Salut, am o nelamurire pe partea electrica la un GPZ500s din 92:
Am incarcat bateria in weekend, tinuta cateva ore pe redresor cu capacele scoase, electrolit arhisuficient. Cand am scos-o de pe redresor avea vreo 14V la borne. Alaltaieri seara am masurat-o iar, a iesit cam 12.8V.
Dimineata am masurat iar (tot ~12.8V) si am pus-o pe motor, dupa vreo 6-7 chei a pornit. Daca masor acum bateria cu contactul scos arata cam 12.45V. Daca pornesc motorul, indiferent de turatie tensiunea la bornele bateriei este cam 13.5V, variatii mici exista cand o turez (maxim 4000 rpm am incercat) dar sunt cateva sutimi de volt.
Releul de incarcare e nefolosit, original Kawasaki (luat de la United Motors, Pipera).
Am masurat tensiunile separat intre cele trei cabluri care vin de la alternator la releu, dau ~60V c.a.
Am desfacut si la alternator sa vad inauntru, pare ok, curat si frumos, mai mare dragul sa te uiti, nu-s fire atarnand, nu-s urme de pilitura sau mai stiu eu ce.
Intrebarea: e ok sa fie doar 13.5V la bornele bateriei? sau trebuie neaparat sa fie 14V?
Multam!