Sari la conținut

DiveBomber

EX+
  • Număr conținut

    23
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Profil

  • Numar Moto
    Ju-87
  • Club
    Sa Va Fie De Bine M.C.

DiveBomber's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. SI acuma intrebarea intrebarilor. Daca o incarci,unde e mai bine sa o tii,in casa la caldura sau afara pe motor in frig? Eu cred ca e mai bine afara,pt ca temperatura ridicata e ca un catalizator pt. reactiile chimice.In plus de asta,daca bateria e incarcata si densitatea electrolitului e cit trebuie(1.28,parca),electrolitul nu ingheatza decit la temperaturi foarte scazute,de SIberia(-40),deci nu e pericol. Voi ce credeti?
  2. Man,nu cred ca ai facut bine ca ai dat cu ulei pe filtru de aer.Ai incercat sa mergi de proba cu el dat jos sa vezi daca se mai gituie dela 90 in sus?Desigur,vezi pe unde mergi sa nu intre praf in motor.
  3. DiveBomber

    Nipru Extra Custom

    Fratellos! Nu va suparati pe mine! Am si eu dreptul la o parere,ce dreaq`.Parca si imi aduc aminte cum in 2003 la Cluj,mi-a si sarit gindu moment la un motocultor cind am vazut motoru asta.Cel putin dupa ghidon.In rest,ce sa zic?Pacat de atita munca irosita,ca are mestesug ala de l-a facut.
  4. Verifica filtrul de aer(cum a zis DCSAN).Curata-l bine sau schimba-l ca asta e o cauza frecventa la simptomele de care zici. Si cu frigul..nu stiu ce sa zic.Eu zic ca ar trebui sa imbunatateasca performantele,aerul rece ce intra in motor,ca e mai dens.Ginditi-va numai la sistemul intercooler,care raceste fortat aerul inainte de admisie.
  5. Alternatorul produce curent trifazic de tensiuni mari.Daca legi infasurarile generatorului la o punte normala(fara stabilizator) poti aprinde fara probleme un bec de 220V,conectat la iesirea puntii.Partea de stabilizare din puntile redresoare in discutie tine tensiunea la borne constanta,prin punerea la masa a surplusului de energie electrica(care este din belsug),de aia se incalzesc astea asa de tare si trebuiesc racite. Ares:vezi ca becul de la semnalizatorul stinga fatza(ala care nu se aprinde)e ars,sau legaturile lui cu circuitul sint intrerupte,din cauza aia nu se incarca releul de semnalizare suficient ca sa poata functiona normal.Daca becul nu e ars,inainte de a verifica legarea semnalizatorului la circuit,curata bine soclul becului si conectorul central,si vezi daca merge.
  6. O alta problema des intilnita,nu numai la XV ci si la alte modele (cum ar fi FZR-urile fabricate pina in `94) e defectarea puntii redresoare cu stabilizator incorporat.Defectul e comun pt. ca la modelele astea se foloseste acelasi fel de punte,care sta prost la capitolul fiabilitate.Primul simptom e descarcarea bateriei la mersul in regim de turatie mica cu farurile aprinse.Apoi,cu putin noroc(daca se strapung diodele) se va arde una sau mai multe din infasurarile statorului(care sint 3 la numar),si aici incepe "distractia". Preveniti aceste necazuri prin asigurarea unei raciri corespunzatoare a puntii-stabilizatoare.La Virago se afla,dupa cite tin minte in partea stinga,linga motor asezata in spatele acestuia,prinsa pe un capac mic cu aripioare de racire.Curatati bine sa nu fie noroi,sau alte depuneri,asigurind in felul acesta racirea. Daca e prea tirziu,si una din diodele puntii redresoare e strapunsa,e destul sa separati infasurarea generatorului ce intra in ea,asta ca solutie provizorie,desigur.La mers subturat cu faza lunga,bateria se va descarca,incet dar sigur.In rest,cele doua infasurari ramase vor reusi sa asigure consumul pt. aprindere si faza scurta,in turatie normala. Aveti grija,ca asta e un defect spurcat,care te poate lasa pe drumuri,mai ales noaptea,departe de casa,si prieteni cu baterii incarcate in motoare (cu care sa faci schimb pina ajungi acasa).Urit scenariu,nu?
