1.Pe vapoare,se instaleaza motoare 2t cu puteri de la 5000 la 40000kw,chiar mai mult,la turatii de 110-120rpm(lente),sau chiar de 90rpm(mot superlent).Pt puteri mai mici,de la500,la 10000kw,se folosesc mot.semirapide(400-700rpm)sau rapide,(800-2000rpm),exclusiv 4t.Marimea unui motor este invers proportionala cu turatia(logic,datorita fortelor de inertie ale maselor de translatie),iar un motor naval de 20000kw este cam cit nu bloc de 4 etaje cu 3 scari,si la 90 rpm si 7cilindri se pot auzi clar sunetele de injectie si explozie la fiecare cilindru in parte.
Alte date:alezaj de 700-1000;cursa de 2000-2500;pistonul are 3-4 tone greutate,combustibil folosit pacura reziduala 0.98 la 140grade Celsius,consumuri deordinul 100t/24h,schimbarea unui piston necesita 18-24h de lucru pt 4-5 persoane,etc .
Cam diferit fata de hoinar,nu?
2.Nu cunosc locomotivele,dar nu cred ca motorul de propulsietrebuie sa depaseasca 7-8000kw,deci un motor in 4timpi este potrivit,si ar mai fi si problema de gabarit(m.2t este cam inalt ).Poate,totusi,mai nou ,sa existe....Daca cineva are date ,sa scrie.
3.Ungerea m2t este separata pt carter(ulei monograd foarte slab sau de loc alcalin(ar distruge cuzinetii din aliaj de Al),si pt camasa (ulei cu grad ridicat de viscozitate si puternic alcalin-pt a neutraliza anhidrida sulfurica din gazele de ardere.Spatiul carterului este separat de spatiul de sub piston printr-o presetupa pe tija pistonului.uleiul de cilindri se pierde(se arde),iar cel din carter pleaca in tr-un tanc de ulei(carter uscat),eliminind astfel pericolul; de explozie.
sper ca nu v-am plictisit prea tare....