv al pretului), pe Trend iti aduce in plus A/C automat, scaune fata+spate incalzite si volan incalzit. Dar na, cum zicea cineva si mai sus, mai trebuie sa pui vreo 2-3k (chiar si cu bonusul de la rabla) ca sa-l poti cumpara.
  13. AUTO - e FWD tot timpul, doar cand rotile fata incep sa patineze, trimite cuplu la cele din spate. Sistemul e cel regasit si pe Nissan. Din ce imi amintesc e facut de GKN Driveline.
  14. @throttleAm avut un Duster 4x4 inchiriat 2 concedii (6, respectiv 3 zile) si intr-adevar daca vrei off-road fara sa stai mereu cu grija pieselor scumpe (in caz de damage), e alegerea cea mai buna. Am mers cu el pe multe forestiere din zona Cazanele Dunarii, Valea Cernei, apoi in alt concediu Transcindrel, Curmatura Oltetului, Ciungetu, etc. Garda la sol mare, dar mai ales unghiurile bune iti dau senzatia de siguranta. Cred ca in toate excursiile astea, am avut nevoie de 2-3 ori de tractiune integrala (acum na, conteaza si ce "linie" alegi). Totusi, ai zgomot in masina aia ca la balamuc. Si ruliu pe curbe ca in barca. Am ramas la parerea ca strict pentru mine merita doar sa o inchiriez din cand in cand ca sa-mi fac damblaua. Apoi, sincer n-as lua SUV fara awd, doar faptul ca poti pune pe el un set de all-season-uri bun si scapi de bataia de cap cu schimbatul pneurilor merita diferenta de bani. Dar in 20k euro ce-i drept nu prea ai ce alege (in afara de Duster). Hyundai Tucson imi placea foarte mult generatia anterioara, poate mai gasesti pe la un dealer ramase pe stoc (sau chiar ex-demo car, nu trebuie sa te sperie lucrul asta fiindca de obicei la acelea dau garantie full din momentul ce o cumperi tu). Nissan Qashqai e iar o varianta mai de buget, masina deja ajunsa la maturitate, motoare diesel bune (si econome). La fel, cautat ceva ramas pe stoc (fiindca diesel nu mai apare in configurator) sau poate un SH cu ff putini km (sub 10k).
×
×
  • Create New...