  7. Musai trebuie facut un poll cu tema "Sinteti de acord cu orgaizarea unei intilniri moto publice la Cluj". L-as deschide eu acuma,pe loc,dar din pacate nu pot sa fac asa ceva intrucit nu ma aflu printre membrii clubului TransIlvania Bykers.Poate ca simpatizant.. Mai mult ca sigur ca rezutatele or sa vorbeasca de la sine,asa ca,curaj baieti.EU va spun de pe acuma ca o sa votez pentru. Asta cred ca ar fi primul pas,necesar.Musai nu trebuie sa lasam indivizi ca Radu Terebe sa ne strice distractia.E prima intrunire din sezon,ce naiba...Mai ales ca e si in mijlocul Ardealului,si mai ales ca e si cu traditie.Deci...faceti cei in cauza, un poll cu tema asta,mai ales ca asta cu scoaterea intilnirii lui mr.Terebe` din calendar vorbeste de la sine.
  8. Musai trebuie facut un poll cu tema "Sinteti de acord cu orgaizarea unei intilniri moto publice la Cluj". L-as deschide eu acuma,pe loc,dar din pacate nu pot sa fac asa ceva intrucit nu ma aflu printre membrii clubului TransIlvania Bykers.Poate ca simpatizant.. Mai mult ca sigur ca rezutatele or sa vorbeasca de la sine,asa ca,curaj baieti.EU va spun de pe acuma ca o sa votez pentru. Asta cred ca ar fi primul pas,necesar.Musai nu trebuie sa lasam indivizi ca Radu Terebe sa ne strice distractia.E prima intrunire din sezon,ce naiba...Mai ales ca e si in mijlocul Ardealului,si mai ales ca e si cu traditie.Deci...faceti cei in cauza, un poll cu tema asta,mai ales ca cel cu scoaterea intilnirii lui mr.Terebe` din calendar vorbeste de la sine.
  9. Ma omule..Tu si toti astia cu bagatul benzinei in cilindrii..Nu pricepeti ca benzina aia trebe sa fie pulverizata in aerul ce intra acolo?? Ori asta numai carburatorul o face,furnizind,prin pulverizare, un amestec imbogatit la pornire,cind tragi socul. Si daca printr-un hazard(cum se mai intimpla),ceva vapori din benzina bagata acolo se aprind,alta tot nu mai vine dupa ea.La 2 timpi,poate ar fi altfel,dar aici,nu. Simptomul e clar,calea de soc e obturata.Din cauza aia,porneste motorul daca ii dadea la demarou mai mult.Explicatia ar fi ca se incalzesc putin segmentii de la compresie,se dilata si trag mai bine,cu cit il invirti mai mult,numai baterie sa ai. Daca ar fi mai cald afara,sigur ar porni mai usor,la fel cum multe motoare pornesc pe vreme calda,fara sa tragi socul. Iar ideea cu compresia deficitara...nu prea cred.NU se uzeaza in halul ala segmentii de la o saptamina la alta.Si chiar uzat,un motor cu carburatorul bine reglat porneste usor.Am vazut asa ceva si la peste suta de mii de Km parcursi,la mai multe motoare cu 4 in linie. Biticule,fa cum am zis,nu te apuca sa desfaci motorul sau sa umbli cu el pe la tot felul de ateliere.In caz de disperare,metoda lui Edji mi se pare cea mai potrivita(nu am incercat,dar logic,ar fi eficienta).Oricum si asa,nu se elimina cauza,doar efectul,prin saturarea aerului din admisie cu vapori de benzina. Si zi,cum decurge "experimenul"..Poate tu ai pornit deja motorul si noi tot scriem aici,telenovele mototehnice...Ba ne-om si certa,parca vad amu ce perdaf imi trage "Just_Him"ca am vorbit asa de agresiv...
  10. Lasa ca sint si altele mult mai grele...Eu am vazut odata pe doi indivizi cum au "depresat" un ambielaj de IJ cu..DOUA TOPOARE!! unul pe post de ic iar alalalt pe post de baros.. "Ce faceti ma oameni buni acolo???!!!" "Apo` o rujinit ambalaju-n el! Il desfacem,il curatam apoie il punem la loc".."Aha..Fain...Noa spor la treaba>>" Anyway,Moshulik are dreptate cu ungerea asta cu pompa.La alea de hard-enduro suparate,eu stiu ca nu exista asa ceva(De ex. la KTM EXC 380).Chestia asta spune totul,dupa parerea mea..
  11. Eu am vazut motor de rd 250 bulit din cauza ca s-a rupt cablul ala secundar de la acceleratie,care modifica debitul pompei.Instalatia de ungere era si acolo pe acelasi principiu.Problema mare in schimb era ca motorul era cu 2 pistoane,ceea ce a insemnat,clar distrugerea definitiva a motorului...Costa o avere un ambielaj de ala nou,ca de improvizatii nu incapea vorba. Deci atentie,posesori de motoare cu ungere pe principiu asta! Verificati cablul de actionare a pompei de ulei!
  12. Eu am vazut la un ETZ 251.Da era ceva mai nou,ca majoritatea 250-251 nu au asa ceva. Motorul era cel clasic de etz 250-251 pe care-l stim cu totii.Avea numai o cavitate mare turnata in capacul stinga,cavitate plasata in spatele axului ambielajului,inspre pedala de pornire. Nu era improvizatie ca era lucru facut de fabrica.O pompa de ulei Mikuni angrenata de axul secundar,parca ,din cutia de viteze,cu debitul la intrare ajustabil din maneta de acceleratie,printr-un cablu secundar,si iesirea ei conectata direct la carter,pritr-o conducta ce intra sub cilindru.
  13. Verifica calea de soc a carburatoarelor.Acolo e baiu,sigur.si sa ai grija cum cureti carburile..Poate nu ai facut-o cum trebuie.Da jos membranele vacuumatice cu sertare/cuie jicloare cu tot.Asta in ideea ca,daca sufli in carburi cu aer comprimat sa nu le crapi.Apoi sufla pulverizatoarele cu aer comprimat(dupa ce le-ai dat jos din corpul carburatoarelor),si toate canalele.Verifica si orificiile alea de ralanti,ce se afla dupa clapetele obturatoare,la iesirea din carburi.Cind pui inapoi membranele vacuumatice,sa nu te sperii daca sint dilatate si nu iti mai intra la loc.Nu le indesa ca le poti pisca cu capacul si le bulesti.Lasa-le mai intii sa se uste bine de benzina,ca se micesc ele,apoi.La fel si garniturile de la capacele camerelor de nivel constant. In principiu,sufli toate canalele posibile cu aer comprimat,dupa ce ai dat jos tot ce e de plastic sau de cauciuc,si ai lasat ,in prealabil la inmuiat in carburol totul. La sfirsit pui inapoi totul,singurul reglaj care trebe sa ti-l notezi sint numaul de ture de la surubele de aer.Apoi daca porneste,mergi la unul cu scula de sincronizat,daca consideri necesar.
  14. Si eu stiu un caz...ZZR 600 cu vibrochenul ...rupt.Poate stiti pe undeva unul,ca sa scoatem pe om din necaz...
  15. Fa cum o zis Smokey cu uleiul.Numai pentru motociclele.Am vazut pe undeva pe aici un topic in care cineva a facut analiza de laborator a unui ulei de masina comparativ cu unul de motocicleta ,dupa ce au fost folosite la o motocicleta o perioada relativ scurta.Ala pt. moto si-a pastrat proprietatile,in timp ce alalalt nu. Ca sa nu mai spun de faza cu aditivii antifrictiune.
×
×
  • Creează nouă